Mony kirjutas:
Olles noor ja roheline, tekib mul küll küsimus, et miks on vaja 4 inimesel ahvenamaale minekuks 45 jalast jahti?
See on sama asi, et milleks on inimestel vaja 200-ruudust maja 4-liikmelisele perele, kui reaalset kasutust igal ajaühikul, kui
kõik on kodus, leiab parimal juhul 40-50 ruutu? Ja milleks on vaja suurt krunti, kui inimesed käivad selle enamuses nurkades vaid muruniidukiga ja pool aastat lumega ei käi seal üldse?
LP kirjutas:
Aga üht tahaks veel küll küsida. Kui nõnda julgelt soovitatakse jahte, mis on 20-30 aastat vanad, siis tekib kohe küsimus: kui just kiiluga kuhugi otsa ei äsa, kaua tänapäevased jahid kestavad? No ma mõtlen just neid masstooteid, mida jaksaks aastaarvu poolest vast väiksemas suuruses uutki osta? Bavaria, Beneteau, Jeanneau, Dufour jne. Ja kas tasuks karta nagu tuld kasutatud jahti, mis on olnud rendijaht?
Ja siis teine küsimus. Kas suuruse kasvades ei kasva vajadus suurema meeskonna järele? Maksimum, mille poole üldse olen kiiganud, on tõesti see 40 jalga.
Kestmine ongi üks olulisi tegureid. Kui vanem ja ennast õigustanud keretüüp on enam-vähem kiire, pole selle aja jooksul ära lagunenud jne, ju on tegu siiski tugeva asjaga. Teiseks on sellistest tavaliselt kõik lastehaigused eelmiste omanike poolt välja ravitud. Siis, kuna jutt käib suhteliselt hinnalistest alustest, saab eeldada, et neis on nii
korralikku varustust kui neid on ka aja jooksul hooldatud.
See kõik on tuliuue purjekaga "tundmatu suurus". Ära saa valesti aru: eks uued on teatud piires loomulikult arenenud, eriti on arenenud nende reaalne kiirus aga kahjuks tuleb see kõik, nagu eranditult kõigil uutel autodelgi, vaid ja ainult ressursi arvelt. Kõik muu on aga ülimalt lõdvalt asendatav!!!
Sa pead uut jahti vaadates sinna "letihinnale" juurde liitma kogu mugavusvarustust alates soojaveeboilerist kuni elektroonikani välja. Sinu eeldatavas hinnklassis räägime 31-33 jala pikkusest, suhteliselt lollaka sise- ja tekilahendustega masspurjekast, millega kas siis Pirital või Vahemerel kai ääres kallis marinas "ässata" (andku selliste omanikud seekord andeks). Näiteks uue
Bavaria 32'e, mis on ju päris nägus jaht! Aga siis teed sellest reaalse purjetamisvõimelise aluse ja hind läheb ikka väga käest ära. Sa pead sinna panema enamuse pakutavaid
optione juurde, et ta üldse sõidaks, siis kogu navi, turva, tenderi, selle vurri etc, etc. Ja isegi siis jääb ta laskeavadega kööktoaks, kus magamiseks tuleb kurat teab kuidas mingi plastikust lae alla pugeda, nagu lollivan ahjule. Jah, merel kreenis on see ju vahva aga pikemaks elamiseks absoluutselt kõlbmatu.
Siis hakkadki vaatama juba suuremaid ja kasutatud aluseid ning avastad, et sama raha eest saab ikka tõelise asja. Isegi nii, kui peaks ostuhinnale elik esmasele letihinnale täpselt samapalju juurde panema vana hooldamise ja parendamise jaoks ja lõpus oleks uus hea ja vana hea samas hinnas. Kuid Sinu pakutud algnumber on nii kõva, et sellise finantsiga opereerides on tõeliselt valikut ja valid välja
korraliku! Korralik - Sinu vajadustele sobiv, hästi ehitatud, hästi hooldatud, hea varustusega. Ning see on 100% kindel: vana ideaalselt korrastatud sama hinnaga on kolmandiku ehk 33% suurem ja kõige sitemal juhul 5% aeglasem!
Eesti purjetamise ja purjejahtide müümisel on olnud ja on siiani üks suur häda: arvamine on see, et purjetamine = võidusõit. Ning uusi jahtisid ongi siiani ostnud kas sellise suhtumisega või tegelikud võidusõitjad aga tohutu bavaaria-kummutite rohkus on tingitud uute merele tulijate teadmatusest ning sommi heast müügitööst. Ja ka mugavusest, kus jube lihtne ja sissetöötatud süsteem BBC-pank-kaikoht töötas. Sama käib ka teiste Eestis enamlevinud, peamiselt prantsuse purjekate kohta: hea müügitöö ja mugavus. Aga 95% juhtudest ei näe ma grammivõrdki mõtestatud valikut koos vastava eeltööga, kui me räägime kruiisijatest. Reisser on teine teema: seal müüakse optimeeritust ja sigade-kägude külagonkal võidu võimalust. Mingit mugavust pole ju meeskonnal vaja, kes kui märjad kaltsud reelingus ripuvad ja kuselgi käimine on karmilt keelatud
Sa mõtle niimoodi: kuna maailmas ehitatakse ja on ehitatud väga palju erineva lahendusega purjekaid, siis äkki mõni nendest on mõeldud just minusugusele?
Me siin Master Kalle Kuusiga püüame inimesi "harida": Kalle Vanasadamat külastavate põnevate aluste piltidega ja mina enamasti selliste vähe teistsuguste otsimise/promomisega (ja sinna alla kuuluvad ka odavad, uued, olematu süvisega poola treilerpurjekad). Võimalusel ka piltides ja äkki saab lähitulevikus see rida jälle mõne klõpsuga täiendatud...
Edit: Ahjah, teine küsimus oli ju ka

Ei kasva, küll kasvab kahjuks vajadus suurema rahakoti järele jahi pidamisel ja kasutamisel. Teoorias ongi see 40 ja mõni peale jalga veel selline suurus, kus isegi vaesem inimene suudab detailide ja
must be varuosade hinnanumbreid aduda. Kasvõi selline "tühine" asi, kui otste jämedus ja nende vajalik pikkus. Mingist hetkest hüppavad need numbrid nii millimeetrites kui euro/meeter väga kosmosesse. Ja siin võib tulla vabalt selline situatsioon, et näiteks ~11 meetrine peaaegu sama mahutavuse ja varustusega jahi ülalpidamine on konkreetselt 2 korda aastas odavam, kui sarnase 12-meetrise oma. Näiteks julgeks seda arvata eelviidatud Ferretti (kindlasti kallim üleval pidada) vs
Jeanneau Espace 1000. Viimast olen ise pikemalt vaadanud
Sant Carlesis ja mulle see meeldis väga. Veebipõhiselt väidetakse ka hea purjetaja olevat. Täpselt samasse klassi läheb ka ksf! Tim'i armasus/unistus
Southelry, mis lisaks kõigele suurepärasele (kvaliteedist sõiduomadusteni, ikka veebi põhjal) on veel ka käändkiiluga ja ülistabiilne (
STIX 57 ja AVS 160 kraadi!!!). Ka neid on lähemalt piieldud Euroopas sest siinkandis neid väga just ei kohta. Kui, siis teispool Rootsit. Muuseas,
Southelyd julgeks isegi täitsa soovitada vaadata ja uurida! See ületab oma ohutusomadusilt põhimõtteliselt peaaegu kõiki
blue-water purjekaid, ka kõige karmimaid ookeani reissereid. Aga uue hind (~200K eur) pole just bavaaria oma
