Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Purjetamine mittekokkulappava sõukruviga
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mai 2008 16:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Jagage kogemusi kuis oleks parem purjetada sõukruviga mis ennast kokku ei lapi. Kui panna vabakäik, hakkab kruvi ringi käima ja jõurama. Kõrvadele ei ole see kindlasti hea, ei kujuta ette kas mootoril on poogen?

Kui käik sisse jätta, siis on ju suur lai latakas taga lohisemas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mai 2008 18:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Et pöörleval vindil on takistus suurem , kui seisval. Seega kasulikum reduktori pealt stopata (käik sisse). Vaata ainult, et masin käima ei jookse.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mai 2008 18:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 381
Asukoht: Muhu
Peeter Ude kirjutas:
Et pöörleval vindil on takistus suurem , kui seisval.

Oot-oot, millega Sa seda väidet põhjendad?! Minu meelest ikka vastupidi...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mai 2008 19:12 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Kasutama peaks 2 labaga sõukruvi. Kruvi labad peavad olema suhteliselt kitsad ja natuke pikemad, kui tavalisel sõukruvil. Pilsis tuleb sõuvõllil ära märkida asend, kui sõukruvi on nn. püstiasendis (nagu mast!), kui selline asend on saavutatud (kasvõi käega keeramisel), pannakse sisse reevers-reduktoril tagurpidi käik, mis hoiab sõukruvi nõutud asendis!
Sellist moodust kasutati L-6 ja Tallinna Verfi puutonnistel, vist ka Poola Taurustel. L-6`l oli hea roolitääv, läbi mille tuli sõuvõll ja kruvi oli roolilehe väljalõikes ja roolitäävi taga peidus. Taurustel, puutonnistel ja uuematel L-6`tel (vist Triin) tuli ikka asendit aeg ajalt korrigeerida.

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mai 2008 19:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2551
Asukoht: Tallinn
Kodanik kirjutas:
Peeter Ude kirjutas:
Et pöörleval vindil on takistus suurem , kui seisval.

Oot-oot, millega Sa seda väidet põhjendad?! Minu meelest ikka vastupidi...


Seisva vindi puhul veevool "rebeneb" vindi pinnalt ja takistus on väiksem. Lennunduses tuntakse seda autožiiro efektina - ilma ajamita propeller tekitab tõstejõu. Sama riist seisva tiivikuga kukub kivina.

Eriti hea, kui saab kahelabalise vindi kiilu taha peitu sättida.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mai 2008 19:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Väga hea, et see teema ette võeti. Neid kokkulappavaid sõukruvisid peaks ju ka kusagil mõistliku hinnaga saada olema? Või jällegi, miks me neid Eestis ise toota ei võiks?
Kahe kitsa labaga sõukruvi variant on ka täitsa hea, aga ikkagi - miks ei võiks Eestis üldse kõiksugu sõukruvide tootmist käima panna?

Legend vestab, et 30-ndatel tehti Eestis peale jalgrataste ka täitsa pandavaid paadimootoreid. Mõtteainet... :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mai 2008 21:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Kodanik kirjutas:
Peeter Ude kirjutas:
Et pöörleval vindil on takistus suurem , kui seisval.

Oot-oot, millega Sa seda väidet põhjendad?! Minu meelest ikka vastupidi...


Proovitud. Ja meil on 4 laba.-> kusjuures vahet polnud mis asendis fikseerida. Tulem oli ikkagi parem kui lasta pöörelda.'

Ühes venekeelses laevaehitust kirjeldavas raamatus oli selle kohast teksti " Laeva sõukruvide kohta !" Ja kirjeldatud, et liikumisel " pindala suureneb kuna labad liiguvad!" Peaks ülesse otsima.

_________________
Leiutaja.


Viimati muutis Peeter Ude, Kolmapäev, 28 Mai 2008 21:52, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mai 2008 21:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 24 Aug 2006 15:18
Postitusi: 82
Asukoht: Tallinn/Muhu
Juba Sir Francis Chichester nägi kurja vaeva, et kasutada olevate, väga piiratud vahenditega, sõukruvi pöörlemist kõigest hingest takistada. :wink:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group