Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Yamaha 8 hj. 4 takti High Trust
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=3&t=7452
1. leht 2-st

Autor:  Avo [ Kolmapäev, 03 Apr 2013 10:30 ]
Teema pealkiri:  Yamaha 8 hj. 4 takti High Trust

Tellisin sygisel Yamaha 8 hj. 4 takti High Trust perämootori.
Nyyd esimest purjetust pikisilmi oodates möned kysimused.

Kas on kellelgi kogemusi infi sellisest mootorist? Kui töökindel jne.?
Kui täpselt peaksin jälgima 20 tunni järgset esimest hooldust? Vöi julgeb selle lykata sygisele (tunde tuleb siis vähemalt 60)? Nimelt mootor kaalub 44 kg. ja "veidi" raske enne sygist hooldusesse tirida.
Kas julgeb/soovitav kasutada bensiini 95E10? Yamaha kyl lubab aga soovitavad ikkagi bensiini 98?
Räägivad et 95E10 on 10% alkoholi seos mis seob niiskust kytuse paaki?

Köik inf. TERETULNUD

Purjekas: 8m x 2,5m , kaal umbes 2 tonni.

Autor:  vanellus [ Kolmapäev, 03 Apr 2013 12:26 ]
Teema pealkiri: 

Esimene õlivahetus on mootori järgneva elu ja tervise suhtes oluline ja tuleks ettenähtud ajal ära teha.

Autor:  Avo [ Reede, 12 Apr 2013 21:00 ]
Teema pealkiri: 

Kindlasti on see esimene ölivahetus/hooldus tähtis. Aga 20 tundi tundub jube lyhike aeg. Panen vist veetynni ööseks käima. Vähem tassimist. :)

Autor:  Fuego [ Reede, 12 Apr 2013 21:14 ]
Teema pealkiri: 

.. ja esimesed 10 tundi neist on mootori nõetekohane sissesõit.

Autor:  Marielle [ Laupäev, 13 Apr 2013 07:28 ]
Teema pealkiri: 

Omal kah yamaha 4 ne aastast 98 kindlamat annab otsida :D

Autor:  Avo [ Laupäev, 13 Apr 2013 08:10 ]
Teema pealkiri: 

Marielle, kas oled mootoriga rahul olnud? Kui suur mootor teil on? Millist bensiini kasutad?

Autor:  Tarmo K [ Laupäev, 13 Apr 2013 12:35 ]
Teema pealkiri: 

Mootor ise on kuulikindel, mul aastast 2006. Jamad tulevadki ainult kütusest. Vaigud sadestuvad karbussis ja tekivad käivituse probleemid ja jõuetus. Aga selle vastu on üks kindel rohi. Vii iga hooaja lõpus mootor hooldusesse, seal tehakse õlivahetused, nii veesärgi kui bensusüsteemi läbipesud, konserveerimine ja vaadatakse kõik muu üle. Kevadel tõstad peale ja läheb poolest pöördest käima ja nii igal aastal. Jätsin kunagi ühe hoolduse vahele ja kohe sain ka vitsad. Sellise tegutsemise juures ei jää sulle endale tõesti midagi muud mõelda, kui just seda, mis kütust sisse valad. Mina olen siiani tavalist kohalikku 95E kasutanud, solk nagu ta on, aga mootor sööb seda rahulolevalt. 98 kohta sai kunagi kindlasti küsitud, ju ei peetud siis vajalikuks, et 95 tarbijaks hakkasin. Minu teada pole seni ka ühtki plaanivälist varuosa vaja läinud, vaid impeller sai korra vahetatud.

Autor:  Avo [ Laupäev, 13 Apr 2013 18:08 ]
Teema pealkiri: 

Elan soomes ja siin see 95E10 (sisaldab 10% alcoholia). Eestis minu teada veel 95E (sisaldab max 5% alcoholia vöi yldse mitte?)
Siin ainult 98E kus alco on 5 %. Räägivad siin hirmujutte, et alcohol seob vett kytuse paaki, ning pidavat tegema halba ka pensupumbale ja tihenditele!? Kas keegi on midagi sellest teemast kuulnud?

Tarmo K, kas mäletad oma esimest hooldust ja kui täpselt sa jälgisid seda 20 tundi? Kas mootor on suhteliselt vaikne?

