Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Okt 2009 10:18 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
S/y Eneli blogi:

http://www.eneli.net/2009/10/01/pealkir ... parem-ise/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Okt 2009 22:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Hunter kirjutas:
Priiduga tahaks tihti vaielda, aga minu jaoks on siin puhas tõde :lol:

Aga kes Sul keelab vaielda :D Tegelikult ütleme me ka vanatehnikutega peale "tavapärast" üritust: oli üks tore vanatehnikaüritus. Igaüks lapib oma "haavad" ja elu läheb edasi. Lihtsalt me püüame mistahes kujulisi jamasid ennetada ja asja võimalikult mõistusega võtta. Et minimiseerida riske, alati see muidugi 100% ei õnnestu. On ka viga saadud, ei hakka salgamagi, meeste värk.

Põhimõtteliselt oli ju ka kolmapäevak "üks tore purjetamisüritus!" Ja et kaks asja (purjetamise võistlus ja vanatehnikaga võidusõitmine) omavahel siduda, siis põhimõtteliselt sama normaalne on 16-20 m/s tuulega purjetada kui hr.Laanojad (too noorem ja kõrval on ju kahe purjejahi omanik :D ) sellise autoga ja selliste rehvidega veebruaris "kihutada" ja kihutada. Pane tähele rõõmsalt läikivaid auto mõistes slick-rehve... Lihtsalt peab endal mõistus peas olema ja riskipiiri tunnetama.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Okt 2009 22:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Nii karastubki teras. http://www.mereblog.com/2009/10/02/meri-on-mentor/

_________________
http://www.muinastuled.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Okt 2009 19:29 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Kõik need valju ilma sõidud on meestele väga heaks kooliks.Kui kolmpäevakutel näed juba kaldalt ilma ja näed ilma,siis nt. MV sõites võib siukse satri kaela saada minutitega ja ootamatult.Kui ikka valjude ilmadega ka ennast ja meeskonda koolitad,siis ei teki sellistel meestel küsimust --mitme meetriga peab rehvima :wink: .
Tuulelaulu ankrusse jäämine sellises kohas ja sellise tuulega oli juba ettearvatavalt tühi töö kuigi mitte vale.Sellise lainetusega ankrusse jääda peaks olema ikka väga pikk ja tugev ankruots.Peale selle tuleks mööda ankruotsa alla lasta paras hunnik raskust,milline hakkaks toimima amordina.Selle raskuse mõte on ankruotsale saada nö. nurk sisse,et ei oleks otse tõmmet ankru ja paadi vahel.Loomulikult võib sellist raskust ka rahulikumates oludes ja uskuge,saate rahulikumalt magada.

Pukseerimisel--mida pikem ots kahe paadi vahel,seda väiksem tõenäosus katkemiseks.Mootorpaatidel oleks hea,kui oleks võimalik pukserots kinnitada paadi keskele(siis on paat juhitav,vaadake puksereid)Jahtidel kinnitada pukserots masti külge(tuleb ikkagi vööri kiibist läbi või siis vöörikantsli jalgade vahelt või üle ankrurulli),vööriknaabid lendavad lihtsalt minema.

Igatahes väga tublid mehed olite kõik ja terve see jutt on minu isiklik arvamus.

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Okt 2009 09:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 29 Dets 2007 18:59
Postitusi: 148
Asukoht: Pirita
Tol õhtul Tuulelauluga toimunud õnnetuse tagajärjel toimus eile kohtumine jahi meeskonna ja Merevalvekeskuse delegatsiooni vahel, et selgitada välja osapoolte tegevuste puudused päästeoperatsiooni kestel. Pikk sissekanne tollest kohtumisest on loetav meie blogis:
http://tuulelaul.blogspot.com/2009/10/3 ... umine.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Okt 2009 11:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
cat kirjutas:
Mootorpaatidel oleks hea,kui oleks võimalik pukserots kinnitada paadi keskele(siis on paat juhitav,vaadake puksereid)


Njah, igati õige, aga ma lisaks siiski soovituse "ärge seda kodus proovige" kui pole kogenud pukserimees. Pukseritel ta manööverdusvõime tagamiseks ongi nii, aga nõutud on ka quick release hook. Nimelt tekkib mingi nurga all efekt kus mõjuvate jõudude summa viskab paadi lapiti külili või hoopis selili. Seda ei juhtu kui kinnituskoht on ahtris, samas kaotad manööverdusvõime. Nii et kui paadis suurt punast nuppu pole mille käega löömisel puksiirots heleda plaksuga konksust minema lendab võib asi riskantseks kiskuda

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Okt 2009 20:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 664
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Noh, paati ümber ehitama.... igat paati ei saa selliseks teha et tal oleks spetsiaalselt pukseerimiskinnitus olemas. Paadil on ülesandeid, mille jaoks ta on ja selle jaoks ta tellitakse-kohandatakse.

