Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 62 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kolmapäevakute finišid Pirita jõel
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 01:00 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Erinevates ringkondades on seda teemat arutatud juba mõnda aega; tutvustan mõtteid ning probleeme ka Teile lootuses alustada sisutihedat argumenteeritud diskussiooni.

Nimelt on valupunktiks kolmapäevakute lõpusirge, ehk siis merevärava ja jõe muulidevahelise (ja muuli ning topi ujuvsilla vahelise) ala läbimine. Kui jahid võistluse käigus merelt jõele purjetavad, on kaptenite eesmärk kiiresti finišisse jõuda, seega võib juhtuda, et (mitte neile endile) ohtlike olukordade vältimine ei ole prioriteediks. Kui aga kogenematu merele sõita sooviv kaatrijuht või mittevõistleva jahi kapten mereväravas kolme võistlevat täispurjes jahti tema suunas kihutamas näeb, on paanika kerge tulema. Samuti juba muulide vahel liigeldes ei anna võistlevad jahid merele sõita soovivatele kaatritele (jahtidele) just meelsasti teed ning võib tekkida olukord kus merele soovijad peavad sõitma slaalomit jahtide vahel või suruma end ohtlikult muulile lähedale. Võistleva jahi kapten tunneb end tänu suurele kogemustepagasile kindlalt, kuid just see kogenematu kaatri või mittevõistleva jahi omanik on väga ebameeldivas olukorras.

Teiseks valupunktiks on jahtide poolt tekitatavad lained. Paljud topi slipi juures oleva ujuvkai ääres seisvate kaatrite omanikud ei ole rahul jahtide poolt tekitatud lainetusega. Kindlasti ületab täispurjes jaht ka kehtestatud kiirusepiirangut, kuid see selleks – kui lainet ei tekita, pole probleemi. Suured 40+ jalased jahid aga tekitavad laineid ning olukorras, kus terve jõgi on võistlejaid täis, ei ole välja kujunenud liikluskultuur selliselt, et suured jahid sõidaksid muuli poolt finiši suunas ning väikesed sõidaksid kaatrite ujuvkai poolt finiši suunas...

Mõistan, et võistluste lõpetamine jõel on aset leidnud väga kaua aega (on traditsioon) ning võistlejad ise on sellega harjunud, kuid nimetatud valupunktid eksisteerivad kahjuks teiste jõel liiklejate ja parkijate jaoks reaalselt. Saan võistluste korraldajatest aru, jõel võistluste lõpetamise näol on tegu mugava ning ka pealtvaatajale show’d pakkuva lahendusega ning see võikski ju nii jääda, kui ainult poleks neid teisi liiklejaid ja parkijaid ümberringi...

Kas Teie oskate pakkuda lahendusi neile probleemidele?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 06:36 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Jaan 2009 13:30
Postitusi: 193
Asukoht: Tallinna lahe ääres
Minul tekkis siin mitu küsimust:

1) Kolmapäevakuid on väga kaua peetud, aga kui küsimus on põletav, miks sellega alles nüüd välja tullakse?
2) Kas tekitatud lainetus on tõesti nii suur, et ületab nn loomuliku suurema lainetuse, lausa nõnda suur, et selle vastu vendrid enam ei kaitse ja kered saavad korralikult muljuda? Palju neid 40+ jalaseid jahte selles kogumis ikka on..
3) Usun, et kõik kaatriomanikud teavad, ja võiksid teada, et kolmapäevaõhtuti annavad jahid seal hagu. Sellega ei ole raske arvestada ja hoiduda suure muuli poolsesse külge, pealegi on kaatri manööverdamisvõime ju märkimisväärselt parem.
4) Paanika...no üks kord on paanika, teinekord ehk ka, aga kui juba kolmas kord on paanika, siis peaks mõtlema, et "äkki on asi minus, mitte finishiolukorras".

Kahtlemata võib finishiteema mõnele küsimusi ja probleeme tekitada, aga kogu lugupidamises seal dislotseeruvate kaatrite omanike ees - ma ei kujuta küll ette, et seda nendel põhjustel peaks finishi kuhugi mujale viima.

