Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: B31-ga Vänernist Tallinna poole
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Apr 2012 18:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Tervitused Rootsi edela nurgast, Falsterbo kanali sadamast. Nädala jagu oleme purjetanud, väike lõik Trollhättani kanali algusest: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SSpUwLSVLlU&context=C4239932ADvjVQa1PpcFNyXCLnXTbNRBymlMWPEd7tiSrTcgT2vVI=[/youtube]
PS! Ka kapten Morel tervitab teid!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Apr 2012 18:48 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 11 Aug 2008 12:58
Postitusi: 304
Asukoht: Kiili/Tallinn
jaah , wäga bro :)
siis järgmises osas loodame osaliste ning ka paadi tutvustamist , jõuab ju veel seriaali sellest teha küll, teil tulla üksjagu veel

_________________
www.tihend.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Apr 2012 19:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 23 Jaan 2004 20:38
Postitusi: 109
Asukoht: Tallinn
Tore meenutada neid sildu ja lüüse eelmisest suvest :) alguses oli kõik uus ja huvitav kuni ühel hetkel muutus tüütuks lüüsimiseks asi :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Apr 2012 14:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Oleme nüüd kõik elusate ja tervetena tagasi, va jaht ise. Veeliinist natuke kõrgemale tuli valus kriips. See on nüüd reisi lõpust alustades, aga täna Tallinna poole viimast miili läbides, kõva tuule ja väikse purjenukaga, käivitasime mootori enne sadamat.....ja....minuti pärast hakkas pada podisema pot-pot, pöörded langesid ja suri välja. Enam käima ei läinud. Tulime purjega sisse, pautisime ja rabelesime, tuule suund oli muutlik hoonete vahel, tuule press oli kõva ja nii see riivakas tuli välja ulatuva kai poldi vastu. Et kohe saan lukksepa ja klaasplasti töid teha.

Millalgi panen siia pilte ja juttu veel juurde, telefonis peaks mõni video ka olema, aga mälukaart sai täis.

Priit ehk ka lisab midagi, Morel tegi blogi, peale minupoolset tsensuuri võib see ka avalikkusele ilmuda.

Siinkohal tänan veel meeskonda, et sellisel varasel kevadel nii pika sõidu ette võtsite. PriitV juhtimisel mu Bellatrix siia jõudis, läbi kõikvõimalike kanalite, sildade ja ilmaolude, puuduvate meremärkide ja tehniliste viperuste kiuste. Võimalusi mitte siia jõuda oli palju....Tema kogemused ja teadmised erinevates olukordades kulusid marjaks ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Apr 2012 12:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nonii, pikast merereisust pisut puhanud ja eile ka mõnuga kuivamaa metsatöödega tegelenud, võib kergekujulise kokkuvõtte teha. Oli tore ja õpetlik reis, mis lõppes tõesti poldiga parda kriipimisega.
Alustame siis just tagantpoolt: kuna olime sunnitud tulema järjekordse mootorijama pärast Noblessnerisse sisse purje all ja tugev keerutav tuul seda kohe üldse ei soosinud, siis pääsedes esimese maaga ühendatud kai juurde välja (poikinnitusega ujuvkai trapp on puudu, maale ei pääseks) tuli kiirelt kuidagimoodi jaht peatuma saada. Madal ujuvkai ja selle veepiiril turritavad tumehallid tikkpoldid "ilmusid" nähtavale siis, kui Tim juba püüdis kaile hüpata ja manöövrit tagasi keerata polnud enam võimalik. Ma lihtsalt ei teadnud ehk ei mäletanud, et selle kai küljes käivad poomid. Kiire otsus: kas võimalik ränk inimvigastus (ei tahaks mõelda, mis juhtunuks siis, kui Tim libastunuks ja kai, jahi ja poltide vahele kukuks!!!) või kerge kraaps pardal, ehk jaht nii lähedale kaile kui võimalik ja loota, et vastasolijad suudavad seda suurt inertsi talitseda. Ideaalist ehk kiirest roolilehe"löögist" ja mitme mehe rammust jäi puudu u.5 mm aga see jätab sügava jälje... Kui üldjuhul on pool sentimeetrit täpsus purjekaga sõidul enam kui piisav, siis sedasorti 20 cm väljapoole (suurem, kui vendri puhverdusmõõt) veepiiril turritavate jäledustega pikitud siil-kaide puhul kahjuks mitte :( Aga õnneks oli see ka ainus tõsisem ektsess kogu ~950 miili jooksul ning seegi täieliku väsimuse/kurnatuse tipul.

