Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Distancia 60, nutikas jaht
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 11:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Otsing ei andnud siit foorumist selle paadi kohta midagi ja kuna tegu omamoodi huvitava paadiga, siis tasub uudishimutsemist. Põnevad on eelkõige tehnilised lahendused. Polaardiagramm räägib enda eest :)

http://www.distancia.de/Canting_Keels/c ... keels.html


Pöörake tähelepanu ka propulsiooni lahendusele.... ( kliki easy handling + manouvering )

Erinevalt tavapärasele jaantatikale pakub see paat ka silmailu :D

Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 13:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
result of more than 10500 hours of brain-work

See on küll selgelt ülepakutud, peale topelt kantkiilude on vähemalt mõik muud lahendused mul peas (ja unistustes ISE oma tahtmiste järgi suur reisipurjekas ehitada) mõnede tundide jooksul tekkinud. Minu arust on tegu ilmselgete lahendustega, millede puudumine siiani on mul alati küsimust tekitanud. Juba kõige varasemast lapsepõlvest peale. Kasvõi seesama vendrite paigutamise lahendus, kaiotsad, kersse kaduvad propellerid jne.

Just olen mõelnud nüüd moodsate kevlarpurjede ajal, miks ei tehta jahtidele vöörteki alla pikkade luukidega panipaiku? Isegi Ericssoni peal käis jälle see mõte läbi. Miks veetakse kottides vorste kurat-teab-kuskohast eestekile, kui need vorstid võiks kõik kenasti luukide all olla. Gennakeri vorsti läbimõõt oli 30 cm, saime ühe tüdrukuga kahekesti kohe esimene kord selle koti sisse lappimisega hakkama. Lukk kinni, parda servas luuk lahti, vorst sisse ja luuk kinni. Kõik, tekk puhas... Vanal, pehme kotti surutava purje ajastul, oli vööriluugist purjekoti sisse viskamine alternatiiv.

Iseenesest olen ma mõelnud, et vähegi suurematel jahtidel peaks kogu santekk olema üks suur luukidega panipaik.

* A sophisticated and secure canting mechanism is built into the fin and bulb of the keels, replacing the dead weight with useful ballast.
* The canting keel mechanism adds absolutely no extra weight (a common argument against other canting keels is the huge weight of hydraulic cylinders and tanks which negates any advantage gained from the additional righting moment).
* The keels are bolted on to the hull on keel plates using the same process involved with a traditional keel.
* The only thing to pass through the hull is a single electric cable. There are no mechanics or hydraulics going into the hull.

Mis aga nüüd neid kiilusid puudutab, siis mina ei julgeks neile täna veel pikka eluiga ja kestvust kuulutada. Füüsikaseaduste vastu siiski ei saa, ega ka loogika vastu. Tore on kõik kaal ajada kiilu ja kere teha ultrakergeks, kuid reaalne elu on hoopis midagi muud. Seda tõestas Marc Guillemot' oma Safraniga. Ookeanipurjekal peab olema ka piisav kerepüstivus ilma põhjaaluse ballastita! Selleks peab olema allpool veeliini kere sees raskust, et jaht jonnipunnina püsti seisaks. On see raud või vesi, vahet pole.
Reaalsus on aga ookeanipurjetamisel see, et ikka mingi aja jooksul keegi kuskil suudab millelegi pihta sõita, tavaliselt mõnele väga raskele ja suurele veeloomale ja siis on kohe "sitt leivakotis" selliste kiiludega. Ei hakka üldse rääkima "jebiitseskaja siilast", mille suurust ei suutvat mitte keegi maismaal arvutisimulatsioonidega selgeks teha. Seda on väitnud VO70'tele kiile valmistanud insenerid. Loodus on siiski meist kõigist "tugevam".

Tore, kiilud on klassikaliselt kiiluraami külge polditud ja läbi kere läevad ainult kaablid. Nüüd murduvad kiilud ära ja ei tekita keresse lekkivat auku. Aga mis hakkab jahti püsti hoidma ja triivi takistama? Üks kiil on mõeldud triivi vastu, kui teine kreenib. 2 tonni on kumbki kiil kogu 17-tonnisest kaalust.
Ja ei maksa ka jutt, et "midagi ei juhtu". Tunduvalt kõvemate ja tuntumate meeste ning ehitajate loomingut vedeleb ookeani põhjas, kõigil kantkiilud alt läinud. Movistar, Hugo Boss jne. Titanic ja Estonia olid ka "uppumatud".

