Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 12:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
ärni kirjutas:
Usun, et rullisüsteem korras, sest senini töötanud ilusasti, kuid vaatan igaks juhuks üle. Küll aga sai korra masti topis käidud valli lahti arutamas, mis oli sinna takerdunud. Kaldun arvama, et seep see kala ongi ning sellest ka lahti kerimine, kuigi tookord ei pannud seda tähele. Võimalik, et lahti keritud koht oli rullisüsteemi toru sees "peidus".

Ärni, ära pahanda aga see on eriliselt rumal jutt! Mitte mingi vall ei suuda vaierit "lahti kerida", selleks on vaja "jebiitseskaja siilat"! On elus mõnda vöörstaaki ja persses rullisüsteemi ikka nähtud ning isegi väga hullus seisukorras käsitsi rullitav süseem ei suuda sellist tulemust tekitada! Või on Sul hüdroajamiga rullsüsteem?
Sa mõtle loogiliselt: selleks, et topis vaier lahti kruvida, peab kogu tross alates tekipealsest talrepist(kui selline üldse on) pöörlema ja päris mitu ringi. Uue vöörstaagi Sa saad aga esimese asjana tee selgeks probleemi põhjus. Purjetajana on põhjendus "midagi nagu puruks pole" kõike lollim, mida üldse öelda!!! Täpselt nii need mastid pähe tulevadki. "Minu jahil on midagi totaalselt persses", peaksid Sa esimese asjana ütlema-mõtlema.

Edit: Ma mõtlesin vaat et ainsama loogilise põhjenduse vist välja. Kevadel masti peale pannes ja vöörstaaki pingutades ei hoidnud kas Sina või installija staaki kinni ja talrepiga keerati top näruks. Keerati vaierile paar ringi toore jõuga sisse ja see keerdumispinge eskaleerus vaieri lõpus - nagu koer ennast raputab, kõiksepealt pea ja viimasena sabaots. Sõitsid terve suve sellisega. Mingit muud võimalust ma isegi oma vaimusilmas ei näe!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 12:46 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Priit - aga kui talrep keerati kevadel põhja, suvel võibolla pingutati, võibolla mitte, sügisel veel keermed otsa polnud saanud. Aga splinti polnud...

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 12:50 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 12:50
Postitusi: 17
Suured tänud heade nõuannete, vihjete ja kriitika eest.
Kuna jaht sai alles soetatud ning kogemusi ainult mõned kuud siis ei oska masti peale panemist kommenteerida kui siis niipalju, et eelmine omanik ütles, et tema väljatõstmistel masti maha ei võtnud.

"Mast sa hoia meid" :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 13:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
ärni kirjutas:
Kuna jaht sai alles soetatud ning . . .


Nuu, siis ikka 101% kõik hoolega üle käia! Talvel õnneks aega on ;)

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 13:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
Priit - aga kui talrep keerati kevadel põhja, suvel võibolla pingutati, võibolla mitte, sügisel veel keermed otsa polnud saanud. Aga splinti polnud...

Just miskit taolist. Pingutati talrepist vaid alumist keeret pidi (sest üldjuhul jääb talrepi ülemine pool rulli/pirsi sisse peitu) ja pigem pandi splint või kontra peale, mis ei lasknud pingel ennast tagasi lahti kerida. Aga selge on see, et vaieri lahti kerimiseks peab meeletut jõudu rakendama, mida lihtsalt nöörist sikutades kunagi ei saavuta. Ikka va vana hea kangimeetod - pikk jõuõlg taha ja küll karu mesipuusse mahub ;)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 13:28 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 20 Juul 2010 14:22
Postitusi: 64
Asukoht: Pärnu
peebuste kirjutas:
ärni kirjutas:
Kuna jaht sai alles soetatud ning . . .


Nuu, siis ikka 101% kõik hoolega üle käia! Talvel õnneks aega on ;)


Kuidas teadjamehed välja uurivad kas vaieriterminaal on väsinud või micropragusi täis. Või siiski on ajaline faktor määravaks 5 aastat ja asi vahetusse.
Kevadel võistupaadil masti peale pannes ei reetnud miskit rauaväsimusse, aga sügisese Kihnu võidusõiduga saime masti kaela ja mida avastasime....1/3 terminalist oli värske murdumine, 2/3 oli juba varemalt katki olnud ja korrosioonine.

Mida kostate?

