Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2011 08:04 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Ma lähtusin teema pealkirjast. Aga teie postitate siin kiiktooliga paate :-) Need on kõik pigem teemasse "odavalt ümber maailma".

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2011 13:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kiiktooliga või mitte aga 83 ruutu kahes mastis + 115 spinn, 9,4 veeliini, 3,65 laiust, 1,8 süvist ja 11-tonnisest kogukaalust on 4,5 tonni kõhu all ei kõla just aeglase ega ebaturvalise purjekana? Too siis Vindö 65 (hinda ärme vaata ;) ).

Lisaks ei tähenda VÕISTLUS kaugelt mitte kolmapäevakuid Tallinn/Pärnu/Roomassaare ega ka Muhu Väina! Otse loomulikult esimesena "viskab meelde" ARC (osalustasu sellise asja eest Eesti oludesse sobivas mõõtkavas 27-53 jalga "olematud" 725-975 poundsi, ehk 840-1130 EUR), siis Tall Ship Race'id, siis ka Gotland runt kruiserite LYS-klassis ja veel lõputult isegi siin Läänemerel toimuvaid pikamaapurjetamisi. Mõned ajad oli meilgi ju Piirist-piirini, täpselt kruiserite mõnulemise "võidu sõitmine". See suvi oli kõige lähemal sellele Watergate'i 109 miili LYS järjestuses Lind (1982 Granhill33) vs Sinilind (2007 Bavaria33 CR), Lili Marleen X-95 "rikub" natuke mängu ilu, rääkimata mängu"kruiser" Conrad25'st või tuliuuest "iksist". Kaks tõelist aeglast "kummutite kummutit", Lind jäi meil Tangaroaga (kaltsud teibas, läbipainduv vöörstaak ja LYS 1.02) paksus udus Sõru all (paari aasta tagune MV) suisa jalgu, sõida või tagant sisse... Aga näed, mehed sõidavad "võidu" ja naudivad niisamagi elu.

Selle koha pealt peab üldse pärnakaid kiitma, neil on kogu aeg "kummutitele" ka midagi teha. Tallinna elik KJK suurim mure ongi totaalne "kummutivihkamine". 2012 võiks TJK eesotsas sadamakapten Kalle Kuusi ja miks mitte ka koos sailing.ee'ga mõelda mingile "Vanasadama kummutirallile", kuhu pääsebki vaid "ujuva suvilaga" peale (kasvõi tõesti ka otseste kutsetega või reegliga "täismõõdus püsti seistav ehk min.180 cm kõrge ja toimiv dušširuum"?), Kööp, Pomerants, Konsti jne peaks ikka omasuguste jahtidega koos sõitma (2011 MV LYS1 :roll: )... või tulema mõne kainaabri eheda kummutiga. 6-7 tugrikut LYS-paberi eest ei tohiks küll kedagi ära tappa.
Paras ots oleks Vanasadam - Saaremaa "pommiauk", seal kruiisijate pidu ja sealt siis kas igaüks eri suunde edasi või ka koju tagasi "mitte-võidu-ajamiseta". Eraldi auhindamine perekondadele, kus jahi peal vaid ema-isa-(alaealised?)lapsed.

Ja nii hakkabki potensiaalne uus purjetaja/reeder mõtlema: kõiksepealt kummutiralli, siis ARC ja äkki millagi ka ümber palli. Tekib "mõtlemise koht" ja igaüks saab iseendale kõige meeldivama valiku teha nii purjeka tüübilt kui mõnikord "võidu" sõitmiselt. Koos perega.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2011 13:31 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Minu meelest on meil siin Eestis mõnel just miski täiesti põhjandamatu vajadus "sajajalase" järgi. Rootsis näiteks on Albin Express täiesti normaalne pisikese pere kruiser millega saab ka vajadusel kõrgeimal tasemel võidu ajada. Meil siin veel eriti - ei ole loodussadamaid pikemaks peatuseks või mitu loodussadamatu jutti, kus duši puudumine oleks katastroof. Sadamakohad on kaunis kallid. Suure paadi hooldamine on VÄGA KALLIS.

Miks ei saa purjetada sadamast sadamasse, ilusast kohast ilusasse kohta, priimusel süüa teha ning panges nõusid loputada? Täiesti rahulikult magab Polarises või Ridas 26 raceris 5 inimest sees. Palju üle nädala aja ei viitsi muidugi nii. Aga samas kui palju meil neid inimesi on kellel on aega minna kuuks ajaks saarestikku?

