Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 14:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 23 Okt 2009 08:53
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Ankur oli meil täiesti õiges mõõdus, kuid seal pinnas täiesti liivane ja kuidagi ei haakunud kuhugi taha, iga lainega tiris jälle.

Ütleme nii jah, et see oli meile väga hea kogemus ja asjad toimusid kuidagi väga kiiresti tol hetkel ning selliste kiirete abiehituste peale ei jõudnudki mõelda. Aga seepärast ongi pärast hea lugeda teiste ettepanekuid, et mis oleks pidanud tegema, tänud teile, teinekord oskama neid ettepanekuid ka ära kasutada, kuigi jah, ütleme nii, et rand lähenes väga väga väga kiiresti.

Kas keegi väheke kirjeldaks seda lihtsalt purjedega sõitmist ka lähemalt? Kroot sisse, kroot järgi, kroot sisse, kroot järgi? Sama ka genoaga?

_________________
Sailing - It´s a lifestyle!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 14:58 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
...eks muidugi Tiit Nõu ütleks ise täpselt, palju meeskonnal aega kulus spinnipoomist ja kapiuksest hädarooli tegemiseks... tundes aga Tiit Nõud... võin arvata, et mitte üle 5 minuti... :lol:

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Viimati muutis Kalle Kuus, Reede, 23 Okt 2009 15:02, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 15:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
VSepp kirjutas:
Kas keegi väheke kirjeldaks seda lihtsalt purjedega sõitmist ka lähemalt? Kroot sisse, kroot järgi, kroot sisse, kroot järgi? Sama ka genoaga?


_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 18:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 29 Dets 2007 18:59
Postitusi: 148
Asukoht: Pirita
PriitV kirjutas:
20:05-20:28 seal vahel loksusite roolita randa. Rooli kaotusest oli möödas 15-35 minutit!!!
Siit küsimus: mide Te kurat selle aja tegite mitmekesti??? 35 minutiga jõuab kaldal uue profileeritud roolilehe vineerist või treipingis uue palleri valmis teha.


Õnnetuse hetkel puhus tuul puhanguti kuni 20 m/s ja loodetuulest tingituna olid lained "mäekõrgused." Kaptenina vilksas mul tõesti peast läbi ka abirooli kasutamise võimalus, kuid arvestades meie paiknemist lahel ja ilmastikutingimusi, oleks selle kasutuselevõtt olnud selgelt ülim risk. Purje uuesti heiskamise ja hädaabirooli katsetamisega oleksime tõenäoliselt Merivälja alla kividesse või Pirita muuli triivinud. Oli meie õnn, et tuul kandis meid just liivale. Meie jaoks oli primaarne oma asukoha võimalikult pikaaegne säilitamine ja abi kutsumine. Ca poole nimetatud ajast püüdsime Dillingeri abil jahti pukseerida. Pukseerimine antud olukorras oli ainuvõimalik viis meie jaht mere suunas päästa.

PriitV, kuigi Sinu postituse alges on isegi teatud iva, on lõppväited antud sündmuse konteksti siiski sobimatud ja meeskonna kritiseerimine põhjendamatu. Meie meeskonnal on Sinuga soov mitte edaspidi vaidlusse astuda, mistõttu palun tungivalt antud teemat, ega ka muid meiega seotud teemasid, enam mitte kommenteerida!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 19:01 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Kulla Rait, kui ei soovi, et Teid või meeskonda ei kommenteeritaks kriitiliselt, ärge siis kasutage foorumit. Selliseid piiranguid võite teha oma blogis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 21:07 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Jaan 2009 13:30
Postitusi: 193
Asukoht: Tallinna lahe ääres
Kriitikat annab teha ka nõuandvalt, kahe silma vahele oskavad paljud virutada. Raidu hoiakust saan täitsa aru.
Me võime filosofeerida avariiroolide teemal, aga liivasele rannale jõudmine oli antud olukorras üks parimatest variantidest, mis sai juhtuda. Kui juhitav oleks avariirooliga olnud TL Pirita muulide lähedal, teiste jahtide juures ja sisenedes sadamaakvatooriumisse jne jne?

