Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 52 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Mai 2012 19:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 23 Jaan 2004 20:38
Postitusi: 109
Asukoht: Tallinn
Üldjuhul peaks nii olema, et märgitakse ära garanteeritud süvis millega võib sisse sõita veel. seega see 1,8 peaks varuga olema?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järgmine purjejaht Eesti poole: Ohlson 29
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Mai 2012 21:15 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2012 11:04
Postitusi: 9
PriitV kirjutas:

Siin sadamas on otse meie vastas üks paganama "kahtlane" Albin Cirrus. Kuigi Blocketi pildid on ju kadunud, siis tuttavlik punaste lisadega see tundub ikkagi: nimeks Skalman, AFB63. Kas ongi sama, kes 26 tulema hakkab, sest purjeid pole peal?


Tundub, et see "kahtlane" Cirrus pole siiski see, mis Eesti poole tulema hakkab, kuna meie oma on Isolda II


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Mai 2012 21:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nagu rajajälitusseade näitab, oleme jõudnud maalilisse Smygehuki sadamakesse Trelleborgi ja Ystadi vahel. Tundub olevat vana kalasadam, nagu need Eestis ka olid aga siin ikka kena ja korras ning muutunud 95% ulatuses turistde/suvtajate lõbusõidualuste hoiukohaks. Ei ole Rootsi gästhamnenite-raamatus kirjas (ostsime 99 sek eest, väga bro värk) ehk ennast väga ei reklaami aga teenndus on viimasepeal: Jahtklubi ukse kõrval pisike postkast, seal sees ümbrikud teksti ja koodidega ning palve, et kui kedagi kohal pole, nautge, pistke raha ümbrikku ja laske uksepilust sisse. Selge, et nii ei ole kahju 165 SEK/20 rubla neile jätta.
Kahjuks praeguseks on kõik söögi/joogi, käsitöö ja kalamüügipoekesed kinni aga juuni/juuli võib siingi ulmemöll toimuda. Aga nagu ikka, on kõik kohad täis valgeid ratastega putkasid, sest rootslased on brittide ja hollandlaste kõrval selle hulluse kolmas riik. Aga kindlasti annavad sellised käivet, ms on ju hea.

Ühesõnaga seekord satume jälle teistmoodi sadamatesse, sest peale Falsterbo kanalist väljumist tõusis otse loomulikult silmaaugu idatuul ja seda lubab pikemaks ajaks... Sestap ka träkilt nähtav äkiline otsus "nuss ja nugadega mäng" lõpetada. No ei ole tahtmist Poola/Rootsi vahet krüssata või 1,5-2 sõlme trampida.
Kui aus olla, pole me meetrit ka saanud vaikuses veel sõita ja seega puudub igasugune aimdus, kuidas Ohlson 29 purjekana toimib. Motoriseerib 2-pütane sileda veega hästi, küll on saatanast kahelabaline jõuetu kruvi. mis kuidagi lükata ei viitsi. Seevastu on diislikulu olemau, kõikudes 1,5-2 toobi vahel tunnis. Full throttle -režiimis!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Mai 2012 21:44 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Priit, ksf! Britt saatis sellise popi lingi mulle mõni aeg tagasi http://www.bryggplatsen.se/modules/weblinks/?n=G%C3%A4sthamnar+och+naturhamnar mille eest talle palju tänu. Seal on see Smygehamn täitsa külalissadamana olemas. See mootori ja kruviteema tahab jah ülekäimist- kruvi tundus mulle juba märtsis et no selline labidas küll kruvi ei ole. Jõudu teile sinna!
PS! Kas settekaevusultani töö sai läbi? :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Mai 2012 00:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
"Isetühjeneva" sitatangi tühjendamine: õhutusventiil kinni (kraankausi taga jube raske ligpääs), varsti toimimise lõpetavast sitapoti pumbast kogu süsteemi rõhk sisse (reklaam: mul kodus ootab uut omanikku Gamajoni ehk 0-number2hädaga kaunistatud tulitera kvaliteetpott firmalt Jabsco), peldiku põranda alt fakiirunäppudega sitatangi tühjendusventiil lahti ja ülerõhk teeb töö ära. Sitta "pritsib" kere alt laias kaares - Helsingborgis on õnneks kõva hoovus ja "mister Hankyd" kellegile silma ei torganud ;)
OK, nii hull asi ka polnud aga pisut absurdne on see tühjendus küll. See oli viimane versioon, mida me katsetasime ja ainus, mis toimis. Vähemalt ei pea enam pilsist pruunikas-kollast ekskerementi käsipumbaga parda taha ajama ja korralik salongi vaip jääb kinniseotuna ujumisplatformile vähemalt Haapsaluni (ning Sanderi sõnavara, kui Ta oli sokkides "selle" sisse astunud, ei kannata isegi kipper.ee kriitikat!) :)
Jällegi: idee on õilis ja parima sooviga tehtud aga... sadamas on kraan kinni ja loodust ei reostata vaid kogu "mant" läheb fekaalitanki ja sealt siis läbi mõnede eritoimingute avamerel vette, mis on 100% legaalne tegevus. Aga väljutus ei tohks olla "lürbitsa" põhimõttel ehk tanki alumine tasapind veeliinist kõrgemal, vaid eraldi vähemalt käsipumbaga. Karta on, et seekord ummistas seda torustikku Rambo, Norrise, Terminaatori ja Conani ristsugutis "eriti surematu ja lagunematu Mister Hanky" vms.

