Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: JP54
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 09:39 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1829
Asukoht: Tallinn
Selliste paatidega purjetatakse siis UusMeremaal:
http://translate.google.com/translate?u ... l=no&tl=en

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 10:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Novot, see on juba midagi, mida ootaks Eesti jahiehitajatelt. Koledate kummutitega kaugele ei purjeta, innovaatilisus peaks olema meie võti.

54 jalga on muidugi elukas aga alustama peaks umbes samasuguste lahendustega 25-30 jalastega. Disain, siselahendused, ka uued kiilud etc.
Kuid huvitav, sel kantkiilul ei olnud sverte? Lisaks ei saa ma juba aastaid rahu Twister 36 kahe kiiluga lahendusest (2 X 650 kg + 500 kg siseballast). Asi oleks nagu jube loogiline, allatuult kiil muutub sverdiks ja veest väljas olev vastukaaluks koos siseballastiga aga... Kuid üldiselt on too poolakas kruiserina üks vingema lahendusega, mida kohanud. Eriti too kokpiti lahendus, see on kõva sõna.
Pilt

Tsiteeri:
I sailed on the Baltic Sea Twister 36. I lived on it was 9, and without any revelations. A boat in the conduct of a peaceful stable. Forgives a lot of errors and gives a great sense of security. Even with such high winds hit about 42 knots to accede angle does not increase above 37 degrees - of course going to the foresail marching. His flat stern often regarded as a problem turns out to be very good. A boat does not tend to yawing.The backstay separately from the actuator (motor or sail) is holding the course. I recommend.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 11:15 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Apr 2010 10:08
Postitusi: 50
Asukoht: Eesti
kodukas

_________________
Paaditarvikud Autoeksperdi kauplustest üle Eesti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 12:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Novot, see on juba midagi, mida ootaks Eesti jahiehitajatelt. Koledate kummutitega kaugele ei purjeta, innovaatilisus peaks olema meie võti.


Eks ta sõltub sellest kas ehitad paate selleks et raha teenida või kirest paadiehituse vastu. Esimesel juhul ilma kummutiteta ei pääse, sest 99% nendest kes ahhetavad sellesama teema peategelasest põneva paadi peale, lähevad ja ostavad endale ikkagi HR, Najadi või minugi poolest Saare Paadi "kummuti". Ma ei tea miks see nii on ja kas see on õige või vale, aga nii see lihtsalt on. Saare Paadis on täna nende omatootena valminud purjeka järgi väike järjekord tekkinud ja see on fakt. Meeldib või ei meeldi, aga nii see on.
Mina olen selline tegelane, kes suurima heameelega teeks ufosid. Minu lemmikpaat senini on olnud tegelikult One 40, aga viimane tuli, pani maailma ahhetama ja suri. Nagu muudki innovaatilised projektid. Ka Go5 paneb mind silda viskama, kuid seegi on surnud. Seega selliste vingete paatide ehitamine on kallis hobi ja Eestis selleks vaevalt et raha leidub. Kurb, aga tõsi.

Kurvaim, tundub, et netis pole enam isegi One 40 kohta piltegi saadaval.... :(

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 13:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
One 40 Kogu hiilguses on saadaval
http://www.blocket.se/stockholm/One_40___0_5_m_2002_29621971.htm?ca=11&w=3&last=1

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 14:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark, kallis on siis, kui käed on ümber kaela, tead ju küll ;)

Kuid miks peaks hakkama kohe 40 või 57 jalga pihta? Go Five tootmine ise ei maksa suurt mittemidagi, seal on konkreetselt 3 suurt + kiilu ja roolilehe vorm. Suvaliselt Bella kaatril oli ka vorme rohkem. Nende paatide puhul löödi disainiga, One40 puhul ei usu, et üldse suuremat seeriat eeldati. See sama, nagu eriti eksklusiivsete autodega.

