Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kes võidab?
Abu Dhabi 10%  10%  [ 2 ]
Camper ETNZ 30%  30%  [ 6 ]
Sanya 0%  0%  [ 0 ]
Puma 20%  20%  [ 4 ]
Groupama 15%  15%  [ 3 ]
Telefonica 25%  25%  [ 5 ]
Hääli kokku : 20
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mär 2012 13:21 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Polüneeslased sõitsid multidega tulenevalt nendele kättesaadava materjali eripärast ja sellest tulenevast vajadusest lisastabiilsuse järele.

Ellen McArthur näiteks ütles, et kõige hirmsam asi tema ümbermaailma tripi juures oligi see kui erinevad kered said erinevate lainete poolt koletuid lakse. Öösel ja tuhandete miilide kaugusel kuivast ja soojast kohast.

Mina ütleks, et VO70 disain on üle võlli mitte et multihullud oleks tohutult palju sobilikumad ümbermaailma võiduajamiseks.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mär 2012 13:49 
Eemal

Liitunud: Reede, 16 Mär 2007 17:46
Postitusi: 3
Tahaks neid professionale näha, kes tormiga allatuules või pooltuules nii kreenis paadiga sõidavad või neid mehi, kes trimaraanidega läbi murdlainete sõidavad?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mär 2012 14:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
Mina ütleks, et VO70 disain on üle võlli mitte et multihullud oleks tohutult palju sobilikumad ümbermaailma võiduajamiseks.

Kogu tippsport on üle võlli! Viimasena on sinnani jõudnud ka purjetamine ja seda tänu maistele ning kosmilistele "asjadele" ehk materjalidele. Ja tasapisi jõuab ka neile teadmine, küll paarikümneaastase takkajärgi tarkusega, et kaalusäästuga saavutad küll kiiruse aga kompad IGA ajahetk surma piire. Mõnikord ajab mind suisa "hulluks" see, et mereinimesed maistest asjadest mitte midagi ei tea ja mitte midagi ei õpi!

Maailma avamere/ookeani sportpurjetamise seis on hetkel täpselt seal, kus autoralli oli aastal 1986 ja F1 u.1994. Õigemini oleme isegi materjalikautuses absoluutselt TÄPSELT maikuus aastas 1986, Henri Toivonen istub Korsikal Lancia Delta S4 (eks kõik kipperlasedki teavad peast, millega ja mis materjalidest autoga oli tegu!) rooli ja edasist teab iga haritud inimene... Ja mis juhtus Sennaga (ning Ratzenbergeriga), mäletavad ka kõik. Muuseas, jälle mai esimesed päevad! Uued materjalid, võimsuse kasv, kaalusääst ohutuse arvelt nii monokokis kui aerodünaamilistes detailides (Ratzi surma põhjus) ja nii need laibad aga tulevad.
See on vaid aja küsimus, kui samasugune katastroof tabab kedagi kusagil merel. Annaks jumal, et mitte selle aasta mai esimestel päevadel.

Kuigi on karmistatud tehnilisi nõudmisi, on need võimsuse/kiiruse kasvuga selgelt mitte kooskõlas. Siiani on rohkem panustatud Open60 klassi vastupidavamaks tegemisel sest need lagunesid ikka jubedal kombel! Sama ajastu VO70'ed olid suisa tankid vastupidavuselt, ainult üks läks põhja... ja tesitel juhtunud suurt muud, kui uudse kiiluga "kergeid" probleeme.
Kahjuks on inimeseloom kord juba nii loll, et kõigepealt peab keegi surma saama ja siis hakatakse mõtlema. Vastupidi juhtub kahjuks kole harva.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mär 2012 15:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Tim kirjutas:

Oi kui hea film, vaatan uuesti ja uuesti, tõesti naljakas! Kosmoselaevas on mehed kaaluta olekus ja hõljuvad kuskilt kinni hoides, aga siin ka! Märg huumor! Head näitlejad/.../ Ei maivõi :) ilma irooniata, hea/.../


Tim, sa tabad ikka naelapea pihta!
Tükk aega vaevas mind VORi suhtes segadus. What's the point?
Aga sa võtad selle nii kenasti kokku: unusta inimeste päris ohud, retke jaoks sobimatud alused ja naudi saunaõlle kõrvale seda, kuidas tüübid ringi hõljuvad, huuli kokku õmblevad või avariitaglasega 700 nm lähima maani loksuvad...nagu Hollywoodi trilleris! Nii ongi: kui midagi juhtub, saadetakse kaubalaev järgi ja küll kõik saab korda!

