Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: X-34 vs Arcona 340
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 15:56 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 22 Okt 2009 15:35
Postitusi: 3
Tere

Äkki keegi targem oskab tuua välja võrdlused kahe jahi kohta järgnevate punktide osas

1. Hind uuena sama varustustaseme juures
2. Purjetamisomadused meeskonnaga võisteldes
3. Jahi käsitlemise lihtsus/keerukus 2 inimese poolt perega kruiisides
4. Järelturu väärtus
5. Kajuti suurus ja liikumisruum
6. Üldine hinnang selle kohta kumba eelistada ning miks

Tänud


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 16:30 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Kahjuks ei ole Arconaga kokkupuudet olnud, kuid mida ma oskan aimata:

1. X on kallim
2. X on üle igast asendist
3. Ka X-ile saab panna rullgenu. Kui mõlemal samad purjed on siis ei tohiks ka käsitlemisel vahet olla. Võibolla ainult see, et X-il vist tuli ahterstaak vabastada, et groodi roach üle saaks.
4. X säilitab hinda kauem. kõvasti kauem.
5. Xi kajut on väga mõnus ja mugav. Mahtus rahulikult 8-9kesi napsu võtma. Kusjuures x41 ei tundunudki tohtutult palju suurem. Pigem oli hämmastav sarnasus.
6. Iks. Kui rahakott kannatab. Tegu on lihtsalt niivõrd palju kiirema jahiga. Naudid kauem!

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 17:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
Kahjuks ei ole Arconaga kokkupuudet olnud, kuid mida ma oskan aimata:

1. X on kallim
2. X on üle igast asendist
3. Ka X-ile saab panna rullgenu. Kui mõlemal samad purjed on siis ei tohiks ka käsitlemisel vahet olla. Võibolla ainult see, et X-il vist tuli ahterstaak vabastada, et groodi roach üle saaks.
4. X säilitab hinda kauem. kõvasti kauem.
5. Xi kajut on väga mõnus ja mugav. Mahtus rahulikult 8-9kesi napsu võtma. Kusjuures x41 ei tundunudki tohtutult palju suurem. Pigem oli hämmastav sarnasus.
6. Iks. Kui rahakott kannatab. Tegu on lihtsalt niivõrd palju kiirema jahiga. Naudid kauem!

1. ei ole kindel
2. ei ole kindel. Purjepinda on ühepalju, iks on raskem, Arconal pikem veeliin ja 5 cm suurem süvis.
3. Tõesti, vahet ei ole
4. ei ole üldse mitte kindel
5. absoluutselt sama, mingit vahet pole. Nad on üksteise kloonid 95% ulatuses.
6. vahet pole. Ka kiirus on sama, oma händikäpi täissõitmine ideaalmeeskonnaga ei näita kaugeltki kiirust. Vt. punkt 2.

Iksid ei ole juba mõnda aega need "kõige-kõige". Vaieldamatult ülihead jahid aga ei tasu loota, et teised magavad. Arcona on kvaliteetjaht ja vaadates viimaste aastate Läänemere võidusõite, siis on erinevad mudelid vägagi esiotstes.
Edit: et siis kiire otsing andis konkreetse testitulemus A340 vs X34 norrakate seilas.no lehelt. Nnede väide ongi see, mida ma kahtlustasin: Arcona on vähemalt kergetes tuultes kiiruslikult kiirem, kuna on 500 kg kergem.

ja veel edit: Tallinna EST 606 Brigitta-X händikäp 637,0 ja Rootsi SWE1 Imperiet 610,7. Kumb siis on KIIREM???