Mulle tundub, et Kristo on kellegi teise kirja siia edastanud. Vabandan, kui eksin.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 08:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 31 Okt 2008 16:45
Postitusi: 57
Asukoht: Viimsi / Pirita
Veesõbrad,

Tänud Kristole küsimuse viisaka püstituse eest. Probleem on täiesti olemas ja vajab lahendust.

Et kas teema on varem üleval olnud - on küll. Lihtsalt on siiani piirdunud vähem-rohkem viisaka vestlusega, kas nii on ikka vaja muidu kena üritust lõpetada, et parkijatel lehvivad vendrid kahte lehte kui võistlejad seitsme sõlmega mööda põrutavad.

Paraku ei ole see arutelu kuhugi viinud.

Pirita akvatooriumis on kehtiv kiiruspiirang ja ahtrilainekeeld siis sellega tuleb arvestada, ei ole vahet kas tegemist on purjetajate või mootorpaatidega, võistluse või pühapäevitajatega.

See ei saa olla argument "nii on alati olnud" ja "jahid annavad kolmapäeval hagu" kuna ka ujuvkaid ja täiendavad parkimiskohad jõe ujuvkaidesse on suht. hiline looming.

Ja seda kindlasti mitte ainult tekitatava laine pärast, vaid ka ohutuse mõttes. Kui midagi läheb valesti siis selle kiiruse juures on akvatooriumi kitsastes oludes korrigeerimine keeruline ja aega võib väheks jääda.

Nõus?

_________________
www.premiumboats.ee
Follow No One
www.regalboats.com
www.xoboats.fi
www.sting-boats.eu
www.nordkapp-boats.eu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 08:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Suured tänud Kristole teema alustamises!

Probleem ei ole aktuaalseks kujunenud sellepärast, et puuduvad vahetud õnnetusjuhtumid. Veel.
Purjetaja purjetab, kaatrimees sõidab. Mõlemad on esialgu algajad, kogemustejanus õpipoisid. See, et ühe käsutada on rohkem hobujõude, ei võta temalt veel ära hirmutunnet ja "kõhedust" uue asja ees. Ükski hobikasutuseks mõeldud liiklusvahend ei manööverda iseenesest (unustame autopiloodid). Ta vajab juhti.

Olen sattunud mitmel korral olema kaatris kõrvalistuja kohal, kui tekib reaalne, ülimalt ebameeldiv ohuintsident kolmapäevakut "hurraasissesõiduga" lõpetava jahtlaevaga. Rooli on antud juhul keeranud oma esimesi iseseisvaid samme kaatrikaptenina tegev inimene.
Kümmekond meetrit enne "olümpiarõngaid" tudub olevat mingi maagiline koht, kus baudid, halsid jne jäetakse ikka viimasele sekundkümnendikule. Poleks juunikuise (ärajäänud)intsidendi värskel paadikaptenil jätkunud külma närvi "ulpida" muulikividest pooleteise meetri kaugusel, lastes mõnekümne sentimeetri kauguselt mööda 40-jalane kolmapäevaknik (?), räägiksime juba reaalsest intsidendist ja mitte pseudoprobleemist.
Tuleb meelde, et olen oma silmaga näinud naisterahvaid õppesõidusimulaatoril tegemas paadijuhieksamit, kus ärksa olukorra tekkides ei jää puutumata muulid ja sadamakaid. Rääkimata MOB situatsioonide lahendamisest, kus seesama "M" ühe närvilise paadijuhi poolt hallatava väikelaeva alla jääb. Järgmine päev olid siiski load taskus.

Nii võibki juhtuda, et ükskord ei suuda algaja kaatrikapten SADAMA AKVATOORIUMIS endale pealelendava purjejahiga adekvaatselt toime tulla ja needsamad 150 ahtripeegli küljes rippuvat hobujõudu, mis peaks juhtimise imelihtsaks tegema, ühtäkki ühisel sammul täispurjestuses finišeerija poordi kihutavad.

Kui esimene (ärajäänud)intsident oli juunis siis kohe järgmine samalaadne augustis, hooajal 2009.

