Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Avamere karikas vs Performance Line
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Jaan 2011 17:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 29 Dets 2007 18:59
Postitusi: 148
Asukoht: Pirita
Eelmisel aastal toimunud Avamere purjetamise Eesti Karikasarjas kasutati aegade korrigeerimisel Performance Line Inshore/Outshore (PL) meetodit senise Time on Time (ToT) meetodi asemel. Sellega kaasnevalt oli Muhu Väinas suur segadus, tehti ümber protokolle ja peeti vaidlusi. Arusaamatus tekkis, kuna olukord merel ja tulemused protokollis ei olnud tihti loogilises seoses. Toon ORC IV grupi põhjal välja mõned näited, millised muutused tõi endaga kaasa ToT'i asendamine PL'ga:
* 19 jahist tervelt 14 jahi koht protokollis muutus;
* 2 jahi koht protokollis muutus tervelt 5 kohta;
* Esikolmikust oli vaid ühe jahi tulemus erinevatel meetoditel aegu arvestades sama;
* PL röövis ühelt jahilt Eesti MV medali;
* Grupi suurimad jahid, mis omasid väiksemat GPH'd, olid arusaamatul põhjusel nüüd soodsama koefitsendiga ja väiksemad pidid hoopis neid edestama.

"Naised saunas rääkisid," et austatud EJL avamerekomisjon olevat hiljuti otsustanud, et kuna PL end eelmisel aastal nii hästi õigustas(?), siis kasutatakse ka seda eeloleval hooajal. Mingit sisulist diskussiooni selle üle, mis tegelikult eelmisel aastal toimus, ei olevat peetud.

Minule tundub Performance Line arusaamatu ja ebaõiglase arvutusmeetodina, mille kasutamine riiklikult nii olulistel võistlustel ei ole kohane. Kui kahe erineva arvutusmeetodi kasutamisel erinevad tulemused nii olulisel määral, ei ole korrektne põhjalikuma analüüsita muuta aastaid kehtnud punktiarvestuse alustalasid.

Kiitke takka või vaielge vastu!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Jaan 2011 18:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Performance line aitab selle vastu, et ei tekiks osadel jahtidel ilmastiku-eelist, või siis folkboodi sündroomi nagu mulle meeldib selle kohta öelda. Erinevalt GPHst ja ToTist võib erinevates oludes jaht saada PL-iga erineva händicäpi.

Mina leian, et ainult keskmise tuulega 6-7 m/s õigustavad end ToT ja GPH. Pigem on probleem meie mõõdukirjade ebapädevuses.

Tsiteeri:
* Grupi suurimad jahid, mis omasid väiksemat GPH'd, olid arusaamatul põhjusel nüüd soodsama koefitsendiga ja väiksemad pidid hoopis neid edestama.



Mis jahte täpsemalt silmas pead?

_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Jaan 2011 22:11 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
no nt Minni pidi selle arvestuse järgi kõigil väina etappidel ja rannarootsi regatil kõiki teisi oma grupi jahte võitmiseks füüsiliselt edestama. arvatavasti kehtis sama ka kõigil teistel avamere karika etappidel. lihtsalt kõiki pole ma läbi kalkuleerida viitsinud. võrrelda võib nt Stella 2 ja Merihundi ning Minni mõõdukirjasid.

kui ORC seni soosis raskeid paate, siis selle valemiga soosib ta raskeid paate veelgi enam ning tekitab ebaloomulikult väikese purjestusega alustele arusaamatult suurema eelise.

ei tasu tuuleveskitega võidelda. on nagu on, pole midagi parata.

edit: põhimõtteliselt peaks veerantonnised kõik fokapaatideks ümber ehitama vist. mina isiklikult keeldun aga põhimõtteliselt oma G1 minema viskamast ja sõidan nii edasi nagu on. eelmine aasta mõtlesin suisa LYSi üle minna, kuid see töötaks vaid siis, kui kõik Polarised kaasa tuleks. Seda aga ei juhtu. Seega aksepteerin ebavõrdset palli ja proovin hoopis targemini sõita.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Jaan 2011 22:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Merihunt kaotas PL-i pärast Väinas 1 koha ja jäi tänu sellele medalist ilma. Niiet ei saa öelda, et PL teda väga soosiks. Kuna karikaetappidel oli valdavalt vaikne tuul siis ma ei imesta, et Stella 2 PL-ist kasu sai. Jaht kaalub ju siiski 3 tonni ja mõni ime, et ta teoorias vaikse tuulega liikuda ei tohiks.
Aga Andres proovi oma kalkulatsioone teha erinevate aegadega. Liida ja lahuta paar tundi (või noh reaalsuse piires arvestades distantsi pikkust) kõikide jahtide ajast ja arvuta siis CT. See ei saa olla võimalik, et Minni alati kõigist ees peab olema. Vaikse ilmaga on see isegi mõistetav. Siiski kõige kergem Polaris ja purjepinda pole ka vähendatud.

Edit:
Kontrastiks võrrelge Tuulelaulu blogis väina ümberarvestust ToT-s (teine tabel) ja tulemusi Väina lehel, täpsemalt siis Virtsu-Dirhami etappi.