Muuseas, GIYF, nagu ikka.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 18:39 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Hakkab pihta :)

Minu meelest on iksil peaaegu foka. 106% pole päris genu. Seda on ka videolt näha: http://www.youtube.com/watch?v=MObRcEeUIFs

Ja kui hoolega seda imelikku keelt kuulata, siis peetakse üheks osaliseks sellises plekis kiiremini liikuma saamises ka justnimelt suuremat purjepindala. Aga mis saab siis kui tuult rohkem on? :) Eeldan võrdlemisi põhjendatult, et see purjepindala on seoses paadi käiguomaduste JA palli optimiseerimisega. Muuses on 500kg kaaluvahest koguni 300 KIILUS. Niiet puhtteoreetiliselt võiks püstuvus vähe parem olla. Väiksem eespuri vajab vähem vahetamist ja rohkem raskust kiilus tagab stabiilsema sõidu perega. Ja muidugi ka võistlustel. See 10cm süvist vaevalt seda kompenseerib.

Mis puutub hinna hoidmisse siis võib vaadata mis hinnaga on 34-jalased Xid praegu müügil, mis juba 10-20a vanad. Mis puutub kiirusesse, siis... Jah siiski X on täna hoopis teine nimi võistluspurjetamise areenil, kui seda on Arcona. Mitte et see konkreetne mudel kehva oleks või midagi. Nagu mainisin ei tea sellest midagi.

Numbrid Priidule oma andmete korrigeerimiseks ja potentsiaalsele paadiostjala vaatamiseks:

X-34
Mainsail
40.3 m2
Genoa 1 106%
27.6 m2
Furling Genoa
24.6 m2
Spinnaker - All purpose
92.5 m2

X-34 DIMENSIONS Preliminary
Hull length 10.36m 34.0ft
LWL 9.09m 29.8 ft
B. MAX 3.40 m
Draft - standard 1.90 m
Draft - shallow 1.65m
Ballast - standard 2,200 kg
Displacement - light 5,300 kg
Engine diesel - standard 14.5kW20.0HP
Engine diesel - optional 21.3 kW 29.1HP



vs Arcona:
Pilt




Siin on aga kõige valusam konkurent. Kiiiiire kruiser: http://www.dufour-yachts.com/index.php?id=249

Olen ise Dufour 34 Performance peal võistelnud. Seda isegi kahekesi teinud (omanik roolis, mina kõigi otste peal, sh 86m2 spinn ja selle halssimine). Ja see läheb nagu loom. Ja mitte niisama - tal on superhea pall. Ja kuna ta oma olemuselt kruiser, siis on temaga ka mudimist vähem niiet palli on lihtsam täis sõita. Kogenud X-99 meeskonda (kellega olen ka koos sõitnud, et julgen öelda KOGENUD) meeskonda sai ületada isegi täiesti võhikutest koosneva meeskonnaga.

Kes sellise paadi Eestisse toob sellel on lõbu kui palju kohtade noppimisega. No tegelikult peab purjetada ka oskama... :)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 19:24 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 19 Dets 2007 17:56
Postitusi: 16
Tere kõigile,
Sattusin juhuslikult teemat lugema- avalehel hakkas pealkiri silma.
Tunnistan, et ise tegelen X-ga ja seega ei ole ma kõige neutraalsem kommenteerima ehk ja puudub ka teiste markidega tihedam kontakt, et neile omakorda hindeid julgeks jagada.
Kuid X- 34 le ma kiitusi julgeks avaldada- kahel viimasel hooajal on ta ennast tõestanud igast küljest.
Testid testideks. Juhuslikult sattusin Soomes lugema üht vana VENE ja seal sees testsõidu kommentaarid, kus näiteks Dehler 34 asetatakse võiduajamisel samale pulgale X- 34 ga. See on eksitav hinnang seal, näiteks. Ei ole Dehlerist tegelikult mingit vastast. Ja lõppkokkuvõttes oleneb kõik vaataja silmadest.
X- de järelturg ? nagu iga asjaga, oleneb päevast, aga üldiselt selline kuulsus teda saadab, et kestab hinnas ehk siis ju ainult posittivne külg.
Kogu brändi näitab heas valguses ka One Design klasside elujõulisus.

Kui on huvi , küsimusi , siis vastan meeleldi.

