Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Natuke kiiludest
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Dets 2004 21:58 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:22
Postitusi: 28
Tere

Olen siin uurinud igasuguseid jahtisid ning osadele pakutakse ka nö. Twin Keeli ehk siis topelt kiilu. Tegemist siis 2 kiiluga ühe asemel, mis on pea 2 korda lühemad, kui oleks üks suur kiil. Kas keegi äkki selgitab mulle kui võhikule sellist asja, mis erinevus on 1 pikal kiilul ja kahel poole lühemal kiilul? Ning kumb oleks parem variant meie vetesse?

Ette tänades


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Dets 2004 22:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Tere Banjot.


Sõiduomadustelt ei oska kommenteerida kuid lühikese kiilu eelist pika kiilu ees ei ole vast pikalt vaja seletada. Süvis on väiksem - pääsed nendesse sadamatesse ja lahesoppidesse kuhu pika kiiluga ei pääse.

Milliseid jahte vaadanud oled?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Dets 2004 22:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 03 Mär 2004 00:39
Postitusi: 69
Asukoht: Riisipere
Üks sarnane foorum, samal teemal

http://boatdesign.net/forums/showthread.php?t=5315


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Dets 2004 12:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
olen näinud, et topeltkiil on vajalik seal, kus jaht mõõna ajal kuivale jääb. ei vaju külili.
sellest ka selle suur populaarsus inglismaal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Dets 2004 16:48 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:22
Postitusi: 28
Aga kumba soovitatakse eesti tingimustesse? Kas ühe sügava kiiluga alus on stabiilsem, kui 2 lühema kiiluga jaht ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Dets 2004 18:01 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 22 Aug 2004 18:39
Postitusi: 8
Kas pole mitte nii, et ühe suure kiiluga jaht läheb vastutuulekurssidel vähem (hiljem) kreeni? Väiksema kiilu puhul on ju vee ristlükke jõud väiksem, olgugi et neid kaks tükki kõrvuti on. Või annavad kaks väiksemat kiilu samaväärse efekti kui üks suur?

Kristjan


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Dets 2004 00:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 18:52
Postitusi: 229
Üldiselt jahtidel, millel on nii ühe kui kahe kiiluga variandid, peetakse sõiduomadustelt paremaks esimest. Vahe pidi olema päris suur tihttuulekurssidel.
Kaksikkiiluga on jälle madalale mõnusam sõita (tavaliselt on ka rooli ees tugi, et saaks mõõnaga kiiludel seista).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: kogemusi twin kiiluga
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Jaan 2012 07:33 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 23 Jaan 2008 17:45
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn
Puhuks sellel vanale arutelule veidi hinge sisse:
Kas keegi on vahepealsete aastate jooksul purjetanud jahiga millele on kaks kiilu (ehk siis inglise keeles twin keel/ bilge keel; sakslatele kimmkiel)?

Ehk siis ei laskuks sügavale teoorialabürintidesse, vaid otsiks vahetut seilamise kogemust mida saaks kõrvutada tavaliste ühekiilulistega.

_________________
Soe auto on hea, kuid soe paat veel parem!
Pikenda oma hooaega vee peal!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Jaan 2012 09:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 857
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
Jah kui nüüd natukene nuputada siis ma ei teakski ,et Eestis mõni taoline oleks samas nagu oleks näinud.
Inglismaal ,Hollandis,Saksamaal,P.Prantsusmaal ja Belgias oli selliseid isendeid liikvel küll ja kindlasti ainult selletõttu ,et seal suured tõusud/mõõnad ning jahi saab vastavalt vajadusele jätta kuivale ja ta ei vaju küllili .
Kreeni suhtes on kindlasti stabiilsem monokiiluga jaht kuna süvis suurem ja kreeniga alumine ots raskusena tõmbab rohkem tagasi.Kahe kiiluga veel kindlasti suurem veetakistus kuna kahe kiilu vahelt tlev veevool tekitab takistavaid keeriseid (tagantuulesl seda pole) Samas tagantuules võib olla topeltkiilul väikene eelis sest kõrgemas veekihis asetsev osa takistab vähem kui sügavamas veeosas olev detail.(kui ma millegagi eksisin siis palun mitte lüüa ja parem parandada mind :D )

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Jaan 2012 11:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
See on selge, et mida rohkem vee all pinda, seda suurem takistus ja väiksem kiirus. Lisaks ei ole enamasti topeltkiilud kaugeltki ideaalses kujus ehk siis õige profiil ja peenike/sügav.
Kuid asjal on ka teine pool. Asi on metatsentri kõrgus ja asukoht. Üldjuhul ei ole selline kiil seest tühi kerge moodustis vaid mingit märgatavat kaalu omav tiib. Suures kreenis tõuseb pealttuulekiil veest välja ja toimib "kallutava meeskonnana pardal". Teine kiil on ideaalilähedases "seisundis" ehk võimalikult risti veega ja toimib nii püstiva, kui triivi vähendava tiivana.