Mul on semu Rootsis kellel on Beneteau First 25.7. Kaunis nigelate sõiduomadustega paat, ent endiselt teatud tingimustel võisteldav. Aga elementaarsed asjad nagu pliit ja kraanikauss ning sisemootor on olemas. Juba 10 aastat on sellega skärgårdi ilu nauditud ja nad on väga õnnelikud. Jõud käib paadist üle. Sõitsin ka ise ühe kestvussõidu nendega täites roolimehe kohustusi. Ja ööbides pärast loodussadamas kõrvuti teiste samasuurustega. Väga tore oli.

Ainus alternatiiv rahvapaadiks ongi 26-jalane elementaarsete mugavustega, ent heade käiguomadustega alus. Meie tingimustes oleks täiesti paras säärast mõõtu kruiser, millega saab vajadusel kiirema ringi teha.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2011 16:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Andres, jutt jummala tõsi aga tuleb ikakgi vaadata tegelikku "eesti elu". Muuseas, neid, kel on aega minna pikemaks kui kuuks ajaks saarestikku, on Eestis päris palju!
Esiteks ei ole meil kohe üldse saarestikke ega loodussadmaid. Rootslaste ja ka soomlaste skääri/saaristo purjetamine langeb täiesti ära. Sadamate võrk on küll natuke arenenud aga midagi ekstraordinaalset ikkagi ei ole. Kui tahad ELU nautida, tuleb siit rannikult uttu tõmmata. Eesti rannik koos rananeluga on ju sõna otseses mõttes "pime karuperse, kus mitte keegi ei ela". Kahjuks.

Teiseks peame vaatama, mis meil sadamates seisab ehk mida üldjoontes rumal äkkrikastunud eestlane on omale soetanud. Sellest kirjutan ma muidugi eraldi essee vabasse teemasse, mis on juba kaua hingel olnud ;)
Aga noh, killuke siiagi teemasse: kaks sama suurusega, sama kiiret ja samas hinnas purjekat. Bavaria 30 ja Vindö 995 DS Taanis. Üks oleks nagu peaaegu uus, teine kasutatud aga täielikult uuendatud (tasub tõlkijaga vaadata ning otseloomulikult pilte nautida). Tegelikkuses on üks plastikust masstoodangu käkerdis mille omanik peaks kontekstis sõitma maismaal Loganiga, teine skandinaavia härrasmeeste käsitöö härrasmeestele, luksuspurjekas pikkadeks sõitudeks ja mõnulemiseks. Aga tüüpiline eestlane tormab (vähemalt tormas ilusa elu ajal) massiliselt ostma seda esimest.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2011 22:28 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Jaan 2009 13:30
Postitusi: 193
Asukoht: Tallinna lahe ääres
Vindö on igati nauditav purjekas, aga ma ei mõista mitte, mille pärast ometi on kokpit nii kitsas tehtud, lisaks laiutavad seal rooliratas (suurepärane võrreldes pinniga) ja leitvaagen. Sai ühte Vindöt vaadatud, ääretult sümpaatne paat, aga see kitsas kokpit häirib väga. Selles mõttes, tundub, on Benetau mugavam nt lastega sõites. Kuigi lõppkokkuvõttes valiks ikkagi Vindö.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2011 22:29 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 28 Aug 2008 11:21
Postitusi: 58
Asukoht: Tallinn
AndresA kirjutas:
Miks ei saa purjetada sadamast sadamasse, ilusast kohast ilusasse kohta, priimusel süüa teha ning panges nõusid loputada? Täiesti rahulikult magab Polarises või Ridas 26 raceris 5 inimest sees. Palju üle nädala aja ei viitsi muidugi nii. Aga samas kui palju meil neid inimesi on kellel on aega minna kuuks ajaks saarestikku?

Aga küsiks vastu, miks peaks? Kui on võimalus süüa teha püsti seistes ja kiige peal olevas pliidis. Ning söögi jääke ei pea väljastama sama nõudepesu pange sisse?

AndresA kirjutas:
Ainus alternatiiv rahvapaadiks ongi 26-jalane elementaarsete mugavustega, ent heade käiguomadustega alus. Meie tingimustes oleks täiesti paras säärast mõõtu kruiser, millega saab vajadusel kiirema ringi teha.

Nimetagem seda asja säästupurjekaks. Kui olla esimese veerandsaja täitumuse lähedal siis ehk tõesti. Kui muud moodi saab siis ikka küsimus milleks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2011 22:38 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 28 Aug 2008 11:21
Postitusi: 58
Asukoht: Tallinn
Tere tere, Priit!