Parimat,
Marko Manni
info@x-yachts.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 19:46 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 22 Okt 2009 15:35
Postitusi: 3
Tekkis juttu ka Dufour 34 Performance -st.

Kuidas on selle jahi hind võrreldes X -i ja Arconaga?
Kuidas on lood kvaliteediga?
Kajuti suurus võrdluses X-i ja Arconaga?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 20:27 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
kvaliteet tundus hea. Kõik pudinad paadis töötasid laitmatult. Kuid lisaks tehasest tulnule oli vaja natuke lisaülekandeid tekitada ja pudi-padi nokitseda. Kajutis tundus lauaäärset ruumi justkui natuke vähem olema, kuid see kõik on nii petlik, kui kahe paadiga sõitmise vahel on aasta. Hind oli tal ennevanasti päris soodus. Täpset pakkumist pead aga kahjuks esindajalt küsima. Üks 2a vana mudel oli siin Rootsis 1M sek eest müügis hiljuti.

edit: vähekasutatud x-34 hind on ligi kaks korda nii palju.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 21:42 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 22 Okt 2009 15:35
Postitusi: 3
Kas kellegil on veel kogemusi olnud Dufour 34 Performance -ga?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 22:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
M.O.T.T. Võidusõidu"peded" hakkavad kohe palli täis sõitmisest rääkima. Nõus, maailmas on veel "kiirem" purjekas, Folkboot, kui seal roolis on veel Mikk Köösel ja tuult 10+ m/s! 20+ m/s tehakse ikside ümber kaheksaid... Muidugi on folksude roolis isegi Eestis veel kõvemaid mehi... üks sõidab nüüd Pärnus ühe paraja vana vanniga, sest "õige" paat jäi traataia taha. Kas nüüd on Folkboot KIIRE jaht??? GPH 600 ja rohkem on lihtsalt nii aeglane punn, et "paha hakkab". Tallina iksi keskmine 10:37 minti miil ehk keskmist 5,62 sõlme, ujub maailma tippmees "umbes sama kiiresti". 14:34.56 on Grant Hackett'i 1500 m aeg. See on muidugi räige iroonia aga siiski näitab mõistet "kiire". Reaalselt kiired on VO70, Maxi30 jms kiired ja ulmelised või ülisuured monohullid. OK, ka TP52 jms vähe pisem aga hard-core.
Ja tead kus kurat hoiavad heas korras ja hea varustusega vanad puujahid, nii 70-110 aastat vanad, oma hinda! Ja tead, kus alles nendega saab võidu sõita, seda veel eriti kangete maailma härrasmeestega koos...

See siis põhimõtteliselt. Kui tõesti tahad ümber kolme kaika Tallinna lahel kolmapäeviti ukerdada ja esikohti saada, tuleb a) sitaks kõva võidusõitja olla ja b) tõesti siis ikse vaadata. Palli järgi on iks just reguleeritud kaikajahiks.

Mis veel: Tallinna iks on 107% fokaga, rootslaste A340 145% genuga, lisaks on iksil deklareeritud meeskond 700 kg, A340 ainult 560 kg. Seda võiks ORC asjatundja lahti seletada, 140kg/2 meest on siisk ioluline mahakallutamise kaal.
Kuid testis sõitsid mõlemad 106% fokaga ja põhimõtteliselt samasuguse meeskonnaga. Suurema purje jagu on hetkel ka pall kõvem aga see on pigem hea näitaja! Lisaks ka gennakeri olemasolu. Kindlasti saab seda kõike ka iksile külge pookida ja mine tea, äkki on siis pall juba alla 600, ei ole nõnna suur asjatundja. Kuid kiire arvutus näitab, et mitte. Samadel tingimustel jääb ikkagi A340 pall kangemaks ehk jaht ise reaalselt kiiremaks. Iks on siis kaldaäärne kaikasõiduk ja a pikaotsa võidusõitja. Seda küll kahe "näidis"paadi sertide põhjal.

Ja selles ma jään kindlasti opositsiooni: iksid on küll siinses meres haibitud aga globaalselt ei ole nad midagi nüüd "nii kõvad tegijad". Tipptegijad, raudselt. Loomulikult on sigakõva näitaja ka OD-märke saamine. See on kvaliteedi tunnus. Aga maailmas on palju ja veel rohkem kiiremaid, monotüüpsemaid, edevamaid, glamuursemaid jne klasse ning purjekaid. Kasvõi näide on see, et iksidest ei räägi keegi Eurospordi kolmapäevases purjetamissaates.

Edit: põhimõtteliselt saab teha mõnuga kahe viimase aasta statistikat kolmapäevakute ja MV põhjal, võttes aluseks 3 jahti: Jazz, Zuxu ja EvelynIII. Ei ole nii, et Šaraškin unustab purjetamise MV ajaks ära ja vastupidi Loopere kolmapäeviti. Ja et "evelinid" on ka kolmapäviti vähe ärksamad ning 2008 unustas äkki Pauts pika-otsa purjetamise.
Lisaks võiks siis teha eilse põhjal järelduse, et First 31.7 ja J80, rääkimata X37 ja X34, on kiiremad kui mõlemad X41OD või A40RC? Ostkem siis J80'neid, need on küll sigaodavad... Eile sõitsid kõik sama rada ja sama händikäpi põhimõttega. 5 ja 10 minti stardivahe ilmaolusid ei muutnud.

Ja veel statistikat aga seda juba kõvemal tasemel: Gotland Runt 2009 rada Charlie. Sõitsid eraldi klassina X35, ORC INT C (näiteks toodud A340 Imperiet, Eestist Lepatriinu), LYS C ja IRC C (Charisma), start kõigil koos ehk absoluutselt võrreldavad lõpptulemused.
Ja siis tulemused:
X35: kiireim ET 86:36:51, monotüübina CT puudub
INT C: kiireim Sinergia 40, ET 74:24:36 CT 56:10:31. Nimi Sinergia peaks vähegi purjetajale midagi ütlema...
Imperiet Arcona 340 ET 88:46:46 CT 64:08:00 ja 10. koht.
Lady Bird ET 87:55:17 CT 67:54:57.

LYS: kiireim J133 kolakas, ET 74:02:04. CT pole võrreldav.

IRC C: kiireim norrakate King 40, ET 73:56:58 CT 82:09:28. Charisma ET 83:42:56 CT 91:09:58.

Muuseas, ühtegi X34 polnud. Ja nüüd tuled väitma, et A340 on sitt ja aeglane jaht??? Lepatriinu mehed pole ka just "sitapealt riisutud" tegelased....

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Reede, 23 Okt 2009 00:41, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Okt 2009 23:11 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
See oli küll nüüd naljakas juba :) Vaata nüüd uuesti, ma panin otselingi videole, millest ise rääkisid. No ei ole üldse kohe 160% :) x-34 peale 160% genu toppimine oleks üldse koomiline tegevus.

