Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Autopiloot pinnile
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 13:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Oleks huvi kuulata kogemusi pinni liigutavatest rooliantsudest. Eriti kuidas saab hakkama keerulisemates oludes: väga nõrgas tuules või tugeva tuulega taganttuules kus laine üritab ahtrit ära lükata. Huvitaks ka paudi(halsi)võimalus ja tuule järgi kursi pidamine ning voolutarve. Ehk kas on ikka Antsu eest või peaks rohkem päris Antsudele lootma ja automaat on rohkem iluasi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 14:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Mär 2007 03:40
Postitusi: 178
Asukoht: Tartu / Haapsalu
James Wharrami kirjeldab iseteht mehhaanilist rooliantsu lühidalt siin, klikitavad pildid on ka. Aga see ei ole vist see, mida sa otsid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 14:32 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Hea autopiloot pidavat olema parem kui s..t roolimees :D Uuematel alustel on autopiloot "iseõppiv" s.t. oskab hinnata olukorda, laeva kõikumist, tuule suunda jne. Samuti pidavat ta õppima ka roolimehe liigutustest :D Nüüd tuleks välja aretada ka iseõppiv automaatsoodimees ja pikkadel otstel võiks rahulikult kajutis viina võt.., sorry magada :D Radar ju hoiatab ümbritsevate laevade eest, andku jumal neile kõigile ainult radaripeegeldid :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 15:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 171
Asukoht: Saaremaa
Meil on jahi peal kasutuses portatiivne Autohelm 800. See on üsna vana, ca 10 aasta vanune mudel. Oma tööd teeb ta normaalsetes oludes hästi. Tõesti võib olla kehvast roolimehest parem :D .Aga peab sellega arvestama, et ta on aeglasem kui roolmees (uute mudelite kohta ei oska kosta) sestap ei sobi tugevama tuule ja lainega. Ilmselt saab peenemate ja kaasaegsemate puhul ehk ka tundlikkust timmida, aga muidu ta ikka koheselt ei reageeri. Nii et kui tugev laine vööri või ahtri ära lööb siis on kööga. Piloot on primitiivne, hoiab kurssi gürokompassi järgi.
Samas on selline rahulik piloot ökonoomne, ei tõmble pidevalt ega võta voolu. Kuna meil on päikesepaneel siis pole akusid eraldi kunagi laadima pidanud. Nende peenemate, mis jahi serveriga ühendatud, kohta ei tea.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 15:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2540
Asukoht: Tallinn
Mul on Raymarine ST-2000, poolmuidu sain sellepärast :)

Lühidalt - töötab.

Pikemalt? Kuna mul päramootor jääb otse piloodi alla, magneeto on kompassist ~70cm, siis see tekitab huvitavaid anomaaliaid. Kui mootor käima panna, siis on lõbu laialt. Jalutab kuhu suunas pähe tuleb. Kontrolliks samasse kohta pandud mängukompass hakkas teatud pööretel lausa ringe tegema. Ju siis piloodi oma ka sarnaselt käitub. Sel põhjusel pole saanud teda ka korralikult kalibreerida - kuidas seda deviatsiooniringi ilma mootorita ikka joonistada.

2000'le saab panna lisakompassi. Kui selle ka kuskilt kasti õlle eest leian, panen külge. NMEA GPSiga saab ka ristata, pole katsetanud.

Voolutarve on arvestatav, läbi paadi niitpeente standardjuhtmete ei käi. Panin eraldi kaabelduse koos oma kaitsmega, 2 ruutmilli juhe siis.

Hoiab kõiki kursse enam-vähem. Suure tagantlainega ei hoia ükski autopiloot. Ju ta ikka samamoodi külje ette viskab.

Kõik kruvi-mutika põhimõttel käivad piloodid on aeglased. Kiired kas kerivad rooli või on hüdrosilindriga. Madise paat on väga tundliku rooliga seega aeglus ehk ei sega.

EDIT: Jäi mainimata, et paat ikka peamiselt purjede abil liigub ja 25 jalga pikk on.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Viimati muutis peebuste, Neljapäev, 04 Okt 2007 22:26, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 15:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Meil kunagi oli roolirattale piloot. Autohelm 3000 (vist) to hoidis tavaliselt küll päris hästi. Keeras ca kraadi kaupa. Me enamasti ei saanud üldse aru, et kurssi oleks korrigeerida tulnud. Aga track tuli sirge küll. Pauti tegi kah, aga väga uimaselt, nii et isegi 3.5t jaht jäi vahepeal peaaegu vastastuulde seisma.

Pinni liigutada on muidugi mehhaaniliselt keerulisem.


Viimati muutis madis16, Laupäev, 29 Dets 2007 00:24, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2007 21:14 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 21 Mär 2007 14:36
Postitusi: 43
Asukoht: Viimsi
Raymarine ST1000+ pinnipiloot (26 jalasel paadil) normaalse ilmaