Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Topelt roolilehed
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=3&t=4275
2. leht 2-st

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 09 Sept 2009 09:50 ]
Teema pealkiri: 

Üks rumal teoreetiku küsimus igaks juhuks veel: selle ilmingu puhul sõitsite gennakeriga ikka pakstaaktuultega mitte puhta pärituulega?

Autor:  peebuste [ Kolmapäev, 09 Sept 2009 10:00 ]
Teema pealkiri: 

Endiselt on ka võimalus, et roolilehed olid vales asendis, st. liiga taga. Sellisel juhul hakkavad nad pinnist sikutamisel seal taga kaari joonistama, mis põhjustabki kangutamist.

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 09 Sept 2009 10:41 ]
Teema pealkiri: 

Jep, kui nad on selles suunas midagipidi reguleeritavad. Ma esimese hooga originaalkonstruktsiooni muutma ei hakkaks, pigem otsiks viga ikka kasutuspoole pealt. Eriti peale Tarmo postituse lugemist.

Autor:  Tarmo K [ Kolmapäev, 09 Sept 2009 11:16 ]
Teema pealkiri: 

Oma roolisüsteemi olen pikalt vahtinud. Seal on asi lahendatud nii, et kuigi roolilehed on pööramisteljest taga pool, on nad asetatud kaldu alumiste otstega ette poole. Ning teljed ise vasupidise kaldega, nii et telgjoon jookseb vee all ikkagi labast läbi. Nii on saavutatud ka sellise konstruktsiooni juures tasakaalustatud rool.

Kokkujooksu olen ka reguleerinud, aga see on rohkem kosmeetiline nokitsemine. Sõiduutnne sellest ei muutu. Lihtsalt vaatasin, et kui paat jooksis täiesti otse, siis tekkisid väikesed keerised eri pooltel labade tagaservade juures. Timmisin need välja.

First 25.7 koha pealt usun, et sama laua pealt tulnud projektides on samad tarkused sees. Seega pakuks endiselt, et viga pidi purje seadmises olema.

Autor:  AndresA [ Kolmapäev, 09 Sept 2009 11:38 ]
Teema pealkiri: 

Mark kirjutas:
Üks rumal teoreetiku küsimus igaks juhuks veel: selle ilmingu puhul sõitsite gennakeriga ikka pakstaaktuultega mitte puhta pärituulega?


gennakeriga ei kannata sõita TWD <140 kraadi, kiirust ei ole ja puri hakkab kokku kukkuma. 3m/s tuule juures ja vähem tuli sõita TWD 120 kraadi.

AWD on 6m/s tuule ja 140 kraadi TWD-ga kuskil 90-100-110 (täpselt kellasid ei vaadanud.


Edit: proovisin groodiga tasakaalustada aga siis ei allunud asi enam ÜLDSE roolile. Pealegi ütleb loogika, et ainult eespurjega sõites peaks ju asi vallama hakkama...

Edit2: selline kangutamine käis muuseas ainult ühel põhjusel ja see oli kiirus. Kiirust oli täiesti piisavalt ning kui ennetasid pakstaagist tulevat lainet, siis ei olnudki kangutamiseks põhjust ning rooliga ei pidurdanud. kiirusevahe oli 0,5-0,7 sõlme siis vastavalt sellele kas tuli kangutada või ei.

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 09 Sept 2009 13:02 ]
Teema pealkiri: 

AndresA kirjutas:
Edit: .... Pealegi ütleb loogika, et ainult eespurjega sõites peaks ju asi vallama hakkama....


No näed, seda ütles Jesper kah ja siis lisas, et see nii ei ole ning seletas-joonistas mu enda silme all kõik mis siis toimuma hakkab vektorarvutustega lahti. Hmm....ega äkki näiteks spinnakeriga liialt külgtuulde sattudes ka vastutuult luhvama ei pürgi enne kui külili käib? Või surub lihtsalt külili maha ja kõik? Lihtsalt uudishimust huvitab....

Aga üldiselt purjetamise osas ei oska ma ise täieliku võhikuna mitte midagi kaasa rääkida. See-eest olen kõva arvaja :D

Sokuta end Tarmoga merele korra, ma usun et praktikas selgub mis siis ikkagi valesti oli. Võib olla saate Tarmo paadi ka korraks samamoodi jonnima.

Autor:  AndresA [ Kolmapäev, 09 Sept 2009 13:08 ]
Teema pealkiri: 

Kahtlustan antud olukorras pigem seda roolilehtede nurga probleemi. Omanik oli 10 aastat paadiga sõitnud ja teadis, et nii peabki olema. Samuti olid roolilehed ulguvat häält teinud kõik need 10 aastat mingitel konkreetsetel kiirustel. Seega plastivalu on halb ja lehtede nurk pole õige?

Trimmi võib ju ka veel proovida aga mina midagi välja ei mõelnud. Erilist valu ka asjaga pole kuna see konkreetne neiu tõstetakse see n-v juba veest välja - siinkandis hakkab turistidel hooaeg lõppema. Seniks sõidame üheleheliste võistlevate paatidega :-)

Autor:  cat [ Kolmapäev, 09 Sept 2009 17:28 ]
Teema pealkiri: 

Kui lehed juba undama hakkavad,siis ei ole kahtlustki ,et roolid tuleb paika saada.Ka r-lehe jäikusest sõltub palju.Vb on roolilehed pehmed ka juba ,kui 10a neid sedasi kangutatud on.

Autor:  AndresA [ Kolmapäev, 09 Sept 2009 20:26 ]
Teema pealkiri: 

ei see undamine on kõigil. see on arvatavasti plasti valuviga. ravi selle vastu on kummipuksid roolilehe kinnitustele. kõigil sama tüüpi paatidel on mingil kiirusel vibra. vähemasti netiavaruste kohaselt.

Autor:  cat [ Neljapäev, 10 Sept 2009 21:48 ]
Teema pealkiri: 

Kummipuksid ei kaota ära roolilehe undamist.Roolilehe profiil pole õige.

Multihullude käest küsi millist häält teevad ebaõnnestunud roolilehed.
Tegin ise ühele Dragonflaile 2rooli.Esimene hakkas 7sõlme juures undama nagu reaktiivlennuk--õudne :shock: .Tuli teha teine ja läks õnneks-sõltumata kiirusest olevat vaikus ka kiirusel 21 sõlme :D .Kui helistati,arvasin ,et nüüd tuleb kolmandat tegema hakata,aga läks õnneks.

Autor:  AndresA [ Neljapäev, 10 Sept 2009 22:05 ]
Teema pealkiri: 

no "ravi", ega halva valu vastu ei saa ;-)

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/