Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mai 2008 22:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Mär 2007 03:40
Postitusi: 178
Asukoht: Tartu / Haapsalu
Fonx kirjutas:
PriitV raadio ümbrikusse panemise jutust sain aru, et raadiot ei tohi väljalülitatuna igaksjuhuks, kui on vaja "mayday"-d edastada, kaasa võttagi. On see tõsi?
Pole küll seadusi põhjalikult uurinud, aga siiamaani arvasin, et raadio võib olla ja ka sisse lülitatud. Lihtsalt ei tohi ise seal häält teha, kui ROC puudub.


Ei ole. Raadio võid sisse lülitada küll ja kuulata ka. Ainult häält teha ei tohi.

Ja aluse raadioluba ei maksa segamini ajada operaatoritunnistusega. Esimene antakse laevale, teine inimesele. Seega on võimalikud neli varianti juhuks kui VHF on pardal:

1) Laeval ei ole raadioluba ja inimesel ka pole. Kui raadio rutiinse kontrolli käigus leitakse (nt meremiilits tuleb pardale), saab tõenäoliselt trahvida. Kui seda hädaolukorras kasutad, siis ilmselt sõimatakse, aga vaevalt keegi surmasuust pääsenut trahvima hakkab.

2) Laeval ei ole raadioluba, inimesel on. Põmst sama case mis eelmine, aint selle vahega, et hädaolukorras kasutamise eest vast möliseda ei saa.

3) Laeval on raadioluba, inimesel pole (Fonxi juhtum, nagu aru saan). Kuulata võib, aga eetrisse minna ega nuppe näppida mitte (võib kogemata automaatse hädakutsungi peale juhtuda). Kui hädakorral siiski kisama pistad, ei juhtu sinuga ka ilmselt peale noomimise midagi.

4) Mõlemal on raadioluba - pole probleemi :)

Kokkuvõttes on tõenäolisem möliseda kui trahvida saamine. Mu arust. Aga eks igaüks vaatab oma kibestumuse astme põhjal.

Jama on selliste juhtumitega, kus inimesel ei ole mitut raadiot, aga on mitu alust. No mu arust on siin mõttetu oma jonni ajada. See on suurte laevade järgi tehtud seadus ja seal tundub loogiliselt mõeldamatu, et ostad mitu paarimiljonilist alust ja siis jooksed paarituhandene VHF peos ühe pardalt teisele.

Väikelaevadel ja paatidel, rannarajoonis liikudes... well, ei ole mõtet sääsest elevanti teha, ma arvan.

Kui on suurem paat, siis käid sellega ilmselt ka avamerel, moblalevist väljas ja seal ongi VHFi vaja. No ja siis ostadki sellele paadile raadio ja hangid ka loa.

Kui on aga kummikas, mis krdima raadiojaama sa tasku ajad? Sa ei kavatse selle paadiga ju Rootsi sõita nigu mingi paadipõgenik, no ei ole need ajad praegu. Moblalevist sa 99,99% juhtudel ei välju. Paned moblale kaks samustki suure inimese kummi otsa, üks ühtpidi, teine teistpidi, et ei telefon ega tasku selle khm... libestiga kokku ei saaks ja muidu kahh topeltturvaline oleks. Ja tehtud.

_________________
No sellist jama on päris keeruline kommenteerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mai 2008 22:10 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
cat kirjutas:
Ikka veesöidukite jaoks.Ma ei tea et kellegil on mitu majapidamist ja köigis on üks ja sama telefoni number.Vöi lähed naabri juurde ,tömbad oma telefoni kodust välja ja arvad ,et sinu nr toimib ka seal :lol: .,vaevalt.Mitme aluse pidajad siis Kipperlased ka on?Ka autole antakse üks tehniline pass,mis siis ,et mönel mehel neid mitu on.Mujal maailmas asi toimib ja pole mingit nurinat,aga ju nad niipalju vaesemad on ,et ei jöua mitut alust soetada.

Foorumlast Mark'i ju tead!? Näiteks temal on 4 alust. Ta on teistes teemadest seda korduvalt maininud. Pole mõtet arvata, et tema ainus on. Pole ju mõtet omada 4 jaama, kui saad sõita korraga vaid ühe alusega!!

