Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Odavad purjekad
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=3&t=4434
2. leht 2-st

Autor:  Toimetaja [ Pühapäev, 15 Nov 2009 16:51 ]
Teema pealkiri: 

Stellat soovitaksin, kui vähegi jõud rahalises mõttes peale hakkab. Minu arust on see kiiljahtide hulgas (svertjahid las jäävad rohkem Väinamere jaoks oma sobivuselt) väga hea variant alustamiseks. Lauri võib pajatada. Kuna ka ise sellel koos Lauriga sõitnud, siis kiidan takka.

Autor:  Kipper [ Pühapäev, 15 Nov 2009 20:58 ]
Teema pealkiri: 

Toimetaja kirjutas:
vahva.madrus kirjutas:
aga miks peab kohe reederiks hakkama, kui pisik külges?
seila mõnes meeskonnas hooaeg või paar,

Reaalsus on see, et ega neid kohti meeskondades väga helgelt ei ole.

Sellega on saba-kinni-nokk-lahti teema: reederid ei leia mehi üles ja mehed ei leia reedereid/meeskondi. Näiteks mõni aasta tagasi jättis üks jaht MV-le minemata, sest üks kätepaar oli puudu. Minul jäi osalemata, sest selline info ei jõudnud õigel ajal minuni. Kui mõlemad pooled oleksid aktiivsemad, siis oleks võit-võit olukord.
Kipper.ee jätkab selles osas püha üritust, et mehed merele saaks ja jahid/paadid sadamasse ei jääks.

Autor:  suwa [ Pühapäev, 15 Nov 2009 21:54 ]
Teema pealkiri:  plastikuga kaetud metallmastiga katpaat Rootsist

http://www.blocket.se/skaraborg/Segelba ... ?ca=11&w=3
Ootaks Cati kommentaare sellele paadile.
Kuhu sellise paadiga purjetaks?
Viinistu, Mohni, Käsmu, Võsu peaksid olema haardeulatuses?
Või on Lennarti tahtmised kaugemale seilata? Loviisa või Tallinna merepäevadele? Või Kundasse sõbralaadale?
Ära saaks tuua mööda Göta kanalit liikudes, pärast juba parvlaevaga auto sabas üle?

Autor:  cat [ Pühapäev, 15 Nov 2009 22:37 ]
Teema pealkiri: 

Noh sellise paadiga lausa lust iga ilmaga Saadjärv,Võrtsjärv.Mingil moel meenutab svertpaati M,milliseid ka praegu vist mõned Tartu JK alles on.Kui originaalid küll seda ei tea.M klassi paadid olid kolme mehe paadid niipalju kui mina mäletan.Ja see sinu pakutud paat paistab ka just selline olema,parras on kõrgem.Ja miks mitte Väinameres lustida,saab kuiva jalaga kõik saared läbi käia.Ülelahe Soome ei soovitaks sellega seilata.

No näiteks:Haapsalust(Virtsust)vette,sealt isand Muhvi juurde Kessu,edasi Kõinastu,Koguva,Orissaare,Triigi,Sõru,Orjaku,Salinõmme,Sepa ,Hiiumaa laiud jne,seilamist ja avastamist mitmeks suveks.Või hiidlast Solingu rada läbi seilata või Saaremaa "Viikingite" alles hiljutine ümber Saaremaa retk.

AGA,ikka ilma peab vaatama ei saa nii merde minna,et ees on tume (tormine)tulevik ja taga helge(ilus ilm)minevik.Ja seltskond lahtise sverdikaga sõiduks ei saa olla esimese päeva meremehed.Enne peaks tundma õppima paadi iseloomu ja vigureid.

Edu seilamisel.

Autor:  Indrek66 [ Esmaspäev, 16 Nov 2009 14:15 ]
Teema pealkiri: 

Oh jah....
Mitmendat põlve rannakalur tähendab seda, et noorsand on näinud rohkem merd, kui nii mõnigi siinsetest :wink:
Seega, kui keegi tahab midagi asist kirjutada siis võiks natuke kaasa mõelda, et millist nõu küsijal ikka vaja on :wink:
Stella on kindlasti hea paat, kuid noorsandile parasjagu liiga kallis.
Meeskonnas on kindlasti kasulik oma kogemusi lihvida, kuid palju see rannakalur omale sellist luksust lubada saab? Ilma õpib iga kaluri poeg juba maast madalast tundma ja merd austama....

Niiet minu arvates on purjetamiskire esmaseks jahutamiseks selline odav ja pisike purjekas ideaalne. Tuleb vaid pakutavate hulgast parim leida.

Autor:  vanellus [ Esmaspäev, 16 Nov 2009 16:01 ]
Teema pealkiri: 

Kui on huvi, siis arvatavalt oleks omanik huvitatud Conrad 20 müümisest. Kuuemeetrine poolakas, raskuskiiluga variant, süvis ainult 70 cm ringis. Täitsa merelemindavas korras, ehkki vajaks purjede värskendust.

http://www.sailguide.com/search/infopag ... oat_id=314
http://www.sailguide.com/Bilder/Conrad_20bild.htm

Autor:  Rooli Robi [ Reede, 20 Nov 2009 20:26 ]
Teema pealkiri: 

cat kirjutas:
Noh sellise paadiga lausa lust iga ilmaga Saadjärv,Võrtsjärv.Mingil moel meenutab svertpaati M,milliseid ka praegu vist mõned Tartu JK alles on.Kui originaalid küll seda ei tea .