VORist on juba mitmes mõttes tsirkus saanud: need alused on ju mõeldud kiireks sõiduks Lõuna ookeanil, aga kuna suurimad sponsorid on Abu Dhabis ja Sanyas, siis kujunes pool retkest ju tuulevaikusega võitlemiseks...

Ilmselt marsruuti arvestades olid ka kered selle võõra kergemad. Süsiniku kõikvõimsust diskrediteerib see üritus kõvasti.

Kokkuvõtvalt, huvitavad on ikka need alad, kus pannakse proovile inimvõimed, mitte masinad. Arvuti on ammu inimest võitnud.
On kurb, et VORi pingerida mõjutab nii olulisel määral see, kes kui palju oma paati lappima peab.


Viimati muutis Meerschwein, Kolmapäev, 28 Mär 2012 16:11, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mär 2012 16:01 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Open 60 klass tahetakse One Designiks teha proto asemel. See on raudselt positiivne! Aga seal klassis on rohkem sõite ja tihemini. Paatide eeldatav eluiga pikem. Kõik paadid sõidavad ringe ja ringe ümber palli. Rohkem paate ja rohkem arendamist-arengut.

VO70 paadid on tehtud ainult üheks litriks ümber kera ja siis edaspidi on nad lihtsalt kallid mänguasjad kaigaste vahel ajamiseks, mis lastakse kaunis kiiresti ära rapetada kuna keegi ei jõua neid hooldada.

Aga kui kõigi tiimide disainieelarve panna ühte patta ja selle eest järgmiseks sõiduks teha kõigile identsed alused? Tohutu head, kvaliteetsed ja kiired paadid saaks. Jääks veel raha ülegi teha väga korralik kvaliteedikontroll kõigile isenditele. Purjeid siis igaüks disainib ise kuidas tahab ja tõstab tekivarustust ringi.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mär 2012 22:48 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
AndresA kirjutas:
Open 60 klass tahetakse One Designiks teha proto asemel. See on raudselt positiivne! Aga seal klassis on rohkem sõite ja tihemini. Paatide eeldatav eluiga pikem. Kõik paadid sõidavad ringe ja ringe ümber palli. Rohkem paate ja rohkem arendamist-arengut.

VO70 paadid on tehtud ainult üheks litriks ümber kera ja siis edaspidi on nad lihtsalt kallid mänguasjad kaigaste vahel ajamiseks, mis lastakse kaunis kiiresti ära rapetada kuna keegi ei jõua neid hooldada.

Aga kui kõigi tiimide disainieelarve panna ühte patta ja selle eest järgmiseks sõiduks teha kõigile identsed alused? Tohutu head, kvaliteetsed ja kiired paadid saaks. Jääks veel raha ülegi teha väga korralik kvaliteedikontroll kõigile isenditele. Purjeid siis igaüks disainib ise kuidas tahab ja tõstab tekivarustust ringi.


Kas mitte sellises omavahelises konkurentsis kogu ala mitte rohkem ei arene? Mõtle kui formel 1's ka kõik sõidaks samasuguste autodega ;) Meie igapäevased sõidukid oleks ka siis arvatavasti natuke vähem arenenud.

Mina ei saa sellest virinast aru, et jube lõhkumine. See näitab, et piir on lähedal ja see ongi ju asja iva, ajada viimase vindini asjad. Kuna navigeerimine ja muud oskused seal enam väga palju rolli ei mängi (loe: arvuti, kommunikatsioon), siis tuleb varustusest viimane välja pigistada. Eks õpitakse ja järgmine kord on jälle teistmoodi.

AC ju läks korra ulmeks, nüüd tagasi jalgadega maa peal. Aga õppetund kogu purjetamisele oli sealt kõva (tiibpurje uus katse).

Päeva lõpuks vaatame neid videosid, arutame siin ja tasapisi unistame ise samasugustest kogemustest. Kui see oleks Eesti ettevõtmine, siis aasta turundusteo auhinna saaksid nad selle eest küll. Mis ongi ju tegelikult kogu selle tsirkuse eesmärk.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Mär 2012 23:30 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Aga eks muidugi progress on hea ja keegi peab ka viimase piiri peal elama, et One Design paatidel midagi üle võtta oleks. Samas kogu see raha mis sinna upub on ikka kaunis metsik. Spordi seisukohast oleks ikka ägedam näha rohkem paate ja võistlust suurema pundi vahel kui praegu - ainult Groupama ja Puma kahekesi. Ei viitsi enam träkkeritki vaadata...

