Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 52 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Järgmine purjejaht Eesti poole: Ohlson 29
PostitusPostitatud: Reede, 25 Mai 2012 22:57 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Juul 2009 23:20
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:

Priit, tänud piltide eest, tore vaadata :D ja üha tugevamalt kisub mere ja Rootsi poole. Kuidas teil läheb, on lõpuks õnnestunud ka purjetada? Plaanite Ölandil või Gotlandil ka peatuda?

Paadimees kirjutas:
Kodustele ja sõpradele jälgimiseks sobib OÜ Minurada tracking-u lahendus ka sellisele sõidule ideaalselt.
http://rada.minurada.ee/race/290

See rakendus on eemalt jälgimiseks tõesti abiks. Nii hää on ikka vahetevahel pilk peale visata ja vaadata, kas ja mis kiirusega liigutakse.

PriitV kirjutas:
Interneeduse lahendas seekord ksf!Paadimees kohaliku 5GB datakaardiga, mis läks emti pulga sisse ja toimib kasvõi merel. Viimaste me siiani teinud küll pole ehk päris live-ülekannet pole plaanis teha. Küll on võimalik...

Paadimees, kust Sa selle kohaliku datakaardi hankisid, mis suurusjärgus asi maksis (kui saladus pole) ja kas see miskit lepingut kah eeldas või on kõnekaardi tüüpi värk? :lol: :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järgmine purjejaht Eesti poole: Ohlson 29
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Mai 2012 00:24 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Britt kirjutas:
Paadimees, kust Sa selle kohaliku datakaardi hankisid, mis suurusjärgus asi maksis (kui saladus pole) ja kas see miskit lepingut kah eeldas või on kõnekaardi tüüpi värk? :lol: :lol:


Internet on Telia mobiilinternet. Maksma läks asi 100SEK (SIM ise) + 249SEK (kuu aega netti 5Gb-se andmelimiidiga TELIA võrgus). Ehk siis müüdi kaks toodet ja ning teine toode laeti SIM-kaardile. Mingit lepingut ei sõlmitud ja isikuandmeid ei küsitud. Sai osta ka koos USB-i modemiga aga toimetab väga edukalt EMT-i modemiga samuti.

Variandid üldiselt:

Telia Refill SIM: 100SEK
Nädal netti 2GB andmemahtu: 99SEK
Kuu netti: 5Gb andmemahtu: 249SEK

Pidi olema ka variant aasta netti hinnaga 499. Mis seal andmemahuks on ei tea. Panen ka ühe lingi miskist foorumist kus juttu variantidest Rootsis. http://www.thelocal.se/discuss/index.php?showtopic=46824
Telia on saadaval ostukeskustes esindustest. Comviq(Tele2) prepaid kaarte saab suvalisest tanklast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 05:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Färosund kuuldel.
Peale pikka "piinarikast" mootorpurjetamist Gotlandi poole keeras Stora Kärso all tuule kõvaks ja ikka silmaauku ning nagu träkkerilt näha, ei hakanud me ennast piinama ja keerasime väga äkitselt sisse Klintehamni. Täitsa äge koht: linna laadne moodustis lähedal, poed lahti 7 päeva nädalas 8-21 (Coop ja ICA mõlemad!), miskised slaavlased peavad kebabiputkat, kus 65 kohaliku ööri eest saab sellise portsu et ägised ja kusagil olevat isegi viinapood nimega systembolaget, nii vähemalt väitis suur asurkonda tutvustav silt.
Positiivse poole pealt: kuna äkiline pööramisotsus tugines puterdama hakanud katlast, siis oli selge, et kütusefiltri vahetuseta me ei pääse. Oli enne veeskamist paigaldatud küll uus aga me oleme seda õnnetukest 2-pütast 1974 aasta väljalaskega Pentat piinanud mitme tavahooaja jagu...
Aga varufiltrit meil polnud... Lahendus leidus kapitalismis: Gotlandil leidub vähemalt üks mitte-kommunist, kes kogemata on suure Volvode hooldejaama ja igasuguse muu meestele mõeldud kraami poe, vanasti kutsuti sellist Rauakaubad, omanik ja täiesti juhuslikult tuli mees pühapäeval töökohale, meie Sanderiga olime juhuslikult sel ajahetke poe ukse taga ja nii elementaarne kütusefilter kui laadimisrelee leidsid riiulikaubana lahenduse. Üldse jättis see linnake hea mulje, oli sõbralik, ilus, sadam raha ei tahtnud üldse, invapeldik ol avatud ja hambapesuks soe vesigi olemas - täitsa tasub tulla.

