Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Uulu külas valmivad väikelaevad
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=3&t=5429
1. leht 1-st

Autor:  vahva.madrus [ Kolmapäev, 06 Okt 2010 10:29 ]
Teema pealkiri:  Uulu külas valmivad väikelaevad

Uulu külas valmivad väikelaevad
artikli t2istekst:
Tsiteeri:
Uulu külas valmivad väikelaevad
06.10.2010 00:00
Silvia Paluoja, reporter

Külatee ääres Uulu vahel lehvitab sügistuul Eesti, Saksa ja Euroopa Liidu lippu, mille taga kolhoosiaegses hoones valmivad väikelaevad seilavad maailmameredel.

Ennast Pärnust paarikümne kilomeetri kaugusele sisse seadnud OÜ Polar Shipyard on 2009. aastal asutatud Eesti-Saksa ühisfirma, kus tööd saab 14 inimest. Ettevõte on rahvusvahelise kaubamärgi Folkboat omanik ning tellimuste järg püsib pidevalt ees.

“Toodang on see reklaam, teist teed ei ole, sul peab olema midagi ette näidata,” möönab tootmisdirektor ja purjetaja Tõnu Urbanik.

Kodulehel kinnitab Polar Shipyard, et kasutab teaduse ja tehnika viimasele sõnale vastavat tehnoloogiat ja rahvusvaheliselt tunnustatud tootjate valmistatud materjale. Käimasolev ettevõtlusnädal andis põhjust Uulu külas tegutseva ja välisturule suuna võtnud tootjaga lähemalt tutvuda.

Kogemused loevad

Kuigi ühe eestlase ja kahe sakslase ettevõttel on vanust vaid aasta, ütleb juhatuse esimees Vaido Absalon, et kogemused loevad. Polar Shipyardis töötavad valdavalt varem väikelaevade ehitamisega tegelnud inimesed eesotsas tootmisjuhiga, kes 1990. aastast on ehitanud jahte ja selles valdkonnas suure kogemustepagasiga.

Selle kohta, miks ühisettevõte Uulu küla serva tootmispinna sisustas, on juhatuse esimehel vastus varnast võtta.

“Meie Saksa-poolne esindaja ütles, et tema ei maksa Pärnus rohkem rendipinna eest kui Hamburgis, nii tõimegi tootmise siia, kunagisse kolhoosi töökotta, kus meil on võimalus veidi laieneda,” selgitas Absalon.

Kõrgete lagede all silikaatseinte vahel valgusküllastes ruumides teeb iga mees ja naine oma tööd omaette: kes värvib aluspinda, kes lihvib pesuruumi sisustust, kes silub väsimatult üheksa meetri pikkust Rootsi kuusest mastipuud.

Sisustus valmib mahagonist ja tiikpuust, nagu väikelaevades tavaks. Valmimisjärgus 55 jala pikkuse jahi makett seisab töötegijate silme ees, selles on läbi mängitud iga detail ja ruum, mis poolteise miljoni eurosesse luksusjahti on projektis kavandatud.

“See on meie nišš - eriprojektid ja erilahendused, algusest lõpuni teeme aluse valmis, ainult hüdraulika ja elektroonika on firmatoodang,” räägib tootmisdirektor.

Katkenud tava

Seeriatootmisse jäävad folkboot-klassi alused, seda Hamburgis tegutsevate sakslaste algatusel ja kujunenud 30aastast tava järgides.

Väikelaevu ehitatakse mainimisväärselt Saaremaal, kus vajalikke oskusi ametikoolis õpetatakse.

“Selles, et väikelaevaehituses pole järjepidevust, on 100 protsenti süüdi nõukogude võim, mis raius läbi sidemed. Kui ikka isa pojale ei õpeta, siis pole midagi võtta,” nendib Urbanik.

“Väikelaevaehitust ei olnud Eestis 1990. aastateni, midagi tegi sportlaevade katsetehas, aga tehnoloogia oli eelmisest sajandist,” selgitab Urbanik.

Polar Shipyardi konsultant on Boris Jakovlev, oma valdkonnas kogenud tegija. “Tahtmist ja oskust on vaja, seda kõige rohkem,” ütleb Urbanik.

Polar Shipyard rõhub eritellimuste täitmisele ja kui oskajaid töökäsi oleks poole rohkem, lüheneks klientide ooteaeg ning Tahkuranna vallast Uulu külast võiks meretuulte embusesse saata rohkemgi jahte, kui jõud seni on lubanud.

Pärnumaal tegeleb plast-, lõbusõidu- ja sportpaatide ning jahtide ehituse, hoolduse ja remondiga Audru vallas Liu külas OÜ Liu Paat.

Ettevõtlusnädala firmakülastused jätkuvad, eile oli huvi keskmes Maarja-Magdaleena gild, täna on fookuses Pärnu kunagisse linakombinaati rajatud väli- ja reformvoodite valmistaja OÜ Stram.