Autor:  retti [ Laupäev, 13 Apr 2013 18:41 ]
Teema pealkiri: 

Kes naabrikeelt valdab,sel pole probleemi.
http://www.e10bensiini.fi/files/211/E10 ... 3_2011.pdf
Lühidalt YAMAHA kohta - 95E10 sobib 4T mootoritele kui oktaanarv sobib.
2T YAMAHA mootoritele 95E10 !!! EI SOBI MINGIL JUHUL!!!

Autor:  Muhv [ Laupäev, 13 Apr 2013 18:51 ]
Teema pealkiri: 

Soomlaste Kippari testi järeldus oli ühene - see moodne 95 tuleb paadimootoritest eemal hoida. Ega see vist Soome paaditanklates eriti levinud ka enam pole. Kui ma nüüd ei eksi, siis autodest oli see vist BMW, mis palus seda sodi oma toodangu paakidesse mitte valada.

Autor:  Tarmo K [ Laupäev, 13 Apr 2013 19:57 ]
Teema pealkiri: 

Avo kirjutas:
Tarmo K, kas mäletad oma esimest hooldust ja kui täpselt sa jälgisid seda 20 tundi? Kas mootor on suhteliselt vaikne?


Mulle on see esimene paat ja siis kui esimesel hooajal mootor uus veel oli, ma pikki sõite veel ei teinud. Nii läkski teda vaja vaid sadamasse sisse- ja väljasõiduks. Sealt ei tulnud esimesel hooajal isegi 20 tundi täis. Nii läks ka sissesõidu küsimus vaikselt minust mööda.

Mootor on minu hinnangul vaikne küll. Kere kiirusega sõiduks, minul 5 kn, on pöörded üsna madalad. Tänu suurte labadega propale on tal jõudu lükata. Kui punn põhja keerata, siis röögib muidugi, aga sellega ma saavutan hulga vahustatud vett ja vaid u 1 kn kiirust juurde. Pole mõõtnud, aga kütusekulu kargab imselt lakke, müra ajab hulluks ja meeled tõrguvad pikemalt sedasi jätkata. See on kaatri meeste teema, et glissis on ökonoomne 4...5 t pöörde vahel. Oma hinnangul sõidan u 2 t pöördega.

Autor:  retti [ Laupäev, 13 Apr 2013 20:01 ]
Teema pealkiri: 

no nii hull see asi ei ole,- ka mitte BMW kohapealt
http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin ... toihin/bmw
avaleht
http://www.e10bensiini.fi/

Autor:  Muhv [ Laupäev, 13 Apr 2013 20:34 ]
Teema pealkiri: 

Enne googelda ja siis kirjuta :) BMW kohapealt ma tõesti eksisin, aga mitte täiesti. Nimelt kuskil sihuke info siiski liikus ja pool netti on täis erinevate BMW ninade seletusi, et tegelikult on kõik OK. Alati mainitakse muidugi juurde, et teatud BMWdel on 98 eelistatum ;)

Autor:  retti [ Pühapäev, 14 Apr 2013 17:54 ]
Teema pealkiri: 

Iga uus siin ilmas on unustatud vana.....
Kes meist mäletab,et ALEXELA on eestis müünud piirituselisandiga autobensiini kuskil 90 te lõpus ?
Kes meist teadis,et aastaid müüdi Soomes E95 bensiini etanooli sisaldusega 5%?.Vähesed.Kasutasid aga kõik.

Kõik paadi/automootorid sõitsid selle 5% etanoolilisandiga ja häda polnud kellelgi midagi.
Hädakisa algas alles siis kui EU direktiivi järgi tõsteti % viielt kümnele.

Üldse mulle tundub,et eesti mootorpaadijuhid võib jagada kahte kategooriasse

need,kes usuvad valmistajatehase kasutusjuhendit

ja need kes kasutusjuhendi asemel usuvad tehasekonstruktorist targemat naabrimehest külaseppa.Kahjuks on see kategooria vist ülekaalus.

Autor:  Muhv [ Pühapäev, 14 Apr 2013 20:52 ]
Teema pealkiri: 

Ma kindlasti ei taha siin rettiga vaielda - googeldamise kommentaar käis mu enda kohta.
Lisan siiski ka Kippari loo antud teema kohata.
http://imageshack.us/photo/my-images/268/e10.pdf/

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/