Selles teemas võib teoreetiliselt väita, et mul on nii palju aluseid kui ma just rentida tahan. Aga aga ma ei tohi neil oma jaama kasutada, vaid pean iga kord uue seadme (kui see rendialusel olemas on) olulised funktsioonid endale selgeks tegema (PTT pole ainus nupp). Mis sest, et oma jaama tunnen ma läbi ja lõhki ning olen väga rahul sellega. Vist sobib siin tuua selline paralleel, et ma olen ostnud mobiili ja see on mul töökorras ja teenus on kehtiva lepinguga, aga näiteks Tallinna linna piires ma seda kasutada ei tohi, vaid pean kasutama Elioni telefoniautomaate. :?
Sidevahendist on tehtud ID-vahend! Laeval selle teemaga probleeme pole, aga väikelaeva(-nduse) korral on seadus kitsas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mai 2008 22:25 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Hallvatt kirjutas:
Fonx kirjutas:
PriitV raadio ümbrikusse panemise jutust sain aru, et raadiot ei tohi väljalülitatuna igaksjuhuks, kui on vaja "mayday"-d edastada, kaasa võttagi. On see tõsi?
Pole küll seadusi põhjalikult uurinud, aga siiamaani arvasin, et raadio võib olla ja ka sisse lülitatud. Lihtsalt ei tohi ise seal häält teha, kui ROC puudub.


Ei ole. Raadio võid sisse lülitada küll ja kuulata ka. Ainult häält teha ei tohi.

Teadsin mina ka seda varianti ja uskusin tänaseni - kuni see kummutati. Selguse huvides pean koostama järelepärimise TJA-le. Ehk nagu ennist kirjutasin - iga "raadiokiirgav" seade pardal peab olema registreeritud. Kui ei ole, siis võib tulla jama.

Hallvatt kirjutas:
2) Laeval ei ole raadioluba, inimesel on. Põmst sama case mis eelmine, aint selle vahega, et hädaolukorras kasutamise eest vast möliseda ei saa.

Selles variandis on väike viga sees - põhimõtteliselt ei tohiks möliseda saada, sest oskad eetris suhelda, AGA - inimesel ei ole kutsungit! Sedasama, mille TJA oma registreerimisel väljastab ehk mis ongi registreerimise idee. See on aga hädaolukorras A&O. Kui väitsin TJA ametnikule, et kutsungiks ei pea kindlasti MMSI olema, vaid sobib ka kursi/kiiruse, traaversi, koordinaatide jne selgeks asukohta näitav info, siis ta jäi natuke vaiksemaks...

Hallvatt kirjutas:
3) Laeval on raadioluba, inimesel pole (Fonxi juhtum, nagu aru saan). Kuulata võib, aga eetrisse minna ega nuppe näppida mitte (võib kogemata automaatse hädakutsungi peale juhtuda). Kui hädakorral siiski kisama pistad, ei juhtu sinuga ka ilmselt peale noomimise midagi.

See on see, mida tuleb veel selgitada.

Hallvatt kirjutas:
Väikelaevadel ja paatidel, rannarajoonis liikudes... well, ei ole mõtet sääsest elevanti teha, ma arvan.

Jah, küsisin ka nii TJA ametniku käest. Ütles, et kui kontroll tõhusamaks läheb, siis nalja pole. Elektroonilise side seaduses on sanktsioonid kirjas.

Hallvatt kirjutas:
Kui on aga kummikas, mis krdima raadiojaama sa tasku ajad? Sa ei kavatse selle paadiga ju Rootsi sõita nigu mingi paadipõgenik, no ei ole need ajad praegu.

Noh - mul on jaam, sõbral on jaam ja me tahame suhelda suhtlusseadme kaudu (vahetada vajalikku infot). Miks ma peaksin teisiti mõtlema, et ma kohe mitte ei taha olemas oleva raadio kaudu suhelda?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mai 2008 22:28 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Praegu tundub küll, et selle regulatsiooniga oleme me ajas 30 aastat tagasi läinud. Kui tol ajal oli raadiooperaatoril olemas kutsung, siis raadiojaama registreerimist kui sellist küll ei tuntud: raadioamatöörikutsungist piisas. Anti suurim võimsus, millega tohtisid töötada. Töötama pidid muidugi oma statsionaarsest ja kinnitatud ruudust. Kui sul oli mitu jaama erinevates punktides, siis anti kutsungile lisaks regiooninumber. Ühest ja samast jaamast võis töötada ka erinevate kutsungitega, mingit probleemi polnud tol ajal. Sidet peeti nii omavahel, kui piiri taha. Mingitest digikoodidest ja vidinatest polnud tol ajal kuuldudki. Mida siis nüüd kardetakse?

