Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Palutud reisikirjeldus "Jahi ost ja kojutulek"
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Okt 2011 13:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 21 Aug 2010 16:46
Postitusi: 78
Asukoht: saaremaa
Eks ma siis alustan uuesti reisikirjeldusega.Selleks, et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest päevast kui...lõi pea sassi teemal purjetamine.Käisin juba augusti kuust nagu munavalus ringi, kuna kutsuti kolmapäevakul kaasa lööma ja nii mu katus läks..Igatahes algas hull kaatri müük ja veel hullem jahi otsimine, millest ka teie osa saite, kuna sõber Priit algatas Kipperis keskustelu, millist jahti jne. Igatahes, valitud sai üks ja siis teine ja siis ka kolmas(kaatri müük venis ja purjekad vahetasid omanikke ilma minu osaluseta) Lõpuks kaater müüdud ja 100 kõnet svenssoniga ning kiindumus esmapilgust ehk siis Biscaya 8 ½ .Ei teagi mis kindel tunne mul rinnus oli aga ma teadsin, et see on just see.Kõik oli nagu korras aga meeskonda netu.Priidu pidi ka Hispaaniasse kimama ja nii ma siis istusin nägu mossis ja püüdsin lahendada ristsõna kust leida mehed kaasa.Enda purjetamise kogemused piirdusid paari kolmapäevaku ja ühe laupäevakuga.Kuna sügis murdis ka veel sisse olin ikka päris mossis kuni tuli kõne ja pakuti Lote meeskonnast kahte selli.Oh seda rõõmu...tsekkisime siis ilmataadi tegemisi ja leidsime, et ainuke hetk on neljap.29 ..Piletid laevale ja minek.Sai siis pakitud riideid ja muud mudru ning see kogus mis kokku tuli oli ikka muljet avaldav.Meeskond siis mina ja poiss ning kaks vaprat Lote kapitaani.Sebisime siis Revalisse ja poodi provianti hankima.Arve poes 109 tugrikut.Kotid paisusid veel enam... azaa.Igatahes aega oli üle ja külastasime Lennusadamat ja Paadipoodi ning ajasime endid siis laeva.Midagi eriskummalist peale üsna niru rootsi laua ei juhtunud kuni...mul niigi närvid läbi ja und polnud loota aga see mis ees ootas mnjaaa.Ühesõnaga, ilmusid kapitaanid kajutisse mingi ühe-kahe ajal öösel ja imestasid miks me ei maga, kuna nad olla hoiatanud, et parem oleks kui me magaks.No mis ikka, tekk üle pea ja unemati külaskäiku ootama...ja siis see algas..algul pisike norsatus mis mind muigele ajas, aga see oli hoiatus lask.Ma ka sõjas käinud ja igatsugu asju näinud aga kogemus oli uus.Lamasin ja mõtlesin kas nutta või naerda, aru ei saa kuidas inimene ise üles ei ärka sellise mürina ja kraaksatuste peale.Kannatasin siis poole kuueni, siis ajasin püksid jalga ja läksin liikvele lootuses laevalt leida mõni mehhaanik või keski kellel võiks olla kõrvatroppe.Kolasin päris jupp aega kuni info letist küsiti miks ma ei maga.Seletasin mure ja ennnäe imet, ulatati tropid.Uus katse teki all...saabus vaikus koos unega kuni 8.30, ja seda Eesti aja järgi.Kohvid ja käte-jalgade värisedes Stoki pinnale.Svennsson oli vastu tulnud nagu lepitud ja sõit algas teadmatusse.Kimades a 45 min. Jõudsime maalilise veesilma äärde, kus umbes kuue aluse keskel loksus uniselt piltidelt tuttav sõiduk.Esimene mõte oli, et õnneks on suurem kui kartsin...Kapitaanid hakkasid alust üle vaatama ja mina ootasin otsust...kuna näod olid lõbusad ja noogutused paljutähendavad alustasime svennssoniga