Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Hooaeg 2016
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Aug 2016 21:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 248
Asukoht: Tallinn
Tundub, et võrreldes eelmiste hooaegadega on Mini'de 2016. hooaeg suhteliselt vaikne.
Eriti vähe võtab võistlustest osa prototüüpe. Kas põhjus selles, et on MiniTransat'i vaheline hooaeg või on tegemist üldisemate tendentsidega - aeg näitab...
Kui rääkida scow'dest, siis Davy Beaudart müüs oma jahi Flexirub eelmise aasta parimale seeriapaadisõitjale (Ofcet 650) Jan Lipinskile ja see kannab nüüd nime Griffon.fr. Jan Lipinski ongi prototüüpide selle aasta hooaega valitsenud. Kui rääkida teisest scow'st, siis Simon Koster on oma jahiga 888 - EIGHT CUBE(EIGHT 3) hetkel prototüüpide selle aasta tabelis 12. positsioonil. Muide, EIGHT CUBE(EIGHT 3) on (osaliselt) müügis :)
Meie Jaanus Tamme on oma jahiga 787 - ROPEYE(Absolute Mini) hetkel prototüüpide arvestuses viiendal kohal.
24. juulil startis selle aasta tähtsaim Mini'de regatt: LES SABLES - LES ACORES - LES SABLES 2016.
Hetkel on esimene etapp läbi ning kiireim oli jällegi Jan Lipinski.
Osa võtab vaid 2 prototüüpjahti ning 20 seeriapaati, neist üks seeriapaat on seni katkestanud.
Teise etapi start on planeeritud 9. augustile.
Regati kodulehel täpsem info: http://lessables-lesacores650.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Miniklass, MiniTransat ja scow vööriga Mini'd
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Aug 2016 08:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 142
Mini klassist on kujunenud tõsine innovatsiooni-katel:Arkema 900
Pilt
Sellel ei ole mitte ainult pendel kiil, vaid ka tiibade ja pukspriiti nurk on seadistatav. Tiib-puri on vist liialt ilmne uuendus, et sellele tähelepanu juhtida...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Minide 2016. aasta hooaeg läbi
PostitusPostitatud: Reede, 21 Okt 2016 14:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 248
Asukoht: Tallinn
MINI BARCELONA 2016 oli hooaja viimane võistlus ja hooaja lõplik järjestus selgunud.
Prototüüpide kindel liider on muidugi Jan Lipinski scow jahiga 865 - GRIFFON.FR(MAXIMUM) - tulemuseks 206 punkti.
Järgmine prototüüp jääb maha juba 126 punktiga ning siis tulevad riburada pidi ülejäänud.
Jaanus Tamme & ROPEYE(Absolute Mini) sai kahel hooaja olulisel võistlusel 2. ja 4. koha ning tuli hooaja kokkuvõttes seitsmendaks. Seda küll suhteliselt kesise prototüüpide osavõtuarvu juures, aga annab hea vundamendi üritamaks järgmine hooaeg MiniTransat2017 lõpuni läbi sõita.
Uus scow Arkema 3 ongi ilmselt planeeritud 2017. aasta hooajaks. Seda näitab ilmekalt ka tema hetketulemus:
http://www.classemini.com/?mode=bateaux&id_bateau=917

Seeriapaatide seas valitseb Pogo3 - esikümnes on neid üheksa, lisaks veel üks Ofcet650.
Martin Rääk & Lendur jättis käesoleva hooaja vahele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Miniklass, MiniTransat ja scow vööriga Mini'd
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Nov 2017 10:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 142
Hämmastav. Mini Transat poole peal ja siin pole veel keegi sõna võtnud. Samas, peab solo-reisside fännina tõdema et see püha üritus jääb VOR varju. Meedia kajastus tundub see aasta eriti nigel. Tundide pikkuste helikopteri otseülekannetega ei suuda need mõneminutised mobiiltelefoniga kummipaadilt tehtud ülesvõtted kuidagi konkureerida.
https://www.facebook.com/CollectifRochelaisMiniTransat/
http://www.minitransat.fr/en/follow-race/cartography

Kahju ka sellest, et SEAir ei osale. See oleks olnud esimene okeanikõlbulik "lendav" kiiljaht. Oleks tahtnud seda võistlusolukorras näha. Pakun, et loobumise põhjuseks oli liialt edukas meedjakajastus enne võistlust. Neil oleks Transatil osalemisel rohkem kaotada, kui võita. Võimalus äparduda või suurel kiirusel UFO-sid rammida on suur. Samal ajal on neil tootearendus (foiliv mootorpaat) käimas ja ebaõnnestumine vähendaks selle atraktiivsust.
https://www.facebook.com/SEAir.gravity/

747 asemel oleks oodanud osalemisest loobumist Arkema 900-lt, millest juttu varem. See vist nüüd esimene tiib-purjega võistlev ookeanipurjekas? Olin kindel, et aeg pole selliste jaoks veel küps ja nendega hoitakse ranniku lähedale.