Ahjah: antikontamiaatori/fekalisti töö on kallis! Ja nüüd laulda mõtetes Meie Mehe laulu "Fekalist"!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Mai 2012 08:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
ICEMan kirjutas:
Üldjuhul peaks nii olema, et märgitakse ära garanteeritud süvis millega võib sisse sõita veel. seega see 1,8 peaks varuga olema?


Kahjuks, vähemalt meil, see nii ei ole. Näidatakse tegelikku sügavust. Kas all tuleb meeter pehmet muda või paekivi on sadamaomaniku teada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Mai 2012 09:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Muhv kirjutas:
Kas all tuleb meeter pehmet muda või paekivi on sadamaomaniku teada.


Üldjuhul saab seda ikka kannatanu teada. Aga kuna ehitusjärelvalve on Eestis olematu kvaliteediga ja tehakse nii, kuis ehitajale odavam siis ...

Ei ole vaja kellegil solvuda. Neid näiteid siin kümneid ja kümneid, kus deklareeritakse 3 m ja tegelikult ei anna 2,5 välja.
Nobody cares, meil on ju "kindlustused".

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Mai 2012 12:17 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Juul 2009 23:20
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
"Isetühjeneva" sitatangi tühjendamine: õhutusventiil kinni (kraankausi taga jube raske ligpääs), varsti toimimise lõpetavast sitapoti pumbast kogu süsteemi rõhk sisse (reklaam: mul kodus ootab uut omanikku Gamajoni ehk 0-number2hädaga kaunistatud tulitera kvaliteetpott firmalt Jabsco), peldiku põranda alt fakiirunäppudega sitatangi tühjendusventiil lahti ja ülerõhk teeb töö ära. Sitta "pritsib" kere alt laias kaares - Helsingborgis on õnneks kõva hoovus ja "mister Hankyd" kellegile silma ei torganud ;)

Jällegi: idee on õilis ja parima sooviga tehtud aga... sadamas on kraan kinni ja loodust ei reostata vaid kogu "mant" läheb fekaalitanki ja sealt siis läbi mõnede eritoimingute avamerel vette, mis on 100% legaalne tegevus. Aga väljutus ei tohks olla "lürbitsa" põhimõttel ehk tanki alumine tasapind veeliinist kõrgemal, vaid eraldi vähemalt käsipumbaga.