paberite ja rahatähtede vahetamist.Kogu operatsioon vältas v.olla pool tundi ja kohe minema, kartuses saabuva pimeduse ees.Saime inffi, et Soedertaljeni peaks minema 4 tunniga ehk siis lüüsideni, sellest ka kiire.Lootus oli läbida tudmatu suurus valgel ajal.Purjed püsti,modra käima ja minekut.Tekil käis sebimine purjedega, mina olin aluse kõhus ja püüdsin ühendada kaasa võetud plotterit.Ettevõtmine õnnestus kiirelt ja valutult ning alustasime põhjalikumat ülevaatust ning keskustelu mis me siis raha eest olime saanud.Saanud olime üht kui teist, kapitaanid arutasid kuidas on võimalik, et purjed on tutikad, nimelt tekkis küsimus miks svennssonil on purjepaat kui ta sõidab ainult mootoriga...seda, et groot on uus ma teadsin aga , et ka genu on nagu tutikas, tuli meeldiva üllatusena.WC uus elektriga ja puha, spirdi köök uus, külmik mingi kompressoriga uus,valgustus Ledidega,tööriistu ja muud mudru hunnikus ja kõik kvaliteet kama.Soendus Wallas (väidetavalt just hooldatud),päikepaneel, kolm uut akut jne...tuju ponks ja ilm super.Istusime särgi väel tekil ja nautisime ilma ja olu.Ümbritsev oli lummavalt ilus ja vaikne.Vastu tuli mõni üksik jaht ja mõned väiksemat sorti mootoriga alust, vastu tervitama vaevus vaid Saksa meeskond aga see selleks.Kuna tuult polnud popsutasime aga edasi.Esimene huvi pakkuv objekt (kontineri suurune onn)asetses kest vett ja haises kui kurat, püüdsime välja mõelda mis see küll olla võiks aga see selleks.Nii me siis sinna lüüside maailma saabusime.Otsad kinni ja ootama mis juhtub.Helistasin numbril mis kuvatud mingil tablool..käsk oodata.Ilm super ja tuju ponks.Saabus mingi mega suur alus mis meetri pealt sinna lüüsi mahtus, nipsti oligi läinud ja meie kord.Kuna keegi oli kellelegi rääkinud kuidas lüüsis käitud püüdsime end kuidagi kinnitada , hoidsime seniks ahtrist ja vöörist ennast kätega mingite vaierite küljes kui juba olid käed taevas ja lüüsi värav avanes..moraal loost siis selline, et ärge ennast kusagile kinni siduge..see kõik käib nii siga kiiresti ja kui meil oleks õnnestud endid kinnitada, oleksime näinud ka alust kiilust allpool...muhahaaame oleks rippunud seinal.Igatahes keegi raha ei küsinud ja sõit jätkus.Kuna lüüsi(de)ni olime jõudnud 5 tunniga, hakkas tasahilju pimenema.No mis seal ikka, tuled põlema ja.....aga süttis vaid ahtri tuluke..kribinal krabinal vööri, sakutasin natsa ja põles, sakutasin ja tagusin, et kustuks uuesti aga essugi(põleb siiani), mast on tumm ja pime, eks siis algasid otsingud ja leidmised, ühesõnaga tund aega hirmu ja 10 x põlenud kaitsmed aga korda ma nad sain(pistikus osad oksüd.osad lühises juhtmed).Kurat, see külitamine taskulamp suus tegi oma töö, püsti ei saa ja puusakont valus mis kole..aga sai lõpuks ikka liikuma..No mis seal ikka sõit jätkub, suured laevad panevad seal skäärides sellise itsiga, et vaata ette...igatahes seiklused jätkuvad nautides öist tähistaevast ja sooja õhku, tuult ikka netu.Liigume 5,5 knotsu ja mootor popsub...kui siis kolaki ja kilaki ja sõit seisab kivi otsas...oh saa, ma ikka ehmatasin enda kangeks, plotter näitab 10+ vett kiilu all aga..krt. kus nüüd läks asjakohaste ja täpsete käskluste jagamiseks..kes rippus poomi peal, kes vahtis juhmi näoga kajutist(oli just maga läinud ja ka jäänud), ühe sõnaga lollidel ikka veab, üks kapitaanidest kargas sokkides ja sooja pesu pükstega üle parda tüürpoordist paistva kalju otsa ja püüdis meid lahti lükata kuna tuuleke surus meid kalju suunas, mina hoidsin pinni ja prozet..igatahes lahti me saime ja edasi sõitsime suts ärevamas meeleolus.