_________________
Pärnu merekühveldaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 13:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Arx, pigem variant 2 - teatud miilid + aeg võidusõitu (maksimumkoormus kogu aeg peal) ja lihtsalt vahetusse. Sel teemal vestlesin Gutekiga: lisaks uuele disainile sai Energa2 Inglismaal eranditult kõik uued peelestiku osad peale masti ja poomi. Selle töö hind IMOCA60 peal koos purjedega - 150-180 tuhat eurot... See pidi olema ainus mõistlik lahendus ja kui siis mast pähe tuleb, on kedagi "süüdistada".

Kruiseril, kus pigem antakse 15 minutit varem järgi, kui 3 minutit hiljem, seal võib kvaliteetne toode ka terve jahi eluea kesta. Kuid selge on see, et vöörstaagil on kogu peelestikus konkurentsitult suurim koormus ja selle terminalid võivad tõesti järgi anda. Mastitopi joonkiirus lainelt kukkudes on meeletu ja see lõhubki. Sestap on vöörstaak alati mõõt jämedam, kui ülejäänud vaierid.

Stella peal on vahestaak kolm korda järgi andnud - korra terminal ja kaks korda alumine ots + vaikselt kruvis puttensi nailokeid seestpoolt lahti ja hakkas juba tugevalt lekkima! Viimasest antud probleemi järeldasimegi, kui mulle kajuti ukse ette soolast vett tulema hakkas. Aga see on 200 kilo masti 22 meetri kõrgusel, kukkudes 4-meetrisest lainest (nii et Peebuste salongis raamatut lugedes peaga lakke lendab :D ) - päris põnev oleks jahi mastitoppi G-Tech panna ja reaalsed G'd teada saada. Joonkiiruse saab ju välja arvutada.
See on sama, mida olen(me) kogu aeg rääkinud: vastu lainet mootoriga ennast ja jahti lõhkuda pole mõtet ja kruiser ju ei krüssa mõistliku nurga all! Istusime tuues Dunkirkis varjus, sõitsime seekord läbi Hollandi ja istusime mujal sadamates. Purjega krüssates pole asi nii khull aga raceril jälle viimane trimm ja pinge peal ning lõpptulemus koormustes pea sama. Lööke on küll vähem.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 14:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
arx kirjutas:
Kuidas teadjamehed välja uurivad kas vaieriterminaal on väsinud või micropragusi täis.


Mikropragusid saab kodusel teel otsida nii:
- detailid hästi puhtaks, näiteks nõudepesumasinas topelkoguse vahendiga ja max temeratuuril
- Kuivatus, 100+ kraadil, et vesi kaoks
- Detailid likku punasesse pidurivedelikku, hea kui saaks vaakumit rakendada
- Saada naiselt koslep nõudepesumasina ja praeahju väärkasutuse eest...
- Kõik hoolega puhtaks pühkida, hoolega!
- Teha valgest kriidist "lahus" ja sellega detailid kokku määrida. Kui ära kuivab, siis mingi aja jooksul tekivad pragude kohale punased jooned.

Peenem nipp on omada "kätt" traumapunktis vms röntgenit kasutavas kontoris ;)

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 16:05 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
Ma isiklikult arvan et kõik üle 10 aasta sellega pole mõtet vaeva näha. Kui peab koormustkandma ja selle tüki tõttu võib mast maha tulla siis lihtsalt ära vahetada. Igati odavam kui uus mast osta. Koos uute vantide ja staakidega...

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 16:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 12:50
Postitusi: 17
Kui röntgen töötab siis oleks küll hea ja mugav kontrollida.......vaatasin, et x-ray aparaate müüakse isegi ebay-s :D. Pirita paadipoodi peaks kaaluma kas mahub investeerigute kavasse :).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 19:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
on avastatud neid pragusid ka igakevadisel hoolikal visuaalsel vaatlusel. taas üks argument selle poolt, miks mast talveks maha võtta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 20:34 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Vana vaenlane vahva.madrus :D

Mul mast maas ja ühtegi pragu pole leidnud :D

Muidu oleks võimalusel peale jätnud :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Nov 2012 20:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
ju ma ikka omast kogemusest räägin. minu praktikas on vähemasti üks juhus, kui T konksu kõveruse seest kevadel prao avastasime ja terminal vahetusse läks.
eks neid maste tuleb alla ka muudel põhjustel kui mikropraod terminalis...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group