Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 60 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: "Lennuk" vs. katamaraan ümbermaailmareisiks
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Juun 2010 20:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 27 Juun 2005 12:58
Postitusi: 30
Asukoht: Viimsi, Pirita
Juhtusin täna nägema Kanal 2 reporterist lõiku Tätte, Matvere ja Rääski ümbermaailma sõidust

http://www.reporter.ee/2010/06/13/tatte-ja-matvere-seilavad-uute-laulude-jarele-maailmamerele/

Siinkohal küsiks, et kui teil oleks plaanis võta ette ümbermaailmareis siis, mis oleks teie alus ning miks?

Mõlemal on kindlasti oma eelised


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Juun 2010 09:56 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Jaan 2009 13:30
Postitusi: 193
Asukoht: Tallinna lahe ääres
Käisin ise Haagmaga merel, kui see kata Tallinna lahel tiirutas ja Haagma hinnang oli küll enam kui negatiivne, eriti selles osas, mis suures laines sõitmist puudutab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Juul 2010 13:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
nu aga sellistega sõidavadki penskarid passaattuultevööndis allatuult... ja ümber palli. :wink:

Toimetaja kirjutas:
Käisin ise Haagmaga merel, kui see kata Tallinna lahel tiirutas ja Haagma hinnang oli küll enam kui negatiivne, eriti selles osas, mis suures laines sõitmist puudutab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Sept 2010 22:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Käisin täna seda katamaraani vaatamas. Ei teagi, mis nimi tal nüüd on, veel septembri keskpaigas promoti temakest kui "Priiust", aga nüüd on vist hoopis "Nordea":?:

Kuna tal paigaldati ühte pontooni vöörivint, siis tõsteti ta kuni esmaspäevani Pirita bensuka kõrvale kai peale.

Kogu lugupidamisest tegijate suhtes, aga no ei ärata usaldust sellise retke tegemiseks. Ei kujuta hästi ette, kuidas nii väike katamaraan ikkagi ookeanis tormi puhul käitub :roll:

Väliselt ei osanud küll märgata mingeid täiendavaid ümberehitusi või tugevdusi. Ja kui vaadata neid teleklippe, siis ka tutvustatakse rohkem pehmeid diivaneid ja jää tegemise automaati.

Mis aga merekommetesse puutub, siis laevuke seisis uhkelt pukkide peal, redelid taga lohisemas ja eesti lipp ahtris lehvimas. Päris piinlik.

Aga hoiame pöialt, et Vana neid hoiaks ja siledamat vett alla annaks :wink:

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Sept 2010 23:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kes on kauem jälginud maailmameredel toimuvat, siis on nende katadega ikka õitepalju ka õnnetusi. Just ookeanidel ja murdlainetes, kus lähevad väga kergelt kummuli. Siin ühinen Hunteri kartusega just aluse, mitte meeste suhtes. Lisaks see, et kata on täiesti mõttetult kallis riistapuu, sama raha eest saanuks tunduvalt suurema monohulli, kus ei oleks ka mitte vähem siseruumi. Nendel aurikukujulistel vannidel pole ka mingit kiiruseelist, lätlase kadunud Kaupo oli siiski racer. Jäi ju seegi kahjuks kadunuks...

Lennuk oli omas ajas ja võimaluste juures raudselt hea valik. Täna... valiks mina sedasorti keskeakriisi leevendusretke jaoks midagi sinnapoole veesõiduki, jättes korraks hinnalipiku tähelepanuta (Blocketis väljas 3,2M sek). Või tegelikult, see alus ja tema ehitusmaterjal tekitab siiski kordi rohkem usaldust või mis ja seda mõistliku hinnanumbri juures. Lagoonide hinnapakkumised Blocketi saidil hakkavad 2,5M sek 40-jalase eest. 750K seki eest saab aga mida kõike laevaga ette võtta?

Edit: lingid paremaks aga siis veel üks jaht, mille nimi juba ütleb ookeanivallutamise mõtetega tegelasele vist kõik. Amel Super Maramu. Miski hetk lugesin selle kruiisijahtide Atlandi võidupurjetamise miskist statistikat ja just Amel oli nimi, mis oli kõige enam seal osalenud. OK, hind on ka päris kenake aga sellise alusega poleks "häbi" keskeakriisi "põdeda". Või parafraseerides keemik-kommut: "Kui see ongi keskeakriis, siis selles ma elada tahangi!"

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Esmaspäev, 20 Sept 2010 11:16, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Sept 2010 02:40 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
Äkki keegi kes asjaosalisi tunneb (või loeb mõni neist isegi äkki Kipperi foorumit?) võiks küsida, et miks selline valik üldse tehti? Miks mitte isegi ainest pikemaks artikliks meie ainukesse *paadiajakirja*?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Sept 2010 16:20 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2010 13:54
Postitusi: 27
Asukoht: Rapla/Saaremaa
Jens kirjutas:
Äkki keegi kes asjaosalisi tunneb (või loeb mõni neist isegi äkki Kipperi foorumit?) võiks küsida, et miks selline valik üldse tehti? Miks mitte isegi ainest pikemaks artikliks meie ainukesse *paadiajakirja*?


Tee omale Facebooki konto, kui seda veel pole ja mine küsi neilt: http://www.facebook.com/Tele2ymberilma?ref=ts
Selle lehe kaudu saab Nordea tegemisi jälgida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Sept 2010 19:20 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
kui vastata püstitatud küsimusele, siis praegu tundub, et Lennuk oli palju parem variant.Veel parem variant oleks mõni, kasvõi pisike Colin Archer, eks küsige Hillar Kukelt!
Või siis mõni paat Bruce Robertsi joonestuslaualt, tal on palju selliseid, mille kerekuju tuletatud Slocumi Spray kerest, hästi tasakaalus ja püsib hästi kursil...ookeanil purjetamiseks.
Olen Helsinkis uivate ajal lobisenud nende sommidega, kes katasid toovad ja pakuvad. Nad ütlevad, et need turismiks mõeldud katad on nii alapurjestatud, et neid on kunst ümber ajada. Küll aga on reaalne oht teha kukerpall üle vööri allatuult tormilainest alla sõites.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Sept 2010 20:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Pisut juttu katade üleninakäimistest. Teema algatajaks Fountaine Pajot Lipari 41 aga juttu ja õpetusi 15 lehekülge. Selliseid teemasid on palju... kuigi see on üks parimaid ja rahumeelsemaid läbi aegade. Kõige värskem ka, seda lisaks. Jõutakse välja tootja endani ja sealt tulnud vastuseni etc. Mulle hingelähedane võrdlus sealt: This might be a Volvo v Ferrari comparison but a Ferrari is not a CRUISER.

Täiesti klassikaline (ehk sõidad nagu mina Juliaga, lugedes tehase juhendit, kui uppuda ei taha :D ):
Tsiteeri:
Carrying full sail in 25-30 kts of wind is asking for trouble. Strygwaldir is correct. Multihulls need to be 'sailed by the numbers'. You won't feel like you're in trouble--until you are! Even so, the boat was already 'talking' to you with the strong weather helm. On monohulls you get the spray flying, the lee rail down and in the water and, usually, a weather helm. Multihulls, and cats specifically, only 'whisper' their discontent. Many folks think that they need to 'learn' how to sail a cat after sailing a monohull. They sail the same way but the only real difference is this one aspect:

Thou Shalt Sail/Reef by the Numbers and not by Feel.


Või siis sellised õpetussõnad vanade katapurjetajate poolt:
Tsiteeri:
In my opinion, 10-11kts speed is over hull/design speed. That would have been my first indication the boat is overpowered. I'm comfortable with 7-8kts and start to get real nervous at 9kts, depending on how we're loaded. Monohulls will tell when they are overpowered, on a cat, you have to know your boat. I have observed that hull speed does not drop in proportion to reefing.


Jutt käib ju 11+ meetrit pikkadest "bluewater" lukskatadest, no ei tekita küll usaldust sellisega Atlandile minna. Igaks juhuks, nagu mungal "emm", pead kogu aeg sõitma ulmelises rehvis. Eriti öösel üksi vahis olles. No ei ole ju eriline naudingupill?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 07:59 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Kõik õige, kui kiiljaht läheb broachingusse, siis katade ja tride puhul võib olla tuule tugevnemise mahamagamine rängem.
Wharrami katadel näiteks on kaks või kolm sügavusmärki, millele vastavalt võiks kanda maksimumpurje.
Üldiselt käib neil rehvimine tuulemõõtja järgi,nagu purjelauduritel, kui silma järgi hindad, et praegu veel on ok, võib alt minna.ja rehvima hakatakse varem, kui kiiljahti.
Kunagi ehitasin endale 3,5m pikkuse pisikese Wharrami stiilis ilma svertideta kata, et proovida, kuidas sellised laevad käituvad. Ühe purjetamise ajal vahtisin ringi ja ei märganud õigel ajal pagi. Järgmisel silmapilgul nägin alltuule ujuki vööri läbi 20-sentimeetrise veekihi, ilus roheline vesi oli ja vöör sukeldus reipalt.Muidugi vikasin kohe soodi lahti ja istusin tahapoole, aga ehmatus oli ehtne, kõik käis liiga kähku...

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 09:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Toivo, vähemalt minul pole õnnestunud kruiisipurjestuses kruiisimise-monohulliga broachima minna. Ei ole lihtsalt juhust olnud. Racer Micro ei ole ju kruiiser :D Ok, meite meri pole ka ookean või Vahemeri.
Teine asi on katameeste tuulenumbrid vs monod: et mono 10-15 m/s juures broachima saada, peab ikka minimaalselt code zero teibas olema, pigem ülepurjestatud alusel proportsionaalselt suur spinn või gennaker.

Kui 41-jalast ülikallist lukspurjekat pead 8-meetrise tuulega juba rehvima, mingist suuremast "põiest" eespool vöörstaaki pole ammu enam juttu, vastutuules ~10 pealt, on lihtsalt ühekerelise (valdavalt veel ka vanakooli isendite) mehele kummaline. Ja siit tekib juba ka küsimus Nordea peale minevate meeste ja eriti kapteni pädevusest... sest Eestis põhimõtteliselt puudub ju kata-kogemus. Kaisa ja rendi-aurik, kogu ooper. Neil vist on ju plaan selle pika threadi algataja navigatsioonipiirkonnast ka läbi sõita (türklane Marmarises ja Vahemeri). Aga mis mees on, kellel kata "kõhu lahti ehmatas":
Tsiteeri:
I forgot to answer; I am running a charter fleet in which we have 13 catas of every size and models, all from FP. I have sailed all of them extensively in every condition both inshore and offshore. We also have 30 + mono's that I also sail occasionally but my preference has always been catamarans.


Ei sattunud vist esimest korda selles kohas kataga merele ja ka sellest olen aru saanud, et nende rendikatade peale kapteniks (nii Vahemeri kui Kariibi) otsitakse alati just kata-spetse, niisama kõva ühekerelise kapten ei ole mitte alati teemaks. Päris tihti on tingimuseks "kogemus n-tuhat miili suure kataga" vms.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 10:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
PriitV,
ma ei saa aru, kas vaidled mulle vastu või kiidad heaks, aga selles, et kataga purjetades peab rohkem valvel olema, oleme vist ühel nõul. Selline stress omakorda muserdab ja teeb mehed närviliseks. Eriti, kui on pikad ülesõidud, mitte charterlaevade 30-40miili ja õhtuks järgmise hea restoraniga sadamasse...
Olen broachanud Eddaga, see on Minna sõsarlaev, nüüd vist pärast suuri remonte pärnus. ühe muhu-Väina regati ajal keset Liivi lahte läks taganttuules ja spinnakeriga käest ära, enam ei kuulanud rooli ja keeras külje ette. Meeskond rippus spinni maha võttes nagu peotäis sipelgaid A4 servas, mina lasin falli järgi, selline tunne oli, et kohe-kohe katkeb, rebib vintsi kajuti katuselt ära või tõmbab mind koos falliga masti sisse...

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 10:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Toivo, ikka "kiidan heaks", kuigi see pole õige väljend. Pigem jagan Sinu arvamust, et kata vast ei ole see õige alus sõidul suurtel ookeanidel keskeakriisi leevendamiseks...

Endal broachi-kogemus siis 600-kilose raceriga korduvalt ja Gamajon. Esimene on "tavaline sõiduvõte" enne "by the book" rehvimist ja teine maailma üks püstivamaid aluseid aga pole seegi lõbus üritus. Kuid kui luugid kinni, pump töötab ja ise üle parda ei lähe, on 95% võimalust ikka õigetpidi ja vee peal lõpetada. Kataga tundub, et võimalus on 50/50 ja mingi piiri ületamisest 0% õigetpidi veepeal olla. Pisut liiga väike protsent keset India ookeani Robinsoni ja Reedet mängida ning konteinerlaeva oodata... Koperdaja ju väga kaugele ei tule.

Edit: Sinu kirjeldatud närvilisus jms vs monohull. Seesinane soolosõidu naistest saade. Vaat ei hakka valetama, KES neist see just täpselt oli aga üks naine oli nii tülpinud, kolm korda päeval grooti lappinud, mitu broachi ehk kõik jahis sees jälle segamini (naised on ju korraarmastajad :D ), siis tuli veel eriline burgaa otsa (äkki ütles 40 knots, puhanguti kuni 60 sel hetkel või olid lained 60 feet) - istus tuimalt kajutis ja mängis rahustuseks flööti. Triseilid üleval, "Toomas" roolis, elame üle. Open60 on muidugi ka ülim riist aga kataga vist ei õnnestuks Matverel poole nõrgemas ilmas tuima näoga lõõtsa tõmmata?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 10:58 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Monohulluga halvimal juhul murrad masti. Multihulluga oled tagurpidi keset ookeani.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 12:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Et siis veel tuhnitud katade ja just Lagoonide elus, leidsin selle pildi. Kõrvutades pildilt nähtavat visuaali "probleemi"threadi roolilehe ja muude juttudega, ästi tsipa ka füüsikast midagigi jagades, siis no need kaks olematut uime pooles jahis eespool propellereid mingit usaldust küll ei tekita. Ma usun, et projekteerijad-insenerid teavad, mida nad teevad aga... Kui sinna peale ei käiks masti ja need kas "asja" oleks mootorlaeva kombel tagapool propellereid, saaks aru ja usaldaks.

Ehk mina oleks 6M vist hoopis teisiti ära kulutanud... ja enne ikka palju mõelnud. Jäämasin on tore vidin (ja me unistasime Väinas, et see võiks otse poomist kuubikuid džinni sisse poetada, ei peaks roolist lahkuma ja jääd pilsist koukima :D ), siis... tegelikult teeks uue, "unistamise" teema. Kuid iseenesest on ju see kõik "vaid raha" ja seda nii vana asja maailmas ikka leidub. Kui on sõbrad, ei pruugi "unistus" ainult unistuseks jääda... kõik muu võib osta.

On nii, on kipkavavõitu kata, on pisikesed roolilehed, on hulk toredaid inimesi pardal: olgu Vana neile armuline selle ilamtuuri õnnelikuks kulgemiseks! Sõbrad on ju olemas.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 60 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group