Mõttetu on hakata välja tooma veelgi enam ükskjuhtumeid. Ka vaidlemine on mõttetu. Tõsiasi on see, et taoline purjestuses sisenemine ON OHTLIK algajate suhtes ja EBAMEELDIV kõigi vastutulijate suhtes.
Miks ei ole see ennem suureks teemaks tulnud?
Üks asi on eelpool mainitud reaalse õnnetusjuhtumi puudumine. Teine ja kindlasti mitteolematu, on reaktsioon, mis mõlema ülalmainitud situatsiooni järel kaatrikapteni suunas järgnes - tuttav näpp rusika keskkohas purjelaevakaptenilt ja krõbedad tuuldelennutatud sõnapaarid abivalmi meeskonna poolt! Selline maitse esimsest kogemusest uue paadiga ei ole väga lahe.

Minuarust ei ole selline asi vajalik, kui saab ka paremini. Võistluse lõpp võiks olla muulidevahelt sisse sõites, või kaugemalgi. Mitte slipi juures.

Rohkem ma sellel teemal kirjutada ei jaksa. Nagunii võidavad "ajalugu" ja "traditsioonid" ja "nii on alati olnud" jne...
Sõbrad oleme ikka edasi, aga ei maksa mõelda, et küll ikka kaatrimehed on ebaviisakad.
Teinekord võib peeglist olla palju abi.

_________________
www.bellmarine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 08:55 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Ma täpsustaks, et

* purjelaevnikud mitte "ei taha väga meelsasti kaatrimeestele teed anda" vaid nad ei pea seda üleüldse tegema. Ja ei hakka ka seda tegema enne, kui kaatrimehed õpivad jahist avamerel või kusiganes lähedalt möödudes käiku maha võtma.

* Mõningate üksikute ilmade korral on tõesti 5-6 40-jalast alust, mis suudavad laineid tekitada, kuid ei ole just tihti, kui saaks täies vaardis spinni all sadamasse sisse lennata. Tuletaks ka meelde, et kolmapäevakute finišid kestavad 1x nädalas 1h.

* iga glisseeriv alus, mis glissist väljununa 5-10km/h muulide vahelt sisse podistab tekitab suurema käigulaine, kui misiganes jaht.

* Pirita sadam on tiheda liiklusega, kuid mitte tihedamaga, kui kõik suured ja väga suured sadamad maailmas. Igal pool saadakse hakkama. Ei usu küll, et Pirital algajate meremeeste pärast mingeid erilisi muudatusi peaks nüüd järsku tegema hakkama.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 09:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kolmapäevak on absoluutselt suvaline ja täiesti tähtsusetu külagonka ja olles paar korda sealt sisse tulnud aga mitmed korrad pildistanud, siis on see vähemalt viimased 10 aastat olnud ülbe ja üliohtlik kaaskodanikele pähe sülitamine. Seda just vastutuult finišeerides. Mingi ajaloolisus on siinkohal kõige haigem härjaila, mida üldse rääkida saab. Järgmisena "korraldame" driftivõistluse MAZ-kalluritele kolmapäeviti Jahtklubi kaipeal??? Ikka kolmapäevakuliste autode vahel. OK, see on eravaldus aga näiteks uues Vabaduse maa-aluses saaks seda küll teha.

Sellele teemale on kordi viisakalt tähelepanu juhitud isegi siin saidil aga vist isakesed ei saa aru. Kohati on olnud suisa häbi kuulata seda suhteliselt roppu seakisa külagonka jahtide pealt (käib miskipärast ainult nn. suurte kohta) aga eks ükskord mõni auk pardasse ka sõidetakse. Kuna seal on veel ka külalissadam, seda vähem ma sellest olen aru saanud. Sõimame avalikult striitreissereid, kes käivad õhtuhämaruses TÜHJADEL platsidel või kõrvalTEEdel "paugutamas" ja poeme seebita persse ülburtitele, kes teevad sama väliskülaliste ees päise päeva ajal veeTEEl? Kolmapäevak on nagu slaavlaste pulm eestlaste suvilarajoonis: kogu küla peab sellest "osa saama", kuigi nad mitte kohe seda ei taha. Kes siin slaavlased on, mõelge ise.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 09:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Väga nõus, et jõel lainet tekitada ning varalist kahju tekitada ei tohi.
Purjekate puhul käib jutt ilmselt mõnest üksikust suuremast isendist.

