Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kes võidab?
Abu Dhabi 10%  10%  [ 2 ]
Camper ETNZ 30%  30%  [ 6 ]
Sanya 0%  0%  [ 0 ]
Puma 20%  20%  [ 4 ]
Groupama 15%  15%  [ 3 ]
Telefonica 25%  25%  [ 5 ]
Hääli kokku : 20
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 10 Dets 2011 22:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
AndresA kirjutas:
Tänast Kaplinna sõitu oli päris vahva vaadata. Täitsa tunne tekkis, et rebimine on. Ikka elasid kaasa. Oluliselt vägevam oli seda laivis vaadata kui America's Cupi.

Teine huvitav asi oli trimm. Need paadid ikka alluvad miskistele teistele füüsikaseadustele. Düüsid on tohutu laiad nende 1X0m2 grootide ja fokade juures. Trimmid imelõdvad tänase 10-12m/s tuulega. Purjed löövad kümnete meetrite kaupa sisse jne. TP52-ga või meil siin suurimate võistluspaatide, x-41-ga ei kannata üldse võrrelda. Päris äge oleks kui keegi viitsiks kirjutada kuidas need paadid tegelikult töötavad.

edit: kümnete meetrite kaupa esiliiki pidi siis. mitte vöörist ahtri suunas....


Ma sain nii aru, et sisse lasti purjedel lüüa ainult siis, kui kiil polnud veel õigele poolele jõudnud, et paati liiga kreeni ei tõmbaks.

_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Dets 2011 08:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Juul 2006 08:20
Postitusi: 204
Asukoht: Suviti merel
Fonx kirjutas:
AndresA kirjutas:
Purjed löövad kümnete meetrite kaupa sisse jne.


Ma sain nii aru, et sisse lasti purjedel lüüa ainult siis, kui kiil polnud veel õigele poolele jõudnud, et paati liiga kreeni ei tõmbaks.


Tundus küll sedamoodi. See kiilu pardast pardasse ajamine kuni 45 kraadi on ikka täiesti midagi muud. Kiilu üle kruvimise pärast siis ka näivalt väga aeglased märgi võtmised. Ja üldse - tegelikult need paadid ei ole ju mõeldud lühiraja sõiduks.

_________________
Happy Cat katamaraanid
FB: HCkatamaraanid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Dets 2011 11:05 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
lee otstel lasti ka sisse lüüa. osad tiimid rohkem kui teised. see ei olnud tegelikult ainult eilses videos, Alicantes märkasin kõigepealt. Reaalselt see väike sisselöömine ei tee ju midagi kui sa full power reziimis oled ning eespuri on 150m2 suur. Aga võimalik tõesti näiteks et kuniks kiil 40' saab peab natuke üle pressima, et paat püsti püsiks

Aga seletage seda suurte düüside asja?

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Dets 2011 17:35 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Arumaivõi.. Racetracker ja game on mõlemad ikka uskumatult haleda kvaliteediga. Ei pea koormusele vastu, kõvasti defekte ja loogikavigasid. Võibolla professionaalne kretinism arvestades, et tegelen tarkvara kvaliteediga ka elukutseliselt...

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 13 Dets 2011 16:37 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Mitte ei saa aru mida Camper tegi.... Krüssus olid trajektoorid sellised:

Kallas
__
....|...........|
....|_____|

Lõunapoolus

See slaak kaldapoole oli puhas häving.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Viimati muutis AndresA, Teisipäev, 13 Dets 2011 23:18, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 13 Dets 2011 21:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 21 Juun 2004 13:37
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
küll neil mingi plaan oli. huvitavam on hoopis see, et ühed läksid kalda alla, teised merele, Groupama läks keskelt ja... sai vingelt minema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 14 Jaan 2012 13:18 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Kuidagi nutuseks kisub asi ameeriklastele. Tundub vägisi, et Puma ei saa kohe üldse pildile. Ja Telefonica ning Groupama on teistest lihtsalt füüsiliselt tükk maad kiiremad. Tee või tina. Positiivne on, et seni äärmiselt halva õnnega Ian Walker suutis kodusadamas kaigaste vahel võidu võtta ning sadamast väljudes häid taktikalisi otsuseid tehes häid positsioone näidata. Camper tiksub igavese kolmandana. Tagant poolt tulijatel hobujõude nagu piisavalt olema ei tundu. Kui, siis pressivad hea strateegia ja taktikaga. Aga selles osas on ETNZ mehed isegi parajad mihklid.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: VOR 2011-2012 - väikesed parandused Sanyas
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 13 Veebr 2012 11:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
rohkem pilte leiab siit:
http://www.volvooceanrace.com/en/photo_ ... index.html
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2012 17:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 242
Asukoht: Maailmameri
Päris tõsine minek:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UrKQgJykdO4&feature=player_embedded[/youtube]
Kas Groupama ja Puma peavad vastu?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2012 18:47 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Käesoleval etapil Uus-Meremaalt Brasiiliasse:

Telefonica delamineerus nagu Sanya 1. etapil
Camperil põrusid pikipidised tugevdused kere küljest lahti koos esimese bulkheadiga
Abu Dhabil tuli nr 4 foka halsinuka kinnitus kere küljest lahti

Käige kuradile oma alakaaluliste paatidega. See on nagu naised kellel kondi peal liha ei ole. Alguses võib tore tunduda aga väga kaua ei naudi.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2012 20:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 01 Juul 2009 17:25
Postitusi: 61
Asukoht: Tallinn
Sanya seisab ka juba kai peal. Nii et siis kogunisti kaks paati heitlevad etapivõidu nimel?