Aga siis sõit ise ja jaht, millest pildijoru, mis mittefotokana kvalifitseeruvasse nokkijasse sattus, on näha siit. Algas kõik juba ammu ehk täpsemalt 14.11.2011, kui Sant Carlesis meili lugedes potsatas postkasti Timi kirjake:
Tsiteeri:
Tere soojale maale!
Käisin Rootsi keskel Vänerni järve ääres Boströmi vaatamas. On vana ja kulunud, aga peale korralikku kasimist peaks päris viisakaks jahiks saama. Lõin svenssoniga igatahes käed, tegin sissemakse ja lepingu, kevadel tuleb järgi minna. Selle koha peal oled sina kapteniks kutsutud! Sinna on veel muidugi palju aega ja sul vaja praegune tripp lõpuni seigelda. Hinnaks kauplesin XXXKSEKi, panen mõne foto ka kui koju jõuan.
Faryman 12hp diisel, kööginurk, pliit, külmik, mageveetank, möbleeritud ;), rullgenu, vhf raadio, navilaud jm träni.
Mootori korra panime käima ja purjetamise osa pidi ka ok olema ja kõlbulik pikaks otsaks Eestisse.

Juba seal kaugel soojas sai otsustatud, et selle omajagu ekstreemse teekonna varakevadel peab lihtsalt läbi tegema. Jällegi puhta kogemuse saamiseks, reaalselt väga külmas keskkonnas purjetamiseks. Õhk õhuks, oluline on veetemperatuur, mis kõikus 2 kuni 6 kraadi ja on ülioluline jahi sisetemperatuuri "reguleerija". 2 oli vesi Läänemeres ja Saaremaa all, reisi keskmine oli 3-4. 6 näitas vaid paaris sopis, näiteks teise öö peatuspaigas, "truttade" kohalikus mekas (trollingupaik lõhepüügiks, norrakad, rootslased jne olid kambakesti seal oma paatidega ja lõhed olid ilusad) Dalbergsa maalilises skäärikeses Vänernil. Tegin seal spetsiaalselt Truttale hingevaluks mõned pildid "siilidest" ja niipalju, kui me norrakaga rääkisime, on see superkoht antud tegevuseks! Karavaniplats ja külalissadam koos, tundub kevadel just ja ainult trollinguhuviliste jaoks loodud olevat. Alates Kristinehamnist olid järvel, mis on väga suure mere mõõtu, näha palju-palju trollijaid ja tundus võhikule, et peamine oli mingine külg(tiib) landiga traalimine, mis imetabased purjejahi taaveteid meenutavad "asjad" olid enamusel paatidel ahtril näha.

Kui algselt ol iTim'il veel paar sugulast/sõpra, kes nagu oleks tahtnud kaasa teha, siis eks märtsi lõpu ja aprilli alguse talvine "kliima" lõi meestel junnid vedelaks. Kogemata aga oli mu vanimal sõbral, maismaa kaptenil "Major Moraalil" puhkus ja täiesti kogemata juhtus nii, et korraliku Preisi rivisammu kasutaja ja aseri prouasid oma uhke säärejooksuga hullutanud Komandant sai "alandatud" kaheks nädalaks junga/koka ametipostile. Nii me siis kolmekesti väga vastikul niiskel lumelörtsisel aprilliõhtul Rootsi poole teele asusime. Mis ja kuidas läks, seda edaspidi.
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Apr 2012 15:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Et siis sõitsime esmaspäeva 2.aprilli õhtul suure laevaga Rootsi poole. Stockholmis oli hommikul kokkulepitult vastas müüja poeg vagun-Volvoga (õnneks, sest kola oli meil omajagu!!!) ja korra teepealsest merepoest läbi hüpates jõudsime kenasti Kristinehamni. Jaht oli juba müüja poolt kenasti ette valmistatud vette tõstmiseks, Tim'il jäi üle vaid rahalised ja paberitehingud teha ning ostuhinna sisse kuulunud veeskamine sai juba samal õhtul teoks. Tegu on küll sellise väikse sadamakesega akvatooriumilt aga tehnika on korralik ja staapliplats suur. Seal oli julgelt 40-50 erinevat alust. Traktor tõmbas kiilploki staapliplatsilt tõstuki juurde ja see pistis Bellatrixi vette. Tõstuk oli küll Hispaanias kogetutega ülipisike aga ta oli olemas ja spetsiaalne tõsteauk kais ka! Kogu veeskamisprotsess võttis ~15 minutit ja siis olime juba valmis kodinaid peale tõstma. Kahju, et Tim sügisesel käigul ei näinud seda, et 10-tolline Windeks oli katki - teepealses merepoes olid olemas varunool ja sadamas Skandinaaviale omaselt mastiredel-tõstuk, kust otsast oleks saanud selle kohe ära vahetada. Õnneks oli sel jahil Navman Wind 3100 kell peal ehk ei pidanud pea kuklas mastitoppi vahtima ;)