Ärge selliste olukordade puhul, kus mehed tõesti püüdsid ja andsid endast kõik, targutage, kritiseerige, vaid aidake ja andke nõu. Siis on ka asjast rohkem kasu ja omavaheline tsunftivaim soojem.

P.S. Ma olen ka olnud olukorras, kus rool on keset suure laine ja kõva tuulega merd ära tulnud. Ei olnud meeldiv. Õnneks jäi rool pihku ja oli tegemist, et see tagasi saada.


Viimati muutis Toimetaja, Reede, 23 Okt 2009 22:18, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 21:19 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Kalle,minu mäletamist mööda tehti "Tormilinnu " avariirool "Norma" kandikust ja said selle eest veel kõvasti kiita("Normast,et vinge reklaam nende kandikule).Etapi lõpetamise eest,aga eriauhinna.

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 22:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Üks asi mida tasuks meeles pidada: avaristi pardal viibimine ja sellistes oludes leiutamine või üleüldse selle peale tulemine, et midagi leiutama hakata on saavutus omaette. Soojas toas ja tugitoolis iseenesest mõistetav asi ei ole seda mitte sellisel hetkel nagu siinses loos. Isegi hästi tegutsetud, küsimus pigem selles et kui paljud üleüldse avariioluordi ka reealselt treenivad? Kutselised meremehed on selleks lausa jälle ja jälle ja jälle sunnitud, aga hobimeremehed? Arvan millegipärast, et keegi ei tee seda.
Vähemalt need mõned korrad mis mul on "õnnestunud" avaristi pardal olla, on esimesed 10...15minutit valitsenud pigem nõutus ja peata olek ning kui esimesest ehmatusest üle saadakse, siis hakkavad ka mõtted uuesti liikuma. Aga minu kogemustest ei ole mitte ainsamgi olnud ekstreemtingimustes.
Hmm..siiski üks kogemus on, kus oleksime lolliks läinud peamasina vingerpussi tõttu kaatriga reisilaeva alla jäänud ja olukorra päästis mehaanik, kes suutis end kahe sekundiga mobiliseerida ja ahvikiirusel peamasina avariisüsteemid uuesti taastada ning masina käima lasta. Aga temagi oli elukutseline tegelane...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 23:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Rool, mitterool... Aru ma ei saa, mida siin targutada on. Alustaks sellest, et kõik inimesed on terved ja paat kah. Kas üks avarii saaks veel palju paremini lõppeda? Kohas, kus avarii juhtus, oli 1 oht ja see oli muul ja selle kivid. Arvatavasti teadsid kõik pardalolijad, et supelrannas on neid pehme liiv vastu võtmas. Just sinna nad ka jõudsid.

Teha avariirool ja siis püüda sellega (teiste jahtide vahel!) sadamasse sõita? Või kuhu nad oleks pidanud purjetama (mootorit ilmselt pardal polnud)? "Tõeliste meestena" lahel püsima, kuni ilma paraneb? Come on...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Okt 2009 11:17 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Mul küsimus selline, et miks rool üldse murdus? Oli metalli väsimine, kulumine või miskit muud? Kas olete seda uurinud ja kui, siis millest peaks edaspidi hoiduma? Enne sõitu iga kord roolipallerit kontrollima hakkama? Roolipaller peaks olema viimane asi, mis järgi annab, enne seda ehk murdub roolipinn ja roolileht läheb kas kõveraks või murdub altpoolt, sest paller ei tohiks ju juba ohutuse tagamiseks kogu pikkuses roolilehe sees olla. Kas metalli "väsimise" ekspertiis tundub murdumise korral väga suur utoopia? Kas jaht käis enne murdumist kõvasti "rooli peale"?

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Okt 2009 18:25 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 21 Nov 2004 11:43
Postitusi: 215
Asukoht: Tallinn
Vastuseks Kassoggy küsimusele ütleks, et minu meelest on veerandised kõik "vene aja lapsed" st. tehtud kuidas juhtub.

Meil murdus rool ära umbes 2 nädalat pärast seda kui jahiehitaja selle meile üle andis.
Kommentaariks ütles, et "Ma tean küll, et võivad murduda. Mind oleks sama asjaga Saksamaal peaaegu kohtusse kaevatud."
Dvigatelis tehtud pallers polnud mitte ühes tükis vaid keskelt keevitatud.