Autor:  AndresA [ Kolmapäev, 06 Okt 2010 11:00 ]
Teema pealkiri: 

http://www.polarshipyard.com

http://www.polarshipyard.com/index.php? ... 59&lang=et

Autor:  Andres [ Kolmapäev, 06 Okt 2010 13:28 ]
Teema pealkiri: 

Tublid mehed. Mõni kivi ka kapsaaeda- turundus ja müük on saksa kapitalisti käes, ehk põhiplekk teenitakse ikka mujal. Töörõõm on see, mis meile siia jääb. Selle ettevõtte äririsk on samuti suur, kuna lõpptarbijaga pole kontakti. Kas sellise uudise afisheerimine näitab meid tarkade ettevõtjatena? Vist mitte.

Edit:milleks neid sakslasi vaja on üldse?

Autor:  tkolk [ Kolmapäev, 06 Okt 2010 13:44 ]
Teema pealkiri: 

Minu meelest ka tublid mehed. Ei ühti päris kriitikaga, kuna mul pole õrna aimugi, milline on ettevõtte visioon. Kõik peavad alustama ju kuskilt ning hea on alustada kellegi kaitsva tiiva all, kes aitab vähendada riske. Samuti saavad nad juba töötava kliendibaasi, mis tagab pideva rahavoo, et oma tulevikku paika panna.
Arvan, et ettevõtte tulevik näeb ette ka omi brände nagu näiteks Luksujaht Saaremaal on hakkama saanud.
Tuult purjedesse Uulumehed!

Autor:  PriitV [ Kolmapäev, 06 Okt 2010 13:57 ]
Teema pealkiri: 

Tsiteeri:
“Selles, et väikelaevaehituses pole järjepidevust, on 100 protsenti süüdi nõukogude võim, mis raius läbi sidemed. Kui ikka isa pojale ei õpeta, siis pole midagi võtta,” nendib Urbanik.

“Väikelaevaehitust ei olnud Eestis 1990. aastateni, midagi tegi sportlaevade katsetehas, aga tehnoloogia oli eelmisest sajandist,” selgitab Urbanik.


Päris julgelt öeldud? Aga absoluutne vale. Kui vana Urbanik noorele ei õpetanud või Verfi toodangut mittemillekski ei pea, on see omajagu isiklik traagika. Lisaks ei olnud Eestis ka esimese wabariigi ajal mitte mingisugust arvestatavat väikelaevatööstust. Seega ei saanud kohe mitte kuidagi see "paha-paha" nõukogude võim süüdi olla. Lisaks, et mis sajandist siis 20. sajandi kolmandal kolmandikul oleks pidanud see tehnoloogia olema? 22. sajandi oma :?: Ja ka see jutt, et sidemeid ei olnud, ka ei päde.

Muidugi on alati võimalus, et Silvia Paluoja on Tõnu sõnu moonutanud või midagi olulist täiendit välja jätnud või asjadest sootuks valesti aru saanud. See on ju tegelik "ajakirjandus" Eesti moodi. Sest reaalselt võiks ju öelda, et too "polaarlaevatehas koos Urbanikust tootmisdirektoriga teevad midagi, mille tehnoloogia on eelmisest sajandist". Midagi nad ju ometi teevad ja ei paista kusagilt ülisuuri autoklaave süsinikkerede küpsetamiseks... ja isegi see on ju 20.sajandi lõpupoole tehnoloogia. On siis Folks parem nähe? Ja pole ka nõukaaegne renditud töökoda asi, millega kelkida (kui oled korra Luksusjahi uutes tootmishoonetes käinud).

Ise siiski usun, et ülimalt normaalne mees Tõnu tahtis öelda:"Nõukogude võim raius läbi väike- ehk hobilaevanduse traditsiooni üldises plaanis ja et seesama võim oma "viljastavates tingimustes" ei investeerinud Verfi Piritalt Koplisse kolides selleaegsesse moodsamasse tehnoloogiasse ja materjalidesse. Sellega tekkis seis, kus isad said poegadele õpetada mitmes väikeseid laevu/paate ehitanud TEHASES vaid 20.sajandi alguse ja keskpaiga puulaeva ehitamise võtteid."
See oleks ka ajalooliselt korrektne ning absoluutselt õige tõde ning seda puiduga ümberkäimise oskust on ka selles tehases hädasti vaja. Vähemalt üks mees, kes OBS-plaadist kaared välja lõikab, peab tundma miiut ja miiunurka etc ;)

Oli mis oli aga hing ei luba selleaegsete meeste töödele niisama lihtsalt "vett peale tõmmata". Et lähed ja ütled Tetsmannile: Sinu puuveerandik on ikka üks suur sitt juba sünnipäraselt. Rääkimata esimestest Polaristest, mis ju siiani igati võidukalt võidu sõidavad. Kes neile klaasplasti oskuseid õpetas, oskavad mehed ise öelda.
Osati ja tehti ikka enne öirouniooni ka neid va väikelaevu ja päris hästi.

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 06 Okt 2010 14:17 ]
Teema pealkiri: 

Pagan, mandrimehed jälle ühe vabriku püsti pannud :)
Aga tuult purjedesse, igatahes!

Taustal olevad nimed on ju üsnagi legendaarsed.

Käisin ise ka 2007 aastal sealkandis ruume uurimas. Ja ennäe imet... 8)

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 06 Okt 2010 14:31 ]
Teema pealkiri: 

Vaatan mis ma vaatan ja kuidagi tuttav tundub seal paadis üks koma teine asi. Häirivalt tuttav. Võib olla eksin.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/