Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Rootsist - kasutatud kiire (võistlus/pere)jaht
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Sept 2011 18:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Et turuplatsi all põhiteemat mitte reostada ja tingituna Tiki küsimuse püstitusest, siis on aastate jooksul olnud aega erinevaid jahtisid uurida. Paljudel on asi selge: ei taheta võidu sõita, pigem on ülitähtis meeletu ruumikus, eraldi toas sitapott, võimalikult kange katel mootorpurjetamiseks ehk selline lustikummut/ujuv suvila, mis üldiselt mingit erilist kiire purjetamise röömu ei paku. Seal klassis on selge ja nüüdseks paljude jahtide näol Eestiski järgi proovitud B31, ainumas kristliku hinnaga roolirattaga alus. Eks midagi sarnast leiab veel aga suvila võiks ju "ülbe/ägeda" rooliga ju olla küll ;)

Aga kui nüüd tahta ikkagi ka reaalselt võidu sõita "teise Eesti klassides" Väinas jm ning ka perekruiisil mitte kohapeal seistes lolliks minna ehk liikuda purjedega vähegi tuule olemasolul 5+ sõlme, muutub asi kahtlaseks. Siis hakkab LYS-piir ~1.10 pealt. Kuid ikkagi jääks eeltingimuseks mingigi mugavus: peldik, köök, vesi sees, sisekatel (soovitatavalt diisliga), 4 normaalset magamiskohta, ilus peab ka jaht välja nägema etc. Aga ka see, et rahalised võimalused piirnevad 28-30K eurodega.

Kõige odavam ots, kuskohast midagigi sellist leiab, on 60-80K sek ja pikkust peab siis ka jahil olema juba 9+ meetrit. Alla selle ei mängi kohe kuidagi miskit sisemootriga mugavat/kiiret alust välja. Sealt võib leida mõne üksiku W30/Kompromiss'si, millel oleks nagu peaaegu kõik olemas ja ka LYS 1.08 ei ole veel hull. Aga üks suur miinus: olematu seisukõrgus, 1,55 meetrit on vähe mugavuse jaoks. Positiivne pool asjast on murdtaglas, seal on midagigi trimmida :D

Järgmine hinnatase on juba kuni 130K sek ja kui rõhuda mugavusele andes kiiruses järgi, siis tõesti on Tiki välja pakutud Comfort 30 üks paremaid pakkumisi. 1.90 seisukõrgus on juba tõeline mugavus, LYS 1.09 ka päris kohapeal ei seisa, kuigi topitaglas "mängu"groodi ja übersuure genuga ei kuulu raudselt minu lemmikute hulka. Üldse kipuvad kõik selleaegsed perekruiserid olema topitaglasega, mis ei ole ei ilus ega kiire lahendus. Niipea, kui eespuri miskipärast ei taha tööd teha(isegi rullrehvimisel), kustub sellise jahi ramm. Pisike groot on ikka saatanast lahendus :D

Vahe- või eelpalaks skäärikruiseritest: üks näide, kui palju saab tegelikult sedasorti jahtide taglast suurendada: RJ85, kus groot on +50% algsest. Punane on lisandunud purjepind, spetside poolt täpselt arvutatud ja projekteeritud.

Kuid selles hinnaklassis hakkavad tulema juba ka tõsisemad kiired alused, kes kõik on klassikalised Rootsi skäärikruiserid - pikad, suhteliselt kitsamad, korraliku 7/8-taglasega, teatud oludes ja oskuslikul trimmil suisa sigakiired ja eriliselt hea püstivusindeksiga.
Odavaim ots nendest on LYS 1.10 Topaz ja üldiselt pisut kallim LYS 1.12 juba päris sihvakas Rival 22. Mõlemal ikka veel sama häda - olematu sisekõrgus. Siia samasse mahub veel ka LYS 1.15 Smaragd, kuigi need on miskipärast kallimad?

