Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Cumulus 164 proovisõit Käsmus 11. mai
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Apr 2013 13:46 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 18 Jaan 2012 11:12
Postitusi: 6
Asukoht: Tartumaa, Lõuna-Eesti
Lugupeetud, tulevased ja olevased väikelaevnikud

Käesolevaga anname teada, et alanud on Cumulus 164 demopäevade planeerimine.

Olete oodatud 11. mail Käsmu Meremuuseumi juurde sadamasse, kus on võimalus oma käega katsuda ahjusooje Cumulusi ning soovikorral saab ka proovisõitu.

Palume oma kohaletulekust varem teada anda, et teaksime suupisteid varuda.

Lisainfo ja registreerimine:
martin.roostar@boatart.eu
+372 55 14 299

Peagi selguvad ka kuupäevad, mil toimumas sarnased üritused:

- Pirital
- Saaremaal
- Hiiumaal
- Saadjärvel
- Peipsil
- Võrtsjärvel
- Viljandi järvel

Pilt

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Boats are the nearest thing to dreams that hands have ever made


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Juul 2013 02:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Rikitiki kirjutas:
Cumulus 164, endise nimega Dolphin, on meie nägemus heast rahvapaadist. Turvaline ja lihtsalt käsitsetav viiemeetrine alus on mõeldud kuni kaheksale inimesele, samas tuleb temaga toime ka üks inimene.
Cumulus toimib väga hästi nii purjeka, kui kaatrina. Lubatud mootori võimsus on kuni 40hj.
Kogume praegu kokku tellimusi, mida talvehooajal järjest täita. Esimesed lepingud on allkirjastatult ka tagasi jõudnud.

Kuna Cumuluse-poisid on pisut laisalt tegutsenud testisõitude vallas või nende promomisega hetke siiski suurima purjetamisauditooriumi ees kipper.ee's, sai siis ühe reaalse Lepinguni jõudnud paadiga nädalavahetusel testisõit tehtud ja muhuväinaliste lustimiste vahel ühe sellisega "ukerdatud".
Juba esimest idee-paati, sinist Dolphinit Meremessil õues külmas tuules vaadates oli tunne, et see võib olla ja tulla täitsa lahe asi. Kuigi omal oli just valminud kenas soojas seisev Sail, siis 4,5 pikkust ja sõudepaadilik kitsus on pisut vähe. Aga asi ikkagi...
Kui nüüd siis sõber Foke suurest mootorpaadist loobus ja omale viieliikmelisele perele päevapurjekaks Cumuluse soetas, tekkis võimalus seda ka realselt testida. Muidugi too musta kerega ei ole "tavaline" Cumulus vaid hetkel vist? kõige kõvem omanikuisend. Seda just taglase ja varustuse poolelt.

Teeme siis ülevaate ~21-miilisest sõidust Topu laht - Mäeveeru poi - Topu laht, mis sisaldas ühtepidi krüssuotsa ja teist pidi tagasi mõnusat allatuult koos pakstaagiga. Tuul sel päeval Rohuküla andmetel (mida vaatasime läbi veekindla Sony tableti pidevalt) 6-8 m/s. Lainet muidugi polnud ega peagi sedasorti paadiekste jaoks olema. Träkk on ka kusagil olemas aga mitte minul ega hetkel. Ja pilte ka ei teinud, sest mida sa ikka 3 MP 47-tugrikuse nutifoni "kaameraga" neid pingutad - midagi sealt head küll ei tule! Õigemini tegin paar "asja" - Vormsi faarvaatrist väljuvast Altamarist, sest nii sain ka ise esimest korda distantsilt vaadata, mis asja me siis ära tõime ;) Aga neid ei kannata isegi näidata, need on lihtsalt ülikehvad.
On olemas mõned pildid vaat et esimesest veeskamisest, mis pole kahjuks kõige teravamad... aga et Fokel on olemas nii suurepärane fotokas ja ka oskused sellega imelisi pilte teha, siis äkki Ta kunagi teeb reaalse fotosessiooni oma paadikesega peendetailideni välja ;)

