Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Rehvimine
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=20&t=2038
1. leht 2-st

Autor:  cat [ Reede, 27 Juul 2007 21:47 ]
Teema pealkiri:  Rehvimine

Härrased noorpurjetajad,rehvimine ei käi kella numbrite ja käsu järgi.Tagumiku tunnetus ja nina on need mis ütlevad millal on õige aeg miskit teha.Ei saa kõiki asju numbrite järgi teha.Oma kogemusest ---Kunagi sõitsin veerandikuga ja rehv läks nii 8-9m pealt sisse,sõltus ka tuulesuunast.Olen sõitnud täiega ka 16m tuulega,aga siis oli takka nukast.Praegu kataga 12m tuulega hakkab kuskil ajusopis miski liigutama,et kas tuleb tuult veel ja hakkamerehvi otsi otsima või ootame ikke veel,ehk läheb mööda.Kahju ju sõidumõnust loobuda :lol: .Kiiljahtidega olukord teine--millise kursiga sõita,mihuke on meri ,mis on sõidu eesmärk(lusti,võidu) ja milline on seltskond.Lustisõidul ja kesise seltskonnaga rehvida kasvõi juba sadamas,et ei oleks pärast jamasi ja rahval ebamugav.Võiduajamisel peab kapten oma jahtija meeskonda tundma.Kui ainilt tuulemõõtja järgi tegutseda ,siis saaks vahestpagilisemate ilmadega üsna hea trenni.Rehv sisse,rehv välja.Enne pilve 7m ,rehv välja,pilve all10m-rehv sisse jne.Igal jahil on rehvimise aeg erinev.Sõitke ja omandage kogemusi,kai ääres seistes neid ei tule.

Autor:  Paun [ Reede, 27 Juul 2007 21:58 ]
Teema pealkiri: 

Tegelikult siin foorumis juba käis läbi rehvimise nö rusikareegel - kui jaht on nii kreenis, et vesi hakkab dekile tulema siis on vaja rehvida.

Aga alati võib seda teha varem. Nagu Cat mainis - kõik sõltub asjaoludest.

Autor:  cat [ Reede, 27 Juul 2007 22:09 ]
Teema pealkiri: 

Tänapäevased vannid ei taha mitte tekki vette saada ja üleüldse suurt kreeni.Teil ju siin tarku masinaid jahid täis.Eks vaaadake kuidas käigud on,rehvimata ja tekini lappis või rehviga ja normaalses kreenis,nii et ei pea parda peal käima.

Autor:  Papah [ Teisipäev, 01 Jaan 2008 20:03 ]
Teema pealkiri: 

1. Kas ma saan õieti aru, et siin on tegemist rehvimis süsteemiga ?
2. Et saab rehvida grooti maha võtmata ?
3. Kas sellist süsteemi saab aretada igale jahile ? Siin paistab spets jublakatega poom olema.
Keegiv õiks teemat kommentaarida.

Pilt

Autor:  Paun [ Teisipäev, 01 Jaan 2008 20:15 ]
Teema pealkiri: 

Papah kirjutas:
1. Kas ma saan õieti aru, et siin on tegemist rehvimis süsteemiga ?
Jah - siin on tegemist rehvimissüsteemiga
2. Et saab rehvida grooti maha võtmata ?
Grooti rehvitaksegi üldjuhul nii, et seda maha ei võeta.
3. Kas sellist süsteemi saab aretada igale jahile ? Siin paistab spets jublakatega poom olema.
Olemas on poomid, millel on vastav süsteem juba küljes, kuid müüakse ka universaalseid komplekte- mida saab aretada põhimõtteliselt suvalisele poomile. Komplektid on erinevas suuruses ja erineva tehnilise lahendusega, kuid põhimõte on enamusel sama.
Keegiv õiks teemat kommentaarida.


Autor:  Toivo [ Teisipäev, 01 Jaan 2008 20:58 ]
Teema pealkiri: 

Sellise süsteemi aretamiseks ei pea uut poomi ostma! vaja läheb mõned külgkinnitusega ja mõned tavalised plokid, aasakesed ja seeklid jne. Koha järgi kaks mõnusa jämedusega rehvimisotsa ja ongi. Mugav oleks kõik need otsad masti mööda alla tekile ja siis kokpitti vedada, et rehvimiseks ei peaks tekile minema.Ja kui purjel rehviliini auke pole, lased purjemeistril teha. Nende järgi saad ka aimu, kui kaugele poomi nokast plokid tuleb kinnitada.

