Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 65 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 10:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Oo, aitäh :!:

See on küll hea uudis.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 10:48 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 852
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Aga ROC kursused ikka jätkuvalt Talnas ainult?

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 11:31 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 28 Aug 2008 11:21
Postitusi: 58
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Priit, siit paistab veits teadmatust välja.

PPA ei pea mingite möödauvate alustega enam ammu sideseansse. Ju neil aegajalt on mingid õppused lihtsalt a'la mis siis saab kui radarivõrk maha kukub ja kogu jälgimine paberkaartidel aetakse kuni võrgu taastamiseni. Või miskit sinnakanti. Minu uudishimu oli tegelikult ship-to-ship teemaline. Et kas ja kuidas see reaalelus välja näeb. Ja kas üldse kuidagi näeb kui paatidest rääkida.


Muud ametkonnad on kaasajal tõesti rohkem sides. Proovi näiteks saarte kandis raadio 61 kanalile keerata. Põhjus siin:

http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisu ... gofrep.pdf


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 11:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
PriitV kirjutas:
Muuseas, ma mõelnudki EV'd vaid tõesti riiklust kui sellist üldiselt! See veesõidukite raadioloa värk on üks räigemaid relikte okupatsioonide ajast. See on kõige ebamõistlikum ja kõige mittepõhjendatum asi, keeld, käsk aastal 2014 üldse! Ja sel puudub igasugune PÕHJUS. Õigemini põhjust teame me kõik: keegi tahab räigelt raha saada.

Ehh... okupatsioonidega pole sellel kõigel kuigi palju pistmist. Asi hakkab peale juba sellistest dokumentidest ja konventsioonidest, nagu ITU Radio Regulations, SOLAS, GMDSS... Ja eesmärgiks ei ole kindlasti raha teenida, vaid eelkõige elusid päästa ja muidugi ka päästega seotud kulusid kokku hoida. GMDSS süsteemis on valehäirete osakaal endiselt üle 90% ja sellele kulutatakse igal aastal kümneid miljoneid. Kes viitsib, võib näiteks lugeda: "A Close Scrutiny of Global Maritime Distress System in Maritime Environment"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 12:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
PriitV kirjutas:
Rehepapp, seleta mulle "lollile" ära, milelks seda bullshiti üldse vaja on???

Ma ju just eelmises postituses seletasin... Aga sa väidad ikka, et terve IMO, ITU ja muud vastavad seltskonnad on lihtsalt kari lolle.

Jah, sina ja mina ja veel paljud teised saavad ilma kursuste ja paberiteta ka aru, mida on mõistlik teha ja mida mitte või kuidas VHF jaama kasutada. Aga mõtle nüüd korraks selle peale, kui palju probleeme tegelikult põhjustab seesama suvaline möla 16. kanalil, mida meil siin õnneks eriti ei kuule, aga mujal maailmas küll. Või kui palju resurssi raisatakse nende tuhandete valehäirete peale, millest suur enamus on põhjustatud inimlikust lollusest. Eks seda kõike nende regulatsioonidega parandada püütaksegi. Kui sul on mõni parem moodus välja pakkuda, kuidas asjad toimiksid (ja mitte ainult siin meie lombis vaid üle maailma), siis saada ometi oma ettepanekud IMO-le, nad oleks kindlasti õnnelikud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 12:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 22 Juul 2012 17:21
Postitusi: 43
põnev arutelu :)
ma natukene kardaks seda, kui raadioside oleks vabalt, tasuta ja ilma igasuguste lubadeta kättesaadav kõigile.
kuulamisest nii palju, et kuulatakse (peetakse raadiovahti) ikkagi mingisuguse eesmärgiga, mitte niisama oma lõbuks. eesmärgiga ja valmidusega tulla sidesse. igasugused sidekontrollid, sedamete töö, toite jm kontroll on ikkagi selleks, et jaam oleks pidevalt töökoras. ka kaasaegne tehnika annab vahest saba.
Mayday on hädaväljakutse ja sellele võiks ikka vastata. minu arusaamist mööda kvalifitseerib Mayday vältimatu abi alla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 12:36 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 27 Dets 2007 14:25
Postitusi: 48
Kui nõudma hakkame, nõuaksime siis kohe ka lennundussidet vabaks ning ilma igasugu loata kõigile kasutatavaks!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 12:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
No seda määrust ei saa küll purjeka kokpitist hinnata :D
Ja daibog tüürimees ise kruvikaga keset ookeani pimedaks jäänud raadio kallale läheb, mis siis et need on dubleeritud niikuinii. Ilmselt on kaptenil selliste sellide tarbeks kuskile trümminurka üks kena plank ära peidetud mida mööda vajadusel kõndida saab :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 13:16 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Kas meil on ehk siiski ka neis asjus vint üle keeratud?
You do not need a license to operate a marine VHF radio, radar, or EPIRBs aboard voluntary ships operating domestically. The term "voluntary ships" refers to ships that are not required by law to carry a radio. Generally, this term applies to recreation or pleasure craft.
http://wireless.fcc.gov/services/index.htm?job=licensing&id=ship_stations