Kodust vette

Korralik turbodiisel minivan isegi ei tunne Cumulust sabas ja ka kaalud jäävad suurema enamuse autode puhul paberil märgitud lubatu piiresse.
Treilerilt veeskmaine Topul endise KEKi suvila kõrvalt pool-looduslikust lautrikohast. Käkitegu! Kuna Eestis ei toodeta spetsiifilisi ülimadala V-raamiga purjekatreilasid, on vaja kasutada kõrgeid masstoodangu isendeid. Reaalselt saaks rullikute kõrgust veel palju alla ja paatide "laskumisnurk" treilerilt vette oleks parem aga sai ka praeguselt seda teha ideaalselt kahekesti. Üksinda - rannast keeruline, korralikust slipist nagu on meil nüüd Österbys aga kindlasti võimalik ja isegi lihtne.
Paat vees, tuli esimene aerutamise test. Siiamaani on Omanik koos abikaasa ja sõpradega rannast lahkunud vaid 6-jõulise Mercury abil. Sel hetkel oli veel tuult väga vähe, siis ahtris asuvate tullidega raskete puuaerudega sai manipuleerida ja ohtlikest varedest ka mööda aga sõudepaat see ei ole! Väga hädapärast vaikse veega teeb töö ära. Kuid aerud on abiks ... hoopis muul juhul, millest hiljem! Cumulus liigub küll kergelt aga koos džoki-istmega (kuivkast + tekkiva navikeskusega täitsa vajalik optsioon) isendil ei saa eriti pikka tõmmet teha ja ka aerud ahtris viimase meetri peal pole just sõudmist soodustav lahendus.
Pilt

Mast püsti!

Esimene thrumbs up tuleb teleskoopmasti eest! Ristatud on Lutsu/Laseri mast Guntheri-põhimõttega ehk Cumulusel tõmbad ülemise peenema osa mastist alumise jämeda seest üles mastisisese ringotsaga. Allalastuna mahub see koos poomiga kenasti paati sisse ehk selle paremas küljes istme all olevasse pikka panipaika.
Standardpuri on siis klassikaline kolmnurk-bermuuda (nagu tol valgel) aga testipaadil 10.5-ruudune kõikse kangem + lisavarustusena poiste endi idee-arenduspaadilt pärit imepisike foka. Seega on 1 masti ülestõmbe ots ja rippumas 2X2 otsa valle. Viimased kipuvad muidugi tuulega sõlme minema aga pole hullu, saab hakkama. Muud varianti ka pole. Juba ammu varem kurtis Foke, et groot on vähegi valjemas tuules imelik, pikk volt sees jne. Kui alguses oli veel 2-3 m/s ja mingit volti polnud, siis äkitselt 90-kraadi keeranud ja ka tugevnenud tuul tõi selle kohe nähtavale. Nimelt on see konkreetne sinine puri totaalselt ebaõnnestunud materjalivaliku ning ehitusega! Idee on absoluutselt õige - pole üldse küsimust! Kuid (round)square-topiga oversized groot nii väikesel purjekal, millel on veel ka isepüstuv alumiiniumist kaigas mastiks, peab olema see puri a) kordi kergemast materjalist, mitte 40-jalase groodi "ülejääkidest" ja b) vältimatult pikkade läbiliistudega, mis suudvad ülesuuruse kuju hoida. Ei päästa purje murdumisest vaid ülemine läbiliist, kõik peavad pikad olema. Lihtsamalt öeldes ei saa tavalisele kolmnurk-bermuudale külge õmmelda +30% tagaliiki sest mõtteline tagaliigijoon jääb alles (sirgjoon poomi otsast toppi) ja täpselt sealt ka puri läbi murdub otsa lühikeste liistude tagant. Ainult läbiliistud takistavad seda, täpselt nagu multidel, on nad siis täispuhutavad või hiiglasuured, rannakatad või pallitiiru reisserid. Arusaadav on soov purjepinda suurendada ja allatuult see töötab igal juhul aga KAS nüüd ideaalselt kitsast/kõrgest tiivakujust leivalabidaks muutmine nii suurt koguefekti annab, on omaette küsimus. Allatuult sõiduks äkki vähe teised purjed ette?
Vahepala: mul olid kogemata autos kaasas Julia peapurjed aga Mikro täisfoka eesliik 6.70, LPG 2.2 ja pinda 7.37 ruutu oli ~+50 cm liiga kõrge aga mitte liiga suur. Seega tuli otsus sõita/purjetada minu juurde järgi tormifokale (eesliik 5 meetrit, LPG 1.8, pinda 4.5 ruutu), millega testida päris suurt eespurje!
Groot tõmmatakse üles valliga ja ümber masti hoiab teda tugev lukk. On ka üks rehv, mis võtab pinda julgelt poole vähemaks, kui peaks ilm valjemaks minema. Kõik kokku väga vahva ja loogiline lahendus. Foka jaoks peaks olema groodi külge tugevad aasad ja neid peaks olema mitmel kõrgusel, kus küljes siis ripuks fokavalli plokid. Need on hetkel puudu, foka plokk on vaid topis. Sellega saaks kasutada kas topigenu või ka gennakeri, kui installida pisike pukspriit. Vähemate eespurjede jaoks ehk siis foka ja tormifoka peaks olema õigetel kõrgustel aasad-plokikohad. Vöörstaak ei olegi seal oluline, reissinguks ei muutu see paat kunagi ja pisut kangem liiginöör lappi sisse õmmelduna teeb ka töö ära. Kevlar või terasvaier oleks muidugi parimad, üks kerge ja painduv aga kalli hinnaga, teine igavene ja lollikindlaim...