Kuna tuul puhus ka järgmise päeva otse silma ja vilistas vantides, siis puhkasime. Eile õhtul 18.00 kohalik järgi tulistasime minema ja Päikesetõususks olime siin kohal. Muidugi ikka pada töristades groodile lisaks, sest algul oli null tuul silmaauku, siis null tuul tagant ja alles siin Färo all viimased 1,5 tundi puhus. Niipalju saab küll öelda, et Voosi kurk on ikka sigalai ja krüssamiseks mõeldud. Gotlandi ja Färo vaheline laevatee on parimal juhul 25 meetrit la ja poi taga mõlemal pool kõnnivad luiged põlvini vees....
Pilt siis kitsaimast kohast ja fotokas petab: punase kaika ja veest väljas näha oleva põndaku vahe on ~10 meetrit ja kunagine tuletorni jalam parimal juhul 40 meetrit! Teisele poole u. samamoodi.
Pilt

Kui hommikul kohalik Färosunds Marina tööle hakkab, tangime jahi veelkord täis ja kihutame kodu poole. Äkki seekord lubab lõpuks ka purjetamisilma, vähemalt prognoos on paljulubav. Räigelt-räigelt ära on tüüdanud windex, mis ei näita meie arust mitte tuule suunda vaid seda, kuhu poole meie sõitma peaksime.... aga see on kõik need 2 nädalat olnud täpselt sama suund!

PS: kõik rootslased on teinud imestava näo ja küsinud tõsimeeli, et MIKS me Göta kaudu ei tule? Et see pole normaalne sõita sellise punniga Göteborgist Eestisse ümber Rootsi. Nad löövad käega, kui ma ütlen, et me tulime aprilli algul sama teekonna Vänerni tipust B31'ga ja mängisime Trollhättanis jahi tekil lumesõda... Kuid tegelikult on see ikkagi üks pikk ja päris arvestatava raskusega sõit nii pisikesele ja 21.sajandi mõistes ebamugavale jahile. Kuna pikal otsal olime sunnitud elektrit räigelt kokku hoidma, siis ma mingil hetkel öösel plärtsusin, et "sõida nagu Folkboatiga, pime, märg ja külm ning jõllita pisikest kompassi". Sander naeris päris pikalt ja hetkel on see meie motoks ;) Õnneks on öö valge ja imelühike - kasutage seda aega!

Päike paistab ja tegelikult elu ongi seikus! Kodus näeme, kellega näeme!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Esmaspäev, 28 Mai 2012 17:27, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 16:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DIqNiHrBVA8&feature=youtu.be[/youtube]

Ju oli see millekski hea, et me öösel kütet ei saanud...

Seega kasutasin aega Färosundi asulaga tutvumiseks ja sain TOTAALSE nostalgijalaksu!!! :D Esiteks lõhn: kevad, maaelu - ahh! Siis meenutab see paik kangesti näiteks Muhumaad vms kunagist kalurimajandust. Kergelt räämas, sekka uhked majad, toredad memmekesed jne. Kuigi ma ei hakanud oma nokkijaga looduspilte tegema, sest see on täiesti mõttetu, siis mõned pildikesed ladusin pildiritta ikkagi juurde.

Paar toredamat:
Färosundi Treffpunkt, kus on nii apteek, mingi Punase Risti kaltsukas kui kohalike memmede käsitöötuba. Vaat see tegi minu kadedaks, sest oma abikaasa oskab ka kangastelgedel kududa ja meil on need põhimõtteliuselt olemas. Siin oli neid 12 tükki!!! Kahjuks noori asi ei huvitavat ja nii sureb seegi oskus kommunistlikus Rootsis lõpuks välja.
Pilt

Otse ICA poe vastast leidsin kergelt (kui mitee öelda totaalselt) maha jäetud kunagise uhke kõrts/hotelli. Peaks uurima, äkki saab odavalt kätte... ma suisa armusin siinsesse kohta ;) Kogu see prügi ja võsa on samast hoovist, vana kassa-aparaat ja grammar kah. Kuidas ma selliseid maju ja hoove armastan!!!
Pilt