Etteruttavalt võib öelda, et need "special marine" vidinad on tegelikult üks räige saast kõik: minu arust ei kananta need mitte midagi! Ei niiskust, ei külma! Kui esimese päeva ol iselel displei igati täiuslik, siis külma ja niiskega hangus asi ära ja alles teisel nädalal hakkas otseses kuumas päikeses vaikselt uusi elumärke näitama. Midagi ehk tuule suunda me siiski nägime kogu aja ... aimatavalt. Raymarine'i tridata logi oli ka loll mis loll, kolm korda selle reisi jooksul suutis see üldse kiiruseid manada ja kokku kümnekonan miili jagu läbisõitu fikseerida. Kajalood oli tagant ära (teadsime ette, et andur on katki) ja ainus kogu aja toimiv vidin oli kraadiklaas... Sai searääkija juhtmeid lahti-kokku pandud ja spetsaerosooliga töödeldud aga mingid kalad on sees ja Tim'il tegevust ;)
Ainus tõeliselt kõva vidin ja vastuvaidlematult igal ajahetkel töötav ning kogu reisi tähtsaim seadeldis oli Raymarine'i elektrooniline kompass. See oli vanakooli "lihtsalt kompass", mis vist pilooti juhtida ei suuda, peal vaid kaks nuppu "hold" kursi määramiseks ja +/- kursi parandamiseks. Kuid selle järgi tulimegi sirgjooneliselt nii Uttklippanile otse sissesõidu auku, kui sealt edasi Irbenisse. Rääkimata kõik muud jupid ja jupikesed, kus roolirattaga jahil keerad rooli sinna poole, kuhu tahad kompassinoolt "ajada". Isegi 5-aastane laps saab aru ja hakkama!

