Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 219 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Saarlased ehitavad innovaatilise ekspeditsioonijahi
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Mär 2009 09:55 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 09 Apr 2007 20:47
Postitusi: 127
http://uudised.err.ee/index.php?06159547

Kipperi edit: Alunaut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Mär 2009 12:08 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Õnnitlused Markile, et on saanud huvitava, arendava ja nagu lugeda sai, siis suht ainulaadse töö tänapäeva kohta. Endal lõpetamisel üks eriline tootmisliin Eestisse ja tean, millist närvipinget aga samas ka rõõmu võib selline töö valmistada.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Mär 2009 18:26 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Nu, Mark,tõ dajos :shock: .Edu ja õnne Sinu ellingule.

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mär 2009 09:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Aitäh, sõbrad! :D
Kõva pingutus oli, et ennast tõestada ja selline asi siia Eestimaa pinnale saada. Finaalis olime tellija silmis kõrvuti vanade kogenud Hollandi tegijatega. Veel kõvem pingutus saab olema see valmis ehitada. Olles mitte keegi selles sektoris, on ainuke võimalus vanade olijatega võrdseks saada...olla neist oluliselt parem. Seda olen varasemal eluteel juba korduvalt kogenud ja on õnnestunud kah. Meeskond on meil tugev ja motivatsioon kõrge, nii et liiga palju ma püstitatud ülesande täitmise üle ei muretse.
Kuniks mahti on paadist rohkem siia kirjutada, võib selle alusega tutvuda www.journeyman.se

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mär 2009 09:49 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Vähemasti laevaehituses meie riigis eksport toimib :D Kõva tulemus Mark. Jõudu töös!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mär 2009 10:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kõva sõna! Õnne, pole midagi öelda.
Aga nüüd tuleb Markil ja meeskonnal tõestada, et nad on nagu Brawn&Branson, kes teevad igast "sitast" hetkega (F1 mõistes silmapilguga) puhta kulla. Ma arvan, et see saab olema raskem, kui konkursi võitmine.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mär 2009 10:41 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Mark kirjutas:
Aitäh, sõbrad! :D
Veel kõvem pingutus saab olema see valmis ehitada.
Kuniks mahti on paadist rohkem siia kirjutada, võib selle alusega tutvuda www.journeyman.se

Mahti Sul ilmselt lähiajal ei tule, kas tõesti peab valmis olema mai2010?
Igaljuhul õnne ja jõudu tööle.
Kas rotsad kaalusid enne hoopis mingit eestinimega lätifirmat?
http://www.rsg.ee/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mär 2009 10:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
AndresR kirjutas:
Mark kirjutas:
Aitäh, sõbrad! :D
Veel kõvem pingutus saab olema see valmis ehitada.
Kuniks mahti on paadist rohkem siia kirjutada, võib selle alusega tutvuda www.journeyman.se

Mahti Sul ilmselt lähiajal ei tule, kas tõesti peab valmis olema mai2010?
Igaljuhul õnne ja jõudu tööle.
Kas rotsad kaalusid enne hoopis mingit eestinimega lätifirmat?
http://www.rsg.ee/


Andres, kui vaatad kontakte siis ka seal firmas on Mark asjapulk, niiet "mingi" firma see ilmselt ei ole :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mär 2009 11:29 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
oops, sorry.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mär 2009 11:31 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Kus seda paati siis ikkagi tegema hakatakse? Pöides või Salacgrivas?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Mär 2009 19:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ikka Pöidel! Salatsi projekt tukub. Ei julgenud kümnetesse miljonitesse küündivaid laenusid peale võtta ja ilma selleta ei ole lootustki tellimusteportfelli täitma hakata. Tagantjärgi tark olles sai ikka vääääääga õige otsus tehtud. Täna oleksime kogu juhatusega vast juba võlavanglas olnud :)
Aga see pole sugugi mitte selle projekti lõpp ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Mär 2009 09:21 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
Lahe paat, Mark :)

jõudu! :)

huvitav tõik lihtsalt, et pildilt paadi põhja kuju vaadates tuli pulbkiil ootamatult.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Mär 2009 10:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Seal on mitmeid ootamatuseid. Põhjuseks on filosoofia ja lähenemisnurk, mida disainer ise kirjeldab vast kõige paremini :

Tsiteeri:
This is what I would say in short form:

- The JM60 fills a gap between offshore racers and traditional cruisers.