Ja siis minnes loodusesse, leidsin kaks autot. Mõttetu matstaga peabki nii käituma ja selle räigelt rällakaga kabrioks lõikuma aga et kauni 50'te Opel Rekordiga siin nii tehakse, on kül lkurjast ;) Aga ikkagi idüll, ainult lambad olid puudu.
Pilt

PS: siin taheti näha, kuidas genu reelingus kinni on. Palun, täpselt nii juhtub iga paudiga, kui on vaja tihedalt sisse tõmmata! See ei ole tihttuule genu, close-hauled ei pääse tuul kuidagi alaliigi ja teki vahelt minema, vaid pressib jahi lapiti maha. Üldse on mul teatud kahtlused selle vöörirulliga...
Pilt
Ja nüüd "rullige lahti" selle brittide alumiiniumist iluduse foka ja genu! Ja mõelge, KUI KÕRGEL TEKIST kummagi purje soodinurk ja alaliik ikkagi asub. Vihjeks ütlen niipalju, et genul ei olegi kelku vaid üks paikne plokk viimase nähtava sinise vendri kohal. Seevastu fokal on tavapärane pikk liigutatav kelk...
Ja ärge ajage lolli iba moodsatest reisseritest, millega ei julgeta Eestis merelegi minna, kui tuult on 10+. Eranditega muidugi aga need võidusõidu purjekate genud meeskonnaga sõitmiseks ja suure massiga maha kallamiseks ning kruiising-genud on kaks eri purje. Pluss totaalselt eri ajastute taglase ehitused. Too sinine seal ees on muuseas Paadimehe eelmise purjeka õde :)
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:38 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
eee.... Priit... Mure on selles, et purje seelik vaja sisse tõmmata? See on kõigi genupaatidega reelingus kinni kui korralikult pautida ei oska.

"close-hauled ei pääse tuul kuidagi alaliigi ja teki vahelt minema, vaid pressib jahi lapiti maha"... Kuidas-kuidas?

Prooviks äkki väikese reseti teha ja üle vaadata mis kujuga puri on ning kuidas sa teda trimmid. Säti end teravalt tuulde, aja trimm paika ning tee pilt alaliigi juurest keskelt suunaga mastitopile. Nii peaks suurem osa purje peale jääma. Nt:

Pilt

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Palju õnne koju jõudmise puhul
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Mai 2012 00:02 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Juul 2009 23:20
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Track reedab, et Emilia on Haapsallu jõudnud :)
Õnnitlused nii Paadimehele kui toojatele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Palju õnne koju jõudmise puhul
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Mai 2012 11:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Britt kirjutas:
Track reedab, et Emilia on Haapsallu jõudnud :)
Õnnitlused nii Paadimehele kui toojatele.

Nii on ja mina omas voodis väljagi puhanud.
Nagu ühes teises teemas kirjutet, siis tuleb oodata ja kannatada ning õigel hetkel tulla! Teisipäeva õhtuks lubasid kõik ilmajaamad Balti merel oleva tsükloni taandumist itta ja tuule vähenemist koos selgineva taevaga ja selle me siis ära ka ootasime. Tuul vajus alla 10 m/s ning öö hakul veel vähemaks, kuigi oli veel kirdest. Pilvisus hõrenes, kasvav poolkuu näitas juba ennast ja nii me siis Färosundist 21:30 kohaliku järgi otsad kaist lahti andsime. Päikesetõusuga tõusis tuul tagasi ~8 m/s peale ja keeras lõplikult meile soodsaks ehk põhja. Selle põhjatuulega me siis tulimegi peaaegu et sirge jutiga peaaegu trimmimise vajaduseta Gotlandilt Haapsalusse välja.
Purjetab see jaht aga päris hästi, kui liiga suur genu natuke kokku rullida nii, et alaliik ei oleks reelingus kinni ja tuul pääseb kenasti alt välja (selleks tuleb jälgida allatuule veepinda/tuulevirvendusi ja pritsmete lendamist!)! See genu on selgelt liiga suur selle jahi jaoks ja oma kartuse ma edastasin ka Paadimehele: genu ja vöörstaak/rullisüsteem ei ole sellele jahile tehtud. On leitud mõõtudelt peaaegu täpselt sama aga topitaglasega jahil, kui mast on tugevalt tahapoole kaldu ja originaal ahterstaagi pinguti peaaegu lõpuni keeratud, siis see reedab.

