Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=4&t=10470
1. leht 1-st

Autor:  VR [ Teisipäev, 03 Juul 2018 07:55 ]
Teema pealkiri:  Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

Kas keegi on kasutanud?
Toimib ja puha.
Transponderile lisaks kasutades, saab sisestada reisi sihtpunkti ja arvatava kohale jõudmise aja.
Abiks ka merel kohtades, kus maajaama levi pole aga mobiil veel levib.

Ega tast muud kasu muidugi pole, kui et kodused näevad laeva liikumist ja siis ehk muretsevad vähem. :-)

https://help.marinetraffic.com/hc/en-us ... /205327417

Autor:  Mark [ Teisipäev, 03 Juul 2018 12:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

Välsivetes tuleb korralik andmeside arve. Miks mitte näiteks see? https://www.merevarustus.ee/toode/elekt ... trak-b100/

Autor:  rye [ Teisipäev, 03 Juul 2018 13:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

Enam ei tule, kui just Norrasse või Šveitsi ei lähe.
Tsiteeri:
it will use about 150 bytes/minute, which means about 210KB in one day or 6MB for a whole month of continuous use.


Kui on tahtmine ennast Marinerafficus nähtavaks teha, siis üks ei asenda teist. Seal kus päris AIS-il puudub kaldajaam, aitab see äpp kindlasti niikaua kui mobla levi on.

Ainus küssa on, et kellele ja miks ma tahan ennast Marinetrafficus nähtavaks teha?

Autor:  VR [ Teisipäev, 03 Juul 2018 21:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

Imelik, tänapäevastel noortel pidi olema tekstist aru saamisega raskusi ja sellepärast tehakse ka lõpukirjandi asemel mingit komboeksamit. (See on muidugi vääga sõbraliku iroonilise alatooniga) ;-)

Ma ju kirjutasin mõlemale postitusele juba ette enda poolse vastuse, kui uuesti loete.

Oma kogemusest tean, et just B tüübi Ais ei jõua kaldajaamani näiteks Pakri ümbruses.
Siis oleks paras punkt v. paar tee peale panna. Samuti ei ole B100-l varianti sihtkoha sisestamiseks.
Minu meelest täiendab OnCourse B100-t väga hästi.

Sportlik huvi on katsetada satelliidi andmeside teel keset merd punkti panemist.
Teooria on läbi mõeldud, katsetused näitavad, et tegelik andmeside on mobiilivõrgus 0.7 - 1.0 MB.

Autor:  rye [ Kolmapäev, 04 Juul 2018 14:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

jah vist pean häbenema ja kirjandit kirjutama minema :(

Autor:  Marvin [ Kolmapäev, 04 Juul 2018 20:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

VR kirjutas:
Oma kogemusest tean, et just B tüübi Ais ei jõua kaldajaamani näiteks Pakri ümbruses.
Mida sa selle kaldajaamani mittejõudmise all silmas pead? MarineTrafficus mittekuvamist? See ei olegi ju AISi põhiline funktsioon - oluline on ikka pigem see, mida teised laevad näevad. Ja selle osas ei aita mingi app sugugi. Kodused näevad laeva küll, jah, aga ma ei usu, et mingi Pakri kandis olev pisem auk MarineTrafficu kuvas oleks mingi sisuline probleem. Ja kui see ikka muret teeb, siis on alati võimalik Class B AISi transpondri asemel osta Class A seade ning karjuda koordinaate täiest kõrist kogu lähiuniversumile :). Siis saad kenasti ka oma sõidu sihtpunkti kirja panna. Mitte ainult ei saa, vaid lausa pead :)

Autor:  VR [ Reede, 06 Juul 2018 08:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

Tundub, et lähen parem ise häbenema lolli teemaalgatuse pärast.
Jääb mulje, et väikelaevafoorumisse telefoniteema ei sobi.

Kuna mulle ja paarile purjetajast tuttavale meeldisid selle app'i funktsioonid, siis arvasin et kirjutaks sellest siingi, aga vist ei olnud õige mõte.

Paha app, ärge kasutage - kui tahate AIS'iga pistmist teha, siis ainult transponderiga!
Huvitav, kas targad onud ainult ressiiverit lubaks kasutada...

Üldiselt võib teema lõpetatuks lugeda ja kinni panna.

Autor:  rye [ Reede, 06 Juul 2018 12:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

Kuule VR, ära nüüd pahanda, et kõik kohe aru ei saanud. Mina sain nüüd küll targemaks ja minu meelest on see äge vidin, mille plaanin kasutusele võtta, aitäh vihje eest. Ja egas nüüd nii ka ei ole et teemaalgataja ütleb et teema lukus ja siis teised ei tohigi edasi arutada :)

Aga natuke asjast ka.

1) kuidas asi Marinetrafficus (MT) välja näeb, kui MT saab punkti nii kaldajaama kaudu kui ka appi kaudu ajaliselt nihkes? Kas näitab mõlemaid punkte?

2) Kui sageli OnCourse saadab MT-le punkte? Ega sul mõnda enda OnCourse MT näidistracki pole näidata? Kui kõigile ei taha nädata saada privasse.

3) Olen juba kaua sellise probleemi üle arutanud, et Class B AIS peaks saatma 30 sek tagant, kui kiirus on suurem kui x sõlme. Kui MT Class B punkte vaatan, siis need ei ole enamasti sagedamini kui minuti tagant? Kuna mul endal on lisaks EM-Trak B100 le veel Garmin AIS vastuvõtja, siis hakasin vaatama, et minu meelest minu oma saadab iga minuti tagant käigus olles. Seda ei saa koduhoovis, ega sadamas testida, kuna alus peab käigus olema, aga hetkel tunduks nagu et miski nagu ei vasta standardile või olen ma millestki valesti aru saanud?

Autor:  Mark [ Reede, 06 Juul 2018 16:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

VR kirjutas:
Tundub, et lähen parem ise häbenema lolli teemaalgatuse pärast.
Jääb mulje, et väikelaevafoorumisse telefoniteema ei sobi.

Kuna mulle ja paarile purjetajast tuttavale meeldisid selle app'i funktsioonid, siis arvasin et kirjutaks sellest siingi, aga vist ei olnud õige mõte.

Paha app, ärge kasutage - kui tahate AIS'iga pistmist teha, siis ainult transponderiga!
Huvitav, kas targad onud ainult ressiiverit lubaks kasutada...

Üldiselt võib teema lõpetatuks lugeda ja kinni panna.



Nonoh?! Ei ole sugugi loll teemaalgatus ega ka mitte paha äpp. Ka mina sain targemaks. Mina isegi vist kasutaks seda äppi kuna minu jaoks ongi oluline et keegi teine näeks kus ma olen või olin. Nii et mine tea.... Sestap küsisingi et miks mitte tranponder. Ja sain vastuse ka. On mida seedida. Ma arvasin transponderi pigem lollikndla olevat, aga tuleb välja, et ega ei ole küll. Mul on oma näitamisega lähedal olijatele suht pohlad kuna pole purjede all ja ühe randmeliigutusega lahendad mistahes kokkupõrkeolukorra veel paarikümne meetri pealt, samas on võõrasse kohta sõbra juurde ssisenedes ikka hea küll kui sõber telefonis ütleb, et hoia sealt vähe paremale jne


Ja mind huvitab ka, et mis siis saab kui on töös transponder ja samal ajal äpp ka

Autor:  Mark [ Reede, 06 Juul 2018 16:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

Mis need rakendusesisesed ostud seal on? Ehk mida ta tasuta teeb ja mida ostma peab?

Autor:  VR [ Laupäev, 07 Juul 2018 00:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

Punkte laeb netti minimaalselt 1 minuti tagant ja suuremat intervalli saab ise sättida.
Minu telefoni gps tundub olevat suht täpne, nii et koostöös b100-ga tipib punktid kenasti üksteise järel.
Sõnaga - telefoni gps täiendab kenasti b100 rada.
Tasulistest lisadest ei oma kogemust. Üks on vist tuulekaart. Ise vaatan seda mujalt.
Telefonis app on seotud b100-ga registreeritud purjekaga ja panin maanteel sõites telefoni autos logima - esmalt hoiatas, et tundud asuvat maismaal - kas logimist jätkata? Jätkasin ja rada oli täpne.

Aga suuremale seltskonnale, eriti app'ide hingeelu tundjaile (kasutaja kussu?), küsimus:

App töötab ilma võrguühenduseta kuni teekonna üles laadimiseni.
Kas oleks reaalne, et võrguühendus ja andmete üles laadimine oleks võimalik saavutada kuidagi vähem andmemahtu "raisates"? N-ö värvilist multikat poleks vaja sel ajal ekraanil jooksutada.
Reaalselt kasutab praegu 2-minutine (siis tundub asukoha registreerimine 99% õnnestuvat) seanss 0.7-1.0 MB.

Väiksem maht oleks oluline andmesidena sat-data't kasutades.

Autor:  rye [ Laupäev, 07 Juul 2018 10:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

VR kirjutas:
Reaalselt kasutab praegu 2-minutine (siis tundub asukoha registreerimine 99% õnnestuvat) seanss 0.7-1.0 MB.


Tsiteeri:
it will use about 150 bytes/minute


300 byte (2min) vs 1 MB on umbes 400 korda erinevust? Või sain ma millesti valesti aru?

Autor:  VR [ Teisipäev, 10 Juul 2018 16:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Säästu AIS MarineTraffic'us kuvamiseks - OnCourse app

Nii nad võivad kirjutada, mina vaatasin reaalse operaatori kõneeristuse pealt.
Ma selle üle pikalt ei viitsi arutleda, et võib-olla tõesti side loomine ja algandmete laadimine võtab oluliselt rohkem andmemahtu. Ja hiljem tiksub vähem.
See, kelle jaoks lahendust otsin, oleks väga rahul paari päeva jooksul korra paariminutise seansiga - et laadida üks-kaks punkti. Ainult maalt jälgijate jaoks. Alusel on teiste laevade jaoks AIS peal, mis mõistagi ookeanil maajaamani ei levi.

Mobiili- või sadama wifi-võrgus toimib täiesti normaalselt, täiendab kulgemise punkte ja saab seada sihtpunkti/saabumisaega - aga kindla andmete vahetuse tagab vähemalt 2-3 minutine andmevahetus. Alla 2 minuti side puhul teatab isegi app, et kõik andmed ei pruukinud serverisse jõuda.

Aga sat-side puhul on seda liiga palju. See sai katsetatud, et andmevahetus toimub ja pole app'i jaoks vahet, kas sat'i või wifi kaudu. Aga see krdi megabaidi hind...

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/