PriitV kirjutas:
Paras ots oleks Vanasadam - Saaremaa "pommiauk", seal kruiisijate pidu ja sealt siis kas igaüks eri suunde edasi või ka koju tagasi "mitte-võidu-ajamiseta". Eraldi auhindamine perekondadele, kus jahi peal vaid ema-isa-(alaealised?)lapsed.


Nunuh, paadi koos alaealistega käiks välja küll, idee tore! Kusjuures ärgem unustagem kruiisikate tõelist lõbu nimega eskaadrisõit. Kui poleks Kallet eskaadritega ei oleks mul arvatavasti praegust paati ega poleks ka purjekaga Eesti riigi piirest siiani lahkunud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Sept 2011 02:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Toimetaja kirjutas:
Vindö on igati nauditav purjekas, aga ma ei mõista mitte, mille pärast ometi on kokpit nii kitsas tehtud, lisaks laiutavad seal rooliratas (suurepärane võrreldes pinniga) ja leitvaagen.

See on eranditult kõigi 60'te/70'te kruiisijahtide häda, lihtsalt sel ajal ehitati kitsa ahtri ja kõrge komingsiga purjekaid. Täpselt sama mure on nii Carter30'l. B31'l, Becker27'l, RJ85'l etc ehk peaaegu kõigel, mis sellest ajastust siia on jõudnud. Ainult tugevalt race-tagamaaga jahid olid pisut avarama kokpitiga ja ilma komingsita. Laia "glissiva" ahtri ja avara kokpitiga jahid tulid ju alles 80'tel ja massilisemalt üldse 90'te algusest. Eks oma osa on selels ka tolleaegsetel arusaamadel suure mere turvalisusest, sest pigem leiab sellest ajast suhteliselt suure kokpitiga purjekaid mängumõõdus jahtide seast, mida ei eeldatud minevat tormiga oookeanile. Ehe näide Eestis Foxcub by Uffa Fox Regulus, mis oma 18-jalase pikkuse juures evis täitsa tõsist suurt kokpitti ja see oli üllatav. Või ka Marki omanduses olev (ja ikka valmimist ootav ;) ) Vivacity20, isegi leitvaagen on "ahtripeeglil" ja kokku annab olematute mõõtudega jaht täitsa suure jahi mahutavuse. Samas legendaarne ookeaniületaja, 20-jalane Havsfidra on jällegi ülikitsa ja kõrge komingsiga kokpitiga.

Ma ei ütleks, et ka see Finngulfi kokpit mingit erilist rõõmu oma suurusega pakuks. Sadamas rummi juues on tõesti ruumi rohkem vs kui oleks rooliga variandil, lükkad pinni püsti ja korjad grootsoodi ära aga merel on ikka leitvaagen jalus ja roolimees koos pinniga võtab kogu tagumise poole endale.
Eks see tõeliselt avarate kokpittide aeg tuli alles sellel sajandil ja käid vahepeal sellistega sõitmas, siis tõesti tunduvad ülejäänud totaalselt ahistavad.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Sept 2011 09:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Tervitus!
Loen juba mõnda aega seda teemat ja kuna see on südamelähedane, siis poetaks ka sõna sekka.

Esiteks: Pere ja võistlus on nagu siga ja kägu.
Esimesel juhul on esikohal turvalisus ja mugavus, teisel kiirus. Ja ainult kiirus. Perega võistlemisele saab mõelda vaid väga kitsas ringkond, teatud tüüpi, teatud vanuses pere. Lapsed varateismelised, pereema hüljes jne.
Nõustun AndresA märkusega, et parem oleks tuua 2 jahti :)

Teiseks: Kui teema keskendub jahtide Rootsist toomisele, siis tähendab see juba teatavas mõttes hinnatundlikumat purjetajat. Kasvõi ses mõttes, et uute ja custom-made jahtide üle arutamine siia ei mahu.