Õppetunniks siis seekord teadmine, et korralik proze peab kaasas olema, taskulambiga ei saanud essugi aru kus kivi kus vesi.Lamp sai tegelikult kaasa juhuse läbi aga see selleks, vedas, mis muud.Minu, kui juhmi inimese ettekujutus olukorrast oli siis see, et tuul kolistab meid mööda kive ja tasahilju hakkavad jahi tükid ulgumere poole hulpima, ning hommikupäike leiab rootsi kivi otsas istumas neli meest kellel pole peale sita tuju midagi ei seljas ega kõhus.Kui ma sellest mõttest teistelegi rääkisin oli neil nalja nabani ja sain kuulda igatsugu juhtumisi millede kõrval pidi meie asetleidnud sündmus olema nagu peeretus kõrbes...No mis seal ikka, sõit edasi modra pobina saatel hommikkusse.Saabus päev ja ilm sama.Soe kurask, tuult vähe võitu, et ainult purjedel lasta, kerge tankimine ja edasi mis seal muud, avameri..laine a 0,5m taamal mõni üksik laevuke...Ainukene smärkimisväärne sündmus oli manööver MOB ehk siis minu peast lennanud mütsi päästmine...ühe manöövriga tõime ära...vot sulle sähh.Taas lähenemas öö ja alustasin siis soojenduse käivitamisega mis päädis lõpuks sellise tossuga kajutis, et me kartsime meie norskemasina tervise pärast, kes magas all.Igatahes alustasin agregaadi, mis väidetavalt just hooldatud oli, parandamist.Istusin, pea kapis, kus see jublakas seinas oli ja tegelesin nuputamisega mida ja kuidas...nii kaua kui nuputasin , sain kapi põhja kogunenud gaasidest sellise mürgituse, et ma arvasin enese teise ilma kolivat...igatahes hommikul, kui tervis lubas, alstasin taas remonditöödega, kuklas norskuri kurjad silmad, et jälle minu vaht läbi ja sa sigudikk alustad taas tossamisega aga mis seal ikka, seekord kruvisin, peale loogilist mõttetööd, lahti tekil oleva sumpsi, kus kaks toru ühes, ehks põlemiseks tarvitatav värske õhk ja selle toru sees peenem, kust heitgaasid jalga lasevad.No mis sa kostad, sumpsi toru oli 3 senti lühem kui peaks ja sealt ta ka gaasid tuppa ajas.Natuke venitamist ja voolimist ning tuba soe ja õhk puhas..Öistest seiklustest ma ainult kuulsin( ise vaakusin hinge kois), et midagi ei juhtunud, ning suurtest laevateedest üle risti minek oli ok.Hommik tõi kaasa Sõrve majaka ja veits jahedama ilma.Sõrvekas kompenseeris seesmise sooja tekkega hinges külma.Taas kütuse mõõtmine ning selgus 2cm veel ja jokk.Otsus: purjed ja sildumiseks viimane tilk kütust.Taevas hakkas tumenema ning arvasime ennast täispaketi saavat teemal torm ka ikke kuis muidu..aga ei midagi, tuult tegi õnneks heasti ja sõit läks 5-6 knotsuga kodu suunas.Igatahes kell 1800 pühap. Olime sadamas ja otsad kinni.Kail seisid piirivalvekad nagu kutsutad ja viisakalt uurinud kust tuleme ja millal, lahkusid nad oma teed..Resümeeks siis see, et kütust kogu teele kulus 42L, raha pennigi.Sihuke jutt siis..pikk ja ei midagi huvitavat aga ise tahtsite....muhahaaa
Maani kummardus ja tänud Lote sõbralikule meeskonnale.............