AGA,ikka ilma peab vaatama ei saa nii merde minna,et ees on tume (tormine)tulevik ja taga helge(ilus ilm)minevik.Ja seltskond lahtise sverdikaga sõiduks ei saa olla esimese päeva meremehed.Enne peaks tundma õppima paadi iseloomu ja vigureid..

Muret teeb M klassi paatide kasutus suurel veel. (Olen nendega vähe kokku puutunud). Juulist 1984 tean nelja juhust, kus võistlustel paat läks külili viimast võttes! Asjatundjad said KITSA KOKPITIGA jahi kiirelt püsti nii, et vesi keresse peaaegu ei sattunud! Lustisõidul olnud laia kokpiti avaga M läks ääreni vett täis!! Õnn oli, et kaldalt juhtuti õnnetust märkama :) Mootorpaadiga tiriti jaht madalasse vette. Mõned aastad hiljem jõudsid (jälle laia kokpitiga M.) vett täis jahi päästmise fotod ajalehtegi . Hea ala propageerimine muidugi :)
Erinevalt kalapaadist võib svertpaat külili minna täiesti ootamatult!
Väike riskianalüüs sai kunagi kirja aadressil: http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?p=31271#31271
Kunagi nähtud Conrad20 tundus küll sümpaatne olevat...

Autor:  cat [ Reede, 20 Nov 2009 21:43 ]
Teema pealkiri: 

Robi,mul ka mälestusi M -kast nii 60ndate lõpust.Siis oli neid Haapsalus 2 tk.ja vahel ikka juhtus,et mehed kutsusid poisikesi kaasa.Muideks,ühel Haapsalu Mil oli staakpirss(puidust)

Suwa küsitud paat lihtsalt meenutab natukse M jahti.Suwa paadil kindlasti tõsine svert,kõrgem parras ja arvan ,et ka istmed(piidad)sees.Mujal ümber Läänemere on selliseid kasutuses küllaga ja peaksid päris lollikindlad olema.Selliste paatide aegas veel treilardamist polnud,aga purjetada taheti ja kiiljahti ei jõudnud ju kõik soetada .

Autor:  Rooli Robi [ Laupäev, 21 Nov 2009 19:15 ]
Teema pealkiri: 

To Cat: Väljendasin end veidi ebatäpselt! Loodan, et Sa ei pahanda:
Sain hästi aru, et Suwa mainitud paat pole M- klassist, vaid on selle sarnane. (M-ka LOA=6,5m!) Kuna pealtvaate fotot ei leidnud- siis lisasin võimaliku riski arvestamiseks erinevate M-ka modifikatsioonide käitumise eripärad... (Staakpirss oli minu noorusaegadel ka mitmel paadil, uuemail see puudub.) Osal vanemail paatidel olid laiad, st. ohtlikumad kokpitid. Läbi aastakümnete on minu teada Tartu meestel õnnestunud pidevalt käigus hoida 4-6 M klassi paati. Aga üllatus oli mulle see, et üle mere on palju sarnaseid paate liikvel :) Eks olud ja rahakott paneb palju paika... Läbi aastate teadsin paljusid purjetajaid, kes tahtnuks omada kiil- või kompromissjahti...
Sügava lugupidamisega Tõnis

Autor:  cat [ Laupäev, 21 Nov 2009 20:19 ]
Teema pealkiri: 

Robi Rooli,no nii hella südamega ma ka nüüd pole ja ei näe vähimatki põhjust pahandamiseks.Ma lihtsalt "valgustasin" üldsust,et meil siin oli kunagi ka M jahid.Pikemal mõtlemisel meenus,et üks oli ka veel kahvelpurjega.Ja siis oli Haapsalus veel Kiisk ja kaks olümpiajolli "O

Soomes on sellised rahvasverdikad -päivänpurret,Rootsis -dagseglare

"M" pilte leiab siit
www.tkj.ee

Vabandust,et kõik see jutt ei haaku kuidagi algatatud teemaga,aga ega hullemaks ka ei tee :wink:

Autor:  ahtos [ Laupäev, 21 Nov 2009 20:49 ]
Teema pealkiri: 

Mis on selle Conradi hind ja kus näha saaks?

Autor:  Lauri Laanoja [ Esmaspäev, 23 Nov 2009 09:35 ]
Teema pealkiri: 

Toimetaja kirjutas:
Stellat soovitaksin, kui vähegi jõud rahalises mõttes peale hakkab. Minu arust on see kiiljahtide hulgas (svertjahid las jäävad rohkem Väinamere jaoks oma sobivuselt) väga hea variant alustamiseks. Lauri võib pajatada. Kuna ka ise sellel koos Lauriga sõitnud, siis kiidan takka.


Tõsi ta on, et olen kahe Helmsman 23 omanikuks, kellest ühe heameelega loovutaks järgmisele omanikule.
Stella talvitub Haapsalus, Säde on kaile tõstetud Kaberneemes.
Arvestades majandusilma olen ilmselget sunnitud kaaluma ka alla hankimishinna müümist. Kõik pakkumised on teretulnud!

Stellast:
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=3331

Säde on toodud Soomest möödunud sügisel, selle hooaja seisis Westmeris kuival, septembri keskpaiku sai vette tõstetud ning etapikaupa Kaberneeme seilatud. Tallinna kandi inimestel ehk lähem uudistamas käia.

http://img252.imageshack.us/img252/8127/dsc01252v.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/6845/dsc01189v.jpg

Mõlemad alused on heas korras ning uuel hooajal kohe sõiduvalmis.

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/