Kolmandaks: Kasutuspiirkond. Võtaks siinkohal realistlikumalt, jätaks ookeanid välja. Kui paljudel perega eesti purjtajatel on reaalne plaan ja võimalus koos lastega Atland ületada, võistluse mõttes siis ARCis? Enamasti unistus, ei rohkemat.
Nii et valiks sõidupiirkonnaks Läänemere. Koos laste, koolide ja trennide ning puhkustega igas suunas läbitav. Kuhu jahiga minna? Sadamast sadamasse? Nõksa nagu igav perega, või mis. Loodussadamaid, selliseid, kus viskad ankru maale, Eestis väga ei ole. Tean mõnda sellist laidu, mõnda isegi proovimas käinud, aga neid on vähe. Seega, selleks, et oleks rohkem vabadust ja maadeavastamist, peaks süvis olema väga madal.
Viimane põhjus viib minu mõtted üha enam multihullude juurde. Täpsemalt selliste juurde. Kiirust on, ruumi pere ja sõpradega ka vihma eest varjuda on... piisav ujuvsuvilaks.

Võistlemisemiseks soovitaks ka eelkõige Tallinna lahe Polariseid, aga äkki vaatan liiga Tallinna keskselt. Mõttekaaslastega koos, eksju. Polaris on seest ikka väga avar võrreldes Albin 57ga :) Elementaare mugavuse tekitamine ei tohiks ka probleem olla (madratsid, väike pliit, porta-potti), aga enamasti seda Polaristes ei ole. Miks? Sest pole tarvis. Pisut kohatu võrdlus ehk, aga ka VOR 70 on mitme meeskonnaliikme peale 1 magamiskott, et kaalu kokku hoida :)

Mõni saab maakodus kogu suve toimetatud ilma, et kraanist soe vesi jookseks, mõnel on vaja nelja peldikuga ümber maailma sõita. (ca 1 peldik 4 meetri LOA kohta.) See on nii individuaalne teema, mulle isklikult käib ülemäärane luksus lihtsalt närvidele. Kui minna purjetama, siis purjetatagu, mitte ärgu istutagu peldikus. Selle suve jooksul on meie paadi peldikut kasutatud ca 3 korda. Kahel juhul külalised. Pisikeses kruiisivas jahis on lihtsam eespurje taga oma häda ära ajada :) Kui võrrelda inimeste elamiste suurust Skandinaavias ja Lõuna-Euroopas, siis on näha, millise ruumi raiskamisega me oleme siin ära harjunud. Kui siia juurde mõelda veel Ameeriklaste elamiste peale, kel on ka vaja, et IGA magamistoa juurde kuuluks peldik ja dušš - milleks? Elementaarne mugavus võiks merel olla, et nädalane meresõit ei kujuneks päris telgimatkamiseks. Dušš ja üks peldik on piisav - enaasti käid ju meres ujumas ka.

Keeruline on veel teema, et kust sa võtad selle raha, et mitmemiljonilist paati endale lubada? (Paadi jaoks veel raha jätkub, aga hooldamine ja hoidmine, see on väga kallis, nagu keegi eespool mainis.) Enamasti need eesti mehed, kes lõpuks seda endale ja perele lubada võiksid, käivad kogu suve tööl ning neil polegi aega, et kusagile kuuks ajaks minna. Muidugi, käputäis inimesi saab seda endale lubada, aga vaataks laiemat sihtgruppi, et töö kõrvalt purjetamiseks ja perega aja veetmiseks aega jääks. Enne paadi ostmist tasuks ikka vaadata, kas selle kasutamiseks aega ka on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Sept 2011 10:03 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
see mitmepeldikupaadi teema meenutab seda, et kas metsa matkama minekuks on vaja seljakotti ja telki või peab seal raudselt olema eurosisustusega palkmaja. just seetõttu väidangi, et tegelikult on Express täiesti piisav Albin 57 vms asemik - ruumi on rohkem ja pole Polarise ebamugavaid pakstaake.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Sept 2011 11:24 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
No eks see kitsas ja väike kokpit ikka turvalisuse pärast ongi. Veemaht mis korraga sisse mahub on ju väiksem.
Enamasti on kokpiti põrand napilt üle veeliini (mul näiteks kipub mootoriga "purjetades" hoopis vesi äravoolust sisse tulema) ja lisaks on vee väljavoolu ava suht väike. Muidugi ahtrist lahtistel läheb see vesi lihtsalt ülikiirelt välja.
Ja nii kipubki ilusa ilmaga kellelegi sõitu tehes ruumi tekil väheks jääma lõbusõitjatele. Kajutis ruumi küll aga keda sa ikka sinna keldri ajad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Sept 2011 11:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Meerschwein kirjutas:
Tervitus!
Loen juba mõnda aega seda teemat ja kuna see on südamelähedane, siis poetaks ka sõna sekka.