Kuid ka lihtne pisem masstoodang võiks ja peaks olema uus ja huvitav. MÕTE peab olema, JP54 puhul on ju selleks pöörlev sisekonsool köögi ja kaardilauaga. Muus osas see jaht ju teistest samasugsutest suurt ei erine. Pigem on naljakas see kummika sissevenitamine sellise hinnaklassiga jahil.
Ma olen autonduses Chip Foose'i disainimõtete fänn ja mitte niiväga WCC oma aga viimaste mõned ideed just tehnoloogiliste lahenduste osas on küll olnud tegijad. Selle kummika-ellingu saanuks ka üliägedalt lahendada, kui väheke loomingulisust üles näidata.

Näiteks ei oska ma öelda, kes mõtles esimesena välja pendel-roolisamba jahile. Milleks kaks rooli või üks arutu läbimõõduga ratas, kui sama rool koos ühe komplekti näidikutega võib ju pendeldada kummagi parda vahel. Detailid + väline ilu kokku ongi põnev.

JP54 puhul ongi detailid ja ebatavalisus võlusõnadeks. Esiteks on ju sisedisainer naine ja see on kohe tunda heas mõttes. Ok, sportlikkuse pärast on loobutud igasugustest puitudest aga üllataval kombel ei olegi asi väga palat. Võib-olla tahaks ahtrikajutid pisut peenekoelisemat viimistlust, vähemalt juhtmete peitmistki aga palju seal ikka ollakse. Valdavalt ju teki all ja silmad kinni.
Samas on loobutud täiesti mõttetutest sajast peldikust aga see üks on lahendatud sellevõrra jälle nutikamalt: kreeniv pott, et saaks ikka horisontaalis istuda. Ülikõva sõna on ju ka vöörikajuti ning purjekasti vahel asuv tehnikaruum. Jne, pinnakasutus on suisa fenomenaalne. Ehk järjekordne näide loomingulise disaineri ülimast vajalikkusest mistahes veesõiduki kujustamisel.

Herr Kampard sai küll pakitud kolemööbliga päratu rikkaks aga kaudselt sai Temagi rikkaks hoopis disaini-ideega.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 15:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
No mina ei tea. Mulle ei taha keegi käsi ümber kaela ajada ( jumal tänatud, ma olen läbi ja lõhki hetero :lol: ) aga kallis olevat ikkagi. Saad ju ise ka aru, et näiteks antud juhul see pöörlev navikambüüs mis lisaks kõigele muule peab oma massiga lainekiirendustes ka kindlalt ja garanteeritult paigal püsima mitte salongis hakklihamasinat või oksetsentrifuugi tegema, ei saa olla samas hinna suurusjärgus kui üks tavaline köögikapp ja ühe klapplauaga navinurgake. See ei ole lihtsalt võimalik. Seda enam, et karuselli kinnituskohtades on ka märkimisväärsed punktkoormused mis mööda kere tuleb ilusti laiali jagada ning lisaks tuleb see kõik teostada korrosioonikindlate materjalidega soovitavalt veel omades mingitki kulumiskindlust.

Aga jah, pean tunnistama, et ka mul on nõrkus kõige taolise tehniliselt põneva ja disainilt ebahariliku vastu. Paat mulle meeldib, aga pikka tulevikku ma sellele ei ennusta. Või siis tulevad ka lihtsustatud mudelid kus kõik põnev on asendatud tavakummutitega ning seda ulmepaati kasutatakse vaid müügitöös :P

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 15:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nuuh jah, eks see pöörlev konsool on muidugi pisut overkill kuid midagi sarnast ideed on ju võimalik ka muudmoodi lahendada. Nagu paljud vanemad pisemad rootslaste skäärikad (äkki ka Sinu VivaCityl, see küll britt), kus köök sõidab siinidel näituseks kokpiti alt välja.
Ütleme nii, et seesama kööginurk ei pea kogu aja keset tuba olema. Samamoodi võib ju see kaarjatel siinidel tööasendisse sõita, avades tema taga olevaltele nõudekappidele ja toiduainetele juurdepääsu. A'la kraanikauss ja kohvimasin on kogu aeg saadaval, ka külmik õlledega aga tõsisemaks toidutegemiseks sõidutatakse köök välja. Ja siis võib ju tagaseinast lahti lappuda veel ka suur söögilaud ja klapptoolid, mis muidu on peidus.