Samas ei häirinud totaalselt "tagumikus" purjestus ehk kõver ja kujust ära groot koos üldse mitte heas asendis fokaga meil krüssamast ja vägagi arvestatavaid kiiruseid sellise paadikese kohta saamast! Tõesti, krüssunurka 45 kraadi me ei saavutanud, ikka 50+ ehk loovimine käib tervnurkselt, kuid mitte midagi hullemat, kui tavalisel suurel kruiseril! Täiesti kummaline??? Mida Cumulus teeks siis ideaalses trimmis üliheade purjedega...
Samas stabiilsus suhteliselt suuremas ja puhangulises tuules oli suurepärane! Kuigi Cumuluses ei ole sees eraldi siseballasti, on tema kerepüstuvus ehk kerekuju nii hea, et julgeks täitsa ka 10+ tuulega mürama minna. Püstuvuse ja kerekiiruse eest raudsed täispunktid sest 5X2 meetrit pindalasse, mis peaks olema lihtsalt treilerdatav (loe: kaal!) ja ikkagi ka odav, väga palju paremat vist välja ei suuda mõelda. See kere töötab ja siin pole üldse vaidluse kohtagi. Kuna kere juurde kuuluvad ka svert ja roolid, siis pika/kitsa ehk efektiivse käändsverdi liigutamiseks vajalik ~20 cm otsa tõmmata ja topeltroolid saavad ka täispunktid. See pool on väga tundlik, väga lihtne paigaldada (roolid) ja väga-väga hea kuni lätlaste leiutatud kiir-roolilehe vabastamise või liigutamiseni välja.

Milleks päevapurjekal kajut?

Teine osa kerest on siis sellisel lahtise tekiga paadil kokpit ja ka see saaks minult täispunktid! Tõesti-tõesti, kuigi džoki-iste hästi pisut "segab" roolimehel pardast-pardasse liikumist, siis sel on nii palju juba loetletud häid omadusi pluss võimalus tõeliselt mugavalt miidlis istudes alust balansseerida, et ühtegi paha sõna ei saagi öelda. Pikad, piisavalt laiad ja igati mugavad pingid ahtrist vöörini, kuhu saab tõesti ka 8 inimest vabalt ära mahutada - SUPER! Proovidest mõlemat ametiposti: roolimeest krüssates ja soodimeest/kallutajat/balansseerijat allatuule, siis eriti "impressive" oli suure avatud kokpiti kasutusmugavus. Oma panuse sellesse andis muidugi ka Omaniku eritellimus "standardist" kõrgemate ja nüüd ka reisseritelt tuttavate kallutus-pehmendustega varustatult reelingute kasutamine. Esiteks on need ideaalne seljatugi ka pikematele (183 ja 189 cm mehepojad) ning teiseks reaalne turvalisus käetugedena. 2 sügavat ja veekindla luugiga panipaika põranda all, 1 selline vasema istme all, ankruboks vööris, väga mahukas džoki-istme alune kuivkast kõigele, pikk kast parema istme all aerudele ja mastile ajaks, kui ollakse kuival maal treilal või motoriseeritakse - kõik on läbi mõeldud ja suurepärane. Mitte ühte etteheidet ei saa teha sest ka põranda karestus on ideaalne ning istmed ilma kasestuseta, mis ei lõhu ujukaid esimese tunniga ära. Ja pole ka vaja, sest sellisel alusel ei käida mööda istmeid - seega pole karestust sinna üldse tarvis.
Milleks kajut? Polegi vaja, optsioonina saab sinna peale panna raamidel tendi ja tekitada täiesti pädeva pehme katusega kajuti, kus siis väiksem pere saab sõites vee- ja tuulevarjus istuda aga kahekesti matkates kuivas magada. Mina seda ei katsetanud aga Foke on sigarahul ja on lapsed selle all ka kõvemates ilmades sõites olnud. Kui pisiperet pole ja raha ka napib, siis alati saab iseendale sadamas või rannal magamiseks üle poomi odava koormakatte installida ning telgi tekitada.
Pilt

