Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Soovitusi 4,5m puupaadile masti ja purjede jms valimiseks
PostitusPostitatud: Laupäev, 11 Aug 2012 19:29 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 21 Juul 2012 08:51
Postitusi: 33
Tere,

mul on 4,5m puupaat, millele meisterdasin sel suvel tüüri ja panin külge lutsi purje. Lutsi purjest jäi sutsu väheks ning improviseerisin koormakattest ka ette genu moodi purje. Kuna see jäi natu peapurje varju siis lisasin pukspriidu ning olukord muutus paremaks.

Lutsi puri oma omaduselt pole väga kasutajasõbralik sellises konfiguratsioonis nagu minul, kuna peab ümber masti kerima ja mast pole ka tõmmitsatega tugevalt kinni ning ööseks paati sadamasse jättes pean masti alati maha võtma. Ning lutsi mastil pole ka kinitusi ka foka või genu kasutamiseks.

Antud konfiguratsioonis olen sel aastal siiski purjetada saanud oma esimesed korrad elus, gpsi järgi max kiirust olen välja pigistanud 5 sõlme päris korraliku tuulega 8-10km/s. Mõni päev tagasi purjetades sellised 3-4m/s sõidab max ~3sõlme kui sõita kõige mõnusama nurga all.
Purjepind siis hetkel 7,5m2 peapuri + improviseeritud genu ~7m2.

Kas keegi oskaks soovitada mingit mõistlikumat lahendust masti + purjed, tõmmitsad jms. mida võiks mõelda sellele paadile külge panna.
Natuke rohkem tuult ära kasutada ning et purjetama minnes oleks lihtsam paat sõiduvalmis seada.
Sel paadil on tavaline sõudepaadi kiil algusest lõpuni, tundub et piisav purje abil edasi liikumiseks.

Siin ka väike filmikatkend hetke konfiguratsioonist:
http://www.youtube.com/watch?v=p4uvEAl2iYc

Kõik soovitused on teretulnud.
Kas eestis üldse on mõni firma kuhu võib minna sellise sooviga, et palun üks mast ja purjed vot sellise mõõtudega paadile?

Lainer


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 11 Aug 2012 20:43 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Lippab küll ju. Mis sind siis häirib- et pead ööseks masti maha tõstma ja sellega on palju tööd? Igasuguse muu taglase puhul pead purjed mastile-poomile kinnitama ja merelt tulles nad jälle ära koristama.Tahad mingit stiilset vanale puupaadile sobivat taglast, spriit- või kahvelpurje?

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 11 Aug 2012 21:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Sain korraks Kipperise vaadata. Selles teemas paneksin kirja paar hetkel tekkinud küsimust.
a) Videolt jäi mulje, et roolipinni see osa, mis läheb rooli (lehe) põskede vahele- on tehtud poole õhemaks, kui ülejäänud osa. Sisetunne ütleb, et see õhuke osa on kõvasti nõrgem kui vaja... Ülejäänud osa pinnist näib olevat hea ristlõikega mu arust. Või on põsed pinni kohalt väga õhukeseks tehtud?? Video põhjal ei julge kindlalt öelda. Kui jaht tugeva pagiga näiteks luhvama hakkab- siis kardan, et rool võib teha krõks- ja ongi juhitavus läinud. loodan, et mu diagnoos on ekslik... Või tuleks kiirelt teine lahendus liitele leida. Hea võimalus oleks näiteks teha pinnile 1,5- 2mm. paksusest roostevaba plekist karp. Vajadusel saab see olla ka ülestõstetav kui tagapool on polt teljeks.
küsimus b) kui paat peaks suure ebaõnne puhul külili minema või suure lainega vesi üle ääre tuleb- siis vist jääb vaid servake üle veepinna. Puit- Finnidel oli, aga on ka osadel Optimistidel vajaliku ujuvusvaru tekitamiseks täispuhutud ujuvuskehad. Peaks ehk veidi teema üle mõtisklema...
Siinkohal kooli füüsika tunnist ja mujalt kirjandusest meelde jäänud arvud: Magevee erikaal on 1,0. Männipuit umbes 0,55. Tamm 0,7. Klaasplastik (polüestrist) vist on umbes 1,55. Seletuseks siia: kõik materjalid erikaaluga 1,0 või enam upuvad... Mul on hirm näha väikest plastpaati, kus veest kergemad on vaid istmed. Ja hirm on ka näha õhukastidega plastpaati kus õhukastides pole turvalisuse tagamiseks topitud ka vähemalt oluline osa ruumist täis penoplasti. Või mis need uued materjalid ongi... Olen näinud lõhkirebenenud. tekiliitega ja seega ka -õhukastiga 470-klassi paati näiteks. Aga ka nõuka- aegset past- Finni, millel pärast külili minekut oli paarikümne minuti pärast vee peal vaid otsake vöörist.
Läks juba off-topic´uks, aga ehk on abiks sellele,kes lugeda viitsib.

