Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Jaan 2011 17:54 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
AndresA kirjutas:


Sai kunagi üksjagu sõidetud Elan 19'ga, asi on ikka päris meeletult kõvasti edasi arenenud.

Minu jaoks tekitas küsimusi see äge mootorilahendus. Kas mulle ainult tundub või on põhimõtteliselt võimatu roolida kui see suur luuk lahti on?

Andres, mis nad seal videos selleks hinnaks ütlevad?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Jaan 2011 19:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
Kui ma ei eksi siis hinnaks öeldud 21 000 eur.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Jaan 2011 21:45 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Jens kirjutas:
AndresA kirjutas:


Sai kunagi üksjagu sõidetud Elan 19'ga, asi on ikka päris meeletult kõvasti edasi arenenud.

Minu jaoks tekitas küsimusi see äge mootorilahendus. Kas mulle ainult tundub või on põhimõtteliselt võimatu roolida kui see suur luuk lahti on?

Andres, mis nad seal videos selleks hinnaks ütlevad?


Ma pakun välja et selle luugi paned kinni kui mootor tööle on pandud. Ei tea kuidas sellel mootoril aga enamikele vurridele saab ka distantsjuhtimise külge panna. Jaht on ise on muidugi väga äge ja läbimõeldud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Jaan 2011 21:55 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 463
Läheme oma teamiga kolmapäeval ka messile, katsume siis vastuseid saada ja olulisi asju filmilindile jäädvustada! Seda vast ei maksa karta, et mootoriga sõites ainult otse kurssi peab hoidma :)

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Jaan 2011 21:55 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
Paadimees kirjutas:
Ma pakun välja et selle luugi paned kinni kui mootor tööle on pandud.


Mure pole siis kui mootor töötab, vaid just see tööle seadmise hetk. Üritan selgitada mis mõtlen.

Sõidad purjedega, nüüd tahad purjed alla võtta, et sadamasse sõita.
Variant 1) Võtad purjed alla ilma mootorita, oled mõnda aega juhitamatu kuniks mootori paika saad;
Variant 2) Tahad mootori paigaldada enne kui purjed alla võtad. Nüüd oled purjed üleval aga juhitamatu, kuniks mootori töökorda sead ja luugi kinni saad;

Ilusa ilmaga kõik ju lihtne, natuke lainet ja kogu see protseduur on juba üksjagu keeruline kui mitte võimatu/ohtlik/…
Lükake mu mõttekäik ümber kui tundub, et näen praegu tonti kus seda pole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Jaan 2011 23:05 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
tõstad pinni püsti ja juhid. mugav muidugi pole

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 11:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Jens kirjutas:
Paadimees kirjutas:
Ma pakun välja et selle luugi paned kinni kui mootor tööle on pandud.


Mure pole siis kui mootor töötab, vaid just see tööle seadmise hetk. Üritan selgitada mis mõtlen.

Sõidad purjedega, nüüd tahad purjed alla võtta, et sadamasse sõita.
Variant 1) Võtad purjed alla ilma mootorita, oled mõnda aega juhitamatu kuniks mootori paika saad;
Variant 2) Tahad mootori paigaldada enne kui purjed alla võtad. Nüüd oled purjed üleval aga juhitamatu, kuniks mootori töökorda sead ja luugi kinni saad;

Ilusa ilmaga kõik ju lihtne, natuke lainet ja kogu see protseduur on juba üksjagu keeruline kui mitte võimatu/ohtlik/…
Lükake mu mõttekäik ümber kui tundub, et näen praegu tonti kus seda pole.


Näen sama tonti.

Minu väheste kogemuste põhjal tundub ka, et vahel peab mootor olema nö laskevalmis. Isegi tavalise päramootoriga on päris mitu tegevust, mis võtavad aega. Kõik kraanid õigesti lahti, bensiini pumbata, gaas õige koha peale ja käima tõmmata. Kui lisada sinna juurde kogu see sahmerdamine kokpiti põranda all, siis võib küll ajast väheks jääda.
Teine võimalus, et mootor ongi enamasti vees (v.a. ohutud pikad otsad)? Aga palju neid ohutuid pikki otsi nii väikese jahi jaoks on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 11:39 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Kokkuvõtvalt- päramootor jahil on saatanast :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 11:42 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 463
Minu väheste kogemuste juures päramootoriga jahtidel mäletan, et ka siis tuli ülestõstetud mootor vette lasta ja käima saada. Praegusel juhul on lisaliigutus tõsta üles kokpiti kaan ja eemaldada üks luuk. Muu protsess on üsna sarnane tavalise rippmootori vettelaskmisele.
Ja kuna aeg-ajalt olen teinud huvilistele navi ja pikema otsa koolitust, siis alati rõhutan, et enne peab mootor käima, kui purjeid maha hakata võtma. Halvim olukord on juhitamatu jaht mil mootor käima ei lähe ja enneaegsest agarusest on juba purjedki ära pakitud.
Aga alati saab ju panna ahtripeegli külge kronsa ja riputada sinna miski 10 Hj mootori. Kahe roolilehe vahele peaks mahtuma.
Aga uurin asja juba homme kohapeal :)

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 11:48 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
Kaspar kirjutas:
Minu väheste kogemuste juures päramootoriga jahtidel mäletan, et ka siis tuli ülestõstetud mootor vette lasta ja käima saada. Praegusel juhul on lisaliigutus tõsta üles kokpiti kaan ja eemaldada üks luuk.