Ma pole kuidagi nõus laineprobleemi fokusseerimisega kolmapäevakute finishitele. Kindlasti pole see mustvalge kaatrid versus purjejahid probleem.

TOP-i jõeäärsetest kaikohtadest mööduvad samuti TOP-i enda kliendid, kes basseini D suunduvad ( http://www.piritatop.ee/plan_sadam.pdf ). Lisaks sillataguse sadama kliendid, kelledest nii mõnigi võtab kiiruse maha alles silla all. Isegi väike Cursus-paat (sillatagusest sadamast) suudab KJK-s , mille juures jõgi veelgi kitsam on, korraliku mäsu tekitada. Seda teeb ta iga päev vähemasti 2 korda. Suurematest rääkimata. Kristo, levita sõna.

Kolmapäevakute osas võiks kaaluda:
- selle paari tunni jooksul ühel päeval nädalas mitte õppesõitu jõel teha.
- piirata jõel finisheerivate jahtide suurust. Kui 40-jalane pautida punnitab jõel, siis tõesti vastutulijale ruumi ei jää.

Finish muulide vahel pole minu arvates sugugi ohutum.

Veel paar momenti:
- jõel liigeldes ülesvoolu tulebki hoida paremale poole jõe pikitelge
- jõelt on näha merelt lähenevad mastid, merelt ei näe muuli varjus olevaid paate.
- muulide vahe on kitsas. Kui kohtuvad laine ja jõevool, siis pole kasulik seal vahel aeglase käiguga uimerdada.
- kindlasti on mootorpaat paremini juhitav kui mootorita purjepaat.

Loodan , et mahume paremini jõele ära tulevikus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 09:32 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Sadamakaptenid tegelevad pidevalt sellekohase teavitustegevusega.


Viimati muutis h2kristo, Reede, 23 Apr 2010 09:35, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 09:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Davy Jones kirjutas:
Loodan , et mahume paremini jõele ära tulevikus.

Kas Sa näed perspektiivi, et Pirita akvatoorium suurendatakse Pärnu jõe suuruseni vms? Pirita on alates muulidest PARKLA koos juurdesõiduteega ja parklates võidu ei sõideta. Ja muuseas, ei tehta ka õppesõitu, näiteks külgboksi tagurdamise õpet autode vahel. Sadam on veesõiduki parkla. Ja parklas on õigus kohta otsida, rahulikult venida ja absoluutselt ei huvita, et keegi närviliselt tahab kuhugi imekiiresti saada. Ma olen käinud sees ka Nina1'ga Pirital ja meil võttis naabrimehega ikka natuke aega enda ümberpööramine. Ja sellise kaptenil peab olema selleks igal ajahetkel ohutu võimalus ja mingid külagontšikud teda ei huvita.

Kui tahad sadamas või parklas võidu sõita, sulgetakse see, tühjendatatkse sõiduvahenditest ja siis lase aga minna.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 09:38 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Jaan 2009 13:30
Postitusi: 193
Asukoht: Tallinna lahe ääres
Ma olen pealegi kindel ühes asjas - kui probleem oleks tõesti suur, siis oleks see juba arutluses ning püütud leida lahendus. Selleks on KJK eesotsas ja võistluste korraldusmeeskonnas piisavalt mõistlikud inimesed.

Ma olen ka algajana nii purjekal kui ka muudel veepeal liikuvatel vahenditel muulide vahel ukerdanud, vaeva näinud ja "paanikat" tundnud. Aga mul ei ole kordagi tulnud pähe, et asi on jama. Tea, äkki on asi selles, et alus oli liiga odav, et pretensioonid tekiksid (ei taha väiklane olla, aga selline seos tekkis). Pealegi on suhteliselt kummaline hakata algaja reaktsiooni alusel suuri järeldusi tegema. Ehk siis - too esimesi kordi oma uue alusega veel peal olev inimene oleks võinud valida kohasema aja, mitte nädala ehk kõige intensiivsema hetke seal muulide vahel. Mis siis, kui seal on trennid, mil kanal on purjekaid täis? Ei taha oma last selliste kaatrimeeste juurde küll sõitma lasta - äkki on paanika kerge ka siis tulema, kui hunnik põlevate silmade väikseid inimloomi seal "hagu annavad".