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mai 2008 22:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Hallvatt, mobiilile lootmine on kõige suurem lollus. Mobiil ei tööta siis, kui seda on VAJA. Jälle kogemused. Kui sõbral lõppes Voosis äkki tõusnud lõunatormiga mootori ramm (kummikal, tänu sellele on elus), ei olnud sellest suurt abi. Alguses küll helistas aga siis ei kuulnud ma midagi. Ja siis lõppes töö üldse. Ohtu ja sügavat vett oli napp paar kaabeltaud ... aga olnuks juba Tiukade taga? Kahlasid kahekesti paati vedades kõrini veest kaldale, sinnani suutsid kaks härga napilt töötava mootori ja aerudega ennast ajada.

Mobiiliga on üldse see häda, et Sa pead hakkama läbi n+1 inimese päästmist orgunnima. VHF mereraadio on aga ehitatud selliseks, et see töötaks IGAL JUHUL. On sitt majas, lased mayday eetrisse ja Sind kuulevad kõik. Kohale tuleb see, kes kiirem. Küll raadioomanikud seda juba omavahel selgitavad.

See ongi kõige totram, et igal inimesel võib olla kaasas raadiojaam, ta võib seda kuulata ja tõsise ohu korral kasutada. Väikelaeval ei olegi muud vaja, mis kuradi lobisemist merel vaja on? Et on äge? Tead, et sõber on merel ja siis edvistad beibede ees... Raadio on väikelaeval vaid asjapärast. Mingil väikesel junnil ei ole Eestis üldse vaja eetrit risustada, reaalne vajadus tuleb vast üle 10-meetriste suurte ja raskete aluste puhul. Raadio on sees, saad vajalikud teated kätte ja kogu lugu. Aga nüüd legaliseerid enda ja jaama... ning vajadusel ei tohi eetrisse tulla. Näiteks tuled oma isikliku raadioga sõbra uue suure raadiota alusega udus Pärnusse sisse. Ja no ei saa kaubasadamaga ühendust võtta ja suurte laevade liikumise kohta uurida. Sest oled kurjategija. Idiootsus ruudus.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mai 2008 22:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Mär 2007 03:40
Postitusi: 178
Asukoht: Tartu / Haapsalu
Meresõiduohutuse seadus

§ 39. Väikelaeva juhile esitatavad nõuded

/.../
(7) Meresidevahendit (VHF, MF, HF raadiojaama) võib väikelaeval kasutada isik, kes on läbinud vastava väljaõppe ja omab piirangutega raadiosideoperaatori (Restricted Operator’s Certificate ) või raadiosideoperaatori (General Operator’s Certificate ) tunnistust. Isik, kes ei oma nimetatud tunnistusi, võib VHF raadiojaama kasutada sideks vaid hädaolukorras.
/.../

Seega ROC-paberita inime võib hädaolukorras eetrisse minna küll. Punkt.

Raadiokutsungite moodustamise ja väljastamise kord

§ 1. Üldsätted
(1) Raadiokutsungit (edaspidi kutsung) kasutatakse sõnumi või raadiosaateseadme (edaspidi raadiosaatja) identifitseerimiseks.

/.../

§ 2. Kutsungite moodustamine

(1) Kutsungeid moodustavad Tehnilise Järelevalve Amet ja raadiosaatja kasutaja.

/.../

§ 4. Raadiosaatja kasutaja poolt moodustatavad kutsungid

(4) Raadiotelefoni kasutava raadiosaatja kutsung moodustatakse:
1) veesõidukiga side pidamiseks kasutatavale paiksele maapealsele raadiosaatjale veesõidukiga side pidamiseks kasutatava paikse maapealse raadiosaatja kutsungist või kaldajaamade registris (List of Coast Stations) toodud asukoha geograafilisest nimetusest, millele järgneb sõna «RADIO» või muu asjakohane identifitseerimissõna;
2) veesõiduki raadiosaatjale veesõiduki raadiosaatja kutsungist või veesõiduki registreerimisnimest või veesõiduki raadiosaatja selektiivkutsungist;
3) veesõiduki päästevahendi raadiosaatjale veesõiduki päästevahendi raadiosaatja kutsungist või veesõiduki, mille juurde päästevahend kuulub, nimest, millele järgneb kaks numbrit;
4) veesõiduki avariipoile veesõiduki, mille juurde avariipoi kuulub, nimest;

/.../

Ei näe endiselt probleemi. Seadustes on ju otse öeldud, et võid oma paadi nime kutsungina kasutada. Ja kasutada ka raadiot, kui luba ei ole, aga häda käes.

