Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Andke abi! Mis on RMS W?
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=4&t=1818
1. leht 2-st

Autor:  Davy Jones [ Esmaspäev, 23 Apr 2007 19:49 ]
Teema pealkiri:  Andke abi! Mis on RMS W?

Kas keegi seletaks mulle tuhmile, mida tähendab kajaloodi anduri puhul näitaja "rated RMS power 600 W" Mis võimsus see õieti on?
http://www.airmartechnology.com/uploads/brochures/B45.pdf ja kas säärase anduri toitmine tavalise paadiakuga on mõeldav.



Puitjahile, eriti sellisele, millel horisontaalpinda vee all pole nagu mu folkarisugulasel, on kajaloe anduri leidmine paras pähkel. Puitjahi puhul peab olema ka anduri korpus pronksist, et kannataks kõvasti kinni keerata ja anduri vars pikk, et sobitusploki abil püsti paigaldatuna ulatuks mutter kinni keerama.

Autor:  cat [ Esmaspäev, 23 Apr 2007 20:47 ]
Teema pealkiri: 

Milleks sul vaja seda veeämbrit sinna kõhu alla aretada.Aru ma ei saa :roll: Kurat ostsite ameerika onu käest mänguasja ja nüüd mõistus peale ei hakka..Mina pole folkaritel küll kajaloodi peal näind.Nendel paatidel ju süvis nii väike ,et hommikuse kastega võib turule sõita :) .Sama asi on logidega,miks neid vidinaid peab sinna külge kruvima.Kiiruse saad kõpsust ja täpse.Mida vähem auke jahi-paadi keres seda parem


Ise olen aastaid purjetanud .Kui omale jahi tegin (1988)otsisin ka kajaloodi tikutulega ja sain :D .Aga pean tunnistama et see aparaat oli see millest silm peatumata alati üle käis.Logi oli siis peamine,pold vaja pudelisi üle parda loopida ja kiirust arvestada ja palju ikka juua jõuad.Nüüd aga isegi ei mõtle nihukeste asjade peale.

Sõbral jaht,seni kuni polnud kajaloodi ei leidnud ta kuskilt madalaid.Pani kaja peale ja nüüd vist Haapsalu ümbruse madalad kõik kraave täis aetud ja kiil ka oluliselt kergem,aga selle eest läigib alumine ots :lol:

Autor:  Paun [ Esmaspäev, 23 Apr 2007 22:01 ]
Teema pealkiri: 

Vaata www.nasamarine.com Seal erinevad andurid ja paigalduskomplektid

Autor:  cat [ Esmaspäev, 23 Apr 2007 22:12 ]
Teema pealkiri: 

Paun,tal paigaldus vidinad olemas,ainult et see kõik on nii suur ja kobakas.Mul pold traali peal ka sihukest monstrumi.Mootor paadile võib sihukse aretada,aga mitte jahile mis niigi käiguomadustelt just ei hiilga.Riputage või kilukarp otsaga taha lohisema kerge tuulega ja jaht seisab.

Autor:  sebija [ Teisipäev, 24 Apr 2007 01:47 ]
Teema pealkiri: 

Odavatel kalaloodidel on andurid ahtripeeglikinnitusega, kas sellised ei kõlba? Väinameres sõidad enamasti alla 5m vees, seal ei ole suurt vahet mis lood on. Minul on küll loest kasu olnud, Haapsalu sadama sissesõidul saad teada näiteks et paat ei liigu sellepärast et vett pole kiilu all.
RMS W on vist sama värk mis kõlaritel.

Autor:  Davy Jones [ Teisipäev, 24 Apr 2007 09:22 ]
Teema pealkiri: 

cat kirjutas:
Riputage või kilukarp otsaga taha lohisema kerge tuulega ja jaht seisab.


Seda ma aimasin, et Cat kärkima ja paukuma hakkab :D Eks merekaru jutus on tõetera sees ka nagu alati. Andur just tilluke pole, liiga pirakas ka mitte, samas väikseim, mis leidus. Pole folkari kerega varianti andur kere sisse jätta nagu lameda põhjaga plastjahil.

Välist "transom" andurit on siinkandis ka proovitud folkari ahtripeeglil aga pole nad kaua seal püsinud, ahtris tast vähem tolku ka.

Kui on soov kohalikul rannikul, kus kivid iga aasta kohti võivad muuta, väikesadamatesse tungida 1,2m süvisega, siis peaks kaja ka marjaks kuluma. Teine variant on kõrva ja tagumikuga kiilu kolkse teadmiseks võtta.

Aga äkki ikka keegi oskab RMS W kohta seletada? :?: :?:

Autor:  Toivo [ Neljapäev, 02 Aug 2007 12:35 ]
Teema pealkiri: 

Kaldun arvama, et tegemist on kajaloe kiirgamise (hetke)võimsusega, mida aparaat arendab just siis, kui impulsi välja kiirgab.