Aga siis hakkab tulema juba päris "magusaid" aluseid, kus hind võib olla suisa hea aga jahti ennast ja kiirust on juba oluliselt rohkem. Seda nimekirja alustab juba kirjeldatud Sveakryssare, kus on juba 1,8 sisekõrgust, sees palju ruumi ja paljud purjekad ümber ehitatud uuele roolilehele ning suuremale groodile, mis annab kiiruseks juba LYS 1.17. See jaht on hetkel vaat et parima hinna/omaduste suhtega, lisaks veel palju pilte. Suuruselt/kiiruselt läheb samasse auku ka Wasa30 aga need on jälle madala kajutiga, kitsad (2,20) ja oluliselt kallimad.

Järmine suur ja kiire elukas hinnalt oleks Passad. LYS 1.16 on küll "aeglasem" aga selle võrra on jaht jälle mahukam - 2.52 laiust. No ja nagu piltidelt näha, siis sobib ka pisiperega sõitmiseks :D Samasse auku läheb ka LYS 1.21 S30 aga need kipuvad juba päris kallid olema, vähemalt heas varustuses alused.

Selliste kiirete ja ilusate aga mingitki mugavust pakkuvate skäärikruiserite rivi lõpetab paar Carrera Helmsmann oma LYS 1.22'ga ja Lady Helmsmann siledatekilisest kiirest vennast natuke mugavama ja aeglasemana. Nende hinnad algavad aga juba eelduseks pandud summa viimasest lõpust vanematel Carreradel.

Mida siis siit järeldada? Seda, et reaalset kiirust ja samas ka tänapäevast mugavust nii vähese raha eest koos ei leia. Kui on mugav, siis on aeglane ja kui on kiire, siis tuleb mõnedest übermugavustest loobuda. Vabaparrast ei ole üleliia palju ja vesi on kogu aeg lähedal. Lisaks on kõigil selle ajastu jahtidel üks ühine omadus sõltumata nende kiiruslikest omadustest: tänapäevases mõistes ülipisike kokpit. Üks suur miinus on veel: skäärikruiserid on LOA'lt kahjuks selles klassis, kus 21.sajandi ahne inimene otsekohe eeldab omaniku miljonäri olevat ja küsib mitmemilliste jahtidega samasuurt kaimaksu. Mis sest, et tüüpilise 21.sajandi 40+-jalase kruiseri kohale mahub kaks kiiret vanemat iludust...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Teisipäev, 06 Sept 2011 21:27, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Sept 2011 18:23 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Albin Express. Kõik hädavajalik sees olemas. Fokapaat. Korralikult kiire. Väga hea valik. Palju infot netis.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Sept 2011 21:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Jaan 2006 15:37
Postitusi: 114
Asukoht: Haapsalu
Maxi Fenix http://www.sailguide.com/Maxi_Fenix.htm

Neljakesi elamiseks ruumi mõnusalt, kõik mugavuseks olemas: pliit, wc, küte jne. Kokpit täiesti mõistliku suurusega. Perega matkamiseks ees isepautiv foka, võidusõidus kuni 150 % genoa.


Kiirust ka piisavalt, kui vähegi tuult annab.


Väga hea hinnaga pakkumine: http://www.blocket.se/halland/Maxi_fenix_81_35878550.htm?ca=9&w=3

Indrek.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Sept 2011 18:18 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
vvc kirjutas:
Maxi Fenix http://www.sailguide.com/Maxi_Fenix.htm

Neljakesi elamiseks ruumi mõnusalt, kõik mugavuseks olemas: pliit, wc, küte jne. Kokpit täiesti mõistliku suurusega. Perega matkamiseks ees isepautiv foka, võidusõidus kuni 150 % genoa.


Kiirust ka piisavalt, kui vähegi tuult annab.


Väga hea hinnaga pakkumine: http://www.blocket.se/halland/Maxi_fenix_81_35878550.htm?ca=9&w=3

Indrek.


Lisaks Indreku jutule- sellel paadil on vileuus VP mootor peal. Seega saab ülejäänud tünni vast 50000 - 60000 sekiga kätte. See on tõesti väga super pakkumine ning ka paat ise vastab kõigiti ootustele või pigem ületab neid. Uus mootor antud paadil parandab Fenixi ainsa vea - lahja originaalmootori :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Sept 2011 19:39 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
keegi ei ütle et too uus kokkulapitav sõukruvi ei ole 120h sõitnud ;-)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Sept 2011 23:23 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 28 Aug 2008 11:21
Postitusi: 58
Asukoht: Tallinn
Tere,

just kevadel protsessi lõpetanuna veidi kommenteeriks.