-Pere ja võistlus on nagu siga ja kägu. Esimesel juhul on esikohal turvalisus ja mugavus, teisel kiirus.
-Kui paljudel perega eesti purjtajatel on reaalne plaan ja võimalus koos lastega Atland ületada, võistluse mõttes siis ARCis? Enamasti unistus, ei rohkemat.


Lõpuks ometi ;)

Aga ma võtaks Sinu asisest jutust kaks punkti, mille üle tahaks vägagi tõsiselt vaielda.

Hakkame siis pihta perega võistlemine. Millisest otsast on need nagu siga ja kägu??? Võistlemisel on ka turvalisus A ja O, kes püüab midagi muud väita, on loll või valetab. Lihtsalt päris tõsiselt võisteldes minnakse riskipiiriga kaugemale aga ei enamat. Lisaks sõltub see kõigepealt aluse valikust, kruiserid selelsk kruiserid ongi, et neid ei saagi nii palju "lõhkuda", kui racereid. No ja siis võistlevad pered kirius epeale ka maismaal, mis on palju ohtlikum, kui purjetamine: peredega sõidetakse rattamaratone, suusamaratone, rulluisumaratone, joostakse maratone jne, jne. Neid kõiki tehakse kiiruse peale ning seal on kukkumise ja enda tugeva vigastamise oht oluliselt kõrgem kui purjekal. Aga ka seal paneb siis lapsevanem natuke rohkem rõhku turvalisusele, mitte ei lähe peast lolliks iga sekundi pärast. Lisaks on maailmas vaid kolm spordiala, mida algkoolilapsed teevad juba tõsisel kvaliteetsel tippspordile sarnasel tasemel: purjetamine, kardisõit ja motokross. Eelpuberteetikud on nendel aladel juba nii kõvad tegijad, et vanematel pole lootustki lastele vastu saada. Sõidetakse sust üle ja ümber.

Seega jään ma ikkagi selle juurde: lapsi tuleb KASVATADA ja nad peavad saama aru ning ka täitma käske/keeldusid ja siis sõida perega või VO70'ga. Kasvatamatute jõmpsikatega tuleks lapsevanematel ära keelata isegi poes käimine, loomaaiast rääkimata.

Nüüd see teine teema, millele Sa tegelikult ise oma postituses juba ka vastasid! Tüüpiline eestlane orjab ja ei unista millestki muust, kui kullatud sitapotist pappmajas ja pilusilmsest plastmassist liisingpannist, millega siis oma jõmpsikaid põllapealt suurlinna võimalikult kallitesse koolidesse/trennidesse kultiveerimisele vedada.
Aga ma ju kirjutasin eespool ühes postituses nii:
Tsiteeri:
Kuid kui suur hulk Eesti elanikest ei oma kas selliseid võimalusi või on need ülimalt piiratud tänu suurtele vahemaadele? Näiteks vanematekodu või vanaema elab teises Eesti otsas, kuhu ei lähe lõdvalt IGA reede ja lähemat suvekodu ka pole; pole üldse OMA õue sest elatakse korteris, hobid on ka rohkem talvised või tubased etc. Samas on olemas rännu- ja seikluskirg, tõsine tahtmine olla kas mere ääres või suisa mere peal ning mingid väikesed rahalised võimalused. Lihtsalt naljapärast lõin KV'sse sisse otsingu "majad 20-35K eur" ja no ei ole selles vahemikus midagi väga tõsist alternatiivi põhja-eestlasele paikseks suvekoduks pakkumisel.


See KÕIK kulutab raha ja mitte vähe pluss kinnisvara vajab püsivalt ju hooldamist ja ka arendamist ning see on juba päris kallis hobi, kui aasta lõpul kulutatud summad kokku lööd. Selle kõrval ei ole pisut suurema jahi hooldamine teps mitte kallis lõbu... Ehe näide siitsamast Kipperi "maksukodu" trimmerdamise probleem: maamaks + trimmeri ost + aastas paar Saaremaa otsa on kokku juba julgelt 30-jalase põhjamürgi maksumus. Ise trimmerdad = ise värvid.

Aga nüüd ARC'st unistamine vs teoks tegemine. Ütleme, et eeldusena on korralik ookeanikõlbulik purjekas olemas ja midagi on kas juure alla kogutud, kasvõi millegi pisut hinnalisema "asja" näol, mille võib rahumeeli realiseerida. Näiteks korralik kallimapoolne isiklik plastmmassauto või kusagil tarbetuna seisev ja koormav maatükike vms. Pluss võimalus tööalaselt pool aastat palgata puhkust võtta. Ja suhteliselt loogiline on see, et sellisel perekonnal on krediitkaardi võimekus ja kasutamata krediit ka peal. See on siis tõeline "häda olukorras" tagavara.
Neid jahtisid ju ometi on sadamates päris palju, just igat masti Bavariaid aga ka vanemat kraami. Ok, kohe langeb see võimalus ära, kui on peal räiged kohustused vereimejate ees. Ja talvine perekruiis ka siis, kui on tegu koolilastega. Nooremad/vanemad ei ole probleemiks. Ma panin teadlikult stardimaksu numbri, mis on ju täitsa naljanumber.

