Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 13:43 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 463
Siit ka siis hinnainfo -
baashinnaks 21,000 € ilma maksudeta.

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 14:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Bensiin vajab aga põlemiseks õhku ning loodetavasti on värske õhu juurdepääs sinna luugialusesse "kasti" kuidagi ikka ära lahendatud. Luugi avause ümber paistis igatahes mingi must tihend olema... :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 20:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
Hakkaks sellest pihta, et miks on paadil selline mootori lahendus. Kõik algab äratundmisest, et paat on juba nii pisike, et sisemootor enam ei mahu ja jääb üle leida koht päramootorile. Kuhu päramootor oleks õige paigtada? Sellise keskasetuse esimeseks eeliseks on kindlasti see, et pole vaja pika jalaga mootorit nagu ahtri asetuse puhul. Siit väike kaalusääst. Kasutuse seisukohalt on eeliseks, et mootori jalg on rohkem paadi kõhu all. Kes on olnud karvase ilmaga Pirita väravate vahel, teab. Seal on minu ahtris rippuv pika jalaga mootor korduvalt tühja löönud, küsides veel pikemat jalga. Samas lageda mere peal sellist häda aga ei eksisteeri ühegi ilmaga. Küll aga puudub kogemus Peipsi terava laine kohta. Kolmanda plussina pean sellist põranda alust lahendust esteetilisuse huvides tehtud pingutuseks ja ei saa salata, et puhas ahter on ilus.
Kuna mul on täpselt sama kontseptsiooniga paat, siis mul on selle mootori asetuse üle olude sunnil pikalt aega mõelda olnud. Minu Kärdil ripub mootor pidevalt sabas ja muid valikuid lihtsalt pole. Aeg ajalt tahaksin mootori põranda alla pista küll, seda aga vaid sadamas seistes. Sellise mootori kaal on just niisugune, et ise iga päev maha võtmiseks ja koju tassimiseks on liiga raske, aga vargal üks kord kaasa viimiseks väga käepärane (u 40 kg). Seega olen unistanud just ühest mõnusast silma alt ära peitmise kohast küll ja küll. Aga, et mootor nüüd purjetamise ajal silma alt ära peab olema, sellest pole küll puudust tundnud. Ehk ühe plussi saame siit veel kirja kui mootori müra mõõtma hakkame?
Pigem vaatan mootori kasti suurust ja väikese paadi vähese ruumi nii heldet ohverdust veidi nõutult. Mootori jalg on peenikene, aga kast ühtlaselt kandiline. Võiks mingi vaheseinaga veidigi sellest ruumist muu kasutuse jaoks tagasi võtta. Minul on kokpiti põranda alune, trepi alla avanev hoiuruum, kus on leidnud koha vendrid 6 tk, hari, pootshaak, tulekustuti, söögilaud, hauskar ja santsukott. Tekib küsimus, kuhu need kõik selles paadis paigutada? Samas ei paista siin paadis ka kokpitis itmete all laekaid olema, mis minul kaiotste ja ämbri ning tagavarakütuse kankut peidavad. Kuna seal videos toimetati söögilauaga, siis sellele on kindlasti kusagil mujal koht olemas, loodetavasti ka kõigele muule on mõeldud. Muidu väga ilus paat ja hea meelega näeks treilerdatavate purjekate ridu täienemas.

_________________
"Kärt" EST 411


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 20:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:52
Postitusi: 137
Asukoht: Tallinn - Võsu
Madisele teadmiseks, et osad päramootorid panakse külili pinn allapoole, Selva näiteks.
Selline mootori paigutus tundub olevat väga mõnus, võrreldes ahtris võimlemisega. Tõenäoliselt pläriseb ka vähem. Ma mõtlesin, et purjekal on mootorit vaja tuuulevaikuses, milleks sellega kurja ilmaga võimelda?:)
Roolimisest: vanemad mehed on rääkinud, et vanasti ei saanud kippari eksamit antud, kui jahti ilma rooli puutumata Kuuli muna juurest Piritale ei suutnud tuua.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 21:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tarmo K kirjutas:
Kõik algab äratundmisest, et paat on juba nii pisike, et sisemootor enam ei mahu ja jääb üle leida koht päramootorile.