Eks nende asjadega on täpselt sama keiss, nagu autodel kasvõi klapitavate tagaistmetega. Need muutuvad üha enam eri versioonides klapitavateks, väljavõetavateks, reguleeritavateks ehk universaalseteks. Mosse puhul (nüüd mul rallioopel sellien) isegi ei unistanud tagaistmete lappimisest, täna ei oska ilma selleta vaat et igapäevaautot ettegi kujutada. Täpselt sama asi ju: oli vaja lahendada suured tugevusvarud, kui istme leenist tuleva turvavööga 100-kilone kiiruselt 100 km/h äkkpeatub.

Eks merendus peab olema natuke konservatiivsem maismaa gizmo-hullusega võrreldes aga jube nukker on ka see, et absoluutne enamus tootjaid ei ole põhimõtteliselt üldse disainide poolelt arenenud. Merendus on nagu NLiidu autotööstus, vorbime aga aastakümneid sama iganenud lahendust, lisame mõnikord vaid natuke plastmassi ja "uutmoodi" ukselinke. Kui vana M408 Elite DeLux oli lausa ilus auto oma topeltulede, pika punase tagatule ja kiiskava kroomiga, siis täpselt sama kerega 1990 IZ412 oli kohutavalt õune käula nii seest kui väljast.
Muuseas, kaatritest leiab enne moodsaid ja põnevaid lahendusi ning disainijooni. Purjekatest jube harva.

Mul on alati neid "saja peldikuga ja kingsais voodiga bütsantslikus ülekülluses" tuliuusi iganenud disainiga "õudusi" vaadates küsimus, et kas selliste jahtide ostjatest rikkad inimesed ostavad omale ka kataloogi kokkupandavaid maju, elavad paneelmaja tüüpkorterites või lasevad oma elamise arhitektidel välja mõelda?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 15:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
PriitV kirjutas:
Mul on alati neid "saja peldikuga ja kingsais voodiga bütsantslikus ülekülluses" tuliuusi iganenud disainiga "õudusi" vaadates küsimus, et kas selliste jahtide ostjatest rikkad inimesed ostavad omale ka kataloogi kokkupandavaid maju, elavad paneelmaja tüüpkorterites või lasevad oma elamise arhitektidel välja mõelda?


Ostavadki, elavadki jne. Või siis leiavad arhitekti, kes nende bütsantsliku visiooni paberile määrivad. :D

Eestlaste lemmikbänd olevat ka MeieMees ja lemmiksaade Võsareporter ...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 16:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ennem ostab eestlane omale veteufo kui mõni piiritagune ;) . Sa, Muhv, peaksid seda ju teadma. Noh selles mõttes, et millisel maal on arhitektil hea elada kuna valdav mass maju ehitatakse eriprojektidega? V: Eestis!

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Okt 2010 18:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mark kirjutas:
Noh selles mõttes, et millisel maal on arhitektil hea elada kuna valdav mass maju ehitatakse eriprojektidega? V: Eestis!


Sa said pisut valesti aru - ei ole hea elada - teenus on nii odav, et iga taksojuht jaksab tellida :D

Samas rahvahariduslikust seisukohast pole paha - PriitV suisa kibeleb ufot ostma erinevalt oma Rootsi sõpradest näiteks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Dets 2012 18:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
On vast õige hetk mainida, et JP54 hetkel ARC-l hoiab 2. kohta Swan80 järel ( http://yb.tl/arc2012-noflash ) ning JP looja Jean-Pierre Dick on Vendeel parasjagu samuti 2. http://tracking2012.vendeeglobe.org/en/


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group