Kuid eks kiiruse tapmise kahju kõigi kursside ja tuuletugevuste peale kokku on niipalju suurem headest omadustest, et neid tehakse ikkagi vaid tõusu-mõõna jaoks ja süvise vähendamiseks sihteliselt pisematele lõbusõidujahtidele. Suurematel ja ka vägagi suurtel tehakse pigem käänd- või tõstetav kiil ja tugevad topelt roolilehed. A'la Southerlyvõi siis midagi sellist (minu raudne lemmik niisama kruisimiseks)
Selle topeltkiiludega lahenduse esimene kaudne "edasiarendus" metatsentri asukoha muutmiseks oli vesiballast ja tänane canting keel + sverdid. Kogu asi käib mugavuse ja GZ-õla ümber.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: kogemusi twin kiiluga
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Jaan 2012 15:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 277
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Taf kirjutas:
Puhuks sellel vanale arutelule veidi hinge sisse:
Kas keegi on vahepealsete aastate jooksul purjetanud jahiga millele on kaks kiilu (ehk siis inglise keeles twin keel/ bilge keel; sakslatele kimmkiel)?


Aastate eest pakkus Tartu purjetaja ja ferrotsementjahi Piiga ehitaja hr. Heino Trikkant välja neile termini "põsk-kiilud"! See sõna peaks väga hästi kajastama asja mõtet!!? Ja ilus, omamaine termin... Mõistel "kimmi kiilud" on minu mälu järgi Eestis veidi teine tähendus- esinevad mootoriga ujuvvahendeil, sellest tulenevate eripäradega.
Kuna meil, sisevetel, oli ja on süvis väga oluline parameeter, siis arutasime enne ehitamisi ka põsk-kiiludega varianti. Leidsime, et kui näiteks taganttuules kogemata kinni õnnestub sõita, siis on ikka jama... Ei õnnestu ju jahti kreeni ajada... Inglatel tuleb ära oodata sobilik tõusuvesi ja asi korras! Teine probleem, mis mõttes mõlgub- sellele oskab vist vastata Priit V? Kunagi nähtud paljudest inglaste ajakirjadest jäi mulje, et põsk-kiiludega (kas ikka võib seda terminit kasutada?) jahid on reeglina hästi pisikesed (kusagil 4-6m kanti?). Sealseil mini- jahtidel oli üldse väga valus teema püstuvus. (1970-1980a. paiku). Kahe- kiilulistel kardan, et eriti musta stsenaariumi puhul kui kreen läheb 100 kraadi kanti, siis ülalolev kiil hakkab asja veel hullemaks ajama??
Kuulan targemaid.

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: kogemusi twin kiiluga
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Jaan 2012 19:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Rooli Robi kirjutas:
/.../
Kuna meil, sisevetel, oli ja on süvis väga oluline parameeter, siis arutasime enne ehitamisi ka põsk-kiiludega varianti. Leidsime, et kui näiteks taganttuules kogemata kinni õnnestub sõita, siis on ikka jama... Ei õnnestu ju jahti kreeni ajada... Inglatel tuleb ära oodata sobilik tõusuvesi ja asi korras! /.../
Mis puutub Eesti sisevetesse, siis minu arusaama kohaselt on siin märksõnadeks ikka lai kere ja svert, kui madalas vees sõita tahad. Ega's vanad lodjaehitajad aluse kuju lambist ei võtnud. Sverti polnud neil peamiselt kasutatava raapurje tõttu vaja. Kui XX sajand oma ebastabiilsusega poleks ajalugu "pooleks raiunud", siis mine tea, ehk olekski lodjast kahemastilisena ja sellele vastava taglasega sujuvalt hobisõiduk kujunenud. See, et kahte masti ja kahveltaglast olevat lodi.ee lehekülje väitel suurematel lotjadel kasutatud, näitab justkui, et sellel teel oldi.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Jaan 2012 08:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 857
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
PriitV kirjutas:
See on selge, et mida rohkem vee all pinda, seda suurem takistus ja väiksem kiirus. Lisaks ei ole enamasti topeltkiilud kaugeltki ideaalses kujus ehk siis õige profiil ja peenike/sügav.
Kuid asjal on ka teine pool. Asi on metatsentri kõrgus ja asukoht. Üldjuhul ei ole selline kiil seest tühi kerge moodustis vaid mingit märgatavat kaalu omav tiib. Suures kreenis tõuseb pealttuulekiil veest välja ja toimib "kallutava meeskonnana pardal". Teine kiil on ideaalilähedases "seisundis" ehk võimalikult risti veega ja toimib nii püstiva, kui triivi vähendava tiivana.

Kuid eks kiiruse tapmise kahju kõigi kursside ja tuuletugevuste peale kokku on niipalju suurem headest omadustest, et neid tehakse ikkagi vaid tõusu-mõõna jaoks ja süvise vähendamiseks sihteliselt pisematele lõbusõidujahtidele. Suurematel ja ka vägagi suurtel tehakse pigem käänd- või tõstetav kiil ja tugevad topelt roolilehed. A'la Southerlyvõi siis midagi sellist (minu raudne lemmik niisama kruisimiseks)
Selle topeltkiiludega lahenduse esimene kaudne "edasiarendus" metatsentri asukoha muutmiseks oli vesiballast ja tänane canting keel + sverdid. Kogu asi käib mugavuse ja GZ-õla ümber.

Aga kui see üks kiiludest kreenis olles veest välja tõuseb siis on ikka triiv kordades suurem ? Või olen mina rumal ? Isegi suht vähesel määral veest välja tõustes tekib ka suurem triiv just siis kui oleks vaja pikka kiilu ,et triiv ära hoida !

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Jaan 2012 12:21 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Unustage ära need veidrad kiilud :-) 6x ülekanne + ots tekipealsesse vintsi = tõstetav kiil.

http://www.tactix.de/mak7-yacht/mak7-cruise/

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group