Lihtne talupojamõistus lubaks järeldada, et kogu seda paberiporri on vaja eetrireostuse vähendamiseks ja sagedusriba teadupärast on piiratud ressurss. Kuid nagu teadjamad siin väidavad, taandub kõik lõpuks kultuurilisele omapärale. Kui on ikkagi väga jutukas rahvas, siis räägitakse või lauldakse eeter servast servani täis, olgu siis paber, või mitte.
Suures osas tundub olevat tegemist ajaloolise libaprobleemiga - kanal 16 saaks suht kiiresti täis räägitud, kui pidevalt kõik kõiki kutsuksid, aga seda ei paista juhtuvat. Teisi kanaleid sisutult ära reostada oleks juba füüsiliselt keeruline, arvestades väikest tegevusraadiust ja kanalite arvu. Kanali hõivamine millekski kõrvaliseks on niikuinii keelatud, sõltumata operaatori paberitest või nende puudumisest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 13:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
Tegelt ei juhtu mitte midagi hirmsat kui raadiot ilma loata viisakalt kasutada.
Ilmselt kui eetris laulma hakkad, siis ehk küsitakse.
Ma põhimõtteliselt ei teinud ROC-i ja iga poole aasta tagant helistasin VTA-sse ja küsisisn millal lõpuks määruses sätestatud SRC-d teha saab.
Tuleb välja, et nüüd siis saabki juba.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 13:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2552
Asukoht: Tallinn
Vahelduseks üks näide, kuidas Kapten hädaolukorras sidet peab:

http://www.youtube.com/watch?v=MPah2zWtk1U

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 14:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
vanellus kirjutas:
Kas meil on ehk siiski ka neis asjus vint üle keeratud?

Jänkidel on oma vetes jah asjad veidi teisiti. Aga ka seal kadus hobilaevnikelt raadioloa nõudmine üsna hiljuti ja vähemalt osaliselt seoses sellega, et uuendati põhjalikult kaldajaamade võrku. Kuna nende uued kaldajaamad on varustatud ka seadmetega, mis näitavad ära saatva jaama asukoha, siis on probleemsete tegelaste püüdmine suhteliselt lihtne ja sellega ka tegeletakse tõsiselt. Ehk siis kui keegi eetris lollusi teeb, saab ta üsna kiirelt rasked trahvid kaela.
Meie Tehnilise Järelevalve Ametil paraku nii head võimalust probleemitekitajaid tuvastada ei ole. Peale selle peame arvestama ka naabritega - meie territoriaalveed on lihtsalt nii pisikesed, et raadioside mõistes ei ole võimalik öelda, et teeme siin mida ise tahame.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 16:44 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Jänkide regulatsioon ei ole mitte ainult territoriaalveed vaid ka kõik rahvusvahelised veed: Ships are considered as operating domestically when they do not travel to foreign ports or do not transmit radio communications to foreign stations.
Meie territoriaalveed ja neid ümbritsevad neutraalveed on täiesti piisavad, et mitte oma lobaga naabreid segada.

Toodud näited hädaolukordade sidest lennunduses ja laevadel on hea näide. Julgeksin pakkuda, et lainerite ja laevade suhtlus erineb intensiivsuselt vähemalt kahe suurusjärgu võrra. See on ka kuulda. Ja vaatamata kõrgele treenitusele: "We're gonna be in the Hudson" ei jõua lennujuhile kohale ilma üle kordamata.
Ehk siis igasugune võrdlus lennusidega on kohatu. Sama hästi võiks võrrelda GSMi kasutamisega.

Siin ilmselgelt kehtib sama loogika nagu kõigis teistes kiirelt arenevates (tehnika)valdkondades - regulatsioon on enamasti totaalselt ajast ja arust. Ja siinkohal on täiesti pädev väita, et "regulaatorid on lollid": reaalsus on muutunud, aga regulatsioon on igaks juhuks vana ja sisutu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 21:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Rehepapp kirjutas:
vanellus kirjutas:
Kas meil on ehk siiski ka neis asjus vint üle keeratud?

Jänkidel on oma vetes jah asjad veidi teisiti. Aga ka seal kadus hobilaevnikelt raadioloa nõudmine üsna hiljuti ja vähemalt osaliselt seoses sellega, et uuendati põhjalikult kaldajaamade võrku. Kuna nende uued kaldajaamad on varustatud ka seadmetega, mis näitavad ära saatva jaama asukoha, siis on probleemsete tegelaste püüdmine suhteliselt lihtne ja sellega ka tegeletakse tõsiselt. Ehk siis kui keegi eetris lollusi teeb, saab ta üsna kiirelt rasked trahvid kaela.
Meie Tehnilise Järelevalve Ametil paraku nii head võimalust probleemitekitajaid tuvastada ei ole. Peale selle peame arvestama ka naabritega - meie territoriaalveed on lihtsalt nii pisikesed, et raadioside mõistes ei ole võimalik öelda, et teeme siin mida ise tahame.


siin ära unusta ära sealsete asutuste huvi igasugu vestluste jälgimiseks ja see on ka 1 võimalus musti püüda! Täna oli kuskil artiklel, et US-s on üle poolte alla 23 aastastest kinni istunud- kohapeal sain aru ka miks...

Tegelikult ma ei poolda vaba kasutust aga seda pooldan küll, et kui on tehtud väikelaevniku load siis selle raames on ka juba raadioluba olemas- see annaks juba väga tõsiselt ohutuse teemal selgitustööd teha. Kui mina neid lube tegin siis mul jäi meelde täpselt see, et kogu see ROC kaadervärk on nii ülepingutatult mõtetu- samas võiks igal väikelaevnikul jah olla võimalus raadiot omada ja sellega ka legaalselt suhelda. Saab ka hakkama teisiti- Admiraliteedist väljudes ja sisse tulles helistatud mobiiliga küll aga saaks ju lihtsamalt- aga peamine ikka, et sellisel 9m alusel mis kolinal põhja siin lahel läks oleks jaam olemas ilma igasugu pedereerimiseta! Nüüd jah vist lihtsam- samuti tean, et mitteametlikult sidesse tulles asja pärast ei pedereerinud sind ka keegi viimasel ajal- aga miks seda pederastjat siis vaja on? Ega poisikesed "laseritega" selle pärast kuhugi ei kao...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Jaan 2014 23:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Tauri kirjutas:
Admiraliteedist väljudes ja sisse tulles helistatud mobiiliga küll aga saaks ju lihtsamalt- aga peamine ikka, et sellisel 9m alusel mis kolinal põhja siin lahel läks oleks jaam olemas ilma igasugu pedereerimiseta!


No Admiraliteedi puhul on VHF side ka ohutuse poolelt mõttekam. GSM on mees-mehele ja ega keegi teine teagi, et keegi seal paadiga kavatseb ringi mulistada. VHF puhul kuulevad seda ka need kes sellest võiksid teadlikud olla ja juhul kui paat ootele pannakse ja paadijuht ka teatab, et ta jääb ootele siis on kõigil seal ringiasjatajatel pilt selge ja sel teemal arusaamatused välditud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 65 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group