Lihtsalt kui on jama majas siis tehakse mis võimalik.
Ja nii juhitamatu see ahtriots ka pole, et mere asemel kaldasse põrutada. Aga täpset nurka, nagu pukseeritavalt aluselt nõutakse, ka ei saa :)

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Okt 2009 21:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Kõvasti on abi U aasast: ots, mis ahtris ühe külje knaabist teise jookeb. Puksiirots seal peal siis millegi libedaga, kui karabiini/seeklit pole võtta, siis ajab paalikas ka asja ära

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 19:12 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Mark ja Dillinger,ärge nüüd paate küll ümber ehitama hakake ja paanikat tekitage.Ma ju ütlesin,et hea oleks kui saaks keskele kinnitada pukserotsa.

Ja kaatri võib vabalt kummuli keerata ka siis,kui pukserots on kinnitatud ahtrinurga knaapi..Ja veel,jalaga või päravurriga paadiga saab tagurpidi väga edukalt pukseerida(loomulikult mitte pikalt) nt madalikult lahti tõmmata.Ja paat on juhitav kui pukserots vööri kinnitada.

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 02:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nii, tühja sest pukseerimisest, see on absoluutne viimane asi, mida rooli kaotusel teha. Minu väga konkreetne küsimus on aga Teie blogist ja merevalve logist tingitud:
19:50 siis kaotasite rooli palleri purunemise tõttu, minu lisand.

19:52 Tuulelaulu esimene kõne keskusesse;
19:54 kõne Pirita rannahoonest päästekeskusse, et lahel triivib kalda poole kahtlane punane tuli;
19:55 antakse korraldus saata välja päästekaater;
20:01 kolm kõnet Merevalvekeskusesse: Tallinna lahel on nähtud punast hädaabiraketti. Helistajateks olid Jens, meile hiljem appi tulnud kaatriomanik ja Lasnamäel merevaatega korterit omav kodanik;
20:05 väljus sadamast Merevalvekeskuse kaater;

20:05-20:28 seal vahel loksusite roolita randa. Rooli kaotusest oli möödas 15-35 minutit!!!

20:28 telefoniside päästekaatri ja jahi vahel - jaht oli juba kandunud madalikule ja kuna inimelud ohus ei olnud, ei vajatud enam päästkaatri abi;
20:35 päästekaater jõudis sündmuspaika, fikseeris madalikul oleva jahi

Siit küsimus: mide Te kurat selle aja tegite mitmekesti??? 35 minutiga jõuab kaldal uue profileeritud roolilehe vineerist või treipingis uue palleri valmis teha. Kus kurat oli juba ammu kaldal valmis mõeldud ja testitud abirool? Ei oska siis võtta spinnipoomi, pista see ahterstaagi vahelt läbi (Polarise ahter suisa armastab abirooli ehitamist, saab kahe otsaga veel staagi sisse silma teha ehk täitsa aerutulli moodi asjanduse!), siduda sinna külge suvaline põrandaplaat ja kruiisida uhkelt koju. Millest oli Teil puudus? Ei olnud poomi? Ei olnud mitte ühte ainsamat plaati? Tagavara otsa polnud? Nuga polnud? Tegelikult polnud mõistust ja käsi otsas. Mõistust selles suhtes, et Te polnud ENNE sellisele võimalusele mõelnud.
Kõige kiirem ja lihtsam avariirool on aga spinnipoomi ümber rullida kajutist madrats, see otsaga tugevalt kinni, spinnipoomi parim omadus on ka silmad mõlemas otsas - ots takistab madratsil pealt maha libiseda - ja juhitavus on olemas... siis on aega paremat lahendust mõelda, kui tuleb avariirooliga pikalt sõita, ankruid loopida, appi karjuda jne. Kogu töö max. 5 minutit.

