Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Juun 2011 13:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
Põrgatajat tabas ootamatult roolirike. Kuna see juhtus täpselt Prangli Kelnase sadamast väljasõidul jagus põnevust küllaga. Kuna mingi juhitavus siiski säilis, siis kitsuses ümberpööramine või avariirooli kohene paigaldamine tundusid halvemad variandid (avariirooli paigaldamiseks peab eemaldama ahtripingi ja lisaks oleks pidanud avama luugi, kus seisis peal roolimees, kes omakorda võimles rooliga, et jaht üldse mingit kurssi hoiaks). Niimoodi siis kuidagi väga S tähe kujulise kiiluveega me sealt välja saime ja siis ka avariirooli peale panime ja kuna sellega oli juhitavus hea, siis ka Tallinna sõitsime. Kividest jäi ikka vist vähe puudu.

Põhjuseks oli siis roolisüsteemi trossi plokiratta metallkinnituse purunemine, mille peale roolitross läks lõdvaks ja kettalt (quadrant?) maha jooksis. Ka jahi külge kinnitatud "kõrval" on ca. 1 cm pragu sees. Katkise osa laseme kokku keevitada (Tespera nimeline ettevõte), plaan on katsetada veidi ja kui tundub pidavat, siis ikkagi sõita kuni varuosade saabumiseni. Huvitav oleks teada, miks see jupp purunes, aga ilmselt võib ainult mõistatada... vigane jupp? logisev ühendus?

Pilt
Pilt
Sarnane süsteem on ka meil:
Pilt

Uploaded with ImageShack.us


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Juun 2011 15:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Karu21 kirjutas:
/.../ Huvitav oleks teada, miks see jupp purunes, aga ilmselt võib ainult mõistatada... vigane jupp? logisev ühendus?
Jälgede järgi pakun logisevat ühendust. Ilmselgelt viitavad jäljed kulumisele ja aelle lõppfaasis ka venitamisele-rebimisele. Lisaks veel sellele, et polt on august tunduvalt peenem, mis põhjustab juba iseenesest loksumist. Kui poldil erilisi kulumisjälgi näha pole, on see kõvemast materjalist, kui detail ise. Mul kulus krusal kunagi üks tagasilla vedrustuse detail samal kombel puruks. Kusjuures pesa oli puksistatud. Polt ise kulus sealjuures ainult umbes veerandi paksuse jagu lapikuks.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Juun 2011 16:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Kuule, esimene pilk sellele jupile ütleb, et võta teine pool ka korra lahti ja vaata kas sealpool on hakanud sama asi vaikselt arenema. Juhul kui on, siis unusta keevitamine ära, varuosad ka. Kui niimoodi on, siis annan nõu mis teha, aga vaata enne üle.

Pane ka tähele : näidiseks toodud pildil töötab plokk surve all, purunenud detaili puhul näitab pilt et plok töötas tõmbe all.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Juun 2011 17:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Paistab, et alumiiniumist on tehtud asi, mis oleks pidanud terasest olema. Pakun ka, et väike loks on võimaldanud plokil liikuma hakata, milleks ta aga mõeldud pole. Tross ise kisub plokki kiiva, ploki kinnitus ei ole jõuvektoritega arvestav. Kui poldil on ka keere alum. kõrvade kohal, siis üks osa on ilmselt söönud end nurga aasa liikumatuks, teises kohas on teraspoldi keere töötanud liikuvale alum. kõrvale freesina.

Kas säärasel trossil on ka pingutusvõimalus? Liiga pinges tross?


versioon 2: Kas need kinnitusmutrid on hoopis valepidi monteeritud? Mutter peaks ehk olema väljaspool ja kättesaadav ja plokk liikuma siledatel puksidel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Juun 2011 20:09 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Päris uskumatu värk :S Nii ilmselge konstruktsiooniviga...

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Juun 2011 21:20 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2452
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Davy Jones kirjutas:
Kas säärasel trossil on ka pingutusvõimalus? Liiga pinges tross?

Karu21 vastab küll ise, aga mina pakun - on küll. Näiteks meie Beneteau 34,7 -l on ja hooaja alguses lasime trossi pinget järgi - rooliratas käib nüüd kergemalt.

_________________
Tallinn SAR; foorum.kipper.ee; EvelynIII


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Juun 2011 22:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
Nonii, täna just panime keevitatud osa tagasi ja pealtnäha kõik klappis. Sinna siseküljele keevitati ka tugevdus, aga üldiselt on ikkagi kogu asi kahtlane, kuna ka üks "kõrv" sai kannatada jms.

Mark: kindlasti võtan käsile ja vaatan teise poole ka ära - ainult, et enne reede õhtut paadi kallale ei saa uuesti. Annan teada, mis sealt selgub. Selle peale oleks muidugi võinud ise ka tulla, et teist poolt ka vaadata - saab kohe selgeks kui on süsteemne viga :) Aga usk ehitajasse oli kõvem...

Kui võrrelda selle tootja pildiga, siis vaatasin isegi, et plokk on meil teist pidi - kui rool mingile poolele "põhja" keerata, siis isegi üsna kergelt seda tehes on selline tunne, et kogu see metalljulk tuleb läbi laevakere kohe välja.... Eriti usaldust ei sisendanud.