Ja siis hakkad muudkui lahutama või hoopis juurde liitma kõike seda, mille eest Sa kodus olles pead maksma aga Atlandil olles ei pea. Auto juba müüsid maha, mingi vanaisa ülihästi hoitud vana Sierra jäi alles. Sellele ei tee ülevaatust ega kindlustust, sellega ju ei sõideta meetritki, seega "hoiad kokku" iga kuu kohta ~50 euri. Selle eest saad aga jahi tanki Euroopast ~30 toopi diislit elektri tekitamiseks. Siis paned ajutiselt kinni kõik debiilmolekulid, koduse interneeduse koos miljoni telekanali ja pornokatega - julgelt 100 euri iga kuu kokku hoitud! Ütleme, et elatakse kaugküttega isiklikus korteris (jällegi, neid inimesi ikka on siin Eestis), kütte keerad absoluutse miinimumi peale, elektrit ega vett ju üldse ei tarbi, veel ~300 tugrikut. Siis on ju veel terve hulk kodus olles igal juhul tekkivaid kulutusi (laste lasteaiad, kultuuriüritused, transport etc), oletame, et tegu on eriliselt kokkuhoidliku perega, ~150 eur veel. Ongi jämedalt juba iga kuu kohta 500 tugrikut "kokku hoitud"! Tegelikult on see number oluliselt suurem, see, mis kulub "lihtsalt elamise/olemise" peale. Siia pole ju arvestatud sõpradega saunaõhtuid ega ikka ette tulevaid sünnipäevasid ja pulmasid, mis kõik jubedalt raha kulutavad. See on raha, mida me täiesti märkamatult suurtes kogustes kulutame...
Jääb üle söömine ja see on kodusel kombel ise pliidil tehes Euroopas PALJU odavam. Ja ei usu, et söögitegemise tooraine ka soojadel saartel nüüd mõrvarlikus hinnas on. Mingi proviandi võtad siit kaasa, selle, mida seal ei ole nagu pudrud aga ka igasugused konservid. Kõik, mis säilub. Kuna reisides tahad ikka ka väljas süüa, siis kuu lõikes tuleb kulu pere toidule täpselt sama, mis kodus olles. Edit: loomulikult unustasin veel ära sama jahi talvehoiu kulu, mis on paljudel ka mingigi märgatav summa. ARC-kõlbulikku alust oma kodushoovis ei hoita :D

Siis uurid seal käinutelt, millised on realistlikud kulud ehk kui palju peab raha kaasas olema ja lähed! Paned prioriteedi paika (näiteks uhke auto vs kogemus kogu eluks), hindad (rahalist)olukorda kaine pilguga ja ei ole ju probleeme? Kõlab ulmejutuna? Ei, kõlab väga realistliku plaanina väga paljude jaoks aga eestlane ei julge selliseid "afääre" üldjuhul ette võtta. 99 juhtu 100'st võib põhjendused, "miks ma ei saa naudinguga elada", kokku võtta loomariigist tuttava suhteliselt lolli looma häälitsusega - määäääääääää.....

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Sept 2011 17:58 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
PriitV kirjutas:
...Ongi jämedalt juba iga kuu kohta 500 tugrikut "kokku hoitud"!...

Ainuke viga on see et kodus olles teenid tugrikuid, aga palgata puhkusel ei tuleks sisse mitte sentigi :shock:
Üldiselt on muidugi kõige kindlam viis kulud nulli viia, mitte elada. :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Sept 2011 23:21 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Meerschwein kirjutas:
Viimane põhjus viib minu mõtted üha enam multihullude juurde. Täpsemalt selliste juurde. Kiirust on, ruumi pere ja sõpradega ka vihma eest varjuda on... piisav ujuvsuvilaks.


See sobibki ainult ujuvsuvilaks, millega Võrtsjärvel ka purjetada kannatab. Eesti rannikut sellega avastada ei kannata, sest vähegi suurem laine muudab olemise väga ebamugavaks.

