Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Ostmas uut päramootorit purjekale
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 10:30 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Sept 2012 22:22
Postitusi: 24
Olen ostmas uut päramootorit purjekale. Praegune mootor on vana (Mariner 6 hp.2 taktine) ja vajab väljavahetamist. Sellega hakkama saadud 10 aastat. Aga tihti on tunne, et vöiks veelgi vöimsam olla (eriti tugeva vastutuulega). Purjekas on 2000 kg. 8 meetrit pikk ja 2,5 meetrit lai.

Kysimus siis selline. Olen vaadanud sellist: Yamaha F6. Kas see sobiks?
Minul puudub kogemus nelja taktlistest! Kas peab paikka, et nad on "laisemad" vörreldes kahetaktilistega? Köigele lisaks on F6 yhe silindriga, praegune mariner aga kahe silindriga?
Vöi peaksin kohe ostma suurema mootori, 8 vöi 9,9 ? Nendel aga kohe kaal tunduvalt suurem!

Ette tänades: A.Tomingas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 10:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
võimsus jääb ikka samaks aga 2t ja 4t mootoril erinevad jõu kõverad- st 2t p..se tunnetusel äkilisem. Praktikas võib seda siis vaja minna eeskätt sildumisel- tuulevaikuses sadamasse töristavad vast ühtemoodi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 11:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Sept 2012 22:22
Postitusi: 24
Elan soomes ja purjekas on saimaal. Siin tihti "teravad" lained ja kitsad kohad kus peab mootorit kasutama. Muidugi laiskus/mugavus mängib oma osa :lol: . Tahaks just selles veenduda, et kas ikka 6hp.4t väheks ei jää? Vint tundub sellel Yamaha F6 ka ikka päris pisike!? Praegusel, Mariner 6 hp. on vint poole suurem.
Kardan, et kui panen F6 le suurema vindi, siis jääb päris "laisaks"

Kas kellelgi on kogemust Yamaha F6 ga?
Link: http://www.yamaha-center.fi/Turku/Tuott ... Yamaha-F6/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 12:12 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Minu julgeks väljendada arvamust, et kui varem oled kasutanud 6hp-st kahetaktist päravurri ja oled tunnetanud, et jääb vahest lahjaks, siis ei jää Sa kindlasti 6hp-se neljataktilise vurriga rahule. Pisike kahetaktiline on tegelikult ikkagi võimekam kui samade hobustega neljane.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 12:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
Avo kirjutas:
Elan soomes ja purjekas on saimaal. Siin tihti "teravad" lained ja kitsad kohad kus peab mootorit kasutama. Muidugi laiskus/mugavus mängib oma osa :lol: . Tahaks just selles veenduda, et kas ikka 6hp.4t väheks ei jää? Vint tundub sellel Yamaha F6 ka ikka päris pisike!? Praegusel, Mariner 6 hp. on vint poole suurem.
Kardan, et kui panen F6 le suurema vindi, siis jääb päris "laisaks"

Kas kellelgi on kogemust Yamaha F6 ga?
Link: http://www.yamaha-center.fi/Turku/Tuott ... Yamaha-F6/


F6 standardpropeller on( kiire) mõeldud kergetele sõude-kummi paatidele...jahile võiks aeglasema(F5) oma ,mis suurema labapinnaga

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 15:28 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Sept 2012 22:22
Postitusi: 24
Janno, kardan ise ka seda. kahju et proovimis vöimalust ei ole.
Teisest kyljest mötlen ka seda, et bensiini kulu vist töuseb märgatavalt kui osta kohe 9,9hv mootor?
Mariner 6hv 2t. vötab umbes 2-3 liitrit tunnis.
Kahjuks siin saimal peab ikkagi kyllalt tihti mootoriga söitma. Praegune kulu on aastas 80 - 100 liitrit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 16:39 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Avo kirjutas:
Kahjuks siin saimal peab ikkagi kyllalt tihti mootoriga söitma. Praegune kulu on aastas 80 - 100 liitrit.


:lol: :lol: :lol: Osta paar pikki aere....no ma ei või. 6 vs 10 hobust.
Ena asja, mida põdeda :shock:
Hakkab siis 4-5l/tunnis võtma.....konkurssi?
Soetushinna vahe eest saad järgmised 10 aastat "tasuta" kütust juba...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 19:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Avo kirjutas:
Janno, kardan ise ka seda. kahju et proovimis vöimalust ei ole.
Teisest kyljest mötlen ka seda, et bensiini kulu vist töuseb märgatavalt kui osta kohe 9,9hv mootor?
Mariner 6hv 2t. vötab umbes 2-3 liitrit tunnis.
Kahjuks siin saimal peab ikkagi kyllalt tihti mootoriga söitma. Praegune kulu on aastas 80 - 100 liitrit.