Edit: kas see oli soomlaste UBF, kes Whitbreadil kiilu kaotas ja vaid imekombel meeskond suutis ennast põhjapeale ronida ning ellu jääda, hoides kiilupoltide jäänustest kinni? Ilm sattus ilus olema ja abi lähedal... ja veel edit, Jean Le Cam ka tõestas 6 jaanuar, et kiiluta asi läheb kummuli ja vaid ime päästis temagi elu.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 13:17 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
result of more than 10500 hours of brain-work

See on küll selgelt ülepakutud, peale topelt kantkiilude on vähemalt mõik muud lahendused mul peas (ja unistustes ISE oma tahtmiste järgi suur reisipurjekas ehitada) mõnede tundide jooksul tekkinud. Minu arust on tegu ilmselgete lahendustega, millede puudumine siiani on mul alati küsimust tekitanud. Juba kõige varasemast lapsepõlvest peale. Kasvõi seesama vendrite paigutamise lahendus, kaiotsad, kersse kaduvad propellerid jne.


Ma üldse ei saa aru miks igal pool inseneride meesle palka makstakse, kui võiks lihtsalt kipperi foorumist küsida. Tegemist tundub olema mingi vandenõuga - liiga palju inimesi jääks tööta ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 13:50 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
www.yachtworld.de/Boote/2002/Distancia- ... 55/Italien
Aasta 2002 väljalase. Ilma "tulede ja viledeta", väga ilusa kerekuju ja tekiehitusega cruiser! Kumb siis disainer on kas Maarten Voogd või Olivier Petit?

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 13:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
10500h ei ole mingi ulmesuurus. Mõte liigub kiirelt, aga selle pead ka teostama ning seejärel oma töö ka arusaadavalt edasi anda suutma. Ehk siis projekteerimine + projekti vormistamine.

Pikad luugid on problemaatilised: teki kaudu parraste omavaheliseks sidumiseks ei saa ju biime siis kasutada. Kuidas see švietsi juust tugevaks saada? Luuk võib ju tugev olla, aga see luugiava tühi auk peab kah tekitasapinnas tugev olema. Ka see pole probleem kui konstruktsiooni kaal ei ole ülikriitiline. Ma oletan, et see ongi põhiprobleem miks neid nii ei tehta.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 13:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Kalle Kuus kirjutas:
www.yachtworld.de/Boote/2002/Distancia-60-1921555/Italien
Aasta 2002 väljalase. Ilma "tulede ja viledeta", väga ilusa kerekuju ja tekiehitusega cruiser! Kumb siis disainer on kas Maarten Voogd või Olivier Petit?


Selle puhul tundub ikka Petit olevat. Aga need on selle esimesega võrreldes ikkagi erinevad jahid kuigi valmistaja ja nimetus on samad. See minu poolt viidatu võib vabalt mingi custom aretus olla.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 13:59 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
kirvega on neid tõesti lihtne disainida. nii oma peas. aga kui on vaja teha 3d mudel ja 2d joonised igast jumalama pisikesest mutikast, mis 60 jalase jahi peal on, siis... no asjade välja mõtlemine, tugevusanalüüsid, joonestamine, prototüübid, katsetamine... pole päris paari tunni töö ikka. sama asi on audiotehnikaga - iga mees mõtleb, et suudab poest ostetud juppidest ise parema asja kokku panna, kui insenerid, kes ühte kõlarimudelit nt 1-2 aastat arendavad. pole päris nii..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 14:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Eks need asjad jäävadki küllaltki arusaamatuks kui ise kogu aeg kättpidi sees ei ole.
Tänapäeval on see ajutöö midagi palju rohkema kui vanasti pruugitud a'la teeme valmis ja vaatame kuidas ka ujub.

Meie tööpõllule sadanud paadi LEM näiteks rakendas üsnagi arvestatava suurusega arvutusjaama, mis koosnes 5-st tont-teab-kui-kangest arvutist tööle väidetavalt ca 5ks ööpäevaks. Aga selleks, et sinnani jõuda pidi arvutis olema valmis modelleeritud laev viimasegi kui kruvikese ja seibikeseni. Lihtsalt muidu saad ebatõese tulemi = mitte midagi millega midagi pihta hakata = mõttetu suvaline tulemus.
Paadi ehitamise jooksul peab töömeeste kätte jagama joonistepaki mille lehtede arv on sadades.... Ja tegu ei ole sejuures luksuslikku sisu ja ilunipleid täis alusega.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 14:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
10500h ei ole mingi ulmesuurus. Mõte liigub kiirelt, aga selle pead ka teostama ning seejärel oma töö ka arusaadavalt edasi anda suutma. Ehk siis projekteerimine + projekti vormistamine.