Suurde merre nii pisike jaht ikkagi ei sobi ja kuigi sõit oli turvaline ning Ohlson õiges purjestuses ei ole üldse lapiti (ka kõrges külglaines ei aja kummuli vaid on vägagi mõnusalt püstiv!), siis jõudes sama tuuletugevusega Soelast läbi, algas tõeline purjetamise orgasm! Alguse sõitis Sander, laidudest Haapsaluni jälle mina ja kiirus alla 6,2 ei langenud. Päikeseloojangu järel ajas Väinameres jälle tuule üles ning see võis olla ~8 m/s, puhanguti 10 ja peale suurt merd ning vastutuules kõrges laines lammutamist oli siinne laine samahea kui sile vesi! Vett ei lenda, laine kinni ei trambi, rehvitud genu ei aja lapiti maha, kiirus tõusis sujuvalt 6,5-7 sõlme peale ja kerges pakstaagis Rukki kanalist Odrarahu peale sain trimmimata purjedega ka 8,2 kätte.

Siia Eesti rannikumerre on see jaht perfektne ja tõesti õnne Paadimehele hea valiku eest! Ohlsoni valimise üks põhjustest oli ka see, et tegu ei ole mitte poolfabrikaadist ise ehitatud versiooniga, mida on enamus selle ajastu Skandinaavia odavama müügihinnaga jahte vaid Soomes tehases lõpuni valmis ehitatud isendiga. Ja see fakt paistis igalt poolt välja: see jaht on väga kvaliteetne ja hästi ehitatud. Igalt poolt kahe plastikihi vahelt (sel jahil on ka enamus sisust plastik, mis annab kogu kerele jäikust!) toppariga hästi värvitud. Isegi komingsite seesmised ülaservad jne on paksu tehase toppari all ja ilma käsi lõhkuvate klaaskiududeta. Vineerist vahesein on perfektselt sisse lamineeritud, kaarjas joon on ideaalne; seesmine plastmoodul, mis hõlmab koide osa koos nende seljatagustega, topeltpõrandat ja ka mootoriruumi seinu, sinan on kõik augud ilusti sisse lõigatud ja servad korralikult töödeldud jne. Lisaks on konkreetset isendit eelmise peaaegu 40 aasta jooksul väga heaperemehelikult hoitud ja kuigi ajastu vaimule kohaselt ajab ülimalt sitt kokpiti lahendus (3 paari nr.46 jalgu ei mahugi sinna normaalselt ära!) koos totaalselt närvidele käiva/segava pinnikaikaga mõnel ajahetkel kreenis kiireid paute tehes suisa marru, siis tegelikult on tegu vägagi õnnestunud jahi ja valikuga Paadimehe poolt.

Oli jälle tore ja õpetlik pikamaa purjetamine ning üha enam ja enam olen ma kindel teatud "kindlates faktides" jahi suurusest, ehitusest ja juhtimisseadmetest, kui tahta reaalselt pikki otsi suurtel meredel sõita. B31 on tõesti minimaalseim valik selleks ja ka siis tuleb originaali tugevalt arendada. Pinnijahid unustage üldse pika otsa jaoks ära: 120 aastat tagasi leiti peale esimesi autolaadseid, mida juhiti kaikaga, et rool ja rooliseade on ikka valge inimese lahendus. Korra 50'tel NLiidus katsetati invaliide solvata ja tehti pinniga juhitav 3-rattaline motokoljaska ja siis veel katusega lenksuga isend aga isegi selles riigis saadi aru tehnika progressist... Seega jäägu pinn kaikavõidusõitjatele ja üldse sportpurjetamisse, sinna see sobib aga pikamaa- ja kruiisipurjetamine ilma rooliratta ja kokpiti ohutust suurendava roolisambata unustage ära! Siis tuleb ära unustada ka igasugune otste lahendus, mis ei ole "kõik otsad kokpitis" k.a. kiir-rehvid, kui jaht on väiksem kui 40+ jalga suurusklassis! Laia ohutu santeki, laia läbipääsuga kokpitist eestekile, tugevate kõrgete reelingute, mastireelingute, joooksuliinide jne suur jaht võib olla mastist asuvate vallivintsidega, Eestis enimleviv ~30 jalga vanakool peab olema aga kaasajastatud ehk ohutustatud. Siia alla käib nendel jahtidel ka leitvaageni viimine kajutilaele, pritsmekaitsme tugevus või selle kohale ehitatav hoidmisreeling jne. Ehk kõik need lahendused, mida Eesti purjetamine pole siiani ei näinud ega teinud, sest viljastavates tingimustes tähendas purjetamine vaid rannaäärset võidusõitu ja see sügav väärarusaam on siiani liiga sügaval sees. Need üksikud jahid, kes Eestist suurtele meredele pääsesid, olid proffidest meeskondadega (Tormilind ja Linda) ning oma ajastu kohaselt ja selle ajastu parimate teadmiste järgi ehitatud/varustatud. Balti karikad - Soome ja Riia laht ega ka Klaipedasse sõit ei ole siiski "päris" suure mere purjetamine... see on pool-kõva suur meri - meie jaoks suur. Need ei ole kaugelt sarnased Põhjamere või Biskaia ületamisega.