Kiire arendustegevus taglase ja purjestuse kallal

Eks me olime Fokega juba enne kordi nendel teemadel arutlenud ja nii sai esimese asjana juba kodus kuival maal groodi toppi valli-ousse kaks lisaotsa pakstaakideks installitud. Kuigi mastitopis oli kaks plokki, otsustasime testiks neid mitte piinata. Milleks pakstaagid või tegelikult topelt-ahterstaagid? Ikka selleks, et see pagana ise püstiseisev mast, mis ikka niiväga püsti ei seisa, vähemalt mitte tikksirgena, kergelt toestada. Luts-Laseritel, kui monotüüpidel, kus KÕIGIL on sama kehvad lahendused kasutada, õigustab selline asi ennast. Ja ka Sailil, kus oli kasutusel just selline 100% standardlahendus. Kehv küll aga selle eest odav...
Alumiiniumkaigas ei ole ka Madis16 GoFive "Konna" kõrge, kerge ja ülijäik süsinikmast, mis isegi 21-ruuduse "kile"lapi all eriti painduda ei taha. Kui juba on lahtikäivat ja tõesti imelihtsalt installitavat kaigast arendatud nii kasutusmugavuselt KUI purjepinnalt (seega ka hinnasildilt!), peab seda kaasa arendama ka purjetamisomadusilt. Kuigi Foke kartis, et veel 2 lisotsa masti püsti ajades lähevad veel rohkem segamini ja Tal võib esmapilgul, veel verivärske purjede all merel käijana, õiguski olla, siis pikemas perspektiivis või võimalusena oleks need hädavajalikud. Kere kannatab mõistuse olemasolul ehk tuult ja kohta vaadates palju rohkem lappi peal kanda! Seekordne kiirpakstaakide install andis tulemust aga eks need ikka pisut väänasid groodi toppi ning teise asjana oli nende pingutamine läbi reelingu ahtrisse knaapidesse "keerulisem".
Jõudnud Noarootsi randa, käisin tõin Julia purje ära (spinni igaks juhuks ei võtnud, sest mine meid lolle tea, panemegi 18,5 ruutu üles ja tekitame mingi järjekordse jama keset merd :D ) ja tagasi alaltuult läks kohe see masti. Kuigi Rohuküla jaam näitas vahepeal ka numbreid 8,7 ja äkki ka puhanguti rohkem, siis liiga palju polnud purje küll peal! Ühest aerust/pootshaagist tegin liblika jaoks "spinni"poomi ja nii me siis tulime stabiilselt 6,1-6,4 sõlme, GPSi registreeritud rekordkiirus SOG 6,7 sõlme. Kogu see sõit oli üli-üli rahulik, ei mingit tunnetki, et paadike tahaks mingi lollusega hakkama saada! Nagu trammiga - roolitööd oli olematult. See sõit kiskus juba kergelt orgastliseks kogemuseks, lihtsalt nii hästi liikus ideaalses ilmas 15 ruuduse purjepinnaga Cumulus allatuult. Varu oli veel maa ja ilm, nii tuule, lainete kui purjepinna/purjetüüpide osas.