Seni on olnud küll väga põnev jälgida seda võistlust, aga see liigne lagunemine nagu ei ole nii põnev.

Jälgimine on küll enneolematult huvitavaks tehtud - videopilt otse paadist jne jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2012 20:29 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
No Sanya pauk oli eriti nutune - nad murdsid rooli palleri kere ja teki vahelt. mille tulemusena rebis palleri alumine ots alumised laagrid pilbasteks ja koguti sekundite jooksul märkimisväärne kogus vett tagamisse veekindlasse kambrisse. Vanasti andsid ikka roolilehed ene saba kui millelegi otsa sõideti. Süsinikus pallerid aga tunduvad oma elu elavat.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Mär 2012 21:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
ullar kirjutas:
Päris tõsine minek:


Oi kui hea film, vaatan uuesti ja uuesti, tõesti naljakas! Kosmoselaevas on mehed kaaluta olekus ja hõljuvad kuskilt kinni hoides, aga siin ka! Märg huumor! Head näitlejad, mu lemmik on paremas nurgas, kes võimleb selle musta rõngaga. Lõpus on sinise ujumismütsiga, ise käpuli maas aga juba keerutab rõngast. Ei maivõi :) ilma irooniata, hea.
Fännid, andestust....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mär 2012 07:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 242
Asukoht: Maailmameri
Tim kirjutas:
...kes võimleb selle musta rõngaga.
Selle nurga alt ei osanud seda videot ise vaadatagi :roll:

Aga tõsiselt, 70 jalane meeletu kiiluga elukas käib külili nagu mängupart. Selles valguses alles saad aru Banque Populaire meeskonna saavutusest kes samades tingimustes ja veel suurematel kiirustel oma trimaraani püsti suutsid hoida. Huvitaval kombel ei lagunenud neil paat alt ära ka. Kas multihullide disain on hetkel tõesti monohullide disainist nii kaugele ette ära läinud?

_________________
You must then know the sea, and know that you know it, and not forget that it was made to be sailed over. J. Slocum


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mär 2012 11:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
ullar kirjutas:
Kas multihullide disain on hetkel tõesti monohullide disainist nii kaugele ette ära läinud?

See on lihtsalt puhas füüsika ja ka tõenäosusteooria. Võlusõnadeks pindala, kaal ja kiirus. Multid on minimaalse massiga, minimaalse jäiga pindalaga ja monodega võrreldes ülikiired. Kuna multid on ülikerged, on nad põhimõtteliselt vee kohal ja reageerivad ka selle võrra kordi kiiremini veetasemele. Ehk nad on "korgid" ja kerkivad koos lainega palju kergemalt, kui rasked monod.
Siis on nende pindala, mis üldse liikuvate veemassidega kokku puutub, väike. Eriti väike on nende horisontaalne "tihe" pindala. Nende tekkide peale ja kreenis olled kerede külgedele/põhjale ei saagi tekkida kõnealuse videoga võrreldavat veemassi lööki, selleks lihtsalt ei ole pinda! Need on puhtad vee liikumisega risti olevad ruutmeetrid, mida monode puhul saab Loodus taguda ja lõhkuda. Ja Loodusel on "tahet ning vastupidavust" ühte ja sama katset korrata kasvõi miljardeid kordi...

Kolmandaks liiguvad nad alati veest (ehk lainetest) oluliselt kiiremini ja kui isegi multi ninaees tekib jõuline hävitav murdlaine, on nad hetkega sellest eemaldunud. Kuna nad on nii ülikiired ja ülireageerivad, siis on roolimehel võimalik mingi ~99% kordadest ohtlikest lainetest "puhtalt" mööduda. ~1% ongi force major, kus mingi lõhkuv või vööri uputav laine tekib nii, et seda kas ei nähtud või ei olnud enam võimalik reagaeerida. Siis lähevad ka multide ujukid pooleks ja "madal-lendavad" tridki üle nipli.

Egas siis polüneeslastest pärismaalased päris lollid polnud, kui keset ookeani aga räige kaldaäärse murdlainetusega saarestikes elades just multidega ringi sõitsid. Seega on multihullide disain juba aastatuhandeidki väga suures piires täpselt sama ja "lõputu arv kordi" testitud reaalsetes oludes, monuhullidega aga katsetatakse kogu aeg midagi täiesti uut ja seega tundmatut. Kanuu jääb kanuuks ja süsta sütaks isegi siis, kui seda lahendada 46-meetrises mõõtkavas ning ühe asemel ühendada omavahel kaks või kolm ;) Multide puhul peale Hydropteri on muutunud ju vaid see osa, mis on veest kõrgemal. Vee all ja veepiiri lähedal on nad kõik "inimsööjate veesõidukid"...

Edit: kui juba videod, siis konkurentsitult parim video illustreerimaks moodsa monohull-võidusõidualuse Looduse räsitava pinna suurust on Alex Thomsoni Open60 "Hugo Boss" kiilul kõndimise katse... Mõelda, kui seda pinda tabab liikuv veemass, mis jõududega peab see "õnnetu" süsinikkere hakkama saama? Lisaks veel tohutu kiil, mis väänab kogu struktuuri. Mõju ja vastasmõju. Multidel see mure puudub.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group