Kui tahad sporti teha ja pere/sugulasi/tuttavaid sõidutada, siis osta kaks paati. Üks neist Polaris, IMHO mõistlikeim paat kolmapäeval ümber tokkide sõita ja üks kord aastas väinamerre sattuda. Veel parem kui nihverdad ennast kellelegi meeskonda, siis saad siiski ühega hakkama.

Kui mõelda perepurjeka või lustikummuti peale (kuidas keegi nimetab), siis Priidu kirja esimene lõik peab paika ja ülejäänu (lys, taglas jms) ei lähe paadis viibijatele tavaliselt korda, mugavus aga küll.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Sept 2011 09:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 21 Juun 2004 13:37
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
viljar kirjutas:

Kui tahad sporti teha ja pere/sugulasi/tuttavaid sõidutada, siis osta kaks paati. Üks neist Polaris, IMHO mõistlikeim paat kolmapäeval ümber tokkide sõita ja üks kord aastas väinamerre sattuda. Veel parem kui nihverdad ennast kellelegi meeskonda, siis saad siiski ühega hakkama.

Kui mõelda perepurjeka või lustikummuti peale (kuidas keegi nimetab), siis Priidu kirja esimene lõik peab paika ja ülejäänu (lys, taglas jms) ei lähe paadis viibijatele tavaliselt korda, mugavus aga küll.


Vaat seda tahaks nüüd küll lausa laikida. Igatahes, 100% nõus!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Sept 2011 09:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
viljar kirjutas:
Tere,

just kevadel protsessi lõpetanuna veidi kommenteeriks.

Kui tahad sporti teha ja pere/sugulasi/tuttavaid sõidutada, siis osta kaks paati.


Tere Viljar ;)

Päris nii see asi ka pole. Kõik sõltub eelkõige rahanumbrist, mida on purjeka ostuks kasutada. Kui me jääme kuni 30 000 EUR piiresse, mis on juba sigasuur hunnik raha, siis selle tagumise lõpuga saab imet teha. See on peaaegu 270 000 SEK!
Kohe esimesena tulevad meelde valdavalt roolirattaga, B31'st (LYS 1.06, laius 2,78, LwL 6,79) uuemad ja laiemad ning ka kiiremad isendid, Trio 92, 1.08, 3,20, LwL 7,45 ja C&C 30E, 1.09, 3,18, LwL 7,20. Kiirus on "piiripealne" aga juba täiesti piisav kruiisimiseks ja ka võidu sõitmiseks (justnimelt kaks sõna, kirjapilti pange alati tähele, see muudab mõtet kardinaalselt!!!). Võidusõidu alus on hoopis teine asi. Täpselt eespool kiidetud ja Eestis tänu pallile ning oskajatele meestele supertulemusi tegev Fenix "Luisa" on võidu sõitmise (ja ka seismise) alus, tegelikkuses üliaeglane kummut. Aga ülivinge oma meeletus, parimas mõttes "kummutluses"!

Kusagilt maalt tulebki see rahaline piir, kus tuleb hakata juba mõõtma/võrdlema vägagi olilisi mõõte jahi juures. Laius ja veeliini pikkus sama üldpikkuse juures näitab kohe ära mahukuse/mugavustaseme ja kiiruse perekruiisiks sobilikes nõrga tuulekesega ilmades. Purjepinda, kaalu ja spinni on neil kolmel kõigil enam-vähem ühepalju, kiiludki ühesuurused ja täpselt sama kujuga, vahe tulebki nendest kahest keremõõdust. Ja sealt tuleb ka hinnavahe :)

Ning siis hakkad vaatama, et sellise raha eest saab juba kindla ülikiire kvaliteedi taanlaste varamust: X-102 või sama kere peal 3/4 ton offshore. Roolirattast tuleb küll loobuda aga rõõmu jagub kauemaks nii perele kui sõpradest võidusõidu meeskonnale. 102 on küll hetkel soodushinnas, norm olevat 299K sek aga selle eest on ikka jahti ka: rohkem pilte.

