Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Rannakatamaraanid
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=3&t=2173
2. leht 4-st

Autor:  tüürimees [ Kolmapäev, 05 Dets 2007 14:50 ]
Teema pealkiri: 

Tervitus catasõitjatele. Ostsin ühe 16-ne sel sügisel. Oli tegemist tema korrastamisega ja nii mõnegi asja ümbertegemisega. Praegu peaks nagu sõidukorras olema. Kahju, et suvi sai enne otsa. Ehitasin ise tema transportimiseks ka haagise, praegu veel registreerimata. Siin oli küsimus, mitu neid Eestis üldse on. Mina ostsin selle Pärnust ja neid oli seal kokku neli. Saabusid Eestisse konteineriga Ameerikast kuskil jaanipäeva paiku. Kus ülejäänud kolm on, ei tea. Mina tean praegu 8 paadi olemasolu, kuid kui minu müüja jutt tõele vastab, saab neid tuleval suvel rohkem olema. Paadiga seoses kerkis üles üks probleem: kus lasta paat vette? Tuleb välja, et Tallinna lahe ääres on selleks ainult kaks sobivat kohta. Rand ei tohi olla kivine ega liiga suure kaldega. Masti püstiajamine ja sõiduks ettevalmistus oleks kõige parem laugel liivarannal ja neid kohti on ainult kaks: paremal või vasakul pool Pirita jõesadamat. Ei ole teada, mis asjaosalised ametipulgad sellest arvaksid?

Autor:  nors [ Kolmapäev, 05 Dets 2007 15:58 ]
Teema pealkiri: 

Tore et hobiesid juurde tuleb, varsti võib nii isegi väikse klassi kokku saada.
Meie Tiger läheb enamuse ajast vette Vääna-Jõesuu tehnikarannast. Ideekohaselt on rannakatamaraan midagi surfilaua sarnast s.t. sealt kus surfarid vette lähevad, võiks ka katamaraanid vette minna.

Soovitan ehitada ka beach dolley, eeskuju leiad siit

Autor:  tüürimees [ Laupäev, 15 Dets 2007 16:34 ]
Teema pealkiri: 

Momendil on kaks Pärnu HobieCat 16 müügis Kuldses Börsis. Huvilised saavad sealt andmed. Tahetakse 55 K EEK tükist.

Autor:  Bowman [ Teisipäev, 18 Dets 2007 18:30 ]
Teema pealkiri: 


Autor:  PriitV [ Teisipäev, 18 Dets 2007 20:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Rannakatamaraanid

Bowman kirjutas:
Selle kõrval võib ka Jeanneau toodangu vastu huvi tunda.
Tagasiside garanteeritud.

Alustaks sellest, et kdukas võiks pisut informatiivsem olla. Minul tekib iga sellise kodulehe peale kohene küsimus, et need inimesed vist ei taha midagi müüa. Mitte ühte hinda ei ole! Käib enamuse Eesti jahimüüjate kohta. Vaid autokaupmees Tammik on kenasti hinnad välja pannud. Kõik ülejäänud ajavad mingit ila suust välja (ekraani vahendusel), igasugused eurid ja ilma maksudeta ja ilma transata jne.

Saage aru, jaht ja kaater, rääkimata nende baashindadest, ei ole riiklik ega ärisaladus. Kui tahate üldse kelleski huvi tekitada, siis peaks mingi number iga rea taga olema. Mis näiteks maksab Sun 2000 (DDP Tallinn ehk tarnitud, maksud makstud, nimetatud asukoht) Eesti kroonis. Ma pakuks, et ostan ühe uue Sun'i hinnaga 50 000 krooni koos gennakeriga. Selle, mis oktoobri lõpust on saadaval. Muidugi, millisest oktoobrist ta mind ootab, revolutsiooni ajast äkki?

Autor:  jaanus [ Neljapäev, 24 Jaan 2008 18:17 ]
Teema pealkiri: 

Katamaraaniga hüpped lainetel-huvitav kas PROSTOR on ka võimeline? :?:

Autor:  tüürimees [ Laupäev, 02 Veebr 2008 23:07 ]
Teema pealkiri:  KAS ON VÕIMALIK LENNATA?

...aga mitte eriti kõrgelt...Tähtis on power, POWER, siis võid kas või küüni uksega lendu tõusta!