Sry, läksin natuke teravaks, aga esimesi sõite tegeva meremehe paanika ja intsidendiohu peale ei tasu küll nii suurt poleemikat tekitada. Pigem võiks talle endale sõnu peale lugeda ja õpetussõnu jagada.

Kogu lugupidamisega, R.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 09:45 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Toimetaja,

Tegu ei ole ühest intsidendist (inimesest) tekkinud teemaga.
Kui jätta väheste kogemustega juhid kõrvale, on probleem endiselt alles:
(Osad) purjetajad ei arvesta teiste liiklejatega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 09:49 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Nagu ka privaatsõnumis mainisin - mootorlaev annab teed purjelaevale. Purjelaev ei saa vabalt kurssi valida.
Tahtlikult kellelegi ette ei keerata. Mina vähemasti ühtegi sellist kaptenit ei tea, kes käiks hobikorras motoriste kottimas. Kui paatidel on sõim, siis on see tavaliselt kaptenilt meeskonnale. Kui paadilt tuleb sõim mootorpaadile, siis on see seotud kas a) liiga kiiresti liiga lähedalt möödumisega (käigulaine) b) teeõigusega alusele ette jäämisega.


Siin ei ole mingit raketiteadust. Topi üks kairida on tõesti natuke sandi koha peal - seal on voolu vähem ja mida lähemalt sõidad seda kiiremini finišeerid. Pöörduge Marko poole, las paneb paar poid välja ja asi otsustatud - ei trügi lähemale kui 10m.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 10:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
PriitV kirjutas:
Davy Jones kirjutas:
Loodan , et mahume paremini jõele ära tulevikus.

Kas Sa näed perspektiivi, et Pirita akvatoorium suurendatakse Pärnu jõe suuruseni vms? .....


Ma pigem mõtlesin, et on võimalik tulevikus teineteisega paremini arvestada. Pole minu arvates palju palutud, et nende paari tunni jooksul, kui võistlus toimub, hoida jõelt eemal õppesõitjad ning selgitada oma vähemkogenud sadamanaabritele kuidas purjelaev on võimeline vastu tuult liikuma.
Jõel liiklevad iga päev kümned paadid sh õppivad lapsed, milledel polegi mootorit ning sik-sakitamine kitsal jõel on teatud ilmaoludes purjekale ainus viis edasi liikuda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 10:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
minule n2ib see pseudoprobleemina. pika ja lumise talve frustratsioon annab tunda?

kui algajal kaatriomanikul on mure, et ei saa veeliikluses toime, siis oodaku see tunnike ja mingu hiljem v2lja. enese v6imekuse ja mereolude adekvaatne hindamine on yks ohutu meres6idu p6hipostulaate. kehtib ka j6e peal.

v2ide, et jahid tekitavad hiiglasuurt lainetust, mis kai 22res seisvaid paate h2irib... - khm, talitsege esmalt kaatrimehi ja alles seej2rel minge nende m6ne yksiku suurema jahi kallale. j2rgmiseks tekib tahtmine ehk ka tuulel puhumine 2ra keelata, seegi tekitab ju laineid? :shock:

m6te, et v6istlev purjejaht peaks kaatrile teed andma, on kahtlemata huvitav ja kuulub kipperi foorumi huumoriklassika varasalve. ei tea, millise raha eest sellise idee autor endale laevajuhipaberid ostis?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Apr 2010 11:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Tõsiselt hea on üle hulga aja lugeda elavat diskussiooni, kus argumendid on mõlemal poolel väga tugevad. Pisut on emotsioone üle vindi, aga mitte palju. Teema on vajalik.

Ise olen seda meelt, et me kõik mahume igale poole ära, kui üksteisesse mõistvalt suhtuda. Ja teha kompromisse ka omalt poolt järelandmisi tehes. Kitsastel sadamaaladel ei tohiks üldse kerkida küsimus, et kellel nüüd eesõigus, mõlemad osapooled peavad hoolitsema selle eest, et kokkupõrget ei toimuks. COLREG-is ei ole ka ju kõige pühamaid reegleid, kes kellele igas olukorras teed annab, erinevates olukordades on erinevad lahendused (kitsustes sõitmisel ja piiratud nähtavuse korral (udu, nähtavust piiravad objektid) on omad erisused).