Kokkuvõtlikult, võtad oma tankerile regatud saatja aga oma kummikasse kaasa ja kui jama, siis kutsud sealt sellega, kasutades kutsungina kummika nime och regamisnumbrit. Ja pasta.

_________________
No sellist jama on päris keeruline kommenteerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mai 2008 23:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kõik muud seadused kahvatuvd Karistusseadustiku ees, sest mistahes süülist tegu saab menetleda vaid sellest lähtuvalt.
Ja siin on selline paragrahv:
§ 29. Hädaseisund

Tegu ei ole õigusvastane, kui isik paneb selle toime, et kõrvaldada vahetut või vahetult eesseisvat ohtu enda või teise isiku õigushüvedele, tema valitud vahend on ohu kõrvaldamiseks vajalik ning kaitstav huvi on kahjustatavast huvist ilmselt olulisem. Huvide kaalumisel arvestatakse eriti õigushüvede olulisust, õigushüve ähvardanud ohu suurust ning teo ohtlikkust.

Selle rõhutatud punktiga jääd alati õigeks, kui oli olemas reaalne oht inimes(t)e elule. Siin pole isegi midagi arutada, kas tohib raadiot kasutada või mitte.

Ehk juhus, kus igati legaalne raadiokasutaja satub merel hätta, edastab mayday, Sina kuuled seda oma täiesti ebaseaduliku raadioga, vastad kutsungile eetris, ja päästad inimesed enne spetsialiste. SInuga ei saa midagi teha isegi siis, kui Sa kasutasid eetris ebatsensuurseid väljendeid jne. Kõige kõrgem kaitstav huvi maailmas on inimelu.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Mai 2008 23:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Mär 2007 03:40
Postitusi: 178
Asukoht: Tartu / Haapsalu
Õigus.

Lisan veel ühe paragrahvi:
Laevaliikluse korraldamise süsteemi tööpiirkonna piirid, liiklemise ning teadete ja informatsiooni edastamise kord

§2. Üldnõuded liiklemisele ning teadete ja informatsiooni edastamisele laevaliikluse korraldamise süsteemi tööpiirkonnas

(4) Laevaliikluse korraldamise süsteemi tööpiirkonnas liiklevate laevade laevajuhtidel, sh kalapüügil ja triivis olevate või ankurdatud laevade laevajuhtidel, tuleb pidada raadiovahti vastavatel töökanalitel ning olla valmis kahepoolse raadioside pidamiseks.

(5) Väikelaevajuht peab lõikes 4 sätestatud nõuet järgima juhul, kui väikelaeva kohustuslikku varustusse kuulub VHF raadiojaam.

Ühesõnaga, kui väikelaeva kohustuslikku varustusse kuulub raadiojaam, peab sellega 16 ja 70 kanaleid jälgima, ükskõik kas on väikelaevaga sõitja ROC-paberiga või mitte.

_________________
No sellist jama on päris keeruline kommenteerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Mai 2008 00:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Hallvatt. milleni me siin nüüd jõuame? Minu arust täiesti mõistliku seadusandliku regulatsioonini.

Minu nägemus asjast.

Kui tahetakse teha kohustuslikuks GPS, saab teha kohustuslikuks ka VHF. Aga seda mingite mööndustega, näiteks kuni 6-meetrit soovituslik, üle 6 meetri kohustuslik. Või siis ehitusliku kategooria järgi, D ja registreerimisvajaduseta soovituslik, C-A kohustuslik. B ja A vajalik statsionaarne kutsungi ja muu juraga raadio.

Raadio kuulamise eest tuleb maksta see tasu, raadio ei saa ei kutsungit ega midagi. Veesõiduki dokumentide hulgas peab olema vastava seerianumbriga raadio ressursikasutustasu maksekviitung.

Kohustus kuulata veepeal olles 16 ja 70 kanaleid. Vaikuseminutid kirjeldatud. Eetrisse sisenemine keelatud, va reaalne oht ja riigivõimuga suhtlemine. See võiks olla ka selgelt kirjeldatud.
Näiteks:
EST128, EST128
siin Politseikaater, siin Politseikaater
Palun peatuge kontrolliks ja vastake
Kuuldel

Ja vastamise kohustuslik vorm:

Politseikaater, Politseikaater
siin EST128, siin EST128
peatume
Kuuldel kõik

Sott selge. Selleks ei ole vaja olla tuumafüüsik ega raadiooperaator, et seda suuta. Kui nüüd vastust ei tule eetrisse, ei ole Julial raadiot peal. Aga rohkemaks ei ole väikestel väikelaevadel raadiot vaja. Saab kätte teated, saab kätte riigivõimu käsud ja reaalse ohu korral saab kas paluda abi või minna ise appi. Lisaks saavad siis suured laevad, kel on raadioload kõigil olemas, anda eetrisse väikelaevale kske ja soovitusi. Vastata sa neile ei saa aga vähemalt reisipraam teab, et Rukkirahu kanalis seilajad teda kuulevad...