Seega kolmapäeva 4.aprilli hommikul kell 10.00 kohaliku järgi, peale esimest ööd jahis mida kütsime vooluvõrgust 2kW lauapuhuriga, asusime kodupoole teele. Ilm oli küll ilus ja selge aga külm - öösel olid kõvad miinused ning lahesopile olid tekkinud õhukesed 1-2 sentimeetrise paksusega kirmetiselaigud. Aga meie pole jobud ega nõrgukesed (nagu Kalevi JK purjetajad, kes kardavad valget aega kasutada ja omi purjekaid vette tõsta - külm olevat!!!) ja korralikult mitmekihiliselt riietatuna asusime Tjurö saare poole teele.
Pilt
Nagu juba öeldud, olid ka kõige kaugemad faarvaatri toikad kenasti vees ja mingit ebamugavust nii vara veele minna me ei tundnud! Kui suur on Vänern ja palju seal on meremärke, saate ise Rootsi interaktiivselt merekaardilt vaadata (minnes muidugi sjökorti peale). Bellatrix ei olud küll esimene jaht vees aga esimene nii kaugelt järve nurgast ja nii pikka teekonda purjetama hakanu kindlasti, sest lüüsidest läksime läbi teise purjekana. Esimene viidi lihtsalt Göteborgi, ju oli lihtsalt odavamas talvituspaigas?
Esimene päev möödus ilma ühegi viperuseta, tuult oli mõnusalt, lainet ka vähe ja krüssasime õhtuks siis Djurö majaka ja MAlbergsholmeni vahelisse lahesoppi, mis on märgitud ohutu ankruplats. Ankur sisse ja esimene öö veepeal koos siiski nõrgajõulise Wallase küttega. Kuna ka see öö oli selge ja õues kõvad miinused, ei saa seda ööd just kõige soojemaks magamiseks pidada. Tekk oli hommikul jälle kerge jääkirme all aga tühja sest! Andsime aga jälle otsad lahti ning krüssasime purjede all Vänerni kitsaimasse pilusse, mis ühendab järve kahte poolt suurt Värmlandssjöni väiksema Dalbosjöniga, kuskaudu pääseb ka Trollhättani kanalisse. Seal pilus tuli käivitada katel ja edasi õhtupaigani tuli teha mootor-krüssamist, sest tuul oli loomulikult silmaauku ja eks aeg tagus ka kergelt tagumikku ;) Vaatasin kaardilt, et Dalbergsa tundub olevat täpselt valge aja kaugusel ja sealt järmine päev paras maa Vänersborgi kanali algusesse ning takkajärgi oli see absoluutselt parim otsus! Elektri saime, kuuma vett ihula saime, sooja oli, ilus oli, raha ei tahetud ja hommikuks oli tuul kenasti keeranud meile sobivasse suunda. Kahjuks kaasnes hea tuulega ka kirdest lähenevad koledad pilverüngad... kuid ainult genuga pakstaagis lendasime imekähku siis esimese avatava raudteesillani Vänersborgis.

Pilt

Pisut ebakõla oli meil selels, et Tim läks uitama üle sellesama avatava silla teisele poole kanalit ja kui valge tuli hakkas vilkuma, oli mul päris keeruline Talle tõusvas tuules käemärkidega selgeks teha, et andku aga jalgadele tuld ;) Aga Tim on kiire liikumisega ja kolm meest olid paadis enne, kui sild vaikselt tõusma hakkas... Tuul ol iselelks hetkeks juba nii tugev, et peale silda tuleb teha kerge vasakpööre kanalisse ja seal puhus tuul jahi ilma purjedetagi juba 25-30 kraadi kreeni! Õnneks oli see lage vesi pikaks ajaks ainus ning vaikselt sadama hakkavas lumes sisenesime "kaitsvate servadega" Trollhättani kanalisse. Siis hakaks pihta: oota silla avanemist, siis lüüsid ehk tavapärane rutiin. Tuul oli kõva, ilm vastik aga me edenesime hea kiirusega - vool ja tuul takka, anna ainult minna! Kõrgeim kolmiklüüs, kuskohast Tim'i käest kasseeriti ka kanalitasu 860 krooni, oli muidugi muljetavaldav! Seisad viimase kõrge värava taga ja mõtled, et kui nüüd peaks see värav purunema....
Pilt

Kanalile nime andnud Göta asulakese kohal oli lumesadu nii tugev, et pidasime maha kolmekesti lumesõja! Tim ja Madis kokpitis, mina vöörtekil - täitsa lahe oli! Aga ikka oli kiirus hea ja nii andsime aga muudkui edasi eesmärgiga jõuda Kungalvi. Üha allapoole tulles hakaks ilm ka paranema ja päris õhtul piilus pilvevahelt juba ka Päike. Nii jõudsimegi kolmanda päeva õhtuks kenasti kunagise Norra kuningriigi kuningakoja-kindluse jalamile. Seda küll pimedas aga mõistlikul kellaajal ja Tim nimng Madis jõudsidveel ka poes ära käia. Kuna ootamas oli munapühad, keetsime 9 muna ja asusime neid vildikatega kaunistama. Sai päris ilus taldrikutäis:
Pilt