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 12 Aug 2012 08:21 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 21 Juul 2012 08:51
Postitusi: 33
Roolipinni liitekoht on tõesti õhemaks tehtud. Kui peakski krõks käima, siis mul on varuks veel tullist meisterdatud hoidik päramootori kinnituskruvidega, mille saan külge panna ja aeruga edasi tüürida ning lisaks on paadis ka mootor (sõidu ajaks võtan küljest ära) ja kui vaja panen külge tagasi. Mootoriga tavaliselt sõidan sadamast välja või kui tuul vaikseks jääb siis sõidan tagasi.

Aga esialgne küsimus, mis mind häirib
1. et saaks lahti koormakattest ning mõistliku purje selle asemele mis välja ei veniks ja oleks parema kujuga.
2. Mõisltiku mastilahenduse, kuhu genut/fokat kinnitada. Lutsi mast on otsast plastikust ja mõeldud painduma ning selle külge korralikult pingul kinnitus pannes on mast kaardus. Ülestuult sõites ei saa esipurje piisavalt hästi seetõttu trimmida.
3. Lutsi mast pöörab koos purje ja mastiga, ning kui selle külge palju nööre pingule tõmmata ei liigu see enam nii vabalt kui võiks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 12 Aug 2012 10:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Korrektse kujuga purje saad ikka purjemeistrilt, Koplist sail-loftist, piritalt, pärnust...
Kui tegid ise rooli, suudad ka uued mastid-poomid -kahvlid liimida ja hööveldada.Võid ka minu käest tellida, liimitud, seest tühjad ja kerged.
Purjestuse tüübi valikuks loe siitsamast foorumist veits suurema, 4,85X...puupaadi ehitusest.
Projekti tegemiseks võid pöörduda jahikonstruktori, vanameister Enn Metsari poole näiteks.Kui lepid vähemaga, joonistan ise sulle need purjestuskeskmed ja õiged masti asukohad jne.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Mär 2013 15:06 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 21 Juul 2012 08:51
Postitusi: 33
Toivo võttis mu soove kuulda ja on olnud igati abiks mu pisipurjeka ehitamisel ja täiustamisel. Tööd mis paadil tehtud

- taglase projekteerimine
- kiilu suurendamine
- flooride paigaldus ja põranda ehitamine
- sverdi ehitamine
- masti, poomi, pukspriidu liimimine
- muud nipetnäpet tööd
- abistamine heade ideedega

Pilte võib näha Toivo blogist http://www.marumeri-marumeri.blogspot.com/

Viimase täiustusena enne suve saab lisatud purjekale ka rauast (~40-50kg) profileeritud pöördkiil et koduranda oleks võimalik tihttuules tagasi ka jõuda.
Toivoga on koostöö kenasti laabunud. Kellel paadi remont/ehitus plaanis võin Toivot julgelt soovitada.


Lainer


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Juul 2013 09:21 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 21 Juul 2012 08:51
Postitusi: 33
Paat sai lõpuks vette. Kahveltaglas. Paudib ja purjetab tihttuulde kenasti.

http://www.youtube.com/watch?v=DJJ0IlE4ofY


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group