Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Sept 2009 21:01 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1827
Asukoht: Tallinn

Vot nii :D !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Nov 2010 10:23 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Apr 2010 10:08
Postitusi: 50
Asukoht: Eesti
Leidsin kogemata ühe asjaliku video:


Mõni targem võiks paar kommentaari ka lisada, kus vead tehti ja kus tublid oldi?

_________________
Paaditarvikud Autoeksperdi kauplustest üle Eesti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Nov 2010 11:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Indrek, minu arust ei tehtud midagi enne väga valesti, täiesti tavaline spinnisõidu juurde kuuluv situatsioon. Ehk ikka juhtub, tuult oli ka pisikesele purjekale juba piisavalt.

Tublid kindlasti see, et kõige tugevam ehk kapten hoidis last (nii tundus) hulpima minemast. Kuid väga nõrk oli see, et peale broachi ei kallutatud seda pisipunni maha ja ka kapten jäi selgelt liiga kauaks sinna allatuult mõnulema. Capri 25 on suures plaanis pisipunn ehk kogukaalust 1340 kg + inimesed pardal vaid 400 kg on kiil. Kõik kuidagi töllerdasid mäkburgerlikult ja kui vöörimees läks "kallutama", kukkus vette...

Vaat see on nüüd koht, kus kasuks tuleb siseballastiga svertracerite sõidu kogemus. Ise oleks esimese asjana käskinud spinni koristada (õigemini oleks pidanud spinni peal olijad seda ütlematagi tegema), siis tagasi vanale halsile ja uus spinni heiskamine. Samal ajal, kui spinn alla tulnuks, oleks jaht juba massiga püsti saadud. Muud ei oskagi nagu öelda kui ainult mahakallutamine ehk meeskonna paigutus peale külilikäimist.

Edit: mina ütleks sellele valge särgiga vennikesele: "sina oled kõige nõrgem lüli!". Mul Julia peal on selles positsioonis kõige raskem mees, kelle ülesanne ongi jahti maha kallutada imekiirelt oma asu- ja istekohta muutes. Heameelega olen see ise ;)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Reede, 05 Nov 2010 16:37, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Nov 2010 14:44 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
päris jabur :-) Eriti äge on roolinaine, kes broachi minnes hoiab lihtsalt pinni keskel ja siis kui asi käes, laseb lihtsalt suures hirmus lahti. kui spinn maas ei vaevu keegi groodiga tegelema, et kadunud meeskonnaliikmele järgi minna...

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Nov 2010 16:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
päris jabur :-) Eriti äge on roolinaine, kes broachi minnes hoiab lihtsalt pinni keskel ja siis kui asi käes, laseb lihtsalt suures hirmus lahti.

Muuseas, see on päris hea küsimus, kumb olnuks õigem tegevus? Vaadates seda, kuidas pinn vabalt laperdas, ei olnud roolist niigi mingit kasu. Kui stabiliseerus, haaras kapteniproua "pulga" jälle pihku. Enne seda, kui kui hakkas minema (0:53), püüdis proua kogu toore jõuga vältida broachi. Lahti lasi ta 4 sekundit hiljem (0:57) kui oli täisbroach olnud ja uuesti haaras 13 sekki hiljem (1:06), kui jaht oli pisut stabiliseerunud ja roolileht töötas. Muuseas, pinnist lahti laskmine on pigem õige, see väldib võimalikke vigastusi! Jäta meelde maismaa tarbeks: kui näed, et masin juba kontrollimatult läheb - käed roolilt ära! See on peaaegu et autospordi esimene reegel...
Küsimus on pigem selles, et kas tugev meesterahvas oleks suutnud rooli vastu hoida. Oleks-poleks, seekord oli naine roolis ja naistelt ei saagi karu jõudu nõuda. Ja ka selles, et mida tegi või jättis tegemata Richard "valgesärk" Voellner kohe peale broachimist. Kuigi broach on roolis olija sõiduviga, siis selles videos oleks proua Corryle vaat et kõige vähem ette heita...

edit: ehk arutleda saaks tegevuste üle, mis olid peale purjeka"drifti". Ahjah, MOB puhul oli neil ju kohe selge, et pealtvaatajad nägid ja juba korjavad vöörimehe peale. Nende kella järgi ajaliselt 18:15 oli MOB, 19:15 oli selge, et Jill korjati peale ja oodati vaid mootorpaadi kohale jõudmist. Ehk minuti jooksul oli asi selge ja spinni all ilma vöörimeheta sellises situattsioonis (spinn üleval) kiiremini tagasipööret teha poleks õnnestunud. See pole "foka pakki" kannakas.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Nov 2010 20:35 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Ma ei ta Priit millal Sina viimati broachisid või sinna poole teel olid, kuid videolt on väga selgelt näha, et roolil on kõva jõud taga ja naine isegi ei proovi mitte kahe käega tõmmata. Ja nii kui lahti laseb lendab pinn ilge litriga poordi. See naine kardab seda pinni!

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Nov 2010 10:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Minu rekord on 3 broachi 2 minutiga :lol:
Olukord oli sarnane, otse tagantuul, kõigil meeleolu ülev, sest selliseid kiiruseid polnud Gamajoni pardal veel nähtud.
Käed olid juba väsinud sellest väga jõulisest roolimisest ja siis tuligi esimene viga. Mina päästsin oma riided, mis ahtritekilt lendu tõusid, Erki lasi spinni korra järele ja kohe kui purjekas püsti, seadis uuesti tööle. Taits päästis kokpitist lendu tõusnud kastitäie maasikaid, kui ma ei eksi.
Kiirus uuesti üless ja järsku viskas tuule nii järsult ära, et brochisime koos halsiga
:wink: ei hullu, jätkame! Ning loomulikult kantis tuule tagasi ja järgnes järjekordne broach. Ehmatus oli piisav, et kibekiirelt spinn alla ja genuga liblikas sõites natuke jõudu koguda....

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Nov 2010 18:24 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 19 Juun 2005 11:25
Postitusi: 23
Kui vigu küsiti, siis üks küll mis mulle silma torkas on spinni kontrolli alla saamise juures. Nimelt on spinnil päris arvestatav (tõste)jõud, eriti sellises tuules ja kui fall (kellele vall) jääb mastist lahti ja soot/brass ka vabamad hakkab kogu majapidamine "ujuma" viisil miis toob roolijale pisara palgele. Me lasime omal ajal ise f/valli meetrikese järgi, et seda ujumist laines ära kasutada, no teooria oli selline. Seal videos paistis olevat lõtku, mida siis eestekitegelane proovis otse f/vallist peale tõmmates korvata ja see on kindlasti viga, sest võib tõsta jalad tekist lahti ja kontroll purje üle kaob. Olen käinud Tauruse esimeses saalingus spinnif/valliga ja pärast lakkunud nädalipäevad veritsevaid pihkusid. Kui spinniga asjatada, tuleb otstest haarata ploki tagant sest siis on jalad maas ja võimalik kehval juhul ots mingi käepärase vahendiga kinni kiiluda ning olukord stabiliseerida.

Selline lugu. Saalingusse käige ikka pootsmantooliga.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group