Kuigi "scow"-d juhivad ülekaalukalt (järjekordselt), on suurimaks üllatajaks Clarisse Crémer (902), kes pakub uustulnukana standard klassis protodele tugevat konkurentsi. Kuigi see artikkel on esimese etapi ajast, kirjeldab see hästi ka praegust, tesit etappi:
http://interestingsailboats.blogspot.co ... rises.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Miniklass, MiniTransat ja scow vööriga Mini'd
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Nov 2017 20:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 248
Asukoht: Tallinn
Tänase seisuga kell 18:00 UT on kolm esimest proto't finišis.
Ajalugu tegi Ian Lipinski, kes oma scow protoga Griffon.fr tuli ülekaalukalt võitjaks ning see oli tal teine võit järjest - eelmisel MiniTransat'l võitis ta seeriaklassis Ofcet 650 jahil.
Finisis on ka 2 järgmist prototüüpi: Jörg Riechers jahil Lilienthal ning Simon Koster oma scow protol Eight Cube Sersa. Seega kolme esimese seas kaks scow'd :D Ka neljas jaht on sama hässti kui kohal ning viiendal prototüübil ning esimesel seeriajahil on jäänud veel umbes 50 miili.
Moodne "veealuste tiibadega" scow Arkema on hetkel prototüüpidest 6. kohal.
Seekordne MiniTransat läks kahjuks eestlaste osaluseta, ehkki Jaanus Tamme oli pikalt registreerunute nimekirjas. Kuuldatavasti testib ta Eestis väljaarendatud vesinikelemendiga energiaallikat, mis võiks huvi pakkuda just pikamaapurjetajatele: http://novaator.err.ee/640516/kas-teadlase-siirdumine-ettevotlusesse-on-uheotsapilet

Parandus: Minu viga jah, et üle ei kontrollinud - muidugi on Lilienthal samuti scow. Tänud semu'le tähelepanu juhtimise eest :)


Viimati muutis pingviin, Neljapäev, 16 Nov 2017 21:09, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Miniklass, MiniTransat ja scow vööriga Mini'd
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Nov 2017 16:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 142
Kõik kolm poodiumikohta olid scow-bowd. Ehk kolm esimest, mitte vaid kaks kolmest. Lipinski (865), Riechers (934) ja Koster (888). Neiljas scow-bow jäi 6-ndaks, kuid see oli omamoodi milestone, kuna esimene tiib-groodi ja vantie/parduuniteta purjekas, mis Atlandi ületanud. Ja sellise top-heavy eksperimentaal-jahiga 6-ndaks jääda pole häbi-asi.

Pilt pärineb FB-st
Manus:
23593638_1911514825842828_737662518739653007_o.jpg
23593638_1911514825842828_737662518739653007_o.jpg [ 361 KB | Vaadatud 565 korda ]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Miniklass, MiniTransat ja scow vööriga Mini'd
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Dets 2017 15:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 248
Asukoht: Tallinn
Hüüd ka ametlikud tulemused lõpuks üleval:
https://www.classemini.com/?titre=mini- ... course=310

Väärib veel märkimist, et seeriapaatidel on esikümnes üheksa esimest paati Pogo 3 ja kümnes alles miski muu (Ofcet 650). Ja üheteistkümnes on seerianumbriga 455 Pogo 2! Meenutan siinkohal, et Lendur (470) on samuti Pogo 2.

Arkema kipper Quentin Vlaminck kommenteeris oma sõitu nii: "Veealustest tiibadest: Sain neid kasutada vaid lõpus, kui meri oli rahulik. Seal olid nad tõesti efektiivsed, kuid ülejäänud aja - Mini on liiga väike võrreldes lainetega. Peame tõsiselt mõtlema, kas see on lahendus tulevikuks."


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Miniklass, MiniTransat ja scow vööriga Mini'd
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Dets 2017 19:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 142
Ilmselt on öeldu ka scow-bowde edu alus - mini on piisavalt lühike, et töllerdab niikuinii lainetega kaasa ja terav vöör, mis suuremate puhul lainest läbi lõikab, ei oma mingit pointi. Boxi kujuline ehitus annab keskjoonega paralleelse märja pinna, mille telje suunas liikudes on takistus kõige väiksem. Terava vööriga jääb see diagonaali, mis seab kreenis kiilu vette kaevuva nurga alla, mis omakorda suurendab veetakistust.

Tiibade tööle panek eeldab tugevat konstruktsiooni ja ilmselt mingit keerukamat autopilooti, mis suudaks foilides lainetest ülesse ronida. Ma vist ei kujuta neid olusid seal õieti ette, kuid ma arvan et seda asja nii ei jäeta. Mõne aasta pärast loeme mitu esimest kohta on foilivad.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group