Täpselt aga see pole enam "mõttetöö". Kui selline jaht teostati ideest purjetava jahini sellise ajaga, on tegu geeniustega. Pigem võib see töötundide arv olla aeg ideest lõplikult valmis tööjoonisteni. Sellele ma just vihjasingi, et 10500 tundi ainult MÕELDA ja mitte midagi reaalselt teha on lollus ja raiskamine :D Idee tekib kiiresti, areneb veel kiiremini aga teostamine on ajakulukas.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 15:12 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
10500h = 5 inimese 1a töö. On see siis nii tohutu palju? Huvitav huvitav kui palju kulub mõttetööd VO70 tarbeks :)

Mark kaua Sinu alumiiniumlapsukese arenduseks aega on läinud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 16:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Nojaa, eks ta oleneb mida mõttetöö alla defineerida. Ma ütleks, et ikkagi ideest kuni reaalse teostuse algpunktini. Mis sest, et ka see mõttetöö sisaldab väga palju reaalset intellektuaalset tööd.
JM60 väljatöötamine kestis veidi üle 4a ja erinevatel etappidel oli tema looja üksi asja kallal ja erinevatel etappidel oli taga lausa organisatsioone. Keresid konstrueeriti minu teada mitukümmend. Neist enamus oli eelmise kere modimise käigus sündinud pisut erinevate kaalujotuste ja pisut erineva kujuga tulemus ja mõnel korral alustati uuesti otsast peale kah kuna mingil etapil sai selgeks, et mõte ei ole sellise lahendusega teostatav ja tuleb teist rada tallama hakata. Seda kõike võimaldab tänapäevane arvutustehnika. Nimelt on JM virtuaalselt läbinud kõikvõimalikke teste kõikvõimalikes oludes. Asjasse segatud on olnud nii merenduse kui ka lennunduse tegelased. Ma usun et see pole mingi erand oma sünniloo ja tausta suhtes. Selge vahe on küll seeriatootmises oleva toote ja üksiktoote vahel. Esimesel juhul on tähtsusjärrekorras üsna esikohakonkurendina ka tootmise odavus ja lihtsus ja mõistlik hind. Üksiktoote puhul on see kolmandajärguline vaatenurk( kui rahakott vastu peab).

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 16:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
10500h = 5 inimese 1a töö. On see siis nii tohutu palju? Huvitav huvitav kui palju kulub mõttetööd VO70 tarbeks :)

On natuke palju ainult mõtlemisele. Mistahes purjeka sees on kordades vähem masinatega tehtavaid detaile, kui ka kõige väiksemas ja lihtsamas autos. Absoluutne enamus on siiski käsitöö. Lisaks veel on enamus suuri ja olulisi detaile valmistatud teistes tehastes ja need on standardsed.
Tänapäeval saab auto esimesest mudelist lõpliku liinitooteni keskmiselt 27-kuuga, väiksemad ja lihtsamad 2 aastaga. Siis on 95% detailidest uued ja 5% on poldid-mutrid. Samas F1 autod tehakse valmis kuudega ja nende kõrval on mistahes purjekas kivikirvega tahutud ühepuupaat. Seda nii lihtsuselt, hinnalt kui töötundide arvult.

Jämedalt saab öelda, et poest ostetud sisemootori ja käigukasti väljatöötamine on kulutanud samapalju töötunde, kui selle ümber oleva purjeka väljatöötamine. Seda muidugi eriti räige "ümardamisega".
See, kui keegi perfektsionismi eesmärgil modelleerib 10 korda sama asja on tema enda "õnnetus". Samas ei saa purjekat mitte kuidagi võrrelda reisilaeva või mingi suurema keeruka sõja- või päästekaatri projekteerimisega. Mõttetööd ja väljatöötamist vajavate detailide arv ei kannata võrrelda.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 17:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Vaata ikka laiemat pilti! F1 kuue kuuga. Nõus. Väheste töötundide arvuga? Absoluutselt ei ole nõus.