Kui ma hakkan mõtlema mitu veerandist on selle 10a jooksul roooli kaotanud, mil ma olen sõitnud, siis meenub hoobilt 5 aga ilmselt on enamgi.

Mis konkreetselt Tuulelaulul asja põhjustas, seda ma muidugi ei tea.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Okt 2009 20:37 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Oma kogemustest võin öelda,et pallerid on valesti tehtud.Ei ole see nii ühti,et ainult vene aegas tehti millest kätte juhtus.Olen teinud erinevaid roolilehti ja erinevatel põhjustel.Milledel paller on pooleksolnud on põhjuseks vale treimine või keevitatud kõige lollima koha pealt."viimase peal" palleri lappimist nägin sel suvel ,kui soomlane tuli muret kaebama."Leevene" Lauttasaares oli selle rooli eriti andekalt kokku lappinud.Kui leian sellest pildid panen oma kodulehele ja saate näha paljukiidetud põhjanaabrite töökvaliteeti.Algul nad ei võtnud omakski ,aga kui omanik pani nende endi pildid ja arved lauale siis võeti omaks.Muidu oleks asi kohtusse läinud.

Ah on ka selliseid roolilehti olnud,millised kahte lehte laiali läinud :lol:

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Okt 2009 21:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Roolipaller on asi mis peaks alluma regulaarsele ülevaatusele. Seda just eriti ripproolide puhul. Meil vist ei ole eriti popp tegevus. Cat peaks mäletama, et ka traalide puhul ei saanud rooli/sõuvõlli korrapärasest detailideks lammutamisest ei üle ega ümber ( ametlikult, ma pean silmas).
Seda võin küll öelda, et meie rootsi kliendi juttudest on välja tulnud, et roolivõllide kontroll on tema jaoks kogu aeg olnud rutiinne tegevus. Ja selle 60 jalase purjekale on ta roolide osas plaaninud, kui mälu ei peta, siis üle ühe aasta pulkadeks võtmist. Põhjuseks tõsiasi, et roolipallerid on purjekatel alati olnud ja ka alati jäävad väsimuspurustuste ohvriks. Väsimusprao tuvastamine selle varases staadiumis aga väga lihtne ei ole. Asjaga peaks kursis olema need tegelaed, kes oskavad näiteks mootorite plokikaanest silmale nähtamatuid pragusid otsida. Toimub see kahe "spreivärvipurgi" abil. Tegu pole muidugi mitte värviga, kuigi meetodi nimeks on värvdefektoskoopia. Samade ainetega saab ka kontrollida näiteks kapillaardefektide olemasolu keevisõmbluses. Siis nimetatakse seda penetratsioonitestiks :lol: Aga ained on põhimõtteliselt samad. Asja ajab kuidagimoodi ära ka kriidivesi ja punane ahjukütus. ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 25 Okt 2009 00:08 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Mark,näiteks mina võin ju need roolid lahti lammutada ja üle vaadata,aga kas kunde on nõus mulle maksma selle eest.Tänase päeva seisuga Polarise rool (+uus paller )12000koos käibega,no ei saa mina odavamalt.Pidavat materjalide hinnad langema,aga hujat.

Paller teadupärast kahaneb allapoole kogu pikkuses.Kui Polariste puksi koht on 38mm,siis võib kahe puksi vahekohta "viilida "min28(kaalu pärast)alumine puksist läbi minev 38mm peab olema nii pikk,et ulatub vähemalt 50mm roolilehe sisse,et saaks korralikult ka kinni lamineerida.Ja olge mehed ja ärge tulge mulle rääkima,et polüester vaiguga on see võmalik.Edasi--roolipalleril EItohi olla ühtegi keevitust ja kõik treimise üleminekud peavad olema koonuses min 45kraadi.Kui ei eksi ,siis Polariste palleri pikkus on 1300mm(ei ole just käepärast paberid)ja viimane alumine ots on 12mm.

