Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 126 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: GPS
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Nov 2018 16:01 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 232
Ma pole Norra sõjalaevade sillatööga kursis, kuid oletan, et see, kes parajasti vahetult laeva navigeerimisega tegeleb või roolis on, ei tööta samal ajal raadio peal.
Muide, minu kõrvale tundus, et see isik, kes sõjalaeva pardalt rääkis vahetult pärast kokkupõrget, oli küll naisterahvas. Mitte küll noor tüdruk vaid pigem selline keskealine jämedama häälega proua. Aga võibolla oli mulje petlik, sest vabalt võis kokkupõrkest tingitud vesi ahjus põhjustada ka mehehäälde naiselike nootide tekkimise.

Minu teada ei ole avaldatud, kes õnnetuse hetkel sillas olid ja kes millistes ülesannetes oli. Seega on ennatlik süüdlas(t)e sugu paika panna. Vabalt võis olla, et need 4/5 navigaatoritest olid loonud laevale sellise õhustiku, et see raadio peal töötanud isik lihtsalt ei julgenud nende tegevusse raadio teel saadud korraldustega sekkuda. Vabalt võis raadiosidest kostunud "me võtame paremale kohe pärast seda, kui oleme mööda saanud sellest ..." käia sellest tankerist vasakult poolt möödumise kohta. Ju siis 4/5 navigaatoritest vaatasid, et jõuavad tankeri eest vasakut läbi lipsata, see aga keeras u 5 kraadi paremale ja lisas kiirust, et kokkupõrke vältimise reeglite kohaselt paremalt poolt mööduda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: GPS
PostitusPostitatud: Pühapäev, 25 Nov 2018 11:13 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 30 Jaan 2007 10:44
Postitusi: 46
Asukoht: Tartu
sults kirjutas:
6. lehel on minu kommentaar
sults 11 Nov 2017 22:20
"Kindlasti on Venemaal võimekus GPS signaal maha karjuda. See on elementaarne kaitsevahend GPS signaalil põhineva juhtimisega rakettide vastu, samuti pealetungivate väeüksuste eksitamiseks. Ei välista, et neil on olemas võimekus GPS signaali võltsida ja asukohamääramist suunatult mõjutada, kuid sellise mõjutustulemuse avaldumine ei vasta seni ilmnenud GPS häirete iseloomule."

7. lehel on minu kommentaar
sults 20 Nov 2018 12:14
"Signaali võis kõrvalmõjuna summutada ka mõni Venemaa poolne seade, millega NATO õppusi luurati. Võis olla tegemist ka Venemaa poolse tahtliku signaali summutamisega, mis aga ei ole häkkimine. Kuid ma ei saa aru, miks peaks Venemaa tegema NATO õppustega koostööd, paljastamaks nende nõrkusi."

8. lehel on kohe esimesena niru kommentaar
niru 21 Nov 2018 08:17
"Huvitav, miks lugupeetav Sults nii ihu ja hingega üritab välistada igasugust võimalust, et Venemaa võis gepsu signaali häirida?"

Arvestades eelnevat on minu hinnangul niru väide sulaselge ja valulik valetamine, lausa hüsteeriline valetamine. Süüdistan teda selles vabalt edasi. Ma ei pea igas kommentaaris kordama, et on võimalik, et venelane neid häireid põhjustas. Minu eesmärk pole ühe või teise poole propaganda, vaid ma püüan leida võimalikke häirete põhjuseid, mis siiski vastaks meedias avaldatud nappidele asjaoludele. GPSi häkkimise variant praeguseks avaldatud asjaoludega lihtsalt ei klapi.

Äärmiselt lokaalset GPS-i segamist saaks teha vaid vahetult segatava külje all. See tsiviillennufirma, kes kaugel Põhja-Norras GPS-häiretest on teatanud (sh ka varem, Venelaste Zapad õppuste ajal) kurtis seda 2 lennujaama piirkonnas, mis asuvad Norra põhjarannikul, Venemaa piirist vastavalt 10 ja 50 km kaugusel. Nende puhul pean võimalikuks, et Vene sõjatehnika põhjustas nii tugevaid raadiohäireid (kas tahtlikult või pigem tahtmatult), et ka mõnikümmend km üle piiri Norra poole kadus GPS side. Vaevalt, et nende kahe tsiviillennujaama pimendamine oli Venelaste tahtlik eesmärk. Pigem on tõenäolisem, et suur hulk sõjalaevu, luuretehnikat, aktiivseid radareid ja raadiosaatjaid tekitavad nii suure raadiolainete hulga, et võib tekkida ülinõrka GPS-signaali summutav efekt. Isegi kui need seadmed ei tööta GPS-i sagedusel, võib lainete ristmodulatsiooni tõttu tekkida häireid ka GPS sagedusel.
Aga Nato tänavuste õppuste piirkond oli Trondheimi kant, sinna ei saa Koola poolsaarelt mingi nipiga äärmiselt lokaalseid GPS-häireid raadiokiirega saata. Isegi kui oleks mingi viis, kuidas segavat raadiolainete vihku saaks ilma erilise hajumiseta saata mitmesaja kilomeetri kaugusele, tekiks probleem saada täpselt pihta just Helge Ingstadi GPS antennidele, seejuures miili kaugusel oleva tanker Sola TS-i antenne riivamata. Sellise täpsuse olemasolu ma venelaste puhul ei usu. Ja selleks, et selline kaugelt lastud segaja jaksaks Trondheimi kandis summutada GPS signaali, peaks see allikale lähemal olema mitu suurusjärku tugevam ja lööma tummaks tohutu hulga kasutajate gps-seadmeid.

Ma ise olen LOST FIX teadet plotteri ekraanil näinud sadu kordi, enamasti on olnud põhjuseks see, et keegi on oma tagumiku toetanud jahi tagumisse nurka, kus asub gps-antenn. Aga on olnud ka juhuseid, kus põhjuseks on olnud kehv antennikaabli ühendus (näiteks on olnud juhuseid keegi on karusema merega kajutis käies tasakaalu kaotamise vältimiseks haaranud antennikaablist ja selle küljes rippunud). Seega otsin ma esmalt lihtsaimat võimalikku seletust, ma ei usu, et iga LOST FIXi taga on kohe mõne naaberriigi imperialistlikud maailmavallutusplaanid. Ma pean seda terve mõistuse tunnuseks, mitte hüsteeriaks ega valulikkuseks.

Juhuslikult sattusin siia teemasse. Vene kalaleidjate-plotterite kohastes foorumites on Venemaa poolset signaali segamist arutatud rohkem kui üks kord. Oli äkki Zapad õppuste ajal, kui Vladivostoki , oli vist, C-Map kontori mees pikalt kirjeldas. Signaal oli häiritud tema jutu järgi Balti merest kuni Vladivostokini.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: GPS
PostitusPostitatud: Pühapäev, 25 Nov 2018 19:02 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 232
JaakV kirjutas:
Vene kalaleidjate-plotterite kohastes foorumites on Venemaa poolset signaali segamist arutatud rohkem kui üks kord. Oli äkki Zapad õppuste ajal, kui Vladivostoki , oli vist, C-Map kontori mees pikalt kirjeldas. Signaal oli häiritud tema jutu järgi Balti merest kuni Vladivostokini.

Esiteks, ei ole mõtet tervet pikka postitust korrata, kopeerige ikka ainult see osa, mis enda postituse jaoks oluline.
Teiseks, netis leidub ohtralt infot ka USA-poolsete GPS-segamiste kohta. Vabalt võis Zapadi ajal segajaks olla hoopis USA ise. Seda, kes see tegelik segaja oli, ei tõesta ära arvukate "naised-saunas-rääkisid" teemal postituste tegemisega. Mina kasutan GPS-i peaaegu igapäevaselt, kuid ei kohanud ei Zapadi ega Trident Juncture ajal vähimatki GPS häiret. Huvitav, kuidas mingi C-Mapi kontori mees suutis neid kohata Balti merest Vladivostokini?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: GPS
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2018 00:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Aug 2012 22:33
Postitusi: 205
Asukoht: Tallinn
C-Mapi omanikfirma on Jeppesen. Jeppeseni omanik on Boeing.

Lihtsalt selline väike vihje.

GPS-signaali spoofimine on palju kordi tõestatult võimalik.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: GPS
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2018 04:47 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 232
Marvin kirjutas:
C-Mapi omanikfirma on Jeppesen. Jeppeseni omanik on Boeing.

Lihtsalt selline väike vihje.

GPS-signaali spoofimine on palju kordi tõestatult võimalik.

Boeing on mingi selgeltnägijate ettevõte, kes eristab ära, mis osa vene kalandusfoorumite NSR jutust on tõsi ja milline osa väljamõeldis?

Või on selle firma lennukitel peal nuhkvara, mis raporteerib tootjafirmale ka need probleemid, mida lendurid ise lennureegleid eirates raporteerimata jätavad? Kui Boeingi lennukitel oleks Zapadi ajal olnud Baltikumist Vladivostokini arvukalt gps häireid, oleks sellest treitud arvukalt uudiseid.

Spoofimise võimalikkust ei pea mulle tõestama. Küll aga võiks inimene, kes hakkab rääkima väidetavast massiivsest ja ulatuslikust spoofimisest, mis ulatus Baltikumist Kaug-Idani, tuua mõned ekstreemsemad näited, kuhu need Boingi lennukid siis sellel tohutul alal siis spoofiti? Kuu peale?
Tuletan siiski meelde, et GPSi asukohamoonutuse lüliti on USA kontrolli all. Mais 2000 lülitati "Selective Availability" küll välja, aga kas seda on mõne sõjalise õppuse ajal hiljem ka uuesti testitud, ei ole teada. Selline spoofimine on aga GPS lahendusse juba algupäraselt sisse ehitatud. Seda pole vaja mulle NSR juttudega tõestama hakata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: GPS
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2018 05:10 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 232
Sõjatehnika ilmselt ei allu nii tugevale raadiohäirete kontrollile (FCC/CE) kui tsiviilseadmed. Militaarharjutustega kaasnevad lokaalset laadi GPS häired on tõenäoliselt tingitud pigem tahtmatutest raadiohäiretest kui sihilikust GPS pimendamisest.

Isiklik kogemus - kui ma panen oma Delli UHD monitori oma LG telekast meetri kaugusel (antennist u 4 m kaugusel) tööle, kaob koheselt ETV+ kanali telepilt (teisi Eesti õhu kaudu levitatavaid vabakanaleid see ei sega). Kuigi nii telekal, telekaantennil kui ka monitoril on FCC ja CE vastavus kenasti kirjas ja telemast asub vähem kui 20 km kaugusel.

GPS signaali saatjad on oluliselt väiksema võimsusega (vist u 0,5 kW) kui telemasti saatjad (Tallinna teletorni E30 kanali saatevõimsus on 19,7 kW) ning asuvad palju-palju (üle 1000x) kaugemal.
Seega on neid palju lihtsam raadiohäiretega summutada. Ka täiesti tahtmatult.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 126 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group