Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Juun 2011 00:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Stigile "tuleta" meelde Ayrton Sennat ja Tema roolivarda purunemist...
Ma saan aru, et Sloveenias on lumega raskuseid aga vaevalt Temagi tahab sellist autot, millel kiire rooli põja keeramise peale, ehk tavapärasele Eesti talves jõulibisemisele mõnes korduvas sõidufaasis, lakkas roolisüsteem töötamast! Et käändtelg murdub lihtsalt ära... Tuleb tunnistada sitta lahendust ja paar uut (parendatud) jublakat saata koos ülevoolava vabanduskirjaga ning kogu ooper.

Tegemist on rooliga juhitava sõiduvahendiga ning misiganes roolirikke puhul peab tootja murust madalam olema. Hetkel oleks tegu maismaalt sarnase näitega, kui roolikarp murduks kere küljest ära väga uuel ja vähesõitnud tranduletil. Mul on murdunud: 47 aastat vanal ja totaalselt roostes raamiga GAZ69'l, mis on absoluutselt aktsepteeritav omaniku viga. Aga ma "pooks jalgupidi lakke" herr Hunteri, kui tuliuuel Toyotal peaks esimesel aastal selline vidin kerest irduma ja pilusilmne japs teataks, et "see on minu viga, tojoota pole jõulibisemiseks ja rooli kiireks lõpuni keeramiseks mõeldud". Enola Gay koos "Little Boy"ga oleks väga "lihtne ja ausalt humaanne" karistus selle peale...
Jäi Sul-Teil kividest vähe puudu aga poleks jäänud?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juun 2011 00:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
Kõige naljakam oligi Stigi jutus see, et kõigepealt ütles ta uhkustades, et nende süsteem on ikka nii tehtud, et enne katkeb tross kui see metalljupp ja siis sama hingetõmbega ütles, et me ikka pidime mingit liiga suurt jõudu rakendama... tross ei katkenud, seega metallitükile mingit megajõudu ju ei mõjunud?!

Mark: kontrollisime teist poolt ka (lahti küll ei kruvinud), aga tundub, et seal ei ole midagi sellist - kõik on ilusti paigas, ei logise ja see metallitükk tundub terve, kahjustusteta. Et 100% näha peaks lahti kruvima, aga üsna kindel võib siiski olla, et midagi sarnast nagu teisel poolel küll hetkel ei ole.

Siit tekibki kohe mul küsimus, selle teise Stigi teooria kohta, et kui viga oli rooli liiga järsus lõppu laskmises, siis kuidas ainult ühel pool midagi viltu on? Et juhuslikult alati lasime lõppu ainult ühele poole....!?

Meie isiklik arvamus on hetkel selline, et viga ei olnud mitte roolisüsteemis (Jefa) vaid kokkupanemises (Elan) - et ikkagi see detail loksus ja lõhkus augu laiemaks ja mingi hetk siis läks see viimane piir ka. See detail on seal nii peidus, et selle märkamiseks oleks me pidanud tükk aega kruvima.

Täna käisime ka parandatud roolisüsteemi proovimas (keevitatud jupiga). Hetkel kõik töötab, ilmselt see keevitatud jupp on tugevam kui originaal. Kui orginaal jupid saabuvad, siis ikka vahetame igaks juhuks ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juun 2011 08:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Jefa inseneritööd olen ikka usaldanud, ehk on siis tõesti koosteviga.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Viimati muutis Mark, Esmaspäev, 20 Juun 2011 14:15, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juun 2011 10:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Vaatan pilti ja jään ikka enda juurde, et asi on ülemäärase lõtku tagajärjel läbi kulunud. Lõtku puhul ei pea see ka kuidagi tähendama, et tegemist on tooteveaga. Nagu ka siit teemast juba läbi on käinud, tasub aegajalt kinnitused üle kontrollida. Ja kui mõni asi on juba loksuma pääsenud, tuleks polt kõigepealt lahti keerata ja pesast välja võtta, et kontrollida milliseid kahjustusi on lõtk võinud teha. Teinekord võid pääseda lihtsalt poldivahetusega, raskemal juhul tuleb auk läbi puurida ja puksistada (kui konstruktsioon või selle tugevusvaru seda võimaldab). Umbes sama, nagu lahti loksunud auto rattapoltide/mutrite puhul ei pruugi lihtne kinnikeeramine enam asja ohutustada.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Juun 2011 07:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 242
Asukoht: Maailmameri
Masstootmises juhtub. Ja mitte ainult Elanil.

Hansel korrodeerus mõne aastaga kere läbiviik nii läbi, et murdus küljest. Õnneks just siis kui hoolas mees läbiviike kontrolliks läbi sakutas. Punni otsimisega läks kiireks...

Rootsi pensionär vaidleb Hallberg Rassy-ga kohtus äsjaostetud purjeka kere lamineerimisvigade üle. HR tunnistab vigu, aga ei taha paati/keret asendada. Pensionär jälle ei taha parandarud "uut" paati.

Moodsal charter purjekal kukub kiil küljest. Ok, seda võib ikka karmis charterkasutuses juhtuda :) Häirib hoopis see, et paat tegi veel mitu sõitu enne kui sarnase paadiga varem purjetanud mees hakkas huvi tundma miks stabiilsust vähe -- purjekas püsis püsti ainult tänu kerekujule. Mis kõik oleks võinud juhtuda.

Ei ole usku nendesse moodsatesse masstoodangu sadamaristlejatesse. Külmkapid ja muu selline kaalub korralikult. Kust hoida kaalu kokku? Ikka kiilu arvelt, sest keres kergemate/tugevamate materjalide kasutamine viiks hinna üles.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Nov 2011 13:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
Hooaeg läbi, Põrgataja kaldal.

Ütlen siia teemasse jätkuks, et remonditud jupiga sõitsime hooaja edukalt lõpuni - kui uus originaal saabus usaldasime remonditud juppi rohkem.
Nüüd talvel uurime siis lähemalt ka teist poolt ja vaatame üle remonditud jupi - kas on näha mingeid uuele purunemisele viitavaid märke.
Varurool oli igatahes kogu ülejäänud hooaja "soojas". Palju kohti oli, kus mõtlesid, et kui nüüd uuesti läheks....

Sealhulgas siis läbisime Põrgatajale esimese Muhu Väina - nii meeskonnale kui ka paadile üldse esimene võistlusstart :) Kokkuvõttes oli see kõva elamus.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group