Järgmine teema Polaristele--kõigi teie roolid on silmini vett täis,külmad teevad talvel oma töö ja ei imesta üldse kui mõne roolilehest jääb ainult paller alles.Uskuge mehed ma tean millest räägin.Ei see pole reklaam ,et jooksete tormi Paadikuuri uusi roolilehti tellima

Ja veel-----kui keegi ütles mulle,et mul on Polarise roolilehe vorm,siis seda mul pole ja pole ka tarvis.MIKS,sest sellist laudaust kui Polarised oma sabas tassivad, pole nõus mina tegema.Mõelge sellele Polarise purjetajad mida te ahtri all kaasa veate.Üks põhjus on ka selles miks need pallerid murduvad ja mitte väike.

Ja siis veel-- poisid tegid kõik mis antud olukorras oli parim võimalikest variantidest,nii-et rohkem targutanist pole vaja.

JA sind;PRIITV,panen esimesel võimalusel samasse olukorda ja siis vaatame milega hakkama saad.Seni kui pole ühtegi kohalikku(ka MV regatti)lõpuni purjetanud ja suure algustähega MERD tunda saand ole vait või niuksu niisama.Priit arvan vähemalt et oled sõber ja jagad merest,aga vahel ole parem vait ja elame rahus edasi.Nagu sa tead olen ka mina otse ütleja ja lolli juttu ei kannata.Ära pikka viha pea

Siia jätkuks niipalju ,et lisan oma ESIMESE jahi ehituse mõned pildid ja miskit veel,sest me Kuusi Kalleg enam-vähem eakaaslased :) .Aga sellest juba teated Paadikuuri teemas.Ja veel teen ühe teema Cat versus Priit v

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Okt 2009 11:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
No ma pidasin ikka rohkem silmas seda, et jahiomanik ise tõmbaks lihtsalt lehe koos varrikaga sügisel väljatõstmise ajal korraks välja ja vaataks tähelepanelikult üle nii kulumise kui ka võimalikud praod. Seda ei pea lausa igal aastal tegema, aga päris tegemata ei maksa ka jätta. Defektoskoopia tasub teha kui paat on piisavalt vana ja on kahtlusi, et võib olla on väsimuspurunemine alanud. Defektoskoopia võiks teha üle 5....10 aasta, sõltuvalt paadi kasutusintensiivsusest. Väsimuspraod "hiilgavad" tihti just selle poolest, et ta on seal olemas, aga silmaga teda ei pruugi isegi märgata. Kui lõplik purunemine on toimunud, siis alles näed, et murdepind on osaliselt ühte värvi ja osaliselt teist värvi. Teist, nii öelda värsket värvi on see osa pinnast mis veel pidas ja lõpliku purunemise hetkel järgi andis. Tõenäoliselt on seda nähtust juhtunud silmitsema oma elus mingis x situatsioonis ja y asja juures päris paljud.
Aabitsatarkusest üks legendaarne lause: kõik teised purunemised "hoiatavad" ette, väsimuspurunemine on alati ootamatu. See tähendab, et teiste purunemiste puhul toimub enne kujumuutus vms, aga väsimuspurunemise puhul ei pruugi isegi pragu palja silmaga märgata, enne kui juhtub nii nagu siin juhtuski.
Võllidel on tavaline, et väsimuspurunemine toimub pingekontsentraatorite juures, st. astmed võllidel, keermete algus jms kohad kuhu pinged töösituatsioonis kontsentreeruvad. Just nagu Cat kirjeldas, saab seda riski antud juhul vähendada astmete kujuga, näiteks koonilisusega. Mida pikem/laugem koonus, seda parem.

Roolipalleri olukord on purjepaadi juures väga tähtis turvalisusküsimus. Olete vast kõik lugenud, kuidas üks või teine paat roolipalleri purunemise tõttu mulinal ja väga kiiresti põhja on läinud. Põhjus lihtne: kui paller puruneb alumise laagri ülevalt, siis jääb torusse varrikas sisse ja edasi toimub kõik nii nagu Archimedese kangiga ikka: könt lammutab nii toru kui ka põhja, enne kui koos lehega alt ära pudiseb ja sügavustesse kaob.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 73 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group