_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 07 Jaan 2011 09:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 29 Dets 2007 18:59
Postitusi: 148
Asukoht: Pirita
Fonx kirjutas:
Mis jahte täpsemalt silmas pead?

Nt inshore etappidel pidid Polarised edestama Merihunti, Stella II ja Kolibri'd.

AndresA kirjutas:
eelmine aasta mõtlesin suisa LYSi üle minna, kuid see töötaks vaid siis, kui kõik Polarised kaasa tuleks. Seda aga ei juhtu.

Ka Tuulelaulul on vastav mõte peast läbi käinud, kuid samal põhjusel et kõik teised ilmselt kaasa ei tuleks, oleme mõtte peast visanud.

On arusaadav, et Fonx püüab võidelda PL eest, kuna tema jaht tõusis tänu sellele arvutusmudelile protokollis tervelt 4 kohta. Jään ootama põnevusega Haapsalu meeste Luisa argumente PS kaitseks, sest nemad olid ORC IV grupi suurimad PL süsteemi kasutuselevõtust võitjad (10.koht -> 5.koht)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 07 Jaan 2011 09:23 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
veerandtonniste listist käis läbi. asi argumenteeritud. valem võib ju teoorias isegi töötada, kuid Polarisi lüpsab see nii, et maa must.

Fonx: ma arvutasin põhimõtteliselt ainult nende sõiduaegade piires, mis meil reaalselt kättesaadavad olid. nagu rait mainis - olin ise üks nendest, kes valemi pärast 5 kohta kaotas. 8. vs. 13.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 07 Jaan 2011 15:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 31 Mär 2004 10:34
Postitusi: 77
Asukoht: Haapsalu
Kuna Edasi võidab, nii füüsiliselt, kui palliarvestuses, ei ole mõtet millegi üle kurta.
Fakt, et paadid on väga erineva võimekusega vabatuulekurssidel ja rajasõidus. Tore, kui sellega arvestab ka kasutatav meetod.
Luisaga alla 5 m/s tuulega rajasõit on rohkem nagu parvetamine.
Tänu PL'ile on vähemalt mõtet üritada sportlikele paatidele konkurentsi pakkuda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 07 Jaan 2011 15:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
no mis te luisakad jamate, pakkuge parem konkurentsi teiste ujuvate suvilate grupis... kui part ka mõtleb, et on kotkas, ega ta sest kiiremini ja kõrgemale lenda... :wink:

meile on sportlikult kõige mõnusam olnud tasavägine heitlus Luisaga paari aasta taguses Väinas. oleks Vana toona andnud tiba kõvemat tuult ja krüssukursse rohkem, siis oleksite võitnud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 08 Jaan 2011 01:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Rait kirjutas:
Nt inshore etteappidel pidid Polarised edestama Merihunti, Stella II ja Kolibri'd.


See ei ole võimalik, et olukord tugeva tuulega sama oleks. Kolibrist ei tea, aga vaikse tuulega on ju see igati õiglane, et me Stella II edastama peame.
Aga ega ma otseselt PL-i niiväga ei taha ka. Kaitsen küll, aga teistel põhjustel. ToD (GPH) kasutamise vastu ma olen nelja käe ja jalaga, aga ToTi vastu pole mul midagi. Siis mul vaja lihtsalt loota, et tuulevaikust poleks.

Muidugi on olemas veel Performance Curve, mis on kõige täpsem, kui mõõdukirjad tõele vastavad.

_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 08 Jaan 2011 11:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 29 Dets 2007 18:59
Postitusi: 148
Asukoht: Pirita
Pöördusin antud teemas selguse saamiseks ka avamerekomisjoni liikme Mati Sepp poole, kes selgitas Performance Line valikut järgmiselt:
Mati Sepp kirjutas:
Istusime koos ja arutasime seda pikalt ning jõudsime järeldusele et time on time puuduseks on see et sõltuvalt tuule tugevuselt ja suunalt on erinevatel jahtidel eelised näiteks pika veeliiniga raskel jahil leeotstel või kergel jahil vaikses grüssus. Selle tulemusena kippus jääma nii et Regati võidab meeskond kelle laev klapib paremini vastavate tuuleoludega, peformance line arvestab aga kiireima jahi distantsi läbimise kiirust ja tasandab sellega peamiselt pikast veeliinist saadava võimaliku eelise. Komisjoni hinnangul sõitsid eelmisel aastal hästi need jahid kes olid ka reaalselt kõige rohkem harjutanud ja jahtidesse investeerinud ning võistlustulemused arvestasid ka väga peeneid nüansse nagu kui palju on kellelgi meeskonna kaalu või mis purjeid kasutatakse.

Siiski usun et kui neljandas arvestusgrupis jahiomanikud arvavad et nemad tahavad võistelda time on times siis võetakse seda kindlasti arvesse, see eeldab ühehäälset pöördumist sest avamerekomisjoni nägemusel on eesmärk et purjetajad saavutaksid tulemuse vastavalt oma oskustele mitte jahi omadustele.

Juhul kui performance line arvutusmetoodika jääb segaseks siis oleks kindlasti võimalik korraldada loeng kus põhimõtteid selgitatakse.

Mati Sepp


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group