Autor:  Mark [ Neljapäev, 02 Aug 2007 13:37 ]
Teema pealkiri: 

Kui nüüd veel keegi soetama hakkab, siis viige enne ikka ennast anduri tehnilise poolega elementaarasjades kurssi. Kõige olulisem siis näiteks see, et millise nurga alla tohib paigaldada. Näiteks selle sama Airmari andur B22 ei vajaks tõenäoliselt kõnealuses paadis mitte midagi muud kui kiilu esiserva läheduses, kiilust pisut ettepoole lasta 51 mm augusaega auk läbi, andur tihendimassiga paika ja kogu lugu. Põhja alla jääks ca 5mm kõrguna vääääääga lamedat seenekübarat meenutav asi. Andur ise toimib täiesti nurga all - optimaalne paigaldusnurk 0-12 kraadi ja maksimaalne 20 kraadi. Kohe kindlasti oleks saanud ilma igasuguste pakkude jms. jamata paika. Lihtsalt üks auk läbi põhjalaua ja muud mitte midagi. Paatide tarbeks tehtud andurid on reeglina loodud sellise nurga all töötama, et anduri pärast paadi põhja ei peaks ümber ehitama!

http://www.airmartechnology.com/airmar2 ... &PageNo=25
http://www.airmartechnology.com/uploads ... cat_25.pdf
http://www.airmartechnology.com/uploads ... 006-01.pdf

Autor:  Paadimees [ Neljapäev, 02 Aug 2007 14:09 ]
Teema pealkiri: 

Mark, kas see AIRMAR on mingi OEM tootja kes toodab andureid paljudele kajaloe elektroonikatootjatele?? Või saan ma valesti aru? Normaalne lahendus kui andur puruks läheb ja seadme müüjalt abi ei saa (öeldakse et saad ainult täiskomplekti). Samuti kui on sellised debiilsed andurid nagu näiteks NASA Marine-l :twisted:

Autor:  Mark [ Neljapäev, 02 Aug 2007 14:14 ]
Teema pealkiri: 

Jah tõepoolest. Väga paljude tuntud navigatsioonivahendite valmistajate kajaloodi ostes leiad sama välimusega anduri ning anduri juures on ka A4 formaadis installatsioonijuhend. Ilusti Airmari kirjad peal.
Näiteks Raymarinel on Airmari andurid.

Autor:  Davy Jones [ Neljapäev, 02 Aug 2007 14:48 ]
Teema pealkiri: 

Tänud kaasa mõtlemast, Mark. Folkboodi vöörtäävist sinu juhatatud anduri keere läbi ei ulatu, ilma mutrita kinnitada ei ihka ja külgedel igas suunas on kere kalle kaugelt suurem kui 20 kraadi. Ka on B22 andur oma seenega liialt laiem kui täävi vettlõikav pind. Eks sai sedagi andurit varem uuritud.

Aga täävile asetamine on sul kasulik mõte ikkagi. Võimalik, et olemasoleva, pisema lauba ja kitsamat auku nõudva B45 anduri jaoks saab täävi sisse süvendi teha peitli ning puuri najal ja pikem keermega vars ka täävist läbi ulatub. Täävi kalle satub olema just täpselt 20 kraadi ja minu valitud anduri lubatud max paigalduskalle 28 kraadi. Tasub proovida!

Infoks huvilistele veel, et sama Airmari toodetud andureid saab tavaliselt osta palju kuulsamate nimede all ja juba priskemate numbrite eest.

Edit: Näe jäi kiri kauaks poolikuks, sama tarkus juba ülal kirjas. Jõudsin mina just sel põhjusel Airmarini, et kohalikud poodnikud jänni jäid pakkumisega.

Autor:  Mark [ Neljapäev, 02 Aug 2007 15:51 ]
Teema pealkiri: 

Tegelikult ma täävi sisse auku puurida ei soovitanud :) Ma pidasin silmas, et ikka läbi mõne põhjalaua. Puupaatidest ma suurt ei tea ja täävi kallale minek teeb pisut kõhedaks. Võib olla asjatult muidugi.

Autor:  Paadimees [ Neljapäev, 02 Aug 2007 15:54 ]
Teema pealkiri: 

Jätke nüüd puupaadi tääv küll rahule - see on püha minuarust. Kui vähegi võimalik siis urgitsege mujale neid auke

Autor:  Davy Jones [ Neljapäev, 02 Aug 2007 16:16 ]
Teema pealkiri: 

Paadimees kirjutas:
Jätke nüüd puupaadi tääv küll rahule - see on püha minuarust. Kui vähegi võimalik siis urgitsege mujale neid auke


Kui täävis üldse auke poleks, ei seisaks ükski laev koos, tihti ka mast püsti.

Autor:  cat [ Neljapäev, 02 Aug 2007 22:48 ]
Teema pealkiri: 

Kas see on kohe kinnisidee see jurakas paika panna. Pange, aga tääv jätke rahule. See paat pole esimeses nooruses ja tääv samuti, nii et täävi ärge puutuge. Ma ju rääkisin, et pannakse kumbagisse pardasse üks andur ja ülevalt loed näitu. Muide selle jahi täävi paksus on 140mm, alt kiilus ja mis valemiga selle sinna küll paneks :roll: :?: Aga edu ja jõudu. Jaan Tatikas oli ka leiutaja.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/