Kõik õige sinnamaani, et jahi sisemootor ei pea olema kobakas. Pigem on see, et veesõidukite tootjad pole osanud või tahtnud (veel) nõuda päravurritootjailt selliseid lahendusi. Parim pilt, kuidas näeb välja naid oluline osa päravurrist põhaj all, võiks olla FT 10M, kus mootor asub samamoodi šahtis kokpiti all. Ja ka see pada tõuseb siinidel kõrgemale. Näha ka selle jahi puhul täiesti arutult suur avaus põhjas, võiks palju pisem olla. Edasi on ju imelihtne ette kujutada purjekale vajalikku jõuvinti koos kahe "augukorgiga". Üks teeb šahti tihedaks tööasendis (nagu presskann, silikoontihendiga) ja teine siis kinnitatuna jala kiilu alla teeb põhja purjetades siledaks. Üles-alla liigutamine näiteks trimmisilndriga, pada käivitub vaid allasendis.

Kerest välja tulevad vööripõtkurid on juba olemas, asi see siis ka pisematele jahtidele või raceritele keresse kaduvad propellerid teha on? Ja kõik need Sinu mured kaovad! Ja ma ei näe küll põhjust, miks peaks ilma pööramiseta ning vähema metalliga elektristarteri ning normaalse genekaga "sise"vurr maksma rohkem samasugusest päravurrist? Sinu jahil on vist 8-jõudu honda, selline 2600 eurot hinnaklass.
Kuid kõnealune Elan: sellele sobiks pigem 5 hobust, lisame siis starteri ja geneka, pööramise/trimmi jubina asemele hüdrosilindriga tõsteseadme, ma ei näe põhjust, miks peaks selline pada kallim olema, kui tänane selliste päravurride hinnaskaala ~1300 eurot? 21000 planguna või 22500 (siis on ikka installiraha ja kasumit ka kuhjaga) koos "sise"mootoriga ei ole küll mingit vahet.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Jaan 2011 21:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
Eks unistada võib igasugu lahendustest, aga tootmismahud, st nõudlus pole ilmselt piisavad, et need reaalsesse ellu kunagi jõuaks. Nägin juba sellega palju vaeva, et leida pika jalaga ja aeglase reduktoriga mootorit, Yamaha oligi ainuke. Oleksin ilmselt ise ka 5 hj võtnud, aga polnud muud kui see 8 hj. Ainuke tol momendil päramootorite maailmas üldse! Juba see näitab et antud turusegment on nii väike, et ei kannata isegi levinud päramootori teistsuguse hammasrattapaariga modifikatsiooni kataloogis hoida, mida me siis veel erlahendustest räägime.

_________________
"Kärt" EST 411


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Jaan 2011 09:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Paat mõõdu ja kontsepti poolest on sümpaatne. Tegemisega on vist kiireks läinud, eriti interjööris, väga suur kontrast on kodulehe http://sail.elan-yachts.com/pc.asp?xpath=&xpathid=&lang=eng arvutipiltide ja tegelikkuse vahel. Silma hakkasid mitmed konarlikud ühenduskohad ja kinnitused. Sees on aetud moodsat kandilist joont aga tehnoloogia ja võtted pole eriti järele tulnud, palju on ohtlikult teravaid nurki ja servi (luugi serv, pliidi kiige arvutipiltidel). No ja need poldiotsad kaevukaanel! Mootorilahendus on hea plaan aga ka poolikuks jäänud. Ühe käega peab saama mootori tööasendisse ja käima ning luugi kinni, siis on asjal jumet. Vähemalt pool luuki peaks kinni saama sõiduasendis. Loodame, et purjetab hästi ja aeg parandab konarused vidinatega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Jaan 2011 12:36 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
madis16 kirjutas:
ps Mootoritel on suur pilt peal et rutška käib ülesse poole! Mul on igal videol valus vaadata kuidas päramootor tagurpidi keeratakse ja karbuss õli täis lastakse. Pakun, et sihukest mootorit ilma jõuvõteteta enam käima ei saa.

Tohatsudel on peal suur pilt, mis käseb ta justnimelt rutska peale asetada. Ehkki esimesest tõmbest ei käivitu külili seisnud mootor niikuinii.

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Jaan 2011 15:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Paar küsimust tekkis.
1. Mis saab kokku pakitud ja kaetud mootoriga- kas upub, kui suur laine kokpiti vett täis lööb? Kas kaan, tihend ja sulgurid on küllalt tõhusad?
2. Roolide lahendus paneb muretsema. See on kreenis tõhus, aga:
a) palju osi ja suurem purunemise oht?
b) Roolilehtede tõstmise meetod (nn. giljotiintüüpi). Kui rool tõstetud kiiluga sõites kivi saab- siis vist midagi puruneb!? Üks konstruktor selgitas kunagi, et selline rool on hea vaid jahil, mis käib vee peal vaid võistlustel ja trennis. Ning matkajahile on väga kahtlane. Üles pööratavad lehed oleksid siis märksa kindlamad... Aga muidu tundub huvitav jaht olema.