- It takes the speed from the racers, the ease of handling from the cruisers and combines this with a design that is focused on comfort at sea, not comfort in harbour.

- The hull design is very unconventional. It is based on research on upwind performance by Gabriel Heyman, Chalmers UT and SSPA, and also on hydrofoil research by Ph D Jens Österlund at Swedish Defence Research Agency.


Lisaks sellele on kogu projekt saanud mitmete roheliste lahenduste ja lähenemisviiside tõttu loodusesõprade tunnustuse. Kohalikud WWF tegelased olla lubanud seda paati lausa avalikult kiitma hakata. Eks näis...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Mär 2009 11:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Kohalikud WWF tegelased olla lubanud seda paati lausa avalikult kiitma hakata. Eks näis...

Nojah, see näitabki järjekordsete "kaitsjate" ajupeetust. Alumiinium ja süsinikkiud on ju maailma kõige rohelisemad materjalid? Eriti veel nende ja üldse selle paadi tootmisele kulunud nafta on suisa heleroheline... Ja veel on eriliselt loodussõbralik igasugune elektroonika oma üliharuldaste muldmetallide ja väärismetallide sisaldusega!!!
Ma ei saa aru, miks need WWF'i tolad Haapsalus-Uuemõisas Paadikuuris ja mõisas meestel tagumikke ei laku? Rääkimata Lodjakoja või Rannarootsi Muuseumi paatide ehitusele miljoneid ei eralda ning ülemaailmsele WWFi saidile sadu tuhandeid tähemärke kiidulaulu ei üllita...

Süsinikkiust masti kõrgus on 22,4m ja purjestuse pindala 191 m². Mark Muru märkis, et ehitatav laev on väga loodussõbralik. Valmistatud metallist, mis erinevalt komposiitmaterjalidest tagab taaskasutuse, ka neli tonni kaaluva kiilu bulb valmistatakse taaskasutusprotsessi käigus saadavast materjalist. Laeva energiavarusid täiendab väike päikeseelektrijaam ja kogu laeva elektrisüsteem on intelligentse automaatjuhtimisega, mis tagab minimaalse võimaliku energiakasutuse.


See muidugi ei tähenda, et see alus pisutki rohelisema mõttelaadiga poleks. Täpselt sama rohelisem, kui Prius jne. Kulutame 500% rohkem ressursse, et saavutada 5% kokkuhoidu. See on see tänane rohelisem mõttelaad! Muu on BS, mida suust välja aetakse, ka Sina Mark!
Loodussõbralikul laevaehitusmaterjalid on puit, puuvill, lina, lina-, manilla- ja kanepiköis, värnits, kaseiinliim, männitõrv, naturaalne loomanahk, naturaalsiid etc. Kui selle purjeka sees oleks kavõi 1% selliseid materjale kaaluliselt, oleks juba tore. Siis võiks tõesti jubeauto Priuse ära kasutada ja sellest kinnitusdetailid teha. Rautised, naelad-needid etc. Ja tema aku laeva vooluallikaks ära kasutada. Ülejäävast plasisitast aga WWFile pandakaru valada. See oleks küll sõbralik, vähendaks teedel visuaalset reostust.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Mär 2009 11:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ha-ha :lol:
No ega sellist asja ei tohigi absoluutväärtusena vaadelda vaid ikka suhtelisusega. Kuna kogu elektrimajandus, sh olme jookseb NMEA2000 peal, siis neid udupeeneid metalle kulub palju vähem kui traditsioonilise lahenduse puhul. Alumiinium on iseenesest metall, mida maailmas vedeleb pea igal pool. Vanasti oli tema rafineerimine väga keerukas, täna enam ei ole. Fakt on see, et tegu on kõige levinuma metalliga maailmas üldse. Küsimus pigem selles, et mis siis hullem on: kas pumbata naftat ja keeta see vaiguks, sulatada kõrgahjudes terast või kulutada elektrit alu rafineerimiseks. Või raiuda metsad plankudeks. Paadis pole, muide tilkagi väärispuud ja hmm.. vist üleüldse puukildugi. Sh sisustuses.
Genekat kah pole jne...
Suhtelises mõõtkavas on tegu kahtlemata rohelise asjaga.
Puitpaadi osas..nojah...sa pead ikka mingites piirides püsima ja mõtisklema selle üle mida millega võrrelda. Alati võiks ju väita, et mistahes auto on saatanast ja sõitma peab üleüldse hobusevankriga ;) Aga on see võrdlus õige? Minu arust mitte.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 219 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group