Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Ostmas uut päramootorit purjekale
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=3&t=7060
2. leht 2-st

Autor:  Avo [ Teisipäev, 11 Sept 2012 22:10 ]
Teema pealkiri: 

Kahjuks need 4hv 4taktilised on minuteada yhe silindriga. Ja seega kipuvad tegema köva häält, ning pidavat ka "värisema" tunduvalt rohkem kui kahe silindriga.
Mina olen aru saanud nii, et kahe silndriga on alates 8hv.? Muidu ostaksin arvatavasti selle yamaha F6. Poes kiidavad seda F6 taevani. Et vaikne ja ei värise jne. Aga nad on ju myygimehed. Luiskavad siis kui huuled liiguvad. :lol:

Sellepärast nagu alustasingi selle teema, et kas kellelgi on kogemust uutest yamaha mootoritest: F4, F5, F6 ??

Autor:  vesirott [ Kolmapäev, 12 Sept 2012 07:04 ]
Teema pealkiri: 

Mul antud 6hj mootoriga kogemus juba mitu aastat. Ega ta mingi püss pole jah.
Plussid:
-4T võtab raudselt vähem kütust kui 2T, jääb ära ka õli segamine.
-käivitus on kindlam kui 2T-sel
-võib hoida ka külili
Miinused:
-oluliselt raskem
-vibra on suurem

Kindlasti jäi midagi lisamata. Kui pead motot aegajalt transportima, on kaaluteema väga olulie vahekoht, eriti kui plaanid 8hj (2-sil) peale üle minna.

Autor:  paadiservice oy [ Kolmapäev, 12 Sept 2012 08:08 ]
Teema pealkiri: 

Avo kirjutas:
Kahjuks need 4hv 4taktilised on minuteada yhe silindriga. Ja seega kipuvad tegema köva häält, ning pidavat ka "värisema" tunduvalt rohkem kui kahe silindriga.
Mina olen aru saanud nii, et kahe silndriga on alates 8hv.? Muidu ostaksin arvatavasti selle yamaha F6. Poes kiidavad seda F6 taevani. Et vaikne ja ei värise jne. Aga nad on ju myygimehed. Luiskavad siis kui huuled liiguvad. :lol:

4-5-6- on jah 1-silinder (27kg)
alates 8hj 2 -silindrit (37kg) 9,9 hj 40kg, need on lühikese jalaga kaalud,pikkadel pange 1-1,5 kg otsa

kõik sisepõlemis mootorid teevad mingit"häält"..see et 1-sil( 4-t) teeb rohkem :roll: kipub kuhugi teemasse "a-la naised saunas rääkisid "

vibrast....kas keegi on 2-sil 4-t mootori sisse vaadanud? kuidas seal kolvid asetsevad- liiguvad? :wink:

Ideaalis purjekale soetage FT seeria,High Thrust propaga 8 või 9,9 hj mootor..jäksab lükata igas asendis( manööverdada) ..laeb akusid :!:
ainult kaalub 49kg... :(
ja maksab :oops:

Autor:  ivo86 [ Kolmapäev, 12 Sept 2012 12:24 ]
Teema pealkiri: 

2T ei või hoida küllili?
Pigem olen kohanud varianti, kus vanemat 4T mootorit peab transportima kindla külje peal. 2T ei tohiks ju vahet olla, mis pidi mootor on, karteris õli pole ju..

Autor:  Lauri Laanoja [ Kolmapäev, 12 Sept 2012 13:55 ]
Teema pealkiri: 

Minul on teatavasti 2 Helmsman 23 tüüpi kiiljahti.
Ühte neist lükkab 5hj Mariner millel 2 takti, teist 6hj Mariner, millel takte 4.
Tegu on pika jalaga päramootoritega.
Lõppkiirus on neil mõlemal sarnane ca 5,5-6 sõlme laineta veel, tavaekspluatatsioonis ma neid suurt üle 4,5 sõlmese kiirusega ei piina.
Vastu kõvemat lainet ja tuult (alates 10-12m/s) on nad mõlemad peaaegu kasutud, kiirus langeb nii 2 sõlmele ja kütusekulu suureneb julgelt poole võrra. Tavakuluks on reeglina mõlemal 1-2l/h.