Kaspar, tõsi ta on et päramootoriga on niikuinii tegemist, mida tahtsin rõhutada on aga see, et antud jahil ei saa selle toimingu ajal NORMAALSELT roolida kuna luuk jääb roolipinnile ette.

Andres, püstise pinniga roolimine on võimalik küll, aga kuskohas siis roolimees sellel hetkel seisab seal? Jalgupidi mootorikaevus? Kuskohas ta on just siis kui luuk lahti-kinni käib.

Loomulikult on kõik võimalik, eri asi kui mugav-vaevarikas see on.

Minule see lahendus ennast maha ei müü, veel praegu. Samas usun, et see poleks takistuseks sellise jahi ostmisel, lihtsalt üks teguritest mida peaks arvestama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 11:58 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Mina jällegi, kes ma peaasjalikult mootori kajutisse kiilu peale sõidu ajaks ära pakin, tundub see päris mugav lahendus olema. Eriti kui kaalupaigutusega on jahi disainimisel juba arvestatud. Aga fakt on, et see päravurriga müramine on igat pidi paras ikaldus. Sisemootor lisab aga paadi hinnale keskmiselt 7000-13000EUR + väiksemate aluste puhul mängib rolli ka kaal... Põhimõtteliselt meeldib mulle melgese lahendus - tahad paned kokpiti alla peitu, tahad jätad külge. Ma muidugi pole kunagi kedagi näinud melgesega sõitmas nii, et mootor küljes on - ehk hakkab vett kaasa vedama?

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 12:04 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 463
Ega see luuk siis nüüd terve kokpiti põranda suurune ole, mul tundub et jalaruumi jääb ka roolijale. Veidi tuleb pinni kergitada, et motoristile ruumi teha, aga mitte just otsaga kosmosesse. Samas üksinda on iga jahiga kehva opereerida muidugi, siis võiks mootor küll statsionaarselt vees olla.
Ja veelkord - miski ei keela ju teda ahtripeeglisse panemast ja kokpiti põrandaalust saab kasutada lihtsalt mootori ja vendrite hoiustamiseks!

Paistab et päevaga on päris palju uusi videosid youtube tekkinud!

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 12:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Mina paneksin kah ahtrile kronsa juurde kui mahub. Pildilt tundub, et leitwaagen jääb segama. Siis saaks lühikesel sõidul tõstad lihtsalt mootori ülesse tõsta. Pikal purjetamisel on seal kokpiti põranda all päris mugav hoida. Muidugi võiks luuk olla lamellidest või slideda vms. aga võibolla oleks liiga popp lahendus. Tõenäoliselt kukub suht kiiresti see kork üle parda. Groodi plokk jääb luugi vahele ja teeb luugi katki vms aga praktika on tõe kriteerium ja ilma proovimata ei oska tegelt midagi ütelda.

Suurema lainega hea, et ei tõsta mootorit veest välja.

ps Mootoritel on suur pilt peal et rutška käib ülesse poole! Mul on igal videol valus vaadata kuidas päramootor tagurpidi keeratakse ja karbuss õli täis lastakse. Pakun, et sihukest mootorit ilma jõuvõteteta enam käima ei saa. Ma ei räägi mootori täiesti tagurpidi keeramisest mispeale õli lihtsalt sirinal välja jookseb. vt. 4:05


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 12:34 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 463
Siinkohal oleks sobilik küsida, kas keegi plaanib lähiajal hakata ka jahti vahetama? Me otsiks meeskonda, kellega teha diili...
Nimelt me tooksime ühe 210 või 310 omale koolitusjahiks, samas peaks see jaht ka võistlustel hästi esinema. Seega otsiks meeskonda, kes sellega võistleks ja meile renti maksaks. Ühesõnaga igasugused mõtted ja pakkumised on oodatud!

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 13:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
No see "lahendus" on küll 100-protsendine sitanikerdis! Kui, siis vaid mingi ülikompaktne saildrive. Või üldse elektrtimootor-torupaiskur, mis siis sujuvalt sisse-välja käib ja KOHE töövalmis on. Toru all on siis augu suurune "klapp" (peaaeg uet hydrofoil siis :D ), mis koos jõusedmega üles tõustes põhja siledaks teeb. Keera vaid potensiomeetrit. Nii väikesele jahile on vaja ju imepisikest propellerit aga videost on näha päris räme auk põhjas ning vägagi piisavalt kõrgust 15-20 senti üles-alla liikumiseks. "Tüüpiline" sellele jahile mõeldud propeller pisivurridel on ju 7-7,5 tolli /2600 rpm. 20 senti ongi vaja teda allapoole lasta ja pulba on ju igal juhul kõhuall. Samas panipaigana kokpiti põranda all on see lahendus suurepärane!

Ise "kaotaks" sellise vurri puhul pika jalaosa koos kobaka kinnitusega ära ja monteeriks alumise nurkreduktor-kasti otse mootori alla. Ongi saildrive olemas. Ime, et tootjad seda teinud pole? Ainult üks uus valuvorm lühikesele jalakorpusele vaja, võll ja muud jubinad tuleb ju lihtsalt lühemaks lõigata.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group