Järgmine päev oli jälle imeilus ja peale viimast meie mastikõrgusele ~0,5 meetrit liiga madala ilma avamiseta silla läbimist olime lõunaks kenasti Göteborgis kohal. Kanali lõppu tähistav Götaälvbron (seal lõppes kanalimärgistus ja algas tavaline meremärgistus) Göteborgis on juba paljudele jahtidele niisama läbitav. Sadamas saime interneedust, ilmateadet, systembolagetit ja toidukauplust, mäkis burksi ja elu oli kui lill! Ehk me olime lõpuks jõudnud soolasesse vette ning paariks päevaks lubas soodsat pärituult, seega tegime kähku ja tulime tulema. Tegelikult tahtnuks Göteborgis pikemalt ringi vaadata aga küll jõuab! Kuidas meil suurtel meredel minema hakkas, sellest järgmine kord.
Aga selline oli siis kanali lõpul asuv külalissadam Lilla Bommen otse Göteborgi ooperi külje all:
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Apr 2012 18:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Aegamööda vabastan mobiili mälu ja koorman väljamaa servereid. See on Rootsi saareke nimega Ven, vanasti Hven. Göteborgist allapoole tulles oli see paras peatuspaik. Olime seal vangis 2 päeva, sest puhus kõvasti ja täpselt sealt kuhu me minna tahtsime. Saar on ühtepidi 2km ja teistpidi 4,5km, asub Rootsi ja Taani vahel, seal on kolm sadamat kuhu jahiga saab sisse. Ühte käib ka praam. Jalutasin, jooksin ja sõitsin rattaga, kaesin oma silmaga nad üle. See on Kyrckbacken:



Saarel sõidab ka liinibuss ringi :shock: ja tihedama graafikuga kui oskaks oodata.



See on Falsterbo kanal, mille olemasolu mulle väga meeltmööda oli :) Peale Kopenhaagenit sai tuul otsa mõneks päevaks ja see tehiskanal vähendas motoriseerimise miile tunduvalt. Ühtegi krooni silla tõstmise eest ei küsitud. Kattegat lõppes ja algas Balti meri.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4lEArPLmn5A&feature=player_detailpage[/youtube]
Üks asi on siin valesti. Mis?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Apr 2012 22:33 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 22 Dets 2005 18:16
Postitusi: 276
Asukoht: Kuusalu - Prangli - Tartu
Üks asi on siin valesti. Mis?

Foka pealekerimise "pidi" pole just keiksmaoigem :lol: olnud!?

_________________
Jumalat, merd ja oma naist pead sina kartma ja armastama!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Mai 2012 07:57 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1828
Asukoht: Tallinn
"...üks asi on siin valesti...!" kirjutab Tim.
...ühest eelmise sajandi keskel, purjetamise kursustel, kuuldud seik, mille olen ka ise oma loengusse sisse võtnud:
" Pesu kuivatamine reelingus on delikaatne küsimus... seda tehakse reeglina sadamas saabumise päeval." (Lisan siinkohal, et nendes sadamates, kus on olemas pesupesemise masinaruum e. laundry, on etiketi vastane oma pesu reelingusse rippuma panna...!)
...kas tuleb tuttav ette... :lol: ?

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Mai 2012 23:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Pidasin silmas jah seda foka viga, mille autor olin ise. Ja näed - teine väärtegu ilmnes veel.

Vahepeal oleks pidanud selle lõigu ka panema, Taani sild. On ikka inimese poolt rajatud vägev ehitis küll, kuid Saaremaa vahel ei tahaks sellist asja näha.



Kuskil keset motoriseerimist panin jälle kaamera käima. Ei tea miks, aga kuidagi peab tegevust leidma/otsima kahe nädalasel sõidul. Hiiumaa praami 1,5h ei tundu enam tüütult pikk :)
Kui hääle kõvemaks keerate, on mootorist üle kuulda live esituses anonüümse esineja ilmekas luuletus elust enesest. Õnneks sõnadest palju aru pole saada, muidu oleks see juba maha võetud. Igatahes lugu oli pikk, esitus peast ja ma ütlen, päike loojus enne kui luuletus lõppes.



Ja need lõigud on Utklippanist, Rootsi kõige kagupoolsem maatükike. Vaadake kaardilt ka kui viitsite. Kaks kaljust väikest saarekest, ega neid muidu leiagi kui otsingusse ei pane. Ime et ma nad kompassiga sõites kätte sain. Kes väga viitsib, võiks täitsa mõelda suviseks purjematka sihiks need panna. Utklippan on selline natuke sürr koht nagu meite Sõrve sääre ots.
Hämmastasime seda muuli, mis eri suuruse ja kujuga kividest nagu mosaiik kokku on pandud.