Kahetaktiline on lärmakam, neljataktiline vagasem ja lükkab ka tühikäigupööretel piisavalt, elik näit võõras sadamas kaikohta otsides saab vaikselt liigelda ilma pöördeid pidevalt muutmata.

Eelpooltoodut arvesse võttes soovitan 4T mootorit, liiati jääb ära määriv ja halvastilõhnav õliga solgerdamine.

Parimatega,

Autor:  Avo [ Kolmapäev, 12 Sept 2012 19:58 ]
Teema pealkiri: 

vesirott, millise paadiga kasutad seda 6 hj. yamahat? Kiirused jne.?

Lauri Laanoja, kas see sinu 6hj Mariner, millel takte 4, on yhe silindriga? Ja mis aasta mudel.

Yamaha väidab, et aastast 2010 F4,F5 ja F6 tunduvalt väiksema värinaga kui vanemad yhe silindriga mootorid? (poes jäävad silma oma valge värviga).

Autor:  Tarmo K [ Laupäev, 15 Sept 2012 01:32 ]
Teema pealkiri: 

Avo, paar postitust tagasi jooksis juba võlusõna läbi, aga paistab et läks mööda. See on High thrust või teistel tootjatel Saidrive versioonid mootoritest. Selline komplektatsioon sisaldab pikka ja võimsama mootori jalga või aeglasemat reduktorit, et suurmat veojõudu arendada ning suure pinna ja väikese sammuga propat ja aku laadimist.
Ise kasutan Yamaha 8hj 4 takti sellist. Pole olnud tuult, mis sõidu kiirust kahandaks, tagurdamine pole probleemiks ja kütusekuku 1 l/h, sest pooltel pööretel liigub vaevata 5 kn. Ainuke probleem on kaal - 44 kg.

Yamahal on see ainuke valikus minu teada siiani. Jõudu poleks nii palju vajagi ja kaal ajab närvi. Kui praegu valiku ees seisaks, siis kaaluks tõsiselt Selvat, tal valikus 6 hj, 8 hj, 9.9 hj. Või siis Tohatsu, tal ka 6 hj variant 27 kg. Yamaha vennad soovitasid mul jõusaali minna, kui ohkisin hoolduse ukse vahel oma 44 kilose pommiga. Muidu igati hea pill.

Autor:  Avo [ Esmaspäev, 17 Sept 2012 20:17 ]
Teema pealkiri: 

Täna käisin uurimas seda yamaha F6. Aga kahjuks sellele ei saa yldse tesistsugust propat/vinti! Peab ikkka selle FT8 hv. poole vaatama.

Autor:  vesirott [ Teisipäev, 18 Sept 2012 20:57 ]
Teema pealkiri: 

ivo86 kirjutas:
2T ei või hoida küllili?
Pigem olen kohanud varianti, kus vanemat 4T mootorit peab transportima kindla külje peal. 2T ei tohiks ju vahet olla, mis pidi mootor on, karteris õli pole ju..


Minu viga, kehv sõnastus lihtsalt, pidasin sedasama silmas.

Autor:  vesirott [ Teisipäev, 18 Sept 2012 21:04 ]
Teema pealkiri: 

Avo kirjutas:
vesirott, millise paadiga kasutad seda 6 hj. yamahat? Kiirused jne.?


Tegelikult kalapaadiga. Numbritega ei opereeriks praegu, pole mõõtnud.

Avo kirjutas:
Yamaha väidab, et aastast 2010 F4,F5 ja F6 tunduvalt väiksema värinaga kui vanemad yhe silindriga mootorid? (poes jäävad silma oma valge värviga).


Valge ta tõesti on, 2010. Enne seda oli Veterok 8, võibolla vanemad ühesilindrilised tõesti vibrasid rohkem, pole kogemust.

Autor:  Avo [ Kolmapäev, 26 Sept 2012 09:44 ]
Teema pealkiri:  Tellitud

Tellisin siis kevadeks Yamaha 8hp. High thrust + elektristart.
Hind on soolased 3490 eur. Lohutan ennast sellega, et mootor on seda hinda väärt.

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/