Pigem on ju tõestatult x-34 püstuvus parem ja mugavam on tegeleda väiksemate eespurjedega muutuvate tuulte tingimuses. Samuti on väiksema meeskonnaga asi mugavam.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 07:50 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 19 Dets 2007 17:56
Postitusi: 16
Usun , et olen oskaja purjetaja ja lugedes , kuidas kahekesi panime Dufouriga alt ja pealt, tundub natuke hooplemisena. Ja väljend , kogenud X- 99 meeskond. Kõik on ju purjetamises suhteline. Ja , kui vastaseks oli X- 99 oma kogenud meeskonnaga, siis pean lisama , et Tallinnas ei saaks me X- 99 ga ja tippmeeskonnaga ka Ridas 35 le vastu. Sest punkt on vahest selline.
Kahjuks mul pole palju aega vaadata siin jutuks olnud jahtide üldandmeid-nagu masti pikkus , jahi kaal, ja kiilu kaal. Niipalju ma vaatasin, et Dufori sama üld kaalu juures on kiil 800- 900 kg kergem, siin polegi midagi rohkem arutada.
Foka- kuna Genoa karistab ja jaht ei suuda sõita vajaliku aja edu selle purjega sisse, mis antud puri talle väärtust juurde andis. Siit tuleneb ka selge valik. X- 37 ga oli nii, et tal algselt Genoa oli, pool hooega ja kõik võistlused ta ka sellepärast punktiga kaotas, ilmad ei sattunud õiged. Võtsime mõõdukirjast välja ja siis tulid ka vaiksed vastutuule loovimisega ilmad, siis arvutasime eest ja tagant , et Genoa tomiks . Aga kui vaadata hooaja lõikes, siis protsentuaalselt on mingite asjade kasutamine väga väike, siis tulenevalt saategi purjede ostu puhul kaaluda, kas ikka on kõike vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 08:00 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 19 Dets 2007 17:56
Postitusi: 16
Priit küsis kaalu kohta. Viimastel hooaegadel valem seda meeskonna kaalu väga arvesse ei võta. Kül võtab, aga kaaluga mängimine selle koha peal mõjutab hetkel valemi lõpptulemust imevähe ja juba hooajal 2008 panime igale poole piisava meeskonna varu, et ka parema soovi korral keegi näpuga näidata ei saaks.
145% Genoa- ma ei oska hetkel kohe öelda palju ta X- 34 puhul karistaks ( X- 37 oli vist vahe , kas genoaga või ilma, kuskil 4-5 sek.)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 08:47 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Marko, kaks eri asja. Shorthanded küll x-99st jagu ei saanud :) Selle Dufouri võti ongi vist pallis. Neid kummuteid karistatakse tunduvalt vähem kui racereid. Sest see Dufour34 on eeskätt ikkagi vagunelamu, mis teatud tingimustes kiire on tänu moodsale kerekujule.


Tegelikult on kõik väga lihtne - teema alustaja võiks helistada Markole ja minna x-34 oma käega katsuma. Siis kui maitse suus on lihtsam vaadata teisi paate netist või sõita nt Rootsi kohale ka neid üle vaatama. Ostuhinna juures on see väike reis tühiasi.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 09:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 23 Okt 2009 08:53
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Ahoi!

Olen lugenud siin erinevaid foorumi teemasid, ning igal pool võtab sõna PriitV, minu meelest on sinu kommentaarid vägagi koomilised juba. Äkki loeksid ennem mingeid raamatuid või käiksid korra mõne jahiga merel ning läheksid kuhugi purjetamis algkool, äkki siis sobiks kui kommenteeriksid. Seniks minu ettepanek sinule on selline, et proovi siia mitte enam väär informatsiooni lisada ning lõpeta targutamine. Kuigi ma sind näinud ei ole, aga kujutad endast pildi, kes käib tänaval oks laiali ning oled kõiketeadja maailmaparandaja.

Seda foorumit loevad ka siiski inimesed, kes on purjetamisest huvitatud kuid pole ise veel merele saanud näiteks, aga tahaksid, senikaua jätavad kõrvataha tõest informatsiooni, mis siin kirjutatakse. Ei tahaks, et üks pidev kommentaator neil selle asja ära rikuks.

_________________
Sailing - It´s a lifestyle!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2009 12:01 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Mär 2004 12:30
Postitusi: 37
Lisan võrdlusesse veel ühe jahi Beneteau First 35
2009 aasta mudel
pikkus: 10,85
Laius: 3,64
Kaal: 5500
Süviv 2,20
Groot: 41,47m2
Genua 108%: 31m2
Spinn: 103m2
Hind kogu varustuses ca 2,2milj+km
Arvan, et väga hea jaht ja kindlasti tugevalt konkurentsis.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group