Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 65 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Jaan 2014 16:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 15 Juun 2005 13:28
Postitusi: 172
Asukoht: Tallinn
ullar kirjutas:
Läti kalameestel on kombeks (une peletamiseks?) öösel kanal 16-l lõputult möliseda, laulda ja muusikat lasta.


Aga kuhu on kadunud meie omad kalamehed, Tallinna ümbrusest? Mõned aastad tagasi mulisesid nad päevad läbi, minu mäletamist mööda, 15. ndal ja vist hiljem ka 11. ndal.
Väga hea keelekümblus :D A la selline tekst: "Tam u vahemadala bõli..ja nezjaju ili delfinõ ili pingvinõ.." (Muljetas eelmise sajandi kaheksakümnendatest. Ilmselt nägi haruldlast pringli(eid)t.)

_________________
Klaperjaht - regatil viimasel kohal purjetav jaht, üritab kõigest väest eesvõistlejatele järele jõuda.

http://www.heratech.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Jaan 2014 16:14 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 27 Dets 2007 14:25
Postitusi: 49
flint kirjutas:
Aga kuhu on kadunud meie omad kalamehed, Tallinna ümbrusest? Mõned aastad tagasi mulisesid nad päevad läbi, minu mäletamist mööda, 15. ndal ja vist hiljem ka 11. ndal.

Täna just kuulasin neid, olid vist jah 11 kanalil ning asusid Keri ja Prangi kandis


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Jaan 2014 16:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 22 Juul 2012 17:21
Postitusi: 43
eks see mereraadioside eesmärk olegi pigem infovahetus ja hädaväljakutsed, mitte niisama vabas eetris lobisemine. ehk et nõus- sõida, aga ära mölise. kuid samas võiks olla valmis mölisema ka, kui mingil põhjusel välja kutsutakse :)
ahja, Tallinn Raadio ilmateated ja väikesadamate info koliti juba mõne aja eest 69 pealt ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Jaan 2014 16:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 22 Juul 2012 17:21
Postitusi: 43
ongi nii. keegi ei olegi öelnud, et peab omama, peab kuulama ja vastama...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Jaan 2014 16:49 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Kui politsei/piirivalve/... väga nõudlikul noodil jutule kutsub ja mina ilma VHFi litsentsi omamata talle vastan, siis olen endale trahvi soola pannud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Jaan 2014 19:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 242
Asukoht: Maailmameri
Mina olen väga analoogside poolt (VHF näiteks). Mitte kuidagi ei ole võimalik kindlaks teha kas ma kuulsin või ei kuulnud, kas mul oli vastuvõtja sees või ei olnud. GSM on iseasi. See on nagu vabatahtlikult jälitusseadme kaasaskandmine...

_________________
You must then know the sea, and know that you know it, and not forget that it was made to be sailed over. J. Slocum


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Jaan 2014 20:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 828
Asukoht: Tallinn / Muhu
anni.ka kirjutas:
ahja, Tallinn Raadio ilmateated ja väikesadamate info koliti juba mõne aja eest 69 pealt ära.
Jutt jumala õige ja seal tabelis on ilmselt veel mitmeid asju, mis muutmist ja uuendamist tahaks. Info on vist umbes aastast 2009. Nii et kes kasutab, arvestagu. Ehk tekib kunagi see aeg ka, et mingi värskenduse ette võtan...

PriitV kirjutas:
Eks see kahe otsaga asi ju on: kahte VHF'i nõuda, kus üks oleks vaid 16 kuulamiseks/vastamiseks ja teine siis mingil muul kanalil lobisemiseks on ka liiga palju tahetud.
Igal kaasaegsel jaamal on võimalus vähemalt kahte kanalit korraga kuulata, paljudel ka kolme. Ja ei ole meil siin küll 16 peal nii palju möla, et see kuidagi segama hakkaks. Nii et kui on raadio olemas, siis 16 kuulamine võiks nagu hea tava olla küll. Tallinna lahel liigeldes on mul harjumuseks ka 13 (VTS) sees hoida, hea pikemalt ette teada, kui suured sadamast välja või Aegna takka sisse tulemas on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Jaan 2014 21:48 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Jaan 2006 18:40
Postitusi: 121
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
Aga Rehepappi tehtud PDF on hea ja miks mitte siis tõesti huvi- ehk väikelaevadel olla püsivalt kanalil 77 ja kes tahab, see siis kutsub sõpra välja? Ja kui ei taha suhelda, oled 16 peal, kus on vaikus... või kuulad 69 pealt ilma või Tallinn Raadio sadamainfot vms.


Iga aasta küsin "sideametnike" käest meremessil , mis kanalil huvialused võiksid suhelda (praktika harjutamise mõttes) ja iga kord tuleb mittekonkreetne vastus. Ma saan teada küll mis kanalil nemad kuskil on ja kui tähtis on mitte vahele segada jms. Nüüd naksti vastus olemas - 77 (+L1,L2 ja Skandinaavias ka L3) kanal (tänud Rehepapp/PriitV). ...
... sest selleks, et hädaolukorras/vajadusel automaatselt/õieti suhelda peab praktiseerima. Kindlasti olete kuulnud Estonia MAYDAY'd ja kui vaadata klassikalist juhendit, siis kahjuks need ei kattu. Seal oli tegemist proffidega ja ka nemad kriisisituatsioonis (paanilisus/keelebarjäär) ei saanud päris hästi hakkama. Lisan omalt poolt 3 MAYDAY'd. Kuulake läbi saate aru, et neil on juba puht informatiivselt vahe sees (hääl väriseb kõigil meestel ja veres voolab adrenaliinikokteil millist kellegile ei soovi).

http://www.youtube.com/watch?v=xSh-dHtrMmY (alates 4:20, krt iga kord pisar silmas)
http://www.youtube.com/watch?v=xMjBGLxMdP4 (ideaalne protokolli järgimine operatsiioni juhi poolt)
http://www.youtube.com/watch?v=2yfDxk7fOvk (hädasolija poolt korrektseim, mida on õnnestunud kuulda)

P.S. Dual- watchiga raadiojaamadel peab enamasti üks olema 16 s.t. ei saa korraga kuulata 13 ja 77 näiteks, Triple-watchiga ei oma kogemust

_________________
EST - 609
S/Y WHATEVER
ootamas kiilu pahteldamist !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 02:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 828
Asukoht: Tallinn / Muhu
PriitV kirjutas:
Absoluutselt käskude-keeldude ja arutu rahakulu vaba mere-VHFi kaustamine peaks olema üks riigi eesmärkidest mereohutuse tõstmisel, sellesinast kampaaniat peaks läbi viima, kus siis ka 16 õige kasutamine on ära näidatud.
...
Mis kuradi raadioluba? Nagu elaks siiani okupatsiooni tingimustes 1941-44, et raadiod tuli ära korjata.

Siinkohal pole mõtet Eesti riiki sõimata, raadioloa ja operaatori tunnistuse nõuded tulenevad rahvusvahelistest reeglitest ja eks sellel on ka omad põhjused.
Kuni viimase ajani võis tõesti seda kiruda, et miks meil nõutakse ka väikelaevnikelt n.ö. profi pabereid (ROC või GOC), aga nüüd on ju ka SRC täiesti tunnistatud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 09:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Räägi lähemalt sellest SRC'st. Kas see on samuti täiendõpet ( kordamiskursusi ) nõudev asi?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 09:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Priit, siit paistab veits teadmatust välja.

PPA ei pea mingite möödauvate alustega enam ammu sideseansse. Ju neil aegajalt on mingid õppused lihtsalt a'la mis siis saab kui radarivõrk maha kukub ja kogu jälgimine paberkaartidel aetakse kuni võrgu taastamiseni. Või miskit sinnakanti. Minu uudishimu oli tegelikult ship-to-ship teemaline. Et kas ja kuidas see reaalelus välja näeb. Ja kas üldse kuidagi näeb kui paatidest rääkida.

Mobla vs VHF- Leviküsimus.

Sadamad mis tahavad sidesse. Enamus ei tahagi, mõned tahavad ja ju neil on siis põhjus. Ootasime mõned päevad tagasi Pirital, treiler vees, üht meie kliendi paati Vanasadamast. Ja ootasime ja ootasime.... Hiljem tuli välja, et Silja tegi sadamas ärasõidumanöövreid ja meie klient pandi paadiga lihtsalt ootele. Nüüd saaks sae käima tõmmata, et ega paadimees loll pole jne nagu me siin mingid ajad tagasi kuskil teemas tegime ja ma mainisin ka, et hoopis teistes asjades Hollandi mereharidusasutusi külastades oli mõnda aega enne toda arutelu mulle kõrvu jäänud Hollandi proffide nurin "idiootidest lõbusõitjate" kohta.. Aga... Nagu teada, kui vee peal midagi juhtub, siis mitte kunagi, kordan, mitte kunagi ei ole keegi "ise süüdi et loll oli". Kõige leebem teoreetiline võimalus on, et ise saab olla maksimaalselt 80% oma lollustes süüdi ja 20% oleks siis miski Tallinki kapten süüdi ja saaks ka karistatud selle eest, et miskise iseteadliku tegelase miski jullaga kai vahele pannkoogiks litsus ja seda isegi ei tundnud 8)
PS. Mingit tigedat ja sõimlevat vanameest kuskil kaiotsapeal kah näha ei olevat olnud, lihtsalt raadio teel pandi meite paat kai äärde kuniks suur laev end välja manööverdas. :lol:
PPS. Sadamas toimuva intsidendi või õnnetuse eest on kombeks ka sadamakaptenite näidispoomised korraldada. Lihtsalt teadmiseks. Isegi kui sadamakapten sel ajal üldse kuskil ära oli. Tema lihtsalt vastutab selle eest, et sadama territooriumil õnnetusi juhtuda ei saa. Olgu ta ise juhtumi ajal siis vetsus, kodus magamas või koosolekul. Igal juhul vastutab.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Viimati muutis Mark, Neljapäev, 09 Jaan 2014 10:05, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 10:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Ahjah, siin oleks Eesti Vabariigil võimalik kogu maailmale eeskuju näidata: meie riigis on VHFi kasutamine inimese põhiõigus ja igaüks saab MMSI koodi kasvõi sajale kaasaskantavale raadiole. Ta võib selle siduda AISiga, võib protokolliliselt korrektselt suhelda kindlatel kanalitel, omavahel sõbraga suhelda protokollivabalt omavahel kokku lepitud kanalil aga ei tohi sõnakasutusega häirida teisi, kes ka kuulevad, õhutada vaenu ega üldiselt raisata eetrit ebaotstarbekalt. Ehk lubatud on MÕISTLIK VHFi kasutus igaühel.


MMSI on ju pigem laeva mitte raadiojaama kirjeldav kood.

Lobakanalitel ( ship-to-ship ) räägitaksegi tihti protokollivabalt ja ma ei ole kuulnud, et sellest pahandust tekiks. Ka mina olen vastanud kutsungile: "Mark, sina vä?" :D

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 10:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
Mark kirjutas:
Räägi lähemalt sellest SRC'st. Kas see on samuti täiendõpet ( kordamiskursusi ) nõudev asi?


Selle saamiseks tuli mul käia kohal 2x3h. Esimene kord teooria ja teine kord praktika. Edaspidi kordamiskursusi ei vaja, kehtib surmani.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 10:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ups, delete, küsimuse vastus oli olemas :)

Nüüd tekkis hoopis küsimus, et kui mul on hapuksläinud ROC siis kas ametivõimud näevad seda kui kehtetut dokumenti või tõlgendavad selle SRC'ga võrdseks?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 10:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 828
Asukoht: Tallinn / Muhu
Mark kirjutas:
Räägi lähemalt sellest SRC'st. Kas see on samuti täiendõpet ( kordamiskursusi ) nõudev asi?

Seda sai ühes teises teemas vist juba lahatud, aga paneme siia ka...

Kõigepealt siis see, et rahvusvaheliselt on käibel sisuliselt neli raadioside operaatori tunnistuse varianti.
SOLAS alla käivatel laevadel on nõutud n.ö. profitunnistused: Restricted Operator's Certificate (ROC) ja General Operator's Certificate (GOC). Vahe on selles, et ROC katab ainult VHF, EBIRB, SART, NAVTEX seadmete kasutust ja lubab töötada laeval A1 merealal, GOC puhul tulevad juurde HF, Inmarsat jms.
Hobilaevnike jaoks on mõeldud Short Range Certificate (SRC) ja Long Range Certificate (LRC). Vahe on umbes sama nagu ROC vs. GOC.
Lisaks võivad riigid muidugi kehtestada mingeid kohalikke nõudeid. Meil pandi mõned aastad tagasi SRC lisaks ROC'ile ja GOC'ile seadusesse kirja, aga miskipärast jäi välja LRC.

ROC/GOC tunnistusega, nagu enamuse merealaste diplomite ja tunnistustega on nii, et tegelikult on seal kaks paberit - tunnistus ise ja selle kinnitusleht. Kinnituslehte nimetati vanasti ja paljud nimetavad siiani vaheleheks. Tunnistus antakse üks kord, kinnitusleht kehtib teatud aja (enamasti 5 aastat). Selleks, et vastaval ametikohal töötada, peab sul lisaks tunnistusele või diplomile olema ka kehtiv kinnitusleht. Kinnituslehe uuendamiseks peab enamasti läbi tegema mingid täienduskursused.
Kui nüüd konkreetselt ROC-ist rääkida, siis seal on kaks nüanssi, mida väikelaevnikud peaks silmas pidama.
Esiteks, vastavalt vabariigi valitsuse määrusele "Laevapere liikmete koolitus- ja kvalifikatsiooninõuded, diplomeerimise kord, väljastatavate dokumentide vormid ning meresõidudiplomi, kutsetunnistuse ja teiste laevapere liikmetele väljastatavate tunnistuste tunnustamise kord", § 33, lg 1, kinnituslehte ei nõuta kohalikus rannasõidus alla 200-se kogumahutavusega laeval, välja arvatud reisilaeval. Ehk siis väikelaevaga kohalikus rannasõidus ei ole ROC tunnistuse kinnitusleht vajalik.
MSOS, § 2: kohalik rannasõit - meresõit rannikulähedastes vetes kuni 20 meremiili kaugusel kaldast, kuid mitte väljaspool Eesti merealasid.
Teiseks on nüüd läinud lihtsamaks ka kinnituslehe uuendamine. Selleks ei ole enam vaja tingimata käia kursusel, piisab kui suudad tõendada, et oled laeval töötanud vastavalt diplomile, teenistusülesannetele ja vastutustasandile. Ja ROC puhul toimib ka näiteks see, kui kirjutad VTA-le avalduse, millega kinnitad, et oled kasutanud raadiojaama oma väikelaeval.

SRC, nagu öeldud, on hobilaevnikele mõeldud tunnistus ja sellel mingit uuendamise kohtustust ei ole. Ka peaks selle saamiseks nõutav kursus vähe lihtsam/kiirem/odavam olema.

Aga kumba nüüd väikelaevnikul tuleks eelistada, ROC või SRC? Küsimus taandub tegelikult sellele, kas on mingi võimalus, et sa tahad kunagi oma paberitega tööd teha või näiteks mingeid väikelaevajuhist kangemaid tunnistusi saada. Juba näiteks väiksema kui 50-se kogumahutavusega laeva rannasõidukipri tunnistuse saamiseks on ROC vajalik. Kui aga midagi taolist plaanis ei ole, siis on SRC-ga elu muidugi natuke lihtsam.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 65 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group