Motoriseerimine

Sel Cumulusel on siis peal värske 6-jõuline 4-takt vurr, kus seekord oli vindiks "miki-hiire kõrvad" ehk jõuvint. Kui standardvindiga kippus jaks raugema poolte pöörete pealt kerekiiruse juures (5,5 normaal- ja 6 sõlme ideaaloludes), siis jõuvint paugatas lõpuni aga kiirused jäid samaks. Küll on jõuvint tundlikum aga kas kokku ökonoomsem, tuleb veel selgitada. Kuid Foke enda väitel suutis ka standard lükata 8 inimesega pardal päris kõrge lainega (1 meeter ja rohkemgi) 5,5 sõlme juurde.
20 jõudu sabas võib sellest juba arvestatava kaugemale kalapüügikohale sõidu vahendi teha ja 40 - see on kindlasti juba "äkšõn" mis suudab ka mingit laadi rõnga või pisema suuskuri ära vedida.
Et seda Cumulust plaanitakse kasutada peamiselt ikkagi päevapurjekana ja vajadusel motoriseerida, siis 6 hobust 25 kilose kaalu juures oli igati perfektne valik. Sel hetkel oli peal ka eraldi suur paak (installiti Hiiumaa paadimatka jaoks, kuhu me mõlemad ei jõudnud... alustega) + mootori enda sisepaak ja see annab päris arvestatatava motoriseerimise autonoomsuse. Juhtimise täpsus kahe roolilehega ja miidlis asuva mootoriga oli ideaalne, viimane võib täiesti kangeks keeratud pööramisega sabas olla, ei ole vajadust mootoriga pöörata. Ahtripeegel on niipalju ikkagi madal, et ka lühikese jalaga mootor istub sügaval vees ja kui juba roolilehed üles lööb, on järgmine hetk ka labad põhja(kivides). Selles suhtes erineb Cumulus ka enamusest sõudepaatidest ning väikestest jahtidest, just see mootori ist vees. Midagi sarnast on jällegi GoFive, kuskohast on absoluutselt selgelt poisid ka inspiratsiooni saanud... ning siin "juhuslikkust" kohe kindlasti ei ole. Rääkida võite mida tahate ja "patenteerida" mida hing ihkab, minusugust "vana peeru" Te ei veena mitte kunagi ;) Ning ka Lönngren on insipreeritud vanadest Ljungströmidest ehk see ongi ju normaalne. Aga et head asja on paremaks ning natuke erinevaks tehtud, siis pole ju midagi ka ette heita!

Kokkuvõte

Cumulus on täiesti TEGIJA päevapurjekas, kus kere poolelt polegi suurt midagi paremaks teha! Kui, siis kõrged reelingud (mis võiks sellest mustakerelisest veel ka 2-3 senti kõrgemad olla, poleks ka paha) standardisse. Tolle madala vitsaga, mis on reklaamidelt valgelt kerelt näha, pole päriselus suurt midagi peale hakata. Jah, käepidemetena toimivad küll aga sellega ka nende otstarve piirdub. Reelingu mõõtu nad välja ei anna.
Siselahendused on niigi suurepärased, et Fokel polnud muud märkust, kui vaid võimaliku mootorpaadi roolikonsooli toru võiks jämedam olla, saaks paremini juhtmeid läbi ajada. Samas kui nii palju elektrisüsteemi peale ei ehitata, siis on see täiesti ebaoluline!
Tõsise arendustegevuse (ja sealjuures soovitaks pöörduda mitte iseõppijate poole vaid spetside-proffide poole, kes oskavad modelleerida kogu asja arvutis ja seda juba virtuaalselt testida) viiks läbi purjede ja taglase osas. Selge, et entry level "vaese eestlase" jaoks jääb "plank paat koos ühe lihtsa kolmnurk-bermuudaga" alati aga nagu ise nägite, siis on ka eestimaal neid kes kvaliteedist lugu peavad ja on nõus selle eest ka rohkem raha välja käima. Euroopas, kuhu Cumulus ju tahab löögile pääseda, on selliseid inimesi aga palju! Vähemalt sellise groodiga ärge sinna üldse minge, teete omal margi täis. See on "puhas pask". Kuulukse, et on juba ka järgmine versioon groodist olemas, äkki see on parem. Aga selle raske-tugeva riidega pole ikkagi midagi teha. Lihtsalt mitte üks Cumulustest ei hakka mitte kunagi sõitma 20 m/s tuultes... See purje kallal norimine pole normine pahas mõttes, tahtsite igal juhul parimat aga lihtsalt too vasikas läks aia taha ;)
Väga tugev külg on ka see, et tagasi jõudes Topu randa tuldi huvi tundma ja tunti ära just Cumulus! Seega bränding ja eriline disain töötab - ponnistused on vilja kandnud.