Väike detailide arv? See on ju hea! Kui keegi suudaks F1 valmis ehitada 100tk detailiga saaks ta ilmselt Nobeli preemia :D Mul on hea näide, kuidas oli suudetud 7m paat valmis konstrueerida arutu hulga detailidega ja siis imestati miks hind on müstiline. Vilets konstruktor oli lihtsalt. Me oma kesiste oskustega optimeerisime paadi ära võites seejuures tugevuses hoopis juurde ning samas kaotades massi. Aga see polnud üldse mitte kerge ülesanne ( ja seejuures polnud see mingi F1 kah). Ja mul läks päris palju aega mõtlemise peale. Mõtteid tuli ka palju ja eks siis vali sealt optimaalsed välja. Oluline on ju see, et mõttest üksi ei piisa, et asi teoks saaks peab ta peale mõtlemist veel välja kah mõtlema.
Läbijooksuaeg võrreldes töötundide arvuga sõltub aga rakendatava/võimaliku rakendatava ressursi mahust: Tuhandetele reisijatele mõeldud reisilaev projekteeritakse valmis ( mõeldakse välja :) ) tihtipeale kiiremini kui 12 inimesele mõeldud purjepaat. Miks? Sest purjepaadi väljatöötamisel töötab 2...10 inimest, reisilaeva väljatöötamisel aga 10....50 projektbürood. Ehk siis ühe M12x0,8 mutri mõtleb üks mees välja täpselt sama kiiresti sõltumata sellest kas see keeratakse reisilaeva, purjeka, lennuki või minu poolest käigukasti külge. Määrav on lihtsalt see, et on vaja välja mõelda mittestandardse keermesammuga mutter. Edukus ja kiirus on tagatud kõige enam lähteülesande püstitamisest ( sh saada olevate lähteandmete hulgast ja kvaliteedist) ja konstruktori enda silmaringist.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 18:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Samas F1 autod tehakse valmis kuudega ja nende kõrval on mistahes purjekas kivikirvega tahutud ühepuupaat. Seda nii lihtsuselt.....


Sa lihtsalt ei tea mida tähendab sellise polaardiagrammiga paadi valmisnuputamine. Võimalikult kerge ja piisavalt tugev, see pole mingi kirvetöö. Kui sa tahad teha paati mis lihtsalt vee peal püsib ja liigub nagu liigub, siis küll.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Apr 2009 18:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Vaata ikka laiemat pilti! F1 kuue kuuga. Nõus. Väheste töötundide arvuga? Absoluutselt ei ole nõus. Väike detailide arv? See on ju hea! Kui keegi suudaks F1 valmis ehitada 100tk detailiga saaks ta ilmselt Nobeli preemia :D

Ma ju kirjutasin, et kuue kuuga tehakse asi valmis suure töötundide arvuga. Parim näide on siiski Ferrari, kes konstrueerib kõik ise. Neil on tiimis 700 inimest, kellest otseselt auto ehitamisega tegeleb suurusjärk 300 inimest. Nendest 200 tegeleb vaid ja ainult mootori ja käimakastiga. Need siis suurusjärgud, mitte täpsed numbrid. Disaini poolel on põhimõtteliselt ühe suure detaili jaoks üks inimene. Ja siin ei ole vahet, kas konstrueerida M6 või M66 mutrit, arvutiekraanil on nad kõik samasuured ja ajakulu on ühesugune. Samas on tohutu vahe, kas projekteerida F1 esitiiba või VO70 masti. Või ainuüksi tänase päeva kuumim sõna "tagadifuuser" on keerulisem, kui VO70 kantkiil. Purjeka juures ei ole midagi "keerulist". Selge, et VO70 on absoluutsel tipptasemel projekteerimine ja tehkase seda maailma parimal viisil aga mistahes nii aeglase ja vaid ilmast ning õnnest sõltuva spordiala lõpptulemuse juures ei ole mitte mingit vajadust tuhandikke taga ajada. F1 seevastu sõltub vaid tuhandikest ja see ajabki asja kalliks.

Isegi Julia-suuruses purjekas ei mängi tema sees 1 cm väga olulist rolli. Kas koi on sent pikem või lühem, on ebaoluline. Või kas VO70 mast asub 1mm eespool või tagapool, on ka täiesti poohui. Aga siis ronid mootorisse ja arvutad kõike tuhandikes millimeetrites.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group