Ei usu, et uus mootor vanast kahetaktilisest drastiliselt rohkem rüüpab. Eriti veel kui muidu kruiisimisel kasutad sealt pool võimsust ja väheke rohkem ning kogu rammu kasutad ainult manöövritel kui väga vaja läheb. Purjekat ju glissi ajama niikuinii ei hakka :D

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 19:31 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Veebr 2009 16:54
Postitusi: 24
Asukoht: Tallinna lähedal maal.
Kas mitte 4t ei võta kütust vähem kui 2t ? Endal sama mure, vaja vahetada mootor uuema vastu. Põhi mure, et madalatel pööretel 2t ei tööta mida oleks sadamas hädasti vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 20:35 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Mida s*tem mootor seda parem purjetaja. Soovitan kõigile soojalt väga nõrka mootorit mis tühikäigupööretel ei käi. Lõpeks ei viitsi seda enam kasutada ja saab purjetamise selgeks.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 20:39 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Sept 2012 22:22
Postitusi: 24
Trutta, kytuse kulu ei ole peamine. Lihtsalt olen huvitatud jne.
Arvan ka, et suurt vahet pole.
Hinnas on aga suur vahe! Siin uus F6 maksab 1500e ja F8 maksab 2500e.
Paljud on maha teinud yhe silindriga mootoreid!?
F6 = yhe silindriga
F8 = kahe silindriga

AndresA, kahjuks siin saimal on kohti kus lihtsalt peab mootorit kasutama.
Väga kitsaid kohti (mitmeid kilomeetreid) kus tihe liiklus ja kui tuul otse vastu! Siis kisub ikka jamaks!
Merel asi natukene teistsugune.
Tösi on ka see, et vahest lihtsalt ei viitsi vastu tuult loovida. Tihti tuult aga pole yldse. On vaja kiirelt kodusadamasse pääseda jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 21:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
AndresA kirjutas:
Mida s*tem mootor seda parem purjetaja. Soovitan kõigile soojalt väga nõrka mootorit mis tühikäigupööretel ei käi. Lõpeks ei viitsi seda enam kasutada ja saab purjetamise selgeks.


Kuldsed sõnad.
Ainus asi, mida ma oma purjekal ei usalda, on mootor. Seega on alati valmis vaadatud varuvarinat mootorita sõiduks. Ja siis pole enam ju mootorit vajagi :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 21:42 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Sept 2012 22:22
Postitusi: 24
Ma ei alustanud seda teemat mitte selleks, et arutada purjetamise oskust jne....
Kuid kui sellest rääkida siis.. See kes väidab, et tänapeäva kitsastes sadamates on tore 2 tonnise purjekaga "laveerida" purjega on lihtsalt rumal vöi puudub täielikult selline kogemus! :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 21:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Avo kirjutas:
Ma ei alustanud seda teemat mitte selleks, et arutada purjetamise oskust jne....
Kuid kui sellest rääkida siis.. See kes väidab, et tänapeäva kitsastes sadamates on tore 2 tonnise purjekaga "laveerida" purjega on lihtsalt rumal vöi puudub täielikult selline kogemus! :roll:


Ei-ei-ei!
Aga mootori vajadus ja kasutus on mulle ikkagi väga ebaselge. Suures laines ja merel ma päramootorit ei kasutaks, sest vähemati pool aega on mootor veest väljas. Sadamasse sissesõidul jällegi pole väga võimsa mootori järele siiani vajadust olnud... No mine võta kinni...

Osalen meeleldi arutelus.

PS, tahaks ka oma 8 hp ja 2t mootori vahetada näiteks 4 hp ja 4t vastu. Et vaiksem ja nii, ja kuidagi kindlam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Sept 2012 22:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 377
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Avo kirjutas:
Ma ei alustanud seda teemat mitte selleks, et arutada purjetamise oskust jne....
Kuid kui sellest rääkida siis.. See kes väidab, et tänapeäva kitsastes sadamates on tore 2 tonnise purjekaga "laveerida" purjega on lihtsalt rumal vöi puudub täielikult selline kogemus! :roll:


Nojah, sisse saada on enamasti purjedega sama hea kui mootoriga, küll aga võib vahest olla ilma mootorita tülikas välja minna.

Aga soovitan Sul teha kindlaks oma jahi kerekiirus ja siis vastavalt sellele mootor valida. 2T jahti, mille veeliini pikkus umbes 6,5m, peaks 6hp mootor normaalsetes oludes kerekiiruseni välja lükkama küll.

_________________
Ülari Velviste


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group