Peldiku tühjendamise probleem tuleb tuttav ette. Meil on Teakita peal vist üsna sarnane süsteem ehk tank, mida saab tekilt pumbaga tühjaks imeda või alumise kraani avada ja sisu merre lasta. Kraani avamine on teoreetiliselt igati mugavaks tehtud ja paati vastu võttes oligi ta nö "avatud" asendis. Mingil hetkel avastasime siiski, et miskit niriseb õhtusava kaudu ehk siis tollest "avatud" kraanist ei läinud midagi välja vaid kui tank täis sai hakkas vedel kraam õhutusavast välja nirisema :oops:. Ülejäänud hooaeg saigi siis sadamates fekaalipumpasid kasutatud ja probleemi lahendamine talveks jäetud. Sügisel paati välja tõstes oli kohe näha, et kraan oli tegelikult enam-vähem kinni. Hiljem puhastamise käigus selgus, et ilmselt oli ta poolkinnisesse asendisse kinni kiilunud juba ammu ja liikuma me teda ei saanudki. Nüüd siis on uus kraan paigaldatud ja saab näha kuidas asi tänavu toimima hakkab.

Olete kindlad, et teil ikka on kraan tegelikult ka lahti? Äkki on ainult poolenisit lahti ja tanki võib aegade jooksul olla igasugu rammusat kraami kogunenud?

Veel paar mõtet, mis mul sel teemal aja jooksul on tekkinud:
- sageli visatakse paberit ka WC-sse ja mitte kõik paberid ei lagune ilusti ära ning ummistavad sedalaadi süsteemi päris kergesti;
- mida rohkem naisi paatkonnas, seda rohkem kasutatakse WC-d kergema häda jaoks ja septitangis on alati palju vett. Loomulikult saaks sama saavutada ka igakordse suurema häda tegemisel ohtra vee pumpamisega. Tulemuseks on, et tangi sisu on vedelas olekus ja alumise kraani avamisel ei peaks probleeme voolavusega olema;
- tänapäeval on poest saada igasuguseid nii paadi- kui kuivkäimlatele mõeldud vedelikke, mis aitavad septitanki kogunevat manti vedeldada ja eemaldavad ka ebameeldiva haisu. Kui süsteem just nii lootusetult umbes ei ole kui meie oma oli, siis võiks sellise keemia lisamisest abi olla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järgmine purjejaht Eesti poole: Ohlson 29
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Mai 2012 15:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
peebuste kirjutas:
Tim kirjutas:
Praegu on otsad Hiiumaal, tutikas Roograhu sadamas.


Kuidas B31 sinna mahub? Kirjade järgi on sadamal sügavust just 1,8m, laine vahel põhja ei põntsu?


Mu vastus tuleb hilinemisega otse avamerelt Hiiumaa tagant. Imeline Android tekitab jahile oma wifi võrgu, mine läppariga sisse, elu missugune tänapäeva merel.

Olin seal Võirahu madalal nats hädas küll, põntsas põhja ja mitte pehmelt. Norditoodrist võtsin 168 kraadi nagu soovitatud, otsisin binokliga tulepaaki aga ei leidnud. Hästi oli näha lennujaama oranz tuulelipp, see on ka õigel kursil. Vesi oli sile, läksin maatuulega, kiirus 2 notsi mootoriga. Telefonist sain infot läänetoodri kohta, mis oli juba sadama lähedal. Peale läänekat võtsin sirge sadama kaigaste vahele ja varsti käis kolakas. Rabasin tagasikäigu sisse ja ise kõõlusin pardas. Küll oli paha vaadata seda kivist põhja mis päiksega kõik ilusti läbi paistis. Aga hakkaski liikuma ja uuele katsele läksin paremhaagiga. Sadamakapten Hillar lubas sinna ka lääneka panna, jätsin talle koordinaadid.

Selline väike sadam suure valge majaga (ka orientiir) jättis aga väga hea mulje ja lähen sinna kindlasti veel. Tädipoeg tegi välja poolemeetrise pitsa ja mälestused on head :)

Teist korda läheksin ka kursiga 168, aga teeksin kergelt slaalomit nende madalike vahel mida Navionics näitas.

See kõik ei puutu aga Ohlsoni teemasse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Mai 2012 16:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Teemast välja, aga nii juba läks...