Mõned majad olid peal ja joogivee kaev (proovisn, kõlbas juua). Mis lind sellist sirget ekskrementi väljutab? See ei olnud ainuke junn seal, võtke vahetusjalanõud kaasa.




Kahur oli sihitud meie arust Kaliningradi peale. Eks militaarsetel põhjustel sel mõtetul saarel on kaljusse raiutud kolm sadama basseini. Kui soojad ja mõnusad need lohkudega siledad kaljud võivad suvel olla!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i-ReA1sDbF0&feature=relmfu[/youtube]


Külaliste maja, teisel pool rõdud arvake ära mis vaatega. Majakas oma hoiatava tulega meenub mulle hirmutavalt.
Pool ööd olin purjede all head sõitu teinud, kell umbes 3, täiesti pime, ei kuud ega tähti, tihe uduvihm. Mis veel? Väsimus, aprilli algul ei saanud liiga soe ka olla. Kapten ja kokk olid ära lahendanud midagi head, kajuti luuk oli kinni, Wallas töötas ja mõlemad magasid õiglase und. Kui majaka helendav udune ring nähtavale ilmus paari miili pealt, võtsin kaarega idapoolse sadama poole ja katsusin mehi äratada. "Kokk" Madis sõjaväelase reaktsiooniga sai püsti, Priit - mitte midagi. Korra käis peast läbi ka, et jätaks selle saare ära, aga edasi pressida ka ei jõudnud. Läksin vööri taskulambiga, sest arvuti ekraan ja tegelik muuli tuli ei klappinud (Trollhättanis sõitsime ka kanali kõrval metsas). Madis oli roolis. Lambi tugev valgusvihk oli hästi näha aga muud midagi. Järsku oli kivimüür otse ees, hüüdsin "tagasikäik!". Bellatrixil on käigu ja gaasi hoovad väga lähestikku, muidugi läks gaas ka maha ja mootor seisis. Starteri pendiks vahel jupsis, just nüüd tegi klõps-klõps, klõps-klõps. Madis raputas Priitu. Aga tuul oli aitaja, puhus vaikselt saare poolt ja tõmbasin rullist foka lahti. Kõik oli peas segi, teadsin et seal on kive ka aga oma kursist ei saanud ekraani pealt ka kohe sotti. Millegi pihta siiski ei ekselnud, valisin ühe 8m sügavusega suurema platsi ja lasin ankru alla liikumise pealt. Kui rull hakkas lõppema, stopperdasin kätega ankruliini ja tundsin kuidas ankur libiseb mööda kõva siledat põhja. Järsku haakis ikka kinni millegi taha. Selle teadmisega siis kobisime magama. Priit ei teadnud midagi. Tal oli see õigus, sest oli minu vahikord.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kx_QgqnQOVo&feature=relmfu[/youtube]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 01:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kuna üks meeskonna liige saadeti mõneks ajaks Süüriasse rahu vaatlema, siis eemaldasin nüüdsest reaalse Major Moraali nokkija taskuföönist veel mõned pildid oma arvutisse. Lubas teine seal punkrist rahu jälgides lubatud reisijutu ka kokku kirjutada...
Aga et siis kõneaineks olnud eriti sürr kivisaar Utklippan piltidena:
See on siis kahe suurema saare vaheline akvatoorium, mille üks osa on tegelikult kolmas imepisike saareke. Et saada külalissadamast hoonetega saarele, tuleb 20-30 meetrit paadiga sõita ;) Ehk kui vaba kaikoht on sinna minnes Bellatrixi vöörist paistvast idapoolsest sissesõidust edasi, siis ei saa paadita isegi peldikusse, kõrtsust või tuletornist rääkimata :D Tegelikult paistis ka sellel saarekesel kollane majake olevat ja sealt on tõesti põhisaarele selline 10 meetrit. Aga vist liiga sügav jala minemiseks. Akvatoorium on aga päris suur ning kunagi on seda ka mingitel ajahetkedel suletud, sest ka seal on veealused käändväravad, nagu Falsterbo kanalis. Need seal pole küll kaua aega toiminud.
Pilt
Mida ikka maale minna, kui peldikut pole vaja kasutada? Paber tuli küll omal jahist kaasa võtta ;)
Pilt
Utklippan on loomulikult looduskaitseala:
Pilt
Tuletorni kiviosa on vana kindlus ja äkki on seal kunagi ikka ka palju rohkem rahvast ületalve elanud? Suur võimas põhituli võeti kasutuselt maha 2008 kaubalaevanduse jaoks tähtsusetuks muutununa, praegu on vaid väikelaevadele 23-miilise raadiusega nõrk tuli.
Pilt
Vana signaalkahur on poliitiliselt korrektselt Kaliningradi poole suunatud, nagu on tiblunnidel kõik monumendid Karjalas torudega Soome poole:
Pilt

