Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 60 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 13:54 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
päris nii hull ei ole. need uimed on triivi vähendamiseks. püsti seisab ta oma laiuse ja raskuse arvelt. ma küll numbreid pole vaadanud, ent minuteada peaks ta päris kõvasti väänamist kannatama. vahe ongi selles, et kui monohull käib üle piiri, siis tuleb ta tagasi.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 14:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Mehed ilmselt otsustasid, et torm pardal on hullem kui parda taga.
Eraldi külaliste tiib - privaatsust rohkem ja õhkkond püsib parem.
Ja vedelik pole kapas viltu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 14:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA, Sa mõtled kiilusid, mina roolilehtesid. Kiilud on ju korralikud ja rasked aga roolil pole pinda olemaski. Flipp-overid saavad aga kõik alguse just rooli "kadumisest". Lähevad surfi, uputavad ühe nina ära ja ongi olemas. Niipea, kui üks roolileht veest väljas, pidi sedasorti suur kata olema kohe juhitamatu. Sellepärast on viidud lehed võimalikult "sisse" (et venitada võimalikku õhku sattumist) aga siis pole neil jälle piisavat jõuõlga pööramiseks. Ehk klassikaline pika kiiluga kiilu taga asuva roolilehega vanakooli raceri "mure". Reageerimine roolile üliaeglane aga kata jaoks käib kõik, eriti ülenina käimine, ülikiiresti. Ja nagu ise oma jahi pealt tead, siis mida kitsam/sügavam kiil või roolileht, seda paremini see toimib.

Sedasorti katad on ju kõik mõeldud shallow-water sõitmiseks, et saaks jala kaldale jalutada. 1.20-1.30 süvised. Samas ei saa ju ka ujuki ahtripeeglil asuvat sügavat šahtrooli kasutada, see segaks sukeldumist jms, milleks katasid tegelikult ehitatakse. Nii ongi Lagoon ja ka kõik teised sedasorti katad tegelikult meeletu kompromiss, kus halva mängu juures tehakse head nägu ning loodetakse proffide kaptenite mõistusele. Aga pagan, ümber palli purjetamine ei ole vist kompromisside koht? See, et katal on kaks keret vees, ei muuda muid purjekatele mõjuvaid hüdrodünaamika reegleid olematuks. Pigem teeb asja hullemaks.

Iseenesest võiks mitmekereline ju isegi õige valik olla, kui see ehitada just ja vaid sedasorti retke jaoks. Loomulikult on stabiiselt püsti sõitval alusel tohutud eelised aga mitte nendel poekatadel. Sailingu rendi-aurikuga on kindlati jube mõnus lahepeal päikeseloojanguid punase veiniga nautida, lasta imrekosel kambüüsis imesüüa teha, vöörist peakat hüpata ja mugavalt ahtrist peale tagasi ronida etc. Naised ei karju "liiga suure kreeni" pärast, pätakad ja koduloomad võid pikema ohelikuga ohutult ette hüppama saata jne, jne.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 15:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Aga kas on andmeid, kui palju "Lagoone" on üle nine keeratud? Ehk on massi/purjepinna suhe seda olukorda siiski mitte soosiv?

Siin ei näi neil häda miskit olevat:
http://www.tvclip.biz/video/TrJ-oxcOP3o/tropical-storm-in-a-44-lagoon-cat-sailboat-svlazzaronecom.html
http://www.tvclip.biz/video/U2IZ8B9d7D0/atlantic-waves-on-a-sailing-catamaran.html
http://www.tvclip.biz/video/BeAX5SVpO34/catamaran-sailing-in-40-knots-red-sea.html
http://www.tvclip.biz/video/lsTXGhN3rLU/catamaran-samsara-sailing-very-fast.html

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: ... eks püüame silma peal hoida
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 15:10 
Eemal

Liitunud: Reede, 10 Aug 2007 16:45
Postitusi: 111
Asukoht: Pärnu
Jens kirjutas:
Äkki keegi kes asjaosalisi tunneb (või loeb mõni neist isegi äkki Kipperi foorumit?) võiks küsida, et miks selline valik üldse tehti? Miks mitte isegi ainest pikemaks artikliks meie ainukesse *paadiajakirja*?


*paadiajakiri* püüab loomulikult kursis olla, et "kurat teab, mismoodi neil seal läheb."

Aga hetkel rännumeestel suur kiire ja paadivaliku üle heietamise jaoks vaevalt et aega jätkub: vaja viimane tulukontsert korraldada, naistele-lastele käsud kätte jagada, pillid pakkida jne. Vist on isegi esimesele etapile veel mingi reisijakoht vaja välja müüa, nii et rabelemist rohkem kui rubla eest. Ootaks selle laevatüübi kohta pinnimisega niikaua, kui neil igavamad päevad tulevad. Ehk siis on juba ka natuke arvestatavam sõidukogemus kogunenud.

Praegu ilmselt tuleks vastuseks ainult varem valmis kirjutatud ladusat turundusteksti, kui hea paat on ja reisijatele ning sponsoritele väga mugav ja turvaline.

Isegi saime Jaan Tättelt viimase sõidueelse intervjuu patuga pooleks välja pressitud - mees soolas merereisile siiga kaasa ja meie segasime teda tähtsas tegevuses oma fotoaparaatide ja diktofoniga.