Edit: __________________________________________________________________________________________

Kuigi pealehe kalkulaatori all palub Kipper endale meil saata, teeks mina ettepaneku siin ja avlikult, et "mida võiks kalkulaatoris täiendada". Teades, et Andri on tiku-taku fänn ja kalkulaatorgi on sealse eeskujul tehtud, siis täiendaks mina tqhq eeskujul seda ka mere jaoks hädavajalike teisendustega. Teeks ühe suure teisendi, kuhu iga huviline saaks sisse lüüa oma või vaadatava purjeka mõõdud SI-ühikutes ja vastu saaks pika nimekirja teoreetilistest omadustest.

Tulemused, mis võiks kõik korraga kuvada: kerekiirus sõlmedes, stabiilsusindeks, AVS kraadides, SA/D suhe, D/L suhe ja MC ehk mugavus.
Algandmetest vajalik LOA, LwL, laius, kere enda sügavus ilma kiiluta, purjepindala, kiilu kaal ja jahi kogukaal. Jube tüütu on praegu kalkulaatoriga teisendada ja siis neid ükshaaval eraldi igasse kalkulaatorisse pista, et saada jahist teoreetiline eelülevaade. Lõplikke jahi käiguomadusi need ei näita, sest palju sõltub veel miljonist pisiasjast (peamine on raskuskeskme asukoht ehk sügavus GZ-õla arvutamise tarbeks ja miskipärast kiilu sügavust nad ei taha).

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Neljapäev, 08 Sept 2011 14:01, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Sept 2011 13:12 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Okt 2006 17:54
Postitusi: 122
Asukoht: Tallinn
Miks mitte ka X-79. Piisavalt kiire, odav ja komfortne, üks eksemplar isegi Tallinnas müüäkse 14900 euroga, kuigi Soomes ja Rootsis saab veits odavamalt leida.

_________________
http://www.revalsails.eu - Eesti suurim purjetöökoda


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Sept 2011 16:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
hobie kirjutas:
Miks mitte ka X-79. Piisavalt kiire, odav ja komfortne, üks eksemplar isegi Tallinnas müüäkse 14900 euroga, kuigi Soomes ja Rootsis saab veits odavamalt leida.

Millises tingimuses see vana pisike monotüüp eeltingimustele vastab või ei vasta??? Kiire - no ütleme et on. Odav??? Selle punni eest selgelt liiga palju tahetakse. Mugav ehk komfortne? Kaugel sellest, perepurjekaks suisa "pargipink". Sisemootor on? Ei ole. Pekdiks ja köök. On koht, kus saab häda pärast süüa teha ja ennast kergendada aga need ei kannata perekruiseri mõistes mingit kriitikat.
Köök on koht, kus saab seistes suppi keeta, kus on töötasapind koos sooja/külma veega kraanikausiga, külakapp, nõudekapid etc. Muidu võiks kaasaskantavat priimust ka köögiks nimetada. No ja peldik peaks ka vähemalt kardinaga eraldatav ruum olema, ideaalis eraldi tuba poti, kraanikausi ja duššiga. Viimast nii vähese raha eest tahta on raske aga mitte võimatu.

Ütleks siis nii, et minimaalseks latiks odavast heast perekruiserist oleks B31 ja keskmiseks kruiser/võidu sõitmise paadiks Fenix. Kõik, mis on ehituselt, sisult ja omadusilt ALLA nende, jooksevad lörinal lati alt läbi. Hetkeseisuga etteantud rahanubri piires absoluutne tipp oleks toosinane X-102. Ainus miinus kruiserina on pinniga roolimine ja vajadus ahter/pakstaakidega möllata. Aga 9 suurepärast magamsikohta koos ahtri"hütiga" ja metsik kiirus tuntud kvaliteedis kaalub misiganes pisikese "ebamugavuse" üle.

Seal hinnaklassi viimase piiri peal on veel mõned eeltingimustele vastavad jahid, kus "õnnelikul juhusel" võid kiirel sularahaga arveldamsiel eriti hea hinnaga hea jahi saada. Näiteks Birdie32 on ikka juba väga ülbe purjekas aga ahtrikajuti ja korraliku peldikuga isend kisub hinnaklassist välja :( Samas on see vist odavaim sellise ehitusega jaht, mis ka kiiresti sõita suudab.
Miks ka mitte Player 311, kus rooliga isend on vägagi superhinnaga hetkel.