Milleks kõik see muu huinjaa?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Mai 2008 08:07 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Ma küsiks vahepeale, et mis sai sest olukorrast, kus tehti sigadusi 13. ja 16. kanalil? Millega lõppes see Tallinna VTS-i väljakutsumine võõra nime alt? :?:

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Mai 2008 08:28 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
kassoggy kirjutas:
Ma küsiks vahepeale, et mis sai sest olukorrast, kus tehti sigadusi 13. ja 16. kanalil? Millega lõppes see Tallinna VTS-i väljakutsumine võõra nime alt? :?:

Oggy, see teema on siin. Ärata see üles!
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=1846


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Mai 2008 08:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:

Raadio kuulamise eest tuleb maksta see tasu, raadio ei saa ei kutsungit ega midagi. Veesõiduki dokumentide hulgas peab olema vastava seerianumbriga raadio ressursikasutustasu maksekviitung.



Oled sa selles päris kindel? Kas tõesti peab sideametile makstava 200 eek kviitungit kaasas kandma?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Mai 2008 08:53 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Hallvatt kirjutas:
Meresõiduohutuse seadus

§ 39. Väikelaeva juhile esitatavad nõuded

/.../
(7) Meresidevahendit (VHF, MF, HF raadiojaama) võib väikelaeval kasutada isik, kes on läbinud vastava väljaõppe ja omab piirangutega raadiosideoperaatori (Restricted Operator’s Certificate ) või raadiosideoperaatori (General Operator’s Certificate ) tunnistust. Isik, kes ei oma nimetatud tunnistusi, võib VHF raadiojaama kasutada sideks vaid hädaolukorras.
/.../

Seega ROC-paberita inime võib hädaolukorras eetrisse minna küll. Punkt.

See on ammu teada asi. Pole mõtet seda uuesti välja tuua ja topelt üritada selgeks teha. Mina käsitlen teemat laiemalt - TJA-st saadud info põhjal on see juba viga, kui sul (hädaolukorra jaoks) loata raadio pardal on! Ehk reguleerivates seadustes on vaakum. Hea küll - üritame lihtsalt elada ehk käituda tulenevalt kainest mõistusest ja heast tahtest, aga siis on ka soov, et selle pärast karistatud ei saaks. See on mu point.


Hallvatt kirjutas:
Kokkuvõtlikult, võtad oma tankerile regatud saatja aga oma kummikasse kaasa ja kui jama, siis kutsud sealt sellega, kasutades kutsungina kummika nime och regamisnumbrit. Ja pasta.

Kas pole nii, et selline advanced tankeri raadio ise oma MMSI-d välja kiirgab, mille näiteks piirivalve saab üles noppida? Kui ma ei eksi, siis tekitaks ju selline olukord segaduse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Mai 2008 08:55 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Paun kirjutas:
PriitV kirjutas:

Raadio kuulamise eest tuleb maksta see tasu, raadio ei saa ei kutsungit ega midagi. Veesõiduki dokumentide hulgas peab olema vastava seerianumbriga raadio ressursikasutustasu maksekviitung.

Oled sa selles päris kindel? Kas tõesti peab sideametile makstava 200 eek kviitungit kaasas kandma?

Tegelikult ma kuskil juba kirjutasin, et maksekviitung ei pea kaasas olema. Seda läheb vaja maa peal, kui millegi pärast sinu suhtes menetlus alustatakse. Eks abiks oleks muidugi see kaasas hoida, aga kohustust pole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Mai 2008 09:04 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Hallvatt kirjutas:
(5) Väikelaevajuht peab lõikes 4 sätestatud nõuet järgima juhul, kui väikelaeva kohustuslikku varustusse kuulub VHF raadiojaam.

Ühesõnaga, kui väikelaeva kohustuslikku varustusse kuulub raadiojaam, peab sellega 16 ja 70 kanaleid jälgima, ükskõik kas on väikelaevaga sõitja ROC-paberiga või mitte.

Nonii, kust tuleb nõue, millega tehakse kohustuslikuks teatud juhtudel VHF??


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group