Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

GPS sülearvuti
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=4&t=1689
2. leht 2-st

Autor:  madis16 [ Kolmapäev, 21 Veebr 2007 11:18 ]
Teema pealkiri: 

Laevajuhti läheb ikka vaja.

Kui sa sõidad detsembris kanalis lootes ainult sellele, et gps näitab täpsemalt kui (b)passis lubatud siis ei ole see enam kindlasti turvaline ei reisijatele meeskonnale ega alusele. Kui sa kasutad sealjuures mingeid omakompunnitud vidinaid siis ei tee see seda ka kindlasti turvalisemaks.

Alla 10 tonni saab väga hästi töötava ja spetsiaalselt merenavigatsiooniks mõeldud vidina. http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=1687

Autor:  Peeter Ude [ Kolmapäev, 21 Veebr 2007 11:33 ]
Teema pealkiri: 

No kasutusel R8 Trimble või siis 5800.
Et kui tugijaam taga. (GPRSi kaudu) siis asukoht kusagil 5 cm ja ilma 2m juures.
Alati arvesta hullemaga. 10m kanali juures +-2m asukoha viga on juba suur, kuid mitte ohtlik.

Ja selle viimase juurde tagsi tulles link mille üles panid!! See ongi just nimelt vidin mis asendab paadijuhil kobaka arvuti.

Autor:  mairold [ Kolmapäev, 21 Veebr 2007 15:32 ]
Teema pealkiri: 

Kahjuks ei oska öelda, kus müüakse, info USA blogist saadud.

See on tõsi, et navigeerimisel ei tohi elektroonika vaatlust ja reaalse olukorra hindamist segada. Kahjuks juba kaubalaevade sillad on nii umbe elektroonikat täis, et nende aparaatide andmete sünkroonis olemise jälgimise peale läheb juba rohkem aega kui sillaaknast jõuad välja vaadata. Radariinfo (ARPA), AIS, GPS, DGPS (mitte GPRS!) ja veel mõned aparaadid saavad infot erinevalt, siis nendevahelise info kooskõla jälgimine on suur töö. Tegelikult on see suur probleem, et vahitüürimees on rohkem elektroonikat jälgimas, kui silla aknast jälgimas, kas ta läheb poist piisavalt kaugelt mööda (kuigi enamus juhtudel selles reaalselt ikka veendutakse, aga nooremad tüürimehed usaldavad juba liialt elektroonikat). Mereohutuse seisukohalt on abistav elektroonika väga hea ja asi areneb paremuse poole (kolmemõõtmeliste lootsiprogrammide kasutamisel pole praktiliselt silla aknast vaja välja vaadatagi, mis ikka vaadata, kui udu või tormi tõttu midagi ei näe), aga kogu selle asja taga on liiga vähe meeskonda. Ja järjest rohkem koomale tõmmatakse. Aga kümned aparaadid omavahel infot vahetamas ja sünkroniseerimas viivad tihti juba selleni, et üks häda (hiir ei funksi) viib selleni, et kogu kupatus vastu taevast lendab.

Siis on vaja meelde tuletada esiisade tarkusi ja seda, kuidas ma ürgmoel väikse paadiga karmides tingimustes kitsusi läbisin. Ikka silmad ja kõrvad lahti.

GPS-i täpsus on ideaalilähedane, seda toetab veel DGPS süsteem (kaldajaamade tugi satelliidile), nii, et võib usaldada küll (kui just atmosfääri interferentsid ja magnettormid suurelt ei sega). Kui DGPS ligi ja kaart ka, siis saab udus hakkama.

VA laeval on süsteem, kus elektronkaardi ekraanile jooksevad kokku radari (ARPA), AIS-i ja muude aparaatide info (neid saab valida, kuidas kuvatakse, logi andmeid pole mõtet kuvada, kui GPS arvutab ise kiiruse).

Vat seike jutt.

Autor:  mairold [ Kolmapäev, 21 Veebr 2007 16:01 ]
Teema pealkiri: 

Mereblogis samal teemal:

AIS'i pilt netis: http://www.mereblog.com/?p=903

Lisaks -
Romantika fotod: http://www.mereblog.com/?p=904
Reisilaevadel on vahi ajal sillas kaks tüürimeest, jagub mehi nii vaatlemiseks kui elektroonika jälgimiseks.

Autor:  Peeter Ude [ Kolmapäev, 21 Veebr 2007 16:13 ]
Teema pealkiri: 

Mairoldi jutus tõde rohkem kui rubla eest.

Mis puutub DGPS siis sellega, tööd mina enam ei tee. Jääb natukene lahjaks. Asukoha parandi täpsus on ebapiisav. Ja tugijaamade võrk olematu. Ristna Porkala Narva. Peast sagedusi ei mäletagi enam.

Tava navigatsiooniks. Kaasa arvatud reisilaevad ja tankerid jne.. on RTCM- Signaalil töötav DGps- ide tugvõrkk täiesti piisav. Tagades ca +-2m igas olukorras.
No ja kui ma nüüd just mõõtmas ei ole, siis kasutan täpselt samamoodi Garmin 172C gpsi. Mis kõlbab seiklemiseks suurepäraselt. Ekraan küll väike aga, vaene mees saab hakkama.

Meil kahjuks hetkel Veel, Waas (EGNOS) tihtipeale jamab.
Nr 33 sateliidi ilmumise hakkab GPs vahest metsa jooksma.
Waas on siis GPSidele mõeldud parandid läbi Gps vastuvõtja enda.
Ehk siis praktiliselt sama mis DGPS ainult et andmed läbi sati alla tulevad.
ja kaob ära vajadus eraldi vastuvõtja järele.
Kasutan erinevaid Garmineid ja nendega küll vähemalt nii on.
Keelates waasi töötab vastuvõtja paremini.

Niisiis tagasi GPRS i juurde. (Ei puutu küll kuidagi Teemasse aga harimise mõttes, kirjutan Teile).
Kuna antud juhul on vaja saavutada mõõdistamisel (sama ka VA poilaevadel) ja tööde teostamisel suuremat täpsust kui meeter kasutatakse oma enda GPSi tugijaama. Ehk siis Reaal Kinemaatiline GPS.

Maa jaam saadam andmed serverisse ja merel läbi emt GPRS-i ühenduse tõmmatakse tugijaama andmed serverist alla. Andme maht ca 0,5 mb tunnis.
Ehk siis RTKGps läbi GPRS-i. Siis ei ole vaja maksta sidekanali eest ca 25000 eek aastas. Emt tuleb kordades odavam.

RTKGPs ide täpsus on kusagil ikka 2-5 cm sees. Paremini nad kahjuks veel ei tööta. Mõõtes maad, kui tehakse kümmekond keksmistatud mõõtmist siis ehk sentimeeter täpsus saavutatakse.

Ja muidugi kõige olulisem 10x sekundis uuendatakse andmeid ehk siis pilt arvuti ekraanil ei jõnksuta vaid toimib sujuvalt.

Autor:  mairold [ Kolmapäev, 21 Veebr 2007 16:52 ]
Teema pealkiri: 

Peetri jutust sain isegi targemaks. Tänud harimise mõttes. Isegi kasutasin merel meilivahetuseks ja netis surfamiseks GPRS-i, aga käis ka korralikult rahakoti pihta.

Kusagil foorumis pilgati kosmosemuttide autorit, et oli oma koomiksis GPRS-i ja GPS-i segamini ajanud. :) Vajalikud asjad mõlemad, ka Merel.

Autor:  Peeter Ude [ Kolmapäev, 21 Veebr 2007 17:08 ]
Teema pealkiri: 

Teemaväline.
Kust tuli idee deeppoint- i kaardiserverile.
Kord külmaga Muugalt -Piritale sõites ilm, hapuks läks.
Endal kõik andmed Kontoris olemas aga paadis ..... .
Lihtsaim tee oleks olnud minna Leppneeme.
Aga Leppneemes kive kuhjaga.
Ja sealt see idee sündiski.

Et palju lihtsam olnuks veebist kaart vajadusel alla laadida ja kasutada.

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/