Siit soovitus: iga jahi omanik mingu ja mõelgu, MILLEST ta imekähku suudab avariirooli ehitada. "Hea tava" näeb ette ka sellise lahenduse olemasolu jahi pardal... ja kui sitt on majas, lased akutrelli ja isepuurivatega põrandaplaadi ka süsinikust poomi külge. Mõtlemata selle hinnale.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 09:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 23 Okt 2009 08:53
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Ahoi!

Olen lugenud siin erinevaid foorumi teemasid, ning igal pool võtab sõna PriitV, minu meelest on sinu kommentaarid vägagi koomilised juba. Äkki loeksid ennem mingeid raamatuid või käiksid korra mõne jahiga merel ning läheksid kuhugi purjetamis algkool, äkki siis sobiks kui kommenteeriksid. Seniks minu ettepanek sinule on selline, et proovi siia mitte enam väär informatsiooni lisada ning lõpeta targutamine. Kuigi ma sind näinud ei ole, aga kujutad endast pildi, kes käib tänaval oks laiali ning oled kõiketeadja maailmaparandaja.

Seda foorumit loevad ka siiski inimesed, kes on purjetamisest huvitatud kuid pole ise veel merele saanud näiteks, aga tahaksid, senikaua jätavad kõrvataha tõest informatsiooni, mis siin kirjutatakse. Ei tahaks, et üks pidev kommentaator neil selle asja ära rikuks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 10:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 664
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
cat kirjutas:
Mark ja Dillinger,ärge nüüd paate küll ümber ehitama hakake ja paanikat tekitage.Ma ju ütlesin,et hea oleks kui saaks keskele kinnitada pukserotsa.

Ja kaatri võib vabalt kummuli keerata ka siis,kui pukserots on kinnitatud ahtrinurga knaapi..Ja veel,jalaga või päravurriga paadiga saab tagurpidi väga edukalt pukseerida(loomulikult mitte pikalt) nt madalikult lahti tõmmata.Ja paat on juhitav kui pukserots vööri kinnitada.


ic, ei ma ehita. Tol korral polnud tagurpidi tirimiseks võimalust, murdlainetuses käis kogu see trall. Vahepeal olime olude tõttu küljega lainesse, ka siis kohises vesi üle pea ja üle paadi.

Aga see küsimus, et mida tehti kogu selle aja ometigi - see jama juhtus suhteliselt muuli ligidal. Veidi aja pärast murdlainetuses. Pakun, et rahvas hoidis küünte ja hammastega kinni suurema osa ajast :P

Aga VSepp, PriitV on lihtsalt meie maailma osa, midagi pole teha...
Tema näägutamine ajab närvi, aga kui midagi temaga koos ette võtta siis on ta väga kõva kombineerija ja ettevõtja. Ühesõnaga võib loota.

Aga raisk jah, kus alles möliseb

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 12:29 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Austatud foorumlased!
Priidu jutt avarii rooli koha pealt on õige! Selle ajaga oleks saanud spinnipoomist hädarooli teha! Siinkohal täiendaksin Priitu ja tuletan meelde, et jaht on juhitav ka ainult purjede abil ilma roolita (tõsi ta on, et ekstreem olukordades ununevad mõlemad asjad tihtipeale ära!) ja purjetamist ilma rooli puutumata tuleks õppida vähe vaiksema ilmaga (see oli meeskonnal ilmselt ununenud tegemata!)! Tihtuulde minekuks ja kalda alt välja sõitmiseks oleks "seebikarbil" piisanud lihtsalt spinnipoomistki, kui see ahtrinurgast vette oleks torgatud! Hiljem oleks võinud vette visata kursi hoidmiseks mõned pikad otsad! Aga, kui jaht oli "tühjaks" tehtud, siis...
Tuletan meelde, et Tiit Nõu juhtis "Tormilindu" Põhjamerel spinnipoomi ja selle külge kinnitatud kapiuksega päris pika maa...

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 12:47 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Minnil on selleks tarbeks kaks aeru. kui ühest jääb väheseks saab teise ka üle ahtri ajada

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 13:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
loomulikult on avariirooli jutt õige. ent Tormilinnu asjassetoomine on demagoogiline. sest neil oli Põhjamerel aega avariirooli valmistada laialt käes.
samas kui TL meeskond vajust tuulealusele rannale loetud minutitega, saan ma aru. aga miks ankur ei pidanud? alamõõduline? või lihtsalt kehv pinnas?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group