Püüan nüüd pilte ka kuidagi üles seada..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Okt 2011 15:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Aitäh meeleoluka loo eest ja palju õnne!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Okt 2011 15:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Tonti! Mõtlesin, et loen paar rida ja sukeldun töösse tagasi. Ei saan'd enne pidama kui köik sai läbi :D

Poleks see telegrammikeeles oln'd oleks veel eriti vinge! Aga palju önne ikkagi!

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Okt 2011 16:03 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Juul 2009 23:20
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Tänud, väga muhe lugemine. Kui veel pildid ka tulevad läheb veel põnevamaks.

Palju õnne, palju miile järgmisel hooajal ja seitse jalga vett kiilu alla!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 08:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 21 Aug 2010 16:46
Postitusi: 78
Asukoht: saaremaa
Hommikut seltsimehed...vabanduseks pean mainima, et ma kirjaoskamatu mitte ei ole aga...ma kirjutasin korra kogu loo ja siis ta kadus...uue kribasin tööl olles ja seda nagu kurjast vaimust vaevatud, sellest ka apsud ja segased laused.Mis puudutab pilte ...mis kus ja millal, ma olen ausalt igal õhtul proovinud mootorit käivitada..pühapäe läks-esmapäev mitte, seega, imeme õhku kusagilt ja nii mu õhtud lähevad..aga äkki täna?!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 08:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Palju õnne!
Ilus algus, kui ma kunagi Gamajoni tõin siis oli mul ka kaks kaptenit kaasas ja vahejuhtumistest ei säästnud seegi ;)

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 08:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 21 Aug 2010 16:46
Postitusi: 78
Asukoht: saaremaa
Nii ta on see eluke, et juhtub ja ongi kõik..Me tõstsime eelmise nädala lõpu poole nupsu korraks välja, et tuvastada kivide poolt tekitatud kahju. Samas pilk peale visata vindile mis klapitav.Tundus kuidagi, et see sindrinahk ei avane korralikult.Tag. käik oleks nagu olematu.Igatahes, kahjusid polnud, peale peopesa suuruse ja a 0,5cm sügavuse lommu tinas ning kriips-kraaps roolilehe alumises osas.Veelkord-Jumal hoiab lolle ja joodikuid.Mina kvlaifitseerun esimeste hulka-vaimse puudega vist.(Mõte ajendub mootori mitte käivitumisest)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 08:43 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
See pole korralik kapten kes pole kunagi kivides/madalal käinud. Ja ma tahaks näha mõnda kogenud purjetajat, kellega seda kunagi juhtunud poleks.

Kui juba piltide lisamiseks läheb siis võiks tegelikult jutule ka reavahed sisse panna. Ma pidil lolliks minema selle lugemisega, ei leia järgmist rida üles :-)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 08:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
seafox kirjutas:
Samas pilk peale visata vindile mis klapitav.Tundus kuidagi, et see sindrinahk ei avane korralikult.Tag. käik oleks nagu olematu.


Et olematu võrreldes tavalise propaga või olematu võrreldes teiste volditavatega? Mul nende klapitavate kruvidega endal suurem kogemus küll puudub, aga on teada-tuntud asi, et klapitavatel kruvidel ongi tagasikäik suhteliselt tuim. See asjaolu on andnud põhjust luua maailma veel igasuguseid muid mehhanisme nagu näiteks kruvid mis ei lapi end kokku vaid keeravad labad täiesti risti ja takistuse seega minimaalseks.