Autor:  tüürimees [ Teisipäev, 28 Okt 2008 11:35 ]
Teema pealkiri:  Esimene hooaeg katamaraanil.

Viimane jutt oli powerist ja lendamisest. Sai mõlemat küllaga. Esimesed sõidud sai tehtud mai kuus vaikse tuulega aga see on lihtsalt igav. Õige tunne hakkab tulema kuskil üle 5 m/sekundis. Suurim kiirus oli 13,5 kn ja juhtus see Aegna maratonil mõnusa külgtuulega. Esimene ülekaela minek oli Soela väinas kui üritasime tagajärjetult pautida kes teab mitmendat korda juba. Minu teine pool tundis ilmselt vastupandamatut tõmmet minu poole ahtris ja nii me sukeldusime üle ahtri pea ees. Kole pilt aga õnneks lahenes see juba 10 minutiga ning asusime tagasiteele. Tuult oli kuskil 10 ja enam meetrit. Teine owerkiel oli Tallinna lahel opakate regati ajal sõber Alariga, kes oli parajasti trapetsi otsas. Kõik toimus klassikalises variandis, mida võib näha nii mitmeltki videolt. Tahtsime pisikestele näidata õiget kiirust. Maksimaalkiirusel külgtuules sukeldus tuulealune kere lainesse, mis tekitas äkkpidurduse, sõber Alar tõusis linnuna lendu ja teinud elegantse kaare õhus, sulpsas vette otse paadi ees. Kuna trapets oli hästi kinni, tõmbas ta kogu kupatuse enda järel üle nina. Edasi läks asi halvemaks. Kähku seadsime ennast asendisse, et paat püsti tõmmata aga võta näpust, mis ei kerkinud, see oli meie mast, mis vahtis muutusteta sügavikku. Siinkohal suurimad tänud ühele kohtunikule oma mootorpaadiga, kes peale pikka punnimist meid lõpuks püsti tõmbas. Tahaks teada tema nime, olen siiani võlgu. Põhjus oli lihtne: enne seda vahetasin mastis välja neli tõmbeneeti, mis jäid tihendamata. Vett täis mast kaalub oma 60-70 kg. Saadud kogemused: see riistapuu on päris hea püstuvusega ja külili saab teda ajada ainult meelega. Küll aga on ta kipakas ahtri või vööri suunas ja siin tuleb olla hoolas kaalu jaotamisel
pautimisel ja halssimisel. Õõnsused peavad olema hermeetilised. Pautimisel tuleb kaal viia võimalikult ette, siis toimub see tõrgeteta. Muidu jäädki seda üritama. Piritalt surfiklubi juurest vetteminek ei olnud probleemiks, küll aga auto parkimine sel suvel. Kasutasin selleks P ja R parklat, seal polnud karta trahvi. Järgmisel suvel ehk seda lollust enam pole. Pirita l/o valitsusega oli kokkulepe olemas. Kus olid teised catad, Aegna sõidul oli meid ainult neli?

Autor:  valts [ Teisipäev, 28 Okt 2008 12:04 ]
Teema pealkiri:  kah esimene hooaeg

Oma Nacral lõhkusin päev enne Aegna sõitu trampoliini, vanad õmblused andsid saba, hea et tekkind praost ise vette ei sulpsatand.

Merepõhja osutava masti võimalikkus teeb murelikuks, kaalun sellise asja tellimist: http://www.sailboats.co.uk/Catalogue~Secumar_Anti_Inversion_Airbag_Mast_Float_40L_Volume~p_KSK40~c4875.html

Või siis paukvest mastitoppi, jah. A kes välja arvutab, mitmest liitrist masti pinnahoidmiseks piisab...

Autor:  HC [ Teisipäev, 28 Okt 2008 12:35 ]
Teema pealkiri: 

Masti otsa midagi riputada pole just parim lahendus, kuigi Hobie Cat-il
on sellised asjad olemas.
Kõige õigem oleks mast ujuvaks tihendada, selleks on vaja näiteks akvaariumi silikooni. Mast tuleks lihtsalt vette panna ja kus näed mulle,
seal on vaja tihendada. Kui mast on hermeetiline peaks sellest piisama,
et jääda ümberminnes külili.
Kui tegutseda õieti, ei ole cat-i püstitõmbamine probleem, isegi kui mast
vaatab põhja poole. Kui soovid täpsemat infot, vaata www.hckatamaraan.com ja võta ühendust.