Väga tugevad küljed (kus ei oskagi midagi soovitada parendamiseks):
- reaalne universaalsus
- väga hea ja turvaline kere koos sverdi ja roolidega
- täiesti arvestatavad sõiduomadused purje all ja päevapurjekale sobiliku väikese päramootoriga
- kogu kokpiti ülesehitus
- lisaks paberile, mis kannatab kõike, ka reaalne 8 inimese mugava vedamise võimekus
- lühikese ajaga teatud tuntus "suvalises" Eesti maanukaski...

Tugevad küljed (ehk see, mida saab alati veel paremaks teha):
- teleskoopmast koos kiirkinnitusega ja selle ülimugav "peitmise" võimalus
- viimistluse kvaliteet vormist tulevatel detailidel
- kattetent raamidel, millega tekib "siseruum" või laste jaoks mõnus sprayhood

Arendamist vajavad lahendused ehk siin on veel arenguruumi:
- kogu taglas ja purjed, ERINEVAD võimalused kasutuskohast ja soovidest vastavalt. K.a. ühes tükis mast, vandid, staagid, pukspriit, leitvaagen, Ljungström või 1-purjene poomita rullmast ( a'la Tilapia 6.50) jne.
- lõppviimistlus (ei tahaks nokkida silikooni jääke, mis lihtsalt jäid näppude alla jms aga ma ka ei tegelenud iriseva vigade otsimisega, milleks?)
- spetsiaaltreiler, millega saaks veeskamismugavuse looduslikus rannas oluliselt paremaks. (lääbadega sillad, V-raam ehk põhjarullikute kliirens teepinnast miinus 30-35 sentimeetrit)
- äkki proovida viia vanade nõukakaatrite a'la Krõm kombel aerud ja sõudmine vööri? Testida erinevate lahenduste efektiivsust, kiirust ja kasutusmugavust.

Mitte proovitud lahendus-võimalus aga tahaks ära proovida
- 20 hj 2-taktiline kerge püss sabas ja 40 Hj maksimaalne katel ning siis sõiduomadused mootorpaadina

Testis olnud alus:
Cumulus 164, teoreetiliselt hetkel kõige rikkalikumas varustuses, kus sees kõikmõeldav LED-käigutuledest kajaloodini, veekindlast tabletist eripurjestuseni, erilahendusega reelingud, kvaliteetmootor, uus Respo treiler jne. Näiteks värskelt installitud pudelihoidjad džokiistme esiseinas otse rooli/navi"laua" torukaarte all igati kättesaadavas kohas aga jalgu ei jää kunagi, reelingupehmendused, reguleeritavad fokasootide barberid jms omanikupoolne lisa-arendus.

Kokkuvõtte kokkuvõte: nii kuradi hea universaal, et "vinguda" oskaks vaid "peast purjetajana". Kuigi see konkreetne groot on BS, loeme selle lihtsalt tööõnnetuseks. Tublid, istuge - viis "kerge punktiga, mis päris miinus ka pole" päevikusse!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Juul 2013 08:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 23 Mai 2008 13:25
Postitusi: 144
Asukoht: Tallinn/Haapsalu/Kaberneeme
Nähtud, Priit!
Cumuluse tumedat värvi parras ja sinised purjed köitsid juba eemalt tähelepanu, seepärast saigi Altamariga ligemale tuldud :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Juul 2013 10:33 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 19 Sept 2011 08:31
Postitusi: 18
Asukoht: Harjumaa
Tänan, PriitV, erakordselt põhjaliku ülevaate eest!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Juul 2013 17:16 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 29 Jaan 2004 10:02
Postitusi: 72
Asukoht: Kuressaare
Minul ka see purje värk natuke hinge peal.. kui paat tahab nii uudne olla, siis võiks ju taglastus ka.

Mis kajutisse puutub, siis võib nii ja võib naa... aga jõudsin ka järeldusele, et tent on ainuke praktiline variant, aga hetkel olemas olev on pisut.. "jämedate joontega" kui nüüd tsiteerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Juul 2013 20:27 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Juul 2013 20:37
Postitusi: 5
Asukoht: Kuressaare
vastuseks Priit V-le.

