Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Uulu külas valmivad väikelaevad
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Okt 2010 10:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
Uulu külas valmivad väikelaevad
artikli t2istekst:
Tsiteeri:
Uulu külas valmivad väikelaevad
06.10.2010 00:00
Silvia Paluoja, reporter

Külatee ääres Uulu vahel lehvitab sügistuul Eesti, Saksa ja Euroopa Liidu lippu, mille taga kolhoosiaegses hoones valmivad väikelaevad seilavad maailmameredel.

Ennast Pärnust paarikümne kilomeetri kaugusele sisse seadnud OÜ Polar Shipyard on 2009. aastal asutatud Eesti-Saksa ühisfirma, kus tööd saab 14 inimest. Ettevõte on rahvusvahelise kaubamärgi Folkboat omanik ning tellimuste järg püsib pidevalt ees.

“Toodang on see reklaam, teist teed ei ole, sul peab olema midagi ette näidata,” möönab tootmisdirektor ja purjetaja Tõnu Urbanik.

Kodulehel kinnitab Polar Shipyard, et kasutab teaduse ja tehnika viimasele sõnale vastavat tehnoloogiat ja rahvusvaheliselt tunnustatud tootjate valmistatud materjale. Käimasolev ettevõtlusnädal andis põhjust Uulu külas tegutseva ja välisturule suuna võtnud tootjaga lähemalt tutvuda.

Kogemused loevad

Kuigi ühe eestlase ja kahe sakslase ettevõttel on vanust vaid aasta, ütleb juhatuse esimees Vaido Absalon, et kogemused loevad. Polar Shipyardis töötavad valdavalt varem väikelaevade ehitamisega tegelnud inimesed eesotsas tootmisjuhiga, kes 1990. aastast on ehitanud jahte ja selles valdkonnas suure kogemustepagasiga.

Selle kohta, miks ühisettevõte Uulu küla serva tootmispinna sisustas, on juhatuse esimehel vastus varnast võtta.

“Meie Saksa-poolne esindaja ütles, et tema ei maksa Pärnus rohkem rendipinna eest kui Hamburgis, nii tõimegi tootmise siia, kunagisse kolhoosi töökotta, kus meil on võimalus veidi laieneda,” selgitas Absalon.

Kõrgete lagede all silikaatseinte vahel valgusküllastes ruumides teeb iga mees ja naine oma tööd omaette: kes värvib aluspinda, kes lihvib pesuruumi sisustust, kes silub väsimatult üheksa meetri pikkust Rootsi kuusest mastipuud.

Sisustus valmib mahagonist ja tiikpuust, nagu väikelaevades tavaks. Valmimisjärgus 55 jala pikkuse jahi makett seisab töötegijate silme ees, selles on läbi mängitud iga detail ja ruum, mis poolteise miljoni eurosesse luksusjahti on projektis kavandatud.

“See on meie nišš - eriprojektid ja erilahendused, algusest lõpuni teeme aluse valmis, ainult hüdraulika ja elektroonika on firmatoodang,” räägib tootmisdirektor.

Katkenud tava

Seeriatootmisse jäävad folkboot-klassi alused, seda Hamburgis tegutsevate sakslaste algatusel ja kujunenud 30aastast tava järgides.

Väikelaevu ehitatakse mainimisväärselt Saaremaal, kus vajalikke oskusi ametikoolis õpetatakse.

“Selles, et väikelaevaehituses pole järjepidevust, on 100 protsenti süüdi nõukogude võim, mis raius läbi sidemed. Kui ikka isa pojale ei õpeta, siis pole midagi võtta,” nendib Urbanik.

“Väikelaevaehitust ei olnud Eestis 1990. aastateni, midagi tegi sportlaevade katsetehas, aga tehnoloogia oli eelmisest sajandist,” selgitab Urbanik.

Polar Shipyardi konsultant on Boris Jakovlev, oma valdkonnas kogenud tegija. “Tahtmist ja oskust on vaja, seda kõige rohkem,” ütleb Urbanik.

Polar Shipyard rõhub eritellimuste täitmisele ja kui oskajaid töökäsi oleks poole rohkem, lüheneks klientide ooteaeg ning Tahkuranna vallast Uulu külast võiks meretuulte embusesse saata rohkemgi jahte, kui jõud seni on lubanud.

Pärnumaal tegeleb plast-, lõbusõidu- ja sportpaatide ning jahtide ehituse, hoolduse ja remondiga Audru vallas Liu külas OÜ Liu Paat.

Ettevõtlusnädala firmakülastused jätkuvad, eile oli huvi keskmes Maarja-Magdaleena gild, täna on fookuses Pärnu kunagisse linakombinaati rajatud väli- ja reformvoodite valmistaja OÜ Stram.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Okt 2010 11:00 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
http://www.polarshipyard.com

http://www.polarshipyard.com/index.php? ... 59&lang=et

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Okt 2010 13:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Veebr 2004 22:53
Postitusi: 376
Asukoht: Harju jälle
Tublid mehed. Mõni kivi ka kapsaaeda- turundus ja müük on saksa kapitalisti käes, ehk põhiplekk teenitakse ikka mujal. Töörõõm on see, mis meile siia jääb. Selle ettevõtte äririsk on samuti suur, kuna lõpptarbijaga pole kontakti. Kas sellise uudise afisheerimine näitab meid tarkade ettevõtjatena? Vist mitte.