Trossi saab pingutada küll, see küsimus juba ka meil täna tekkis, mõtlesin Jefast järele uurida. Liigse pinge kohta ei oska öelda, aga meie rool käis küll lausa ideaalselt - väga kerge ja täpne oli...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 10:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Kui mu kahtlused paika peavad, siis on lahenduseks oluliselt suurem ava milles RV teraspuks või kõikide detailide asendamine RV terasest samasugustega. Probleem on alumiiniumi puhul tavaline: ava pingepoolsele servale koondub üsna aukartust äratav punktkoormus ja töö käigus annab alumiinium lihtsalt järgi. Huvitav küll, mina olen Jefat enam-vähem pimesi usaldanud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 10:43 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Selles asi ongi, et Jefa pakub antud lahentust teistpidi plokkidega. See siin on ilmselgelt Elani inseneride kohandus miskil suvalisel põhjendusel.

NB! Elan 340 Matilda reederid - kui te seda loete, siis oleks aeg ka teil oma paat kriitilise pilguga üle vaadata. Lahendus peaks sama olema.

Edit: ma pakun, et jefa lahendus lihtsalt ei mahtunud nii ära, et asjad vastu ei käiks. Ja siis tekivormi muutmise asemel...

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 11:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Mnjah. Peale seda juttu hakkab ka mulle tunduma, et just nii see ongi. Asja välja töödanu vbl ei olnudki nii väga insener. Vaat siis välismaa värki...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 14:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
Mulle helistas Stig tootjafirmast Jefa. Sõnum oli, et neil on tuhandeid selliseid juppe, varem pole juhtunud ja seega midagi erilist pidi meie paadi peal juhtuma. See jutt, et lihtsalt sõitsime ja läks, ei olnud aktsepteeritav :) Nii et mul pole endiselt aimugi, miks see võis juhtuda.

Huvitav oli ka märkus, et kõik on nii arvestatud, et enne selle metallosa purunemist peab tross purunema - antud juhul ju ilmselgelt see ei olnud juhtunud...

Muidu oli Stig tore. Minu küsimuse peale ütles ta, et antud installatsioon on korrektne, ette nähtud ja probleem ei ole selles (et plokid tagurpidi on). Andis ka näpunäiteid kaabli õige pinge kohta, aga üldiselt jäi selle juurde, et põhimõtteliselt me pidime selle jupi ikka suht konkreetselt ise puruks tõmbama.

Lõpuks leppisime kokku, et ilmselt on meil rool läinud vahel liiga järsku ühele poole lõpuni välja ja sealt see tuli.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 15:19 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 463
Omaltpoolt võin öelda, et ELANi tehasele ka esimene selline probleem. Garantiidetail peaks aga juba teel olema Eesti poole.
Mis puutub rooli järsku ühte seina jooksmist, siis see juhtub enamasti tagurpidi sõites, kui roolileht lastakse hooga ühele poole joosta.

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 15:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:52
Postitusi: 137
Asukoht: Tallinn - Võsu
Irak kirjutas oma käsiraamatus umbes nii, et kapten peab pidevalt kontrollima oma jahi tehnilist seisukorda.
Mina olen seda tõlgendanud nii, et samal ajal kui seltskonnaga sadamas õltsi libistan ja mula ajan vaatan ja näpin oma paati.
Nii mõnigi jama on sedasi ära jäänud.
Olen olnud jahil, mille vöörstaagi kinnituspolt paar minutit enne väljasõitu merree vulpsas, no see ei saanud ju lahti tulla, mis teda ikka kontrollima oleks pidanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 17:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Oi-oi! Süsteem peab ikka nii olema üles ehitatud, et kestab ka sellised apsakad nagu rooli piirajasse jooksmine. Mida ta ei pea ilmtingimata kestma on see kui keegi keerab rooliratta piirajasse ja siis hüppab veel piirasendisse viidud rooli kodaratel kogu keha raskusega. Aga soovitav on, et kestaks ka seda. Avariiohtlikus olukorras on täiesti tõenäoline rooli piirajasse keeramine ja siis paanikas veel jõuga peale väänamine. Mulle jäi kunagi ühe tuntud vöörivindivalmistaja joysticki pulk sellise moega pihku.... ei olnud naljakas, ei olnud. Pärast muidugi oli.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Juun 2011 21:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
Nojah kuigi Stig nii ütles, siis ega ma tegelikult ei ole eriti nõus - rool on ehk paar korda läinud tõesti suurema jõuga pöördesse kui vaja - ent kui roolisüsteem selle peale üles ütleks - siis oleks neid katkised juppe maa ja ilm täis... ei ole me miskit teisiti teinud kui keskmine kasutaja ma arvan. Seega kuigi Jefa jaoks on asi jokk (loll kasutaja), siis minu jaoks ikkagi on asi veidi kahtlane.

Jah, edaspidi kontrollin sedasama roolisüsteemi ilmselt rohkemgi kui vaja... unes ka ilmselt vahel.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group