Olen Pirita sadama territooriumil manööverdades alati end algajate hulka lahterdanud (isegi noorte optimistidega kohtudes) ja sellise suhtumisega olen kõigiga hakkama saanud. Targem annab järele ja ettenägelikkus kulub samuti ära, see on muide õpitav. Ja ettenägelikkus-teadmine sellest, et kolmapäeviti on sadamas kitsas, kulub ära. On meeles nii algajana esimesed sõidud kui ka nüüd, kui olukordades külma kõhuga.

Samas on meil neid päevi suvel suht vähe, mil saad merele minekuks head aega valida. Piirata mittevõistlejate iganädalast tunniajast või paaritunnist eemalehoidmist olukorras, kus nädalas on kokku aega (võimalik merel käia) 4-6 tundi, siis valikuvõimalus aheneb. Ja kolmapäevak ei ole ainuke võistlus nädalas.

Millest selline konflikt?
Asi algab kümnete aastate tagant, kui purjetamine oli ja on ka praegu eelkõige purjesportlaste pärusmaa. Aga üha enam hakkab ka meil tekkima matkapurjetajaid ja ka mootorpaatidega "hängijaid" üksjagu palju, siis hakkab tõepoolest võistluspurjetajatel (st kõigil) kitsaks jääma. Proffide jaoks ei ole küll see probleem, kui lahknetakse sentimeetrite kaugusel, aga hea tava kohaselt võib sellist "mängu" teha omasugustega. Võõrastega ei ole see viisakas, sest ei tea kunagi, mis kogemustepagas on teises veesõidukis. Ja oma oskustega vähekogenute ees hooplemine (mida ju need sentimeetrid tähendavadki) ei ole ka hea toon. Niiet võistluspurjetajad võiks kompromissi mõttes teha sammu-paar tagasi.

Teiseks on Pirita jõe suudmes läinudki kitsamaks. Uued ujuvkaid ("parkimiskohad") on ju suht hiljuti paigaldatud, mil võeti jõe laiusest matti. Siit ka see probleem, et enam ei ole finišeerumisala nii lai kui mõned aastad tagasi.

Ja küsin veel, et miks Pirital? Nt. Sailingu meeskond kolib sel hooajal Vanasadamasse, nende korraldatavad võistlused peaks sel aastal algama hoopis Admiraliteedist ja lõppema seal? Ja sadamaid on veel!

---------------

Et siis oma pikka juttu kokku võtta, siis mõned ettepanekud.

1. Muuta finišikohta. Ei maksa ka unustada seda, et Tallinna lahte kerkib praegu erinevaid jahisadamaid kui seeni peale vihma, siis miks peakski edaspidi kolmapäevakute finiš alati olema Pirital. See ju teiste sadamates resideeruvate meeskondade jaoks ebamugav ja ebaõiglane.

2.1 Kui finišikohta ei muudeta, siis mittesportlaste teavitamiseks mõelda välja tõhus infosüsteem. Alates igasse veesõidukisse panna kiles flaier, et kolmapäeviti ja muude regattide ajal on sadamas kitsas, lõpetades suurte plagudega vms: regati finiš kell 19-20.

2.2 Samuti oleks muulide juurde vaja ka mingi info üles panna, aga et seal oleks finiši ajal inimene, kes hoiatab, on vist palju nõutud.

TEGELIKULT oleks lahendus ka see, et jahiga sadamaalas võistlusmanööverdaja annaks valjuhäälselt oma kavatsusest teisele lahknemisosalisele teada. Tihti tullakse mitte midagi ütlemata lähedale ja mina pean mõistatama, kas ta on olukorra ohtlikkusest teadlik või mitte. Piisaks lihtsalt hõikamisest: "Olge mureta, olukord on kontrolli all" või "LIIGUN ISE KÕRVALE" või "mina pööran" või muud sarnast, mis üheselt arusaadav.

Ehk on veel ettepanekuid?

_________________
http://www.muinastuled.ee


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 62 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group