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Jaan 2011 19:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
Rooli Robile

1. Selline kokpit on ka paari hetkega peale laine lahkumist veest tühi ja veekogus, mis kaane vahelt läbi pääseb pole teab mis suur. Üsna kindlasti on ava põhja kork ja mootori jala ümber ehitatud krae vaid voolujoonelisuse parandamiseks, mitte veekindlaks ava sulgemiseks mõeldud. Ehk siis vesi jookseb kindlasti alt poolt välja. Kui põhja ava oleks tihe, siis tõelise uputuse korraldaks hoopis paari pävane seenevihm.

2. Olen ka rooli purunemise stsenaariume läbi mõelnud. Mis ta nüüd hullemini puruneb kui teised roolid ja paljudel paatidel neid üles käänduvaid roolilehti üldse on? Kõigil ikka jäigad, giljotiingi käitub nagu jäik. Kui aga peakski ühe lehe kaotama, siis on ju veel teine alles, seda eelist juba enamustel teistel pole. Ja kui pinni ja lehe vahelises hoovastikus miski peaks purunema, siis kuna roolileht on käe ulatuses, annab sinna üsna lihtsalt hädarooliseadme aretada, noh näiteks pootshaak külge siduda. Eeliseks on hea ligipääsetavus. Juhitamatuks jäämine on selle paadi puhul küll hulga kaugemal kui kõigil teistel. Tõstetud roolilehtedega sõidad aga juba teadlikult ainult väga madalas, mootoriga, aeglaselt ja vahid kramplikult põhja. Ning kui siis mõni kops tuleb, ei juhtu rooliga küll midagi. Seda on korduvalt katsetatud.

_________________
"Kärt" EST 411


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Jaan 2011 13:43 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 463
Nüüd siis messil käidud ja uus 210 ka üle vaadatud. Jutud teravatest poldiotstest ja sisedetailidest ei vastanud tõele. Kõik oli mõnusalt ergonoomiline ja läbimõeldud. Küll aga peab mainima, et ära on jäetud ahterstaak tervikuna, seega on tegu siiski mõnusa "päevapurjekaga", mitte võistlemiseks mõeldud jahiga. Ja kiil on mõeldud üles tõstmiseks siiski ainult transpordiks. Ehkki hiljem võib lisanduda võimalus kiilu ka purjetades üles vintsida, seda praegu ei ole. Kokpitis mahuks 4 inimest ühte poordi istuma, 5 on juba väga pressimine.

Küll aga oli melu ELAN 350 juures mis Aasta jahiks valiti. Siinkohal lisan ka auväärt zürii kommentaarid jahile :

GBR - Yachting World - British Jury:
Light, direct and responsive on the helm, the 350 is an absolute pleasure to push hard. Like many modern cars, she is capable of plenty more than most people will have the nerve to try. And that bodes well when it comes to more everyday performance where she is nimble, light to handle and easy to sail at a brisk pace.
....
this boat is a perfect match for those who are looking for a boat that strikes a balance between good performance and practical requirements of family sailing. There are plenty of boats that have claimed this territory, but few that really deliver.

Below decks, despite her modest yet modern looks, she's attracted praise and criticism is equal measures. For me she's spot on, a mixture of sparking performance and a simple practical layout below.

GER - YACHT - Germany Jury:
Happy marriage between a fully fitted-out cruiser and a fast beast when ist blowing.

She needs wind and sail area to fly, but when she does she makes you want to go forever.

Great steering despite the twin rudders and twin wheels. Good cockpit layout. Super bow sprit solution. well built.

Downsides? Only one biggy: The base price is a bit misleading, fully spec'ed she will easily cost 150k or more. But of all contemporary performance cruisers her size that is still a fair deal.


ITA - Fare Vela, Italian Jury:
Maybe one of the best and more complete example of new age fast cruisers, she proved good speed and fun under sail with lots of very well thought solutions, either on deck or inside. And all this in a good looking and refined design, specially considering the hull shape.

Easy to sail fast with a lot of fun, good space inside, a perfect fast cruiser for young and sportive families.

NED - Waterkampioen, Dutch Jury:
a fantastic performance cruiser from Elan: the 350. It combines perfectly the luxury you need for (family)cruising with great sailing abilities.

Easily planing downwind, fantastic upwind. A boat that I - almost - would like to own myself.

FRA - Voile, French Jury:
A wide transom, with two rudders and a chine : it looks promising and it is !

Rob humphreys did for sure a superb job for the boat is very well balanced and the stern is always very smooth. It is not so frequent when having a double rudder.

The boat goes fast and with ease, even in the lights winds. A very good cruiser racer from whatever point of vue.