Edit:milleks neid sakslasi vaja on üldse?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Okt 2010 13:44 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Okt 2010 09:10
Postitusi: 13
Asukoht: 46
Minu meelest ka tublid mehed. Ei ühti päris kriitikaga, kuna mul pole õrna aimugi, milline on ettevõtte visioon. Kõik peavad alustama ju kuskilt ning hea on alustada kellegi kaitsva tiiva all, kes aitab vähendada riske. Samuti saavad nad juba töötava kliendibaasi, mis tagab pideva rahavoo, et oma tulevikku paika panna.
Arvan, et ettevõtte tulevik näeb ette ka omi brände nagu näiteks Luksujaht Saaremaal on hakkama saanud.
Tuult purjedesse Uulumehed!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Okt 2010 13:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tsiteeri:
“Selles, et väikelaevaehituses pole järjepidevust, on 100 protsenti süüdi nõukogude võim, mis raius läbi sidemed. Kui ikka isa pojale ei õpeta, siis pole midagi võtta,” nendib Urbanik.

“Väikelaevaehitust ei olnud Eestis 1990. aastateni, midagi tegi sportlaevade katsetehas, aga tehnoloogia oli eelmisest sajandist,” selgitab Urbanik.


Päris julgelt öeldud? Aga absoluutne vale. Kui vana Urbanik noorele ei õpetanud või Verfi toodangut mittemillekski ei pea, on see omajagu isiklik traagika. Lisaks ei olnud Eestis ka esimese wabariigi ajal mitte mingisugust arvestatavat väikelaevatööstust. Seega ei saanud kohe mitte kuidagi see "paha-paha" nõukogude võim süüdi olla. Lisaks, et mis sajandist siis 20. sajandi kolmandal kolmandikul oleks pidanud see tehnoloogia olema? 22. sajandi oma :?: Ja ka see jutt, et sidemeid ei olnud, ka ei päde.

Muidugi on alati võimalus, et Silvia Paluoja on Tõnu sõnu moonutanud või midagi olulist täiendit välja jätnud või asjadest sootuks valesti aru saanud. See on ju tegelik "ajakirjandus" Eesti moodi. Sest reaalselt võiks ju öelda, et too "polaarlaevatehas koos Urbanikust tootmisdirektoriga teevad midagi, mille tehnoloogia on eelmisest sajandist". Midagi nad ju ometi teevad ja ei paista kusagilt ülisuuri autoklaave süsinikkerede küpsetamiseks... ja isegi see on ju 20.sajandi lõpupoole tehnoloogia. On siis Folks parem nähe? Ja pole ka nõukaaegne renditud töökoda asi, millega kelkida (kui oled korra Luksusjahi uutes tootmishoonetes käinud).

Ise siiski usun, et ülimalt normaalne mees Tõnu tahtis öelda:"Nõukogude võim raius läbi väike- ehk hobilaevanduse traditsiooni üldises plaanis ja et seesama võim oma "viljastavates tingimustes" ei investeerinud Verfi Piritalt Koplisse kolides selleaegsesse moodsamasse tehnoloogiasse ja materjalidesse. Sellega tekkis seis, kus isad said poegadele õpetada mitmes väikeseid laevu/paate ehitanud TEHASES vaid 20.sajandi alguse ja keskpaiga puulaeva ehitamise võtteid."
See oleks ka ajalooliselt korrektne ning absoluutselt õige tõde ning seda puiduga ümberkäimise oskust on ka selles tehases hädasti vaja. Vähemalt üks mees, kes OBS-plaadist kaared välja lõikab, peab tundma miiut ja miiunurka etc ;)

Oli mis oli aga hing ei luba selleaegsete meeste töödele niisama lihtsalt "vett peale tõmmata". Et lähed ja ütled Tetsmannile: Sinu puuveerandik on ikka üks suur sitt juba sünnipäraselt. Rääkimata esimestest Polaristest, mis ju siiani igati võidukalt võidu sõidavad. Kes neile klaasplasti oskuseid õpetas, oskavad mehed ise öelda.
Osati ja tehti ikka enne öirouniooni ka neid va väikelaevu ja päris hästi.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Okt 2010 14:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Pagan, mandrimehed jälle ühe vabriku püsti pannud :)
Aga tuult purjedesse, igatahes!

Taustal olevad nimed on ju üsnagi legendaarsed.

Käisin ise ka 2007 aastal sealkandis ruume uurimas. Ja ennäe imet... 8)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Okt 2010 14:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Vaatan mis ma vaatan ja kuidagi tuttav tundub seal paadis üks koma teine asi. Häirivalt tuttav. Võib olla eksin.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group