Autor:  cat [ Teisipäev, 01 Jaan 2008 21:10 ]
Teema pealkiri: 

Ei ole siin miski kosmose tehnikaga tegu.Kõige tavalisem kiirrehvi süsteem.Areta peale see millele tahad.Lihtne---poomi ühele poole rehviotsa kinnitamiseks plokk(vastavalt rehvi lüüversile purje tagaliigis,natuke tagapool),poomi kanna juurde plokk mille kaudu saab otsa tekile,tekile plokk,et saaks otsa tuua kokpiti juurde ja lõpuks stopper kajuti laele ongi kõik.Ots mis purjest läbi läheb peab ümber poomi suunava ploki külge siduma,muidu tõmbad ploki pingutamisega poomi küljest ära.Kui on(tavaliselt kaks rehvi)mitu rehvi siis on ka poomil mitu plokki või on plokid poomi küljes siini peal.Mastiliigi kinnitamiseks peab olema konks ,et saaks kiirelt rehvi koha kinnitada ja uuesti purje pingutada.Rehvimiseks pole vaja kunagi purje tervenisti alla lasta.Õppind meestel võtab rehvimine mõne minuti- :wink:

Autor:  Mark [ Teisipäev, 01 Jaan 2008 21:46 ]
Teema pealkiri: 

OT

cat kirjutas:
Tänapäevased vannid ei taha mitte tekki vette saada ja üleüldse suurt kreeni.....


8) Pole küll Papah paat, aga kosmoselaevade puhul on kah üllatusi :

Pilt

ALLIKAS : http://maltesefalcon.typepad.com/crews_ ... index.html

Autor:  Papah [ Pühapäev, 13 Jaan 2008 21:55 ]
Teema pealkiri: 

Saan ma õieti aru, et kelk ja plokk vööritekil on groodipoomi fikseerimiseks iseeneseliku halssimise vältimiseks ?
Pilt

Autor:  Paun [ Pühapäev, 13 Jaan 2008 23:04 ]
Teema pealkiri: 

Julgen selles kahelda. Selleks on oluliselt lihtsamaid lahendusi ..

Autor:  poom [ Esmaspäev, 14 Jaan 2008 09:35 ]
Teema pealkiri: 

Papah kirjutas:
Saan ma õieti aru, et kelk ja plokk vööritekil on groodipoomi fikseerimiseks iseeneseliku halssimise vältimiseks ?


Huvitav, milleks see sinna ikkagi aretatud on? Äkki keegi oskaks selgitada? Genua rohkem kaussi tõmbamiseks???

Autor:  kassoggy [ Esmaspäev, 14 Jaan 2008 09:37 ]
Teema pealkiri: 

Spinnakeri-gennakeripoomi allatõmbe plokk?

Autor:  poom [ Esmaspäev, 14 Jaan 2008 09:39 ]
Teema pealkiri: 

Üsna tõenäoline. Ei ole varem sellist asja kohanud :)

Autor:  kassoggy [ Esmaspäev, 14 Jaan 2008 09:49 ]
Teema pealkiri: 

Paistab, et pildiloleval jahil kasutatakse spinnakeri haruharva, kui üldse. Harilikult oleks seal allatõmbe ots koos karabiineriga küljes. Allatõmbeplokk võib ka mastikanna juures asuda, siis ei sega ots vööritekil liikumist. Samas spinnipoom tundub pildil olema. Üks variant antud plokki kasutada on veel tormifoka puhul.

Autor:  poom [ Esmaspäev, 14 Jaan 2008 10:15 ]
Teema pealkiri: 

Foka jaoks ei usu. Isegi tormifoka tarbeks jääb kelk ilmselt lühikeseks ja selline asukoht on ju vilets eespurje jaoks. Jääb ilmselt ikkagi spinnipoomi allatõmme. Igatahes kummaline lahendus.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/