Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 62 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Aku ja akujuhtmed paadis?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 11:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:37
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn/Muraste
Selline mure - minu puupaadil Suzuki DT30 (ca. 1991 a) mootor, kaugjuhtimise ning el. stardiga, ilma trimmita.. ning nüüd on vaja soovitusi elektri teostamisel.

Aku soov paigaldada vööri - ca. 8m voolukaablit vaja mootorini. Soovitage ristlõiget, 16mm2?

Aku - millist soovitate (mahtuvus, käivitusvool jne), google ei anna Suzuki DT30 järgi otsides midagi. Kas peaks vaatama miskeid spetsiaalsemaid "Marine" seeria akusid ala Optima? Paati peale pilsipumba ja navi tulede suurt midagi muud tarbijatena ei tule.

Nö. massilüliti ühendaks ka vahele - kas see on siis massile (-) või (+) ahelasse mõeldud? Pilsipumbale veaks eraldi juhtmed, lisaks paneks lüliti tasemeandurist eraldiseisvalt pilsipumba käivitamise võimaldamiseks.

Muud soovitused ka teretulnud @ lihtsam elekter paadis


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 12:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 790
Kas kuskil on ehk kirjas kui suur võiks olla selle mootori käivitusvool?
Kui voolu teada saaks, oleks ehk sellest threadist abi: http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=7133

Marine seeria akusid minu meelest vaatama ei pea, kui tahad vähe paremat/kallimat, siis võiksid AGM akut vaadata.

"Massilüliti" pannakse paadis + klemmi vahele, ära küsi miks, aga sellest oli ka kuskil siin foorumis juttu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 13:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Käivitusvoolu rusikareegel on ühe silindri maht CID*8, või kuubikutes: ühe silindri maht/2. Antud juhul 125A

Ilmselt pole ma esimene, aga leidsin ühe asjaliku tabeli koos valemitega http://www.cd3wd.com/cd3wd_40/JF/JF_OTH ... %20rpc.pdf
Pingelang peaks käivitamisel jääma olema alla 0.5V. Seega peaks 8m pikkuse ja 125A käivitusvoolu puhul olema vahel 70mm2 kaabel.
16mm2-ga mängib 2m välja.

Veel üks trikk: kontrolli, kas genekal on pingeregulaator olemas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 14:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
2-pütane 500 cm3 vurr 125A voolu vast ei vaja, realistlik on suurusjärk kuni 50A. Kilovatised+ startermootorid on ikka vähe suuremate katelde pärusmaa. Kuid peakaablid akust starterisse ja üldse toite juurde tasub alati võimalikult jämedad panna. Või ütleme nii, et toitekaabel olgu juba visuaalselt oluliselt jämedam, kui kütusetoru suurte vahemaade puhul ;) 70mm2 kummiisolatsiooniga "keevitus"kaabel pole paha valik. Akuga on üldjuhul samamoodi lihtne valik: vaatad rahakotti ja ostad parima ehk suurima ja võimsaima. Paadis ei ole elektrit mitte kunagi liiga palju... v.a. tuumaallveelaevas või lennukikandjal. Üldiselt on kõik muud soovitused elektri installiks viidatud eriteemas ära antud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 16:02 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Internet näitab pilti kus selle mootori starteri võimsuseks on 600W, ehk vaja on kuni 50 A voolu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 18:40 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Olge nüüd ilusti, 70 ruutu kaablit :), sealt võid 400-500A püsikoormusena läbi lasta.
See paarisekundiline neli-viiskümmend amprit koormust on 16-25 ruutu kaabli jaoks mukikaka. Ainult pane korralikud kaablikingad ja ühendused võiks termorüüži alla pista. Halvad ühendused on esmane probleemide allikas.
Võin õpetada, kuidas umbse põhjaga kaablividinale igikestva ühenduse saad teha :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:37
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn/Muraste
Ma oskasin ka vaid paralleeli tuua auto helitehnikast, kus 70-ruudune (e. 2x35-ruudune) oli ikka väga võimsate võimendite tarbeks ca. 5m kaugusel. Starter on jah 0,6kw. Tundub, et 35-ruudune on küllaldane, mootori enda originaal voolukaabel, ca 1,5m on üsna peenike, silma järgi miski 10-ruudune ehk.


Pilsipumbale mõtlesin 2,5-ruudusest sama vahemaa tõmmata, peaks vast ka piisama igati.

Aku osas ootaks ikka veel soovitusi :) - käivitusvool peaks olema siis 50+A aga mahtuvuselt mõistlik?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
See 125A voolu oleks olnud 4-taktilise puhul :oops:. 2-taktilisel pole surveastet ollagi. Konkreetsel mootoril on 6.5:1. Siis on 35mm2 kaablist küll.

Käsistarteri ja lisavarustuses oleva aku korral on aku mahtuvuseks joonistatud 35Ah. See peaks jaksama starterit küll ringi ajada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 21:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Üldjuhul käib aku ikka mootorile nii lähedal kui võimalik. Eesmärgiks on laadimisvoolust maksimaalne osa akusse püüda mitte pikkadesse kaablitesse kaotada

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 21:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Üldjuhul jah. Siis poleks vaja ka sellist köit mööda paati vedada. Kindlasti on selleks vööri paigutamiseks oma põhjus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 21:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Jup! Tavaliselt kaalujaotus, kõik muu peaks vist korraldatav olema. Vööris pole akudele ka lainete mõju tõttu kõige tervislikum. Aga olen ka ise kaks korda oma karjääri jooksul akud vööri paigutanud. Mõlemad olid kiirpaadid. Üks lausa väga kiire

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 21:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:37
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn/Muraste
Kas kütusepaak samas panipaigas koos akuga ei ole ohtlik? Mul ahtris üks suurem ruum kapi näol, kus vaheseinu pole. Vööri paigutaksin ta, kuna seal oli ta ka varem ja loogika ütleb, et mida parem kaalu jaotus seda mõnusam sõit... proovinud ei ole


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 21:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1216
Asukoht: Rammu / Kopli
xjan kirjutas:
Kas kütusepaak samas panipaigas koos akuga ei ole ohtlik? Mul ahtris üks suurem ruum kapi näol, kus vaheseinu pole. Vööri paigutaksin ta, kuna seal oli ta ka varem ja loogika ütleb, et mida parem kaalu jaotus seda mõnusam sõit... proovinud ei ole


See paar kilo nüüd miskit muudab, pane korralik akukarp/kast ja ahtrisse. Akul rahulikum ja juhtmed lühemad. Aga vööri paned samas kaalus õlut (siis vahutab avamisel häste :) )

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 22:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 21:37
Postitusi: 212
Asukoht: Tallinn
Kusjuures muudab küll see paar(kümmend) kilo. Iga vidin kaalub ja kergema glissimineku huvides soovitaks küll vööri panna. Panin ise ka (Optima kollase) ja ei pea kahetsema.
Kui 4 inimest paadis, siis glissiminek ikkagi vaevaline. Kui korraks keegi tagant ette tuleb, siis minek kergem.
Aga tavaaku kuuldavasti pauke/lööke ei kannata. Seega pane selline mis kannatab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 22:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
Ahtrikappi ohutuse mõttes tihe vahesein teha ja aku ilusti akukasti ning juhtmeotsad hoolikalt isoleerida?
Vööri parema mineku nimel mingi raskus. liivakott või veepaak...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 62 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group