teged mai julgend ennist öeldagi, et olime 3kesi peal. OK - 2,5kesi... paadi süvis muideks tuubiga ei köhatanud kah selle peale. aga kõik seeeest algajad ja vajadusel õigele poole kallutajaid polnud meist ükski. hoidsin ainult purje nurgaga kalde ja mineku piiril.
aga no selge, aitüma:
1. taganttuulega seisma jääda saab ainult nina vastu tuult keerates.
2. ennem jäta foka üles kui groot
3. grooti rehvides jäta poom võimalikult madalale
4. purjepinna suurendamine/vähendamine toimub tihti ka merel, see on normaalne
5. seda tuleb harjutada tegema kiiresti.
kisun nüüd crew-ga iga vaba hetk hoovi peal üles pandud purjekal grooti aja peale maha ja tõmban üles. kas saab selgeks või ei...
siiski ka ääremärkusi, kui lubate:
1. krt ihuüksi paadis kesk atlandi ookeani purjeid vähemaks suuremaks ja üles alla küll ei ole võimalik üksi kakkuda! sul on ju mõlemad käed niigi täis. ühes tüür ja teises grootsoot. seega jumal tänatud, et sai omal ajal naine võetud, kes on vee peal lausa asendamatu nii silmarõõmu, vestluskaaslase kui NB! SIC! crew-na.
2. svert oli taganttuules sõites loomulikult lõpuni välja sirutatud (merepõhja poole), kuigi seda justkui teooria ei eelda - sõidul allatuult. seda ma aga tajun, et kui hakkad taganttuulest mingile halsile pöörama ja sverti all pole, oled vist kohe külili. vesi oli ca 13. ;-(
3. väike jänes Beauforti vms skaalal tähendab Walker Bay jaoks juba glissilähedast juhhei-sõitu.
4. (off-topic) purjega sõites pole absull aega loodust vahtida ümberringi. kogu aur läheb tegelemise peale. iga jumala sekund on vaja tuule-poissi petta ja ümber-petta. eks ma nii arvasin ka aga ei uskunud, et see mässamine kõik muu neelab. heas mõttes vabastav tegevus ja pisut teine toode kui niisama üleni rehvituna triivida. seda harrastasin lõdvestuseks ja endale preemiaks järgmisel päeval.
5. ...ja nüüd uus küsimus rehvimise kohta:
mil kirevase moel on võimalik vee peal paraja tuule käes võtta poomi küljest 3 paela lahti, sh ka purje poomiliigi pinguti nöör - ptüi: ots (Sailing for dummies tlk A. Volmer), rullida sinu kohal laperdav 4m2 lina 30cm ühtlaselt täis pikkuses ülespoole, rihmad uutesse aukudesse panna nii, et su rullbiskviit lahti ei jookseks, kõik see kinnitada uuesti pannaldega poomi külge, kinnitada uude kõrgemasse auku ja pingutada muuhulgas maiuspalaks ka uuesti poomiliigipinguti, sest rehvituna on puri poomi pikisuuna suhtes palju lühem. vot seletage mulle ära! ahjaa: samal ajal tuleb roolipinniga hoida end vastutuult ja vaadata, et foka ka laperdamisest ellu jääks (kui oled olnud üldse nii ettenägelik, et foka soodid stopritest lahti päästa...) kindlasti on siin mingid nipid...