Minu kogemus on pigem sellest ajast kui ehitasime JM'i ja kruvi valik oli päevakorral. Jesper tol ajal just rääkiski, et ta hea meelega väldiks seda kokkukäivat kruvi ja justnimelt väga kehvade reversiomaduste pärast. Aga selline sinnagi ikkagi lõpuks tuli.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 10:32 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Veebr 2007 10:43
Postitusi: 51
Asukoht: Tallinn/Orjaku
Täpselt kuu aega tagasi tõime ka Rootsist ühe Albin 79 millel samuti Volvo-Penta MD5A ja kokkukäiv propa.Tagasikäik on jah selline pehmelt õeldes tagsihoidlik - rooli ei kuula (enamasti läheb otse) ja erilist vedu ei ole.Tugevama tuulega sadamas poi pealt lahkudes peab sellega väga tähelepanelik olema kui alus seisab nagu enamasti vöör kai poole.
Teine asi mida kogesime nädal peale toomist Sõru sadamas oli see ,et sadamast lahkudes käik sisse ,aga edasi ei liigu.Teine jaht veel slepis.Peale tugevaid tuuli oli sadama akvatooriumisse päris palju rohtu kandnud ja see oli ümber propa kerinud selliselt, et labad enam ei avanenud.See ilmselt on üks lahtikäiva propa miinus võrreldes jäiga vindiga kuna teistel jahtidel ,milledel jäikade labadega vindid, seda probleemi ei esinenud.Mere peal oli tükk tegemist ,et edasi tagasi lastes see ümber kerinud tuust sealt eemalduks.
Muuseas vahetult enne Rootsi minekut Hammerjackist tööriistu kaasa soetaddes läks ühe sealse sõbraga jutuks ,et tahab kaatrit osta ja olevat Tartust ühe välja valinud.Soovitasin siis siit Kpperist sinu oma ka vaadata (ta ise ei olnud Kipperi aktiivne külastaja). Rootsist tagasi sõidul Hiiumaa lähistel olles helistas ,et sõidab Saaremaalt tagasi ja ostab ilmselt ära.Kuulu järgi pidi rahul olema :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 12:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 21 Aug 2010 16:46
Postitusi: 78
Asukoht: saaremaa
Hei Mark.Kahjuks pole mul grammigi võrdlust nende vintidega.Igatahes mul liikusid labad vabalt.Igaks juhuks määrisin ja võidsin kogu kaadervärki.Arvata võib, et fikseeritud labaga propski tegutseb väärikamalt.Küsimus vist kogu lapitava vindiga on vee takistuses, kui liigutakse purjel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Okt 2011 19:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Klappiva kruviga tagurdamine:
- kui hoogu veel pole, veab tublisti küljele (prop walk)
- kui võimalik, tuleks algul tagurpidi hoog sisse lükata, siis hakkab rool rutem tööle. Poi pealt ära tagurdades eriti hea sikutada.
- Käik alles siis sisse kui hoog olemas.
- eelistada tuleks manöövreid prop walk'i suunas

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Okt 2011 00:23 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
tollel klappival kruvil on selline vahva omapära, et kui edaspidi liikudes veavad nii kiirendus kui laba poolt tekitatav veojõud teda "lahti" suunas, siis tagurpidi liikudes veab laba veojõud teda "kokku". tulemus on, et tagurpidi liikudes labad korralikult ei avane ja tulemus on hädine.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Okt 2011 08:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 21 Aug 2010 16:46
Postitusi: 78
Asukoht: saaremaa
Hommikut...klapitav või mitte klapitav aga mootor käima ei lähe ja kõik.Närvid läbi nagu Sidorovi kitsel.Igal õhtul sama geiss...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Okt 2011 09:11 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 26 Apr 2010 21:10
Postitusi: 24
Asukoht: Tallinn/Dirhami
Mul on kolmene folding mille ees võrgu/sodi lõikaja.
Astub edasi hästi, mingit nurinat pole tagurpidi käigu kohta
ja ka ümber labade või võlli pole midagi jäänud.
(ptyi......)

_________________
Ära karda kulu, tekita tulu!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group