Sinise purje proto oli läbilattidega , testitud Hispaania tugevate tuultega ja toimis täitsa 4+ hindega 5 palli skaalal. Osa Cumuluse paadi ostnud klientidest on seda purje kasutanud ja seni pole ka halba sõna kuulnud. Miks see pilt siis nüüd nii kõver on? Raputades purje autorina endale tuhka pähe võin õelda, et kahjuks rikkus kogu asja ära katse tulla vastu klientide mugavusele ja proovida pakkida ära puri väiksemasse kotti (pikim latt hetkel 135cm), et mitte kaasa vedada 2,8m vorsti.
Tõsise arendustegevuse ([i]ja sealjuures soovitaks pöörduda mitte iseõppijate poole vaid spetside-proffide poole, kes oskavad modelleerida kogu asja arvutis ja seda juba virtuaalselt testida) viiks läbi purjede ja taglase osas.[/i]
Purjesid on disainitud ka enne arvutite ilmumist ning purjeparandajana olen ka ümber profileerinud kõva kaubamärgiga proffide arvutitega disainitud ja lõigatud purjesid. Seda on varemgi juhtunud, et ühe tegija 1 puri sõidab ja teine mitte, aga sinisest...
Üsnagi tõenäoline on, et "sinist" purje edaspidi saabki vaid pikkade lattidega müüki lasta. Aga enne saab üks vahepealne mudel ka testitud.
Mul on tõsiselt kahju, et minul ei olnud võimalik idee odavama variandi puhul seda koheselt testida ja asjalikku tagasisidet edasimüüjalt ning klientidelt saada. paar pilti uuest versioonist oleks asja kohe selgust toonud.
See on "puhas pask". Aga selle raske-tugeva riidega pole ikkagi midagi teha.
Selle lahmiva väite peale ütlen taas , et puri on tehtud ühe polüester kanga seeria kõige kergemast mudelist- 210g/m2. Surfipurje polüester on mul näiteks 180g/m2.
Kokkuvõtteks. Tänud Cumuluse tiimile iseõppija usalduse eest. Minu huvi on asjad soliidselt korda ajada ning purjed sõitma panna. Uustulnukana purjeäris vitsad vastu võetud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Juul 2013 01:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
johannes kirjutas:
See on "puhas pask". Aga selle raske-tugeva riidega pole ikkagi midagi teha.
Selle lahmiva väite peale ütlen taas , et puri on tehtud ühe polüester kanga seeria kõige kergemast mudelist- 210g/m2. Surfipurje polüester on mul näiteks 180g/m2.
Kokkuvõtteks. Tänud Cumuluse tiimile iseõppija usalduse eest. Minu huvi on asjad soliidselt korda ajada ning purjed sõitma panna. Uustulnukana purjeäris vitsad vastu võetud.


Vastus Sulle: esiteks, küsimärgid.
Teiseks: 210 g/m2 ehk jämedalt 5 oz puri sellisele mängupaadile on totaalne overkill, millest ma just rääkisin! Sellistele haard-koor reissing-sverdikatele, millega sõidetakse tipptasemel võidu ja mille purjeid piinatakse viimase piirini, tehakse lappe 150-170 g ehk 3,5-4 oz dakronist. Näiteks Snipe purjede tavamaterjal on 3,8 oz. Opakal peks olema 3 oz, samane oli/on ka Walker Bay'de "Perfomance" seeria purjed. Saa aru - ma ei telliks oma Mikrole ka 210 g/m2 materjali sest isegi minu reisseri jaoks on see liiga paks, raske ja jäik! 4,5 oz oleks absoluutne viimane piir kruiisipurjeks, mis peaks kestma järgmised 20 aastat. Nii kaua on lavsaanid kestnud.

Kõik ideest õmblusteostuseni oli väga hea aga see ei ole pisikese kaaluta ise püsti seisva alumiiniummastiga päevapurjeka puri. Vantidega mastidega kahe-mehe trapets-sverdikate samasuured purjed on ka kergemad, kui 210 g/m2 aga koormused purjele samad ja suuremad, kui Cumulused eales tunda saavad. Või näiteks MacGregori tehasepurjed ,nagu enamus sama suurusega purjekate omad vähemalt Ameerikas, on 3.9 oz ehk 132 g/m2 materjalist. Õmble Cumulusele üks normaalne light-puri ning mured ongi lahendatud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group