Autor:  tüürimees [ Teisipäev, 28 Okt 2008 12:49 ]
Teema pealkiri:  Masti ujuvus

Tegin kiired rehkendused ja tulemus on selline: alumiiniumist masti keskmine läbimõõt - 9,5 cm, pindala - 64,165 cm2 X 770 cm = 49 407 cm3 ehk s.t. 49,4 liitrit ujuvust. 49,4 kg miinus masti omakaal 16 kg = 33,4 kg on positiivne ujuvus. Paat tõuseb püsti normaalselt aga ainult tingimusel, et ujuvus ei oleks negatiivne, mis minul kahjuks viimati ka oli. Mast kaalus veega kokku 65 kg.

Autor:  valts [ Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:19 ]
Teema pealkiri: 

Ei tea, mul on ikkagi stress. Paat on 18 jalga ehk paras kolakas ja tunnen imehästi seda moraalilangust, mis tabab ümber tagurpidi svertpaadi sulistavat mind. Külm vesi, hall taevas, kohmetunud sõrmed, vett täis valgunud riided, jõud kätest kuhugi kadunud.

Kahekesi saab katamaraani püsti küll, aga mul on plaan ka üksi sõita, ainult groodiga, Nacra 5.5 on selleks ka mõeldud. Seepärast annaks mastitopis 40 liitrit lisaujuvust kõvasti kindlust juurde.

Autor:  HC [ Neljapäev, 30 Okt 2008 09:12 ]
Teema pealkiri: 

Masti otsa 40 liitrit on selgelt palju.Enda rahustuseks peaks Sinu paadile(NACRA 5.5) piisama 14,5 liitrist.Näiteks Hobie Mastfloat " Baby Bob" Kui tundub vähe, siis "Mama Bob" 27 liitrit. Mina soovitan siiski mast ujuvaks muuta ja ilusa ilmaga cat ümberajada,siis on kohe selge, kas vajad mastfloati või ei. Enamus cat-i sõitjaid üle maailma mastfloati ei kasuta.Loomulikult on võimalik ka ümberminemata sõita - lihtsalt võta veits rahulikumalt ja ära tormiga merele roni.Alustamiseks sea endale tuule ülempiiriks 10m/s. Cat-iga saab 5 - 10m/s ikka palju fänni ja kiirust saab nautida täiega.
WWW.HCKATAMARAAN.COM

Autor:  tüürimees [ Neljapäev, 30 Okt 2008 12:17 ]
Teema pealkiri:  Laevahukkude esimene põhjus-paanika!

Tegelikult on selles ümberminekus tõesti nalja vähe. Siin aitab ainult trenn ja oskuste lihvimine ning sõiduvahendi omaduste hea tundmine. Minu ümberminekud olidki tingitud nende asjaolude vähesest teadmisest. Halb variant on see, kui pead õppima oma vigadest, parem, kui võtad kuulda teiste head nõu. Siit tulebki vajadus koos teistega treenida ja lõbusam on ka. Külma vastu peab hankima vastava varustuse, teisiti ei ole mõeldav. Hüpotermia on isegi suvel meie meres võimalik. Mul on 5mm märg kalipso ilma varrukateta ja samast materjalist saapad. Paks sõduri alussärk ja peal tuule ja veekindel pluus, kõige peal vest ja muidugi kindad. Siiani ei ole külma tundnud sõltumata vee temperatuurist. Halli taevaga on muidugi jama, aga selle vastu on ainult üks rohi...või näiteks kolida Vahemerele. Aga kõikidest hädadest saab üle rõõmsa meele ja optimismiga.

Autor:  Dillinger [ Reede, 31 Okt 2008 04:30 ]
Teema pealkiri: 

Mina seda väidet oma elukindlustuseks ei pakuks, et oskused on igast pagist, murduvast jupist kuskil vms lihtsalt üle.

Kui juhus tahab, keerab ta Kaido Höövelsoni ka koos juustega kummuli.
Sellega tuleb arvestada ja kellel pikemat kogemust need ka arvestavad.
Kui arvad et oskad, siis on kogemusi tibake vähe lihtsalt.

2. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/