Olles siis selle hooajaga kaks korda Göteborgi "lähedalt" tugevate "short-handed"-mõjutustega suurusklass 9 meetrit 40-aastast pujekat Eestisse toonud, siis järgmist pakkumist "Priit aita sealt asi ära tuua" kaalun juba väga tõsiselt. See ei ole üldse lühike ega kerge sõit, kuigi kaugelt vaadatuna ja kirjutatuna (tuleb ju olla ikka positiivne kõiges peale HIV-testi) tundub kõik ilus ;) Tõesti, natuke on põnevust, natuke ilu ja natuke maailma avastamist aga tegelikult on see üks raske ja suhteliselt ohtlik, ebamugav ning "räpane" tegevus. Kasvõi see, mis riietus peab olema! Mõlemad sõidud mul täpselt sama ja ei olnud vahet, sadas lund/meri +2-4 kraadi või eile päev paistis päike/neri +10-12 kraadi: HH soe aluspesu, paksem windstopper, ülakehal vahel veel t-särk, ülakehal stopperi peal veel paks fliis, tormikad (jope paksu fliisvestiga), jalas -40 kuni +15 jaoks mõeldud Muckbootid, peas läki-läki ja ainus vahe oligi, et Bellatrixi toomisel olid kogu aja käes paksud labakud, siis seekord sai enamuse ajast paljakäsi olla. Sander oli sama paksult ja veel paksemalt riides ning palav ei hakanud... ning siis kujutate ise ette, kui keeruline on kogu selle riidekihi seest üles leida omaenda "kraan" ja sellega kõikuvas jahis põlvili reelingus või olematu suurusega peldikus manipuleerida. Sellistes nüanssides tulebki välja röögatu vahe, mis on 9-meetrisel võrreldes 15-meetrisega. Ühel sõidad pikka otsa "säär märg ja põlved valusad" ning teisel võid peale iga istudes potil laskmist kellakotid sooja veega puhtaks pesta. Muudest mugavus- ja hügieeni nüanssidest rääkimata. Kasvõi söögi tegemine ehk üldine toitumus merel.

Kel võimalus, soovitan omal nahal sarnane sõit järgi proovida enne, kui otsustada sellisega pallitiirule minna ;) Sama soovitaks ka elus vaid uute/suurte jahtidega sõitnutel (eriti vaid Väina) teha ehk aru saada sellest, millest ma olen aastaid rääkinud: ka "teine Eesti" tahab õhtul kuuma sauna, sooja vett, sooja sööki, hommikul järjekorrata peldikuid jne. Suurte jaoks pole seda tegelikult üldse vaja: pesku, söögu ja sittugu oma küttega mugavates jahtides, sest selleks nad ongi ehitatud! Ilma igasuguse iroonia või "pahatahtlikuse-kadeduseta" - see lihtsalt on nii.

Ahjah: lisasin siis pildiritta veel pilte, peamiselt teemaks "Färosundi idüllid ehk kuidas rannaelu sealgi välja sureb...". Püüdsin niipalju, kui nokkija pilti teha suudab.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 52 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group