Mina isiklikult ei pea jäiku tiibu eriliseks progressiks purjetamise kui spordi seisukohalt. Nad on natuke liiga ebapraktilised. Aga no samas tundusid katamaraanid ka vist kunagi liiga ebapraktilised, et ümber palli käia. Ju kunagi sõidavad tiivaga ka ringi ära. 10-20 aasta pärast.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Mär 2012 19:43 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Tere..

http://www.volvooceanrace.com/en/news/5 ... amage.html

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Apr 2012 18:51 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Päris vahva. Groupama ka mängust väljas:
http://www.volvooceanrace.com/en/news/5 ... -mast.html

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Apr 2012 19:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 242
Asukoht: Maailmameri
Ja neid jäi ainult kaks...

Groupamalt oli viimasel ajal väga vähe teateid. Kas neil oli veel muresid millest ei räägitud? Oli tunda, et midagi on veel juhtumas. Ja missuguses korras on Puma taglas?

Ja lõpuks jäi neid ainult üks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Apr 2012 20:03 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Puma on juba korra taglasest ilma jäänud. Küll aga mitte sellel etapil.
Telefonica käis Horni juures pit stopil oma vööri lamineerimas.

Abu Dhabi kahjustused on päris tõsised ja nemad tõenäoliselt niipea liikuma ei saa. Camper suudab ehk oma jupid kokku keevitada ja 3. koha finiši võtta.

Aga... Puma on vist ainumas paat kes pole selles sõidus lisasüsinikku saanud. Vaatame kas veab ikka viimased 600nm välja ja suudab Telefoni seljataga hoida. Nad tahtsid küll hirmsasti võita aga iseasi kas päris nii, et olid ainus paat, mis pilbasteks ei lennanud...

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Apr 2012 23:08 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 21 Nov 2004 11:43
Postitusi: 215
Asukoht: Tallinn
AndresA kirjutas:
Aga... Puma on vist ainumas paat kes pole selles sõidus lisasüsinikku saanud. Vaatame kas veab ikka viimased 600nm välja ja suudab Telefoni seljataga hoida. Nad tahtsid küll hirmsasti võita aga iseasi kas päris nii, et olid ainus paat, mis pilbasteks ei lennanud...


Ei viitsi vanu artikleid üle lugeda aga kas mitte Pumal kaks meest rivist väljas pole.
Et omad kaotused meilgi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Apr 2012 23:09 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Pumal on vist meestega probleeme rohkem olnud. Kellelgi oli õlg liigesest väljas, kellelgi läks mingi haav hapuks. Aga paranesid nad kõik minu mäletamist mööda. Keegi päris pikali maas ei ole minuteada.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Apr 2012 15:55 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 20:12
Postitusi: 14
Eks nemadki kasutasid Soomest abiväge .
http://www.volvooceanrace.com/en/news/5 ... arrap.html
AndresA kirjutas:
Pumal on vist meestega probleeme rohkem olnud. Kellelgi oli õlg liigesest väljas, kellelgi läks mingi haav hapuks. Aga paranesid nad kõik minu mäletamist mööda. Keegi päris pikali maas ei ole minuteada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: VOR 2012 seitsmes etapp läbi
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Juun 2012 11:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 603
Asukoht: rannavesi
7. jupp läbi ja videode pealkirjad viitavad, et ookeanipurjetamine 21. saj alguses sarnaneb teleris jälgitavale maratonjooksule,
mille viimane kilomeeter läbitakse sprinditempos ning ei unustata ka infobittide raalimist.
Endgame - Volvo Ocean Race 2011-12
http://www.youtube.com/watch?v=FTv2mxSH ... l=ee&hd=1&
It's Mathematical - Volvo Ocean Race 2011-12
http://www.youtube.com/watch?v=5JU1xrxn ... l=ee&hd=1&
Abu Dhabi Win Leg 7 & Groupama Take the Lead - Volvo Ocean Race 2011-12
http://www.youtube.com/watch?v=-JmaxK1A ... l=ee&hd=1&


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group