Aga lõppkokkuvõttes lähed kas Piritale või Kuressaarde, sõltuvalt rahakotist ostad emma-kumma teada-tuntud jahitõu ära ja kogu ooper :D Esimesel juhul jääb veel vaba raha 12,5K öirosid sellele roolisüsteem ja kõik muu mõnuks vajalik osta/installida, teisel puhul saad kaasaegsema tekiehituse ja teada omadustega purjeka.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Sept 2011 17:26 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
mis häda nende rooliratastega on? fetiš?

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Sept 2011 18:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Suurel jahil pikk pinn - pere ja loomad niikuinii kogu aeg jalus - võtab kokpitis väärtuslikku ruumi ära?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Sept 2011 19:49 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Rooliratas võtab ikka ka kõvasti ruumi ära. vähemalt sama palju kui pinn. muidugi kui pisike auto ratas panna siis saab midagi kokku hoida aga ma ei saa mis mõnu on purjelaeva ilma igasuguse tunnetusete juhtida

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Sept 2011 21:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
mis häda nende rooliratastega on? fetiš?

Rooliratas on võhikule lihtsam sõita; rooliga on roolimehel vaja vähem jõudu rakendada ehk ka laps suudab rooli keerata (ja see on asi, mida ma isiklikult olen kogenud lapsepõlves Vanemuise peal); roolirattaga jaht on "ülbem"; rooli pjedstaalile saab otse "nina ette" installida kompassi ja elektroonika; rooli"toomas" on sama täpsuse juures odavam, lisaks leiab neid ka kasutatult jne, jne. Ja sõltuvalt ülekande liigist võib rooliratas pakkuda ka pinniga täpselt sama täpsust ning tundlikkust. Selleks on ilmas juba üle 100 aasta tagasi välja mõeldud igikestev ja meeletuid koormuseidki taluv tigurull-roolikarp, pendelhoovad ja nende vaheline kuulliigenditega reguleervarras. Ei sobi kahjuks kõigile jahtidele (keeruline on keskkokpitiga või ahtrikajutiga jahil sellist lahendust kasutada) aga kõnealuses hinnaklassis ahtrikokpitiga jahtidele oleks kui rusikas silmaauku.

Lewmaril on selline Cobra-seeria aga sellest ma küll aru ei taipa, kuskohast ja mis tingimusil nad neile hinnad tekitavad? Maailmas liigub ringi sadakond miljonit+ sellist lahendust, mis näevad oma elus kordi raskemaid tingimusi, kui kergelt niiskes keskkonnas kokpiti põranda all "olemine". Ja nende puhul tähendaks rike peaaegu kindlat laibamatsu...
"Põrgataja" roolirikkest ja sellest debiilsest trosside-kettidega lahendusest 21.sajandil ei saa ma aga üldse aru.
"Metsik kosmosetehnika ja tuumateadus", mille peaagu IGA mees, kel mõni tööriist käes püsib, suudab romulast kokku korjata ja valmis teha:
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: roolirattaga süsteem purjekale
PostitusPostitatud: Reede, 09 Sept 2011 14:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
PriitV kirjutas:
Selleks on ilmas juba üle 100 aasta tagasi välja mõeldud igikestev ja meeletuid koormuseidki taluv tigurull-roolikarp, pendelhoovad ja nende vaheline kuulliigenditega reguleervarras. Ei sobi kahjuks kõigile jahtidele (keeruline on keskkokpitiga või ahtrikajutiga jahil sellist lahendust kasutada) aga kõnealuses hinnaklassis ahtrikokpitiga jahtidele oleks kui rusikas silmaauku.
... aga sellest ma küll aru ei taipa, kuskohast ja mis tingimusil nad neile hinnad tekitavad? Maailmas liigub ringi sadakond miljonit+ sellist lahendust, mis näevad oma elus kordi raskemaid tingimusi, kui kergelt niiskes keskkonnas kokpiti põranda all "olemine".
Kas Edsonilt miskit sobiks?
http://www.edsonmarine.com/support/whee ... /index.php :?:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group