No ja lõppu ka kole arm, mille siis täiesti kodus kahjuks poldiga pardasse saime:
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Mai 2012 13:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Priit, kurivaim! Sellise pikantse peldiku pildi panid siia merefoorumisse! Võibolla mõni heauskne kipperlane vaatas seda hommikusöögi ajal (ja sõi pasteedisaia). Kui jälle kord Valentinipäev saabub ja postkaardi ideed otsas, siis......ukse peal on süda.....

Bellatrixiga olen siin koduvetes ka mõned otsad teinud, hooaja alguseks on 1000 miili sõidetud, sama palju kui terve eelmise suvega neid sai. Mõned vead mis toomise käigus tekkisid, on nüüd ka välja ravitud.

Starteri pendiks sai juba poole Rootsi peal otseühendust kruvikeeraja abil, mille ots oli päris ära keevitatud lõpuks. Roomassaares saime foorumlase Seafoxi võtmetega starteri maha, vaskklemmid vajasid puhastamist. Pärast
Tallinnas viilisin kahvli pealt sissekulunud "hambad" maha, need vist olidki algsed põhjused, miks relee ei jõudnud tõmmata starteri hammakat ja tahmas oma kontaktid ära.

Tallinnasse saabudes, kui mootor välja suri (pot-pot-pot, tähelepanelik lugeja mäletab :D ), ei ole muud viga leidnud kui et olime liiga kreenis ja võttis paagist õhku. Järgmisel päeval lasin pihusti juurest mõne õhumulli välja ja käib nagu kell. Paaki peaks tegema loksumisvastase vaheseina.

Paremas poordis lõikehaava ravi veel kestab. Liivakaga lihvisin narmendava riide ära ja panin Kemiflorast ostetud epopahtli peale. See oli keeruline operatsioon, sest rippusin poolenisti reelingu alt läbi, ühe käega hoidsin ennast kinni ja teisega pahteldasin. Praegu nii ongi jäänud. Millalgi ilusa ilmaga lihvin pahtliseene tasaseks ja panen suure kerevärvi sinise kleepeka sinna peale. Sügisel peale väljatõstmist saaks alles korralikult kruntida ja värvida. Või läheb osmosis vahepeal ikkagi keresse?

Selline toomise lugu oli siis, nüüdseks aktuaalsuse ammu minetanud. Panen selle totaka märgi ka veel lõppu, et kogu lugu rõõmsam paistaks:
:D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Mai 2012 18:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Tim kirjutas:
Paremas poordis lõikehaava ravi veel kestab. Liivakaga lihvisin narmendava riide ära ja panin Kemiflorast ostetud epopahtli peale. Millalgi ilusa ilmaga lihvin pahtliseene tasaseks ja panen suure kerevärvi sinise kleepeka sinna peale. Sügisel peale väljatõstmist saaks alles korralikult kruntida ja värvida. Või läheb osmosis vahepeal ikkagi keresse?


Küll ei usu, et osmoos enne sügist suure augu sisse jõuab närida - vigastus on ju veepiirist kõrgemal. Sügisel saad rellakaga puhtaks lükata... ja tead-küll-kuidas-ja-mida teha! Pool päeva ja valmis. Mul sai see plommimine eelmisel kevadel päris käppa :)

Suvel on nüüd hea paati tundma õppida, ilma et hullupööraselt iga järgmise kriimu pärast muretseda.
Seitse jalga vett kiilu alla, ehk kohtume!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group