Paar pisikavalust, mida testitud Pirita rannas, kui liiga julgeks läksin:
B31 kiil on tugevalt "tahapoole tiib", mistõttu tagumine terav nurk jääb imehästi kinni. Seega tagurpidi lahti saamine problemaatiline, kokkuklappiva kruvi vedu on ka tagurpidi lahjapoolne. Küll aga keerab see paat end imehästi paigal (loe kiilu peal) ringi, kui rool välja keerata ja korralikult tuuri anda.
Seega nina õigele poole, rool otseks ja kinni, punn põhja ja ise vööri kiigutama! Küljele seda kolakat üksi hästi ei kalluta, kõigutada ei saa, kui kiil kinni. Küll aga saab pikisuunas isukalt õõtsuma ja nii ta lahti tulebki.

PS Tark ei sõida end kinni... :)

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Mai 2012 17:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
peebuste kirjutas:
Teemast välja, aga nii juba läks...

PS Tark ei sõida end kinni... :)


Samuti vabandused OT eest.
Maa-ameti ortofotode uurimine tundmatutest sadamatest või ankrupaikadest ei tee paha.
Olen ise seda teha unustanud ja pärast imestanud, et mis see seal vee all paistab :) Pihlalaiu juures olevad vrakid näiteks on maa-ameti kaardil kenasti näha ja välditavad. (Meil õnneks vedas...)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Mai 2012 01:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Simrishamn kuuldel teist korda see hooaeg. Aga see selleks, et siin on täiuslik kommunism ja sadamakapten teeb tööd 2 tundi päevas ja meie peame vähemalt selle öö pesematuna magama...
Kuna siiber on vastutuultest, märjast olemisest jne, siis tegime "punamütsikese lahti" ja asusime normaalset igailma purjekat vaatama. Tegelikult sai asi alguse Hallberg-Rassydest: nimelt on enamus sellel teekonnal merel sõitmas nähtutest just selle margi esindajad ja enamus mudelid 312. Siis võtsin ette Hollandi müügikuulutused ja jõudsime siin kolmekesti järeldusele, et kui keegi endale seda jahti ei osta, siis see on lihtsalt loll ;) Ohlsoni riputaks taavetite külge ja tuleks otse koju... Sellel "Suurel Taanlasel" on olemas kõik see, mis tüüpilistel toodavatel jahtidel on puudu. Alustades roolirattast ja lõpetades hüdrauliliste rullidega.

Ühesõnaga meeleolud on sellised, sest kõige mõnusam just pole! Poti saime pidama aga vaat et see tuul ja pisuke jahikene. Tegelikult on konkreetne jaht väga korralik: geel läigib, tehnika toimib, sisu eeskujulik, ruumi ja panipaiku pisemaks otsaks isegi jne aga kurat - kes siin "plaanisid" umbes analoogilise punniga nelja mehega pallitiiru teha, tulge proovige! Ei ole üldse mõnus. Aga ikkagi tore ja veel üks kogemus suurusklassiga, millega enne sõitnud pole. Väinamerre ja Muhu Väina perfektne alus perega lühikesi Eesti siseotsi ja korra hooajal Soome otsi kruiisida.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Mai 2012 08:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Kuna siiber on vastutuultest, märjast olemisest jne, siis tegime "punamütsikese lahti" ja asusime normaalset igailma purjekat vaatama.


Et siis kopp ees, müüte selle samas maha ja ostate suurema?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Mai 2012 09:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 433
Teil on seal keeruline tõesti see olukord, veel kuus päeva vastutuult yr.no järgi. On teil aega Simrishamnis linnapeal jalutada nii kaua, või hakkate ikka pressima?
Ikka varakevadel tuleb järel käia :twisted: Mäletad kui oli alates just sellest sadamast korralik sõidutuul kuni koduni.
Küll vastu peate! Keskuse paremast nurgast Systembolageti tee on teil selge juba nagunii.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Mai 2012 11:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
On jah otse tulemiseks täiesti sobimatu variant. Õnneks nii kiire ka pole. Täna teeme küll pausi (ärge unustage, et Kapten on 71 aastat vana!!!) ja siis vaatame, äkki tuleme mööda rannikuserva üles. Kui kasvõi iga päev 30-40 miili pressida, on edu olemas.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 52 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group