AUT - YachtRevue, Austrian Jury:
Exciting Design, exciting performance: We like the smooth movement in the waves, the way the boat accelerates going downwind and the layout of the fittings in the Clubracing-Version.

Under deck: There is more space as expected and some really nice details.

SWE - BatNytt, Swedish Jury:
Elan 350 Head-on-design with comfort:

With Elan 350 regatta sailors, solo racers and families alike get seldom seen performance.

Chines, twin rudders, extreme beam aft, give unrivalled control when cruising and inspire adventurers to test limits.

When testing the boat in 25 knots wind, we noted 14 knots on the speedo and no wipeouts. Expect even higher numbers when surfconditions are up. ...

Among the innovations we like the carbonsprit smartly hidden in the foredeck, well constructed and lowfriction steering system with GRP wheels resulting in the lightest grip experienced on any twin rudder boat so far.

Inside styling might divide fans, but light woodwork, dark floorboards and angular corners, create a without doubt a very modern atmosphere on board. ...

NOR - Seilas, Norway Jury:
Wide hull with a lot of stability is the new trend. A few yard have been pushing the ideas from the Open-classes to the mass marked, but non have made this in such a clever style as Elan.

Elan 350 looks good, works well, and will sett the benchmark for performance yachts for this class.

It's fun to sail with double digits on the log, not only at the face of a wave, but for hours.

SUI - Marina.ch, Swiss Jury:
...She combines classy sailing-performance with the comfort-needs of a non-professional crew.

A plus is the feeling at the helm - a weak point on many yachts with double-rudder configuration.

DEN - BådNyt, Danish Jury:
Modern looks, lots of comfort both in terms of sailing abilities an down below.

The wide transom and the twin rudder setup is the signature of the boats of the coming decade.

It reaches planing speed with ease and stays there for long.

The two wheels are both nice to look at and nice to control the boat with. It is a clear winner destined for succes.

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Jaan 2011 18:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Tänud ülevaate eest.

210 osas ma ennist poldiotsi teravaks ei pidanud vaid põhjendamatult silmatorkavaiks. Kuidas oma silmaga vaadates päramootorilahendus toimis?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Jaan 2011 10:43 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 463
Mootorilahendus tundus täitsa ok, aga nad lubasid seda paremaks veel teha. Tegu oli siiski esimese "prototüüp" jahiga, mis vahetult enne messi valmis sai. Aga juba pooleks messiks oli 15 jahti tellitud.

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Veebr 2011 18:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
To: Tarmo K.

Piinlik on, et mulle adresseeritud sõnavõtt on seni vastamata! Kõik plaanid ei lähe nii, nagu mõeldud... Enamus Teie argumente tunduvad veenvad. Nii see tõde sünnib! Roolide suhtes siiski paar mõtet lisaksin.
Jäigalt balleri külge kinnitatud roolilehed on vaid kiiljahtidel. Mulle õpetati ammustel aegadel, et õigesti projekteeritud kiiljahi rooli alumine ots peab alati olema kiilu allservast mõnevõrra kõrgemal! Siis saab põhja puutumisel esimese löögi kiil. Aga vist kõigil tõstetava kiiluga või svertjahtidel on hädavajalik tõstetav roolileht. Vaielda saab tõstmise viisi üle! 2 roolilehe puhul jääb tavaliselt tõesti teine leht alles!! Küll aga ei pruugi kõik kiprid olla nii targad ja ettevaatlikud madalas vees... Ja kiiljahilgi ei ole kõik kinni istumised ette kavatsetud... Mitte asjata pole näiteks Albin 57-l, Mc Gregor 26-l või turismiklassi Microdel üles pöörduvad roolilehed. Saab ka giljotiin- roolilehega, aga matkajal tasuks vist eelistada ülespööratavat!! Elan210 roolitüübi valiku seletas siinsamas kipperlane Kaspar! Et praegu on jahi kiilu tõstmine mõeldud vaid transpordiks. Giljotiinrool pidi andma mingi imepisikese hüdrodünaamika eelise...
Loodan, et ei pahandanud! Meeldivaid miile siis!

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Elan 350
PostitusPostitatud: Reede, 02 Dets 2011 22:36 
Eemal

Liitunud: Reede, 01 Juul 2011 22:06
Postitusi: 43
ORC International World Championship - Cres, 18 - 25. 06. 2011.
CLASS A

53. One 4 All Elan 350 Intervela d.o.o. David Bartol JK Pocodebon 399.00

Midaga Katariina II kanti - räige pall ja sõidab seetõttu I grupis aga viimastele kohtadele...

Samas ei tea ju mis meeskond aga ORC MMil - peaks ju olema

Või on kellelgi mõni näide paremate tulemuste kohta (koduküla MM mitte arvestades)?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group