Võid katamaraanidest lähemalt lugeda:
http://www.bayacht.com/goodbad.htm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Sept 2011 03:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresR kirjutas:
PriitV kirjutas:
...Ongi jämedalt juba iga kuu kohta 500 tugrikut "kokku hoitud"!...

Ainuke viga on see et kodus olles teenid tugrikuid, aga palgata puhkusel ei tuleks sisse mitte sentigi :shock:
Üldiselt on muidugi kõige kindlam viis kulud nulli viia, mitte elada. :lol:

Kas Sa ikka lugesid ja said ka loetust ARU??? Või liigitan Sinu ka kategooriasse "määääää"???

Vaat see teine pool on nüüd jälle teema, mida me pikal sõidul kaks ringi ümber palli sõitnud soomlastest abielupaariga Iirise pealt arutasime. Nad tõmbasid mõlema dkorrad Soomes kulud absoluutse miinimumini, jättes alles vaid korteri. Seegi oli "stand by" režiimil ehk ülalpidamiskulud absoluutne miinimum. Selge, et ~pooleaastaseks reisiks peab mingi sissetulek olema ehk olema eelarve. Pensionäridel on selleks igakuine pension, teised peavad lihtsalt mingi "hunniku" raha kokku saama. Aga kui suur see olema peab, see sõltubki masimaal elades peaaegu möödapääsmatute kulude ajutisest kaotamisest.

Kindlasti on ka kipperlaste hulgas neid, kes oma pere eelarvet väga täpselt vaatavad. Lihtsalt oma lõbukski. Löövad laiali toidu, tarbekaubad, lõbustused, laste muud kulud, kõikmõeldava informatsiooni maksumuse, puhtalt tööl käimisele kuluva raha etc. Mina ei ole seda teinud piinliku täpsusega, raha tuleb-raha läheb, aga siiski mingi ülevaade on olemas. Näiteks ma tean ette, et järgmine nädalavahetus on kulu hääde sõprade sünnipäevadele meil kahe peale vähemalt 70-100 euri sõltuvalt kingitusteks koopereerumise astmest, kaasa võetava alkoholi hulgast jne. Kohe on ootamas kartulivõtt, meil on ökoauto aga ikkagi tuleb kulu ~20 euri. Siis tuleb raudselt veel üks põhjalikum niitmine Einbys, sedakorda murutraktoriga, koos sinna mineku ja trakatsi bensu ja saunaõlledega ~35 euri. Siis oktoobri alguses Muusik Seif 30. Päris kuiva suuga ju nii head asja ei kuula, seega ~30 euri kulub kindlasti ära ja siis tuleb poiss järgi mitte ei sõida taksoga. Aga on ju laupäev ja sõpradega ühiskülastus, võib afterpartyks kiskuda...

Seega on lähema 3 nädala jooksul "ette teada" puhtalt maismaa niisama-kulusid pere peale 150-200 euri ehk "näkku" 75-100 tugrikut. Tegelikult tuleb laevast kartuliveoautoks ümber kehastuvale oopelile kindlustus ka teha ja see "10-sajale" tomatiga vanake tõstab ka kartulivõtu üldkulu, siis ootab viimane Lustisõit, raudselt on veel "mõni jama" a'la teater/kino/kontsert/külaskäik ja number suureneb veelgi. Ütleme tuleb inimese kohta julgelt 150 tugrikut täis. Selle raha eest saime me Stella Marise peal poolteist nädalat süüa-juua (alkohol k.a.) ja sadamamaksud makstud. Ok, meid oli peal ka palju, see leevendas oluliselt aga teistpoolt ei ole ma ju arvutusse pannud siin kodus söömisele ja telefon/elekter/vesi kuluvat summat! Olin 5 nädalat ära ja see kajastus vägagi ilmekalt arvetelt...

Mõtle nüüd ise, milline tuleb sedasorti kulude number 6 kuu peale, eriti veel näiteks ARC 2012 ajal (faking jõulud sees ja muu räme mõttetu rahahukkamise aeg debiilsetele kingitustele etc). Algab ju sõit 25 november ja tavaliselt sõidetakse 2700 miili läbi 2-3 nädalaga. Et rahulikult koos tormipäevadega Kanaaridele jõuda, tuleks oktoobri esimesel nädalal ära minna. Kui juba oled seal, sõidad kuukese Antillidel ringi, siis jälle 3 nädalat tagasi, käid Azooridelt läbi, naudid sooja ja ootad koduse jäämineku ära. Juhtub eelmine talv olema, ei saagi poole aastaga hakkama, sest märtsi lõpp on kodu veel lume all ja sadamad paksu jääga kaetud. Aga sellest koguajast oled ju ~70% merel, kus kulutad vaid söögile-joogile ja natuke äkki kütusele. Sat-telefoniga ei pea ämmaga pläägutama.

Kuna on niigi juba totaalne OT ja jube pikk jutt ka, siis sitemaks enam minna ei saa ja võib teha kiire arvutuse. Eeltingimused on ju kirjas: sobilik alus olemas (ehk siis ka enam-vähem varustatud), panga ees kohustusi pole aga on näiteks mõni mõttetu liisingu-lisakäula kodus, perel ka mingi suheliselt mõistlik kogusissetulek, 2-3 eelkooliealist last, kogu "ürituse" kestus 6 kuud ehk 180 päeva, sellest purjede all merel 4 kuud/120 päeva. 2 kuud oled maismaal sadamates või laguunides. Kuna lastega sõitmine, siis alkoholi osakaal väga väike.
ARC ise - 1000 eur.
120 päeva, enamuses soojas purjetamist, kulu proviandile 30 eur/päev, kokku 3600 eur.
60 päeva "kuival maal", 60eur/päev, veel 3600 eur.
Igasugused muud kulud 1800 eur.
Kokku 10 000 eur. Ja ma arvan, et sealt jääb üle ka.

Mõistlik sissetulek - 1000 eur neto per inimene, pere peale siis 2000 kuus. Jäänud on 12 kuud, seega peaks iga kuu kohta "kokku hoidma" 840 eurot ja elamiseks jääb 1160. Kuna nii või teisiti tuleks enne sellist pikka reisi ennast vähe kasinamate oludega harjutada, mis erinevad igal juhul harjumuspärasest elurütmist, siis on see lõdvalt võimalik. Alustad just sellest üldjuhul täiesti ebanormaalselt suurest, kulutavast ja vajadustele mittevastavast pannist, realiseerid ära ja saad heal juhul juba mingi arvestatava seemnegi obtšakki. Kui tõesti muud moodi (abikaasaga autot jagada ja koos tööle sõita või ühistransporti kasutada) ei saa, siis ostad aastaks üliodava aga soliidse/turvalise auto. Muuseas, kummaline on see, et need mehed, kes kodus "jala ei käi ja vett ei joo" käivad sellistel reisidel kümneid kilomeetreid päevas ja sõidavad hea meelega ühistranspordiga...
Kui isegi kalli uue auto realiseerimisest jäi üle vaid vana auto ostu raha, hoiad kokku kasko ja see pole enam väike raha.

Siis vaatate koos veel paar suurt kuluartiklit üle, näiteks jätate ära iga-aastase suusa- või soojamaareisi, kodus keerad toatemperatuuri 23 pealt 19 peale, kustutad enda järel tuled ja ei käi iga päev hommikul-õhtul kuuma dušši all (merel ei ole ju puhas vesi ja elekter raisata!) ja ongi juba vajalik kokkuhoid olemas. Võib-olla tuleb veel mõnest ebavajalikust kulust loobuda nagu suguliste-lehmalellepoegade sünnipäevad ja suguvõsa kokkutulekud (päris räme kulu alati ja kasu pole neist tolkugi), juhtub mõni pisut vähemolulise tegelase pulm või juubel olema, sellest vingerdad ka ära, jälle saad mingi summa hoiupõrsasse panna. Otse loomulikult lööd kodus ise naela seina, vahetad lambipirni ära ja jahi põhja värvid ka ise ära, mitte ei telli nendeks töödeks "spetsialisti" - veel mõned kümned kuni sajad tugrikud olemas. Jne, jne.
Ja otseloomulikult harjutad kogu peret sööma nii, et toitu ei visataks ära aga menüü oleks võimalikult mitmekesine ja toitev. Poes mõtled ja vaatad hinda, mitte ei lahmi ja hoiad veel iga kuu päris palju kokku. Lisdaks tegeled kogu selel aja ga päev laste kasvatamisega, et nad sööks kõike ,ei vinguks, ei nõuaks omale iga jumala kord poes totter-debiilseid "asju", ei karjuks asjata iga pisema koksu peale ja muidugi ei püherdaks demonstratiivselt röökides maas, endal nägu punane ja hingamine sassis, kui (tavaliselt isa aga mõnes peres ka ema) neilt viisakat käitumist nõuab.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group