Jälgime reisi põnevusega ja kui neil sadade muude intervjuude kõrvalt aega on spetsiifilisematele küsimustele vastata, siis muidugi toome vastused nii ajakirja kui Kipperi lugejateni.

_________________
mõnikord onboard


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 15:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 710
Asukoht: Viljandi
peebuste kirjutas:


Nendel klippidel pole laine eriti suur. Mind huvitaks kuidas käitub kata sellise ilmaga http://www.youtube.com/watch?v=Nf7FddPO5QM&feature=related

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 15:34 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
peebuste kirjutas:
Siin ei näi neil häda miskit olevat


Kolmel katil neljast on juu 10-13,5m/s tuult! See on köömes :) Asi läheb õudsaks alates 40 knotsu ikka... Ühel muidugi on ka kirja järgi 40 knotsu tuult... Ookeanilainet ikka pole.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 15:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Selle Lagooniga peaks ju ilma purjedeta kah sõita saama? Kui ilm väga karuseks kisub, eks nad siis hoia mootoriga kurssi, pisike käilatormikas kah abiks...
:roll:

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 20:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Kui torm ülekäte paisub, siis tegelikult ei sõidetagi vaid lastakse sarnaselt monoga ( ma ei teadnudki muide, et monomeestel sama võte ) triivankur või pikk ots üle parda ja paat külgtriivi. Külgtriiv oli minu jaoks jälle üks üllatus, aga jah, just nimelt külgtriivi. Mono kah.

Teiste meeste tarkust edastan ja raamatutes kirjutatakse sama.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 20:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
http://www.kriso.ee/Catamarans-Complete ... 00738.html

See on näiteks selline huvitav aabitsa moodi raamat. Värvipilte uduumbe sees ja kirjutatud igamehe lugemiseks. Mulle meeldis.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Sept 2010 22:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
triivankur või pikk ots üle parda ja paat külgtriivi. Külgtriiv oli minu jaoks jälle üks üllatus, aga jah, just nimelt külgtriivi.


Triivpakiks kutsuvad. Kasutatakse küll peamiselt siis kui miskipärast purjetada ei saa. Näiteks on miskit tormis puru läinud ja vaja rahulikumat olekut remondi ajaks. Või siis ka söögi tegemiseks.

Kergema tuulega natuke purje ka kallutamisel abiks, tormi käes piisab mastist kah. Point siis selles, et alus liigub külg ees allatuult. Sealjuures on tuulepoolne parras kõrgemal, mis vähendab lainete mõju. Nad ei löö enam vastu vertikaalset parrast vaid nurga all ja vastu ümarat kõhualust. Samuti ei tule nii palju vett üle, sest parras on normaalasendist kõrgemal. Mitte-isetühjeneva kokpiti puhul väga abiks.

Lisaks veel üks huvitav effekt - niimoodi külg ees "lohisedes" jätab jaht endast maha (tuule poole!) üsna keeriselise ja "segatud" vee. See summutab päris edukalt laineid. Kui sinna veel aeg-ajalt õli sortsutada, siis saab laineid veel rohkem maha suruda.

Siit rohelised edasi ei loe!

Poisipõlves läksime sõbraga seda seiklusjuttudest loetud viisi proovima. Ronisime täitsa kurja ilmaga sõudepaadiga (Пелла?) merele, kaasas 2x20l vana mootoriõli. See viis töötaski! Kui enne lõi laine niisuguse hooga sisse, et põhjamineku vältimiseks üks aerutas teine kühveldas vett välja, siis peale ~10l õli merre kallamist laine enam üle serva paati ei tikkunudki. Õli pole sugugi palju tarvis. Mitte et me katsetuste käigus kõike kaasasolnud tagavara merre poleks kallanud...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Sept 2010 07:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1299
ma olen seni teadnud, et triivpakk on siiski teine asi - olukord, kui kui eespuri veetakse pealtuulepoorti, grootsoot veetakse pingule. sestap veavad purjed erinevalt. ja laev j22b triivi e. triivpakki.

tormiankru v. pika otsa kasutamine on midagi muud ja selle nimi on pigem tormitriiv vms.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Sept 2010 07:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Mul tekkis ka lugedes küsimus, kuidas tormiankruga külgtriivi tekitada. Tormiankru sisseheitmine peaks siiski aitama hoida laevukest võimalikult risti lainega.

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Sept 2010 08:27 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Aga kui panna triivankrule lisaots poordi või koguni vööri? Nii et ankur ei lohise mitte vabalt taga, vaid on külje suunas tõmmatud? Minu loogika ütleb, et kui panna 2 ühepikkust otsa, üks vööri ja teine ahtrisse, siis peaks lausa külgtuules triivima.

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Sept 2010 08:44 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Inglise keeles on selle külglaines loksumise nimi lie a-hull. see töötab ainult väga spetsiifilistes tuuleoludes. 8m aegajalt murduvat lainet näiteks ei ole see millega niimoodi külitsi seista kannataks. Oleneb paadist. Igatähes kasutatakse siis, kui enam muud üle ei jää ja võetakse vastu otsus minna kajutisse tormi üle elama

triivpakk peaks olema heave to. selleks peab tuult nii vähe olema, et kannatab foka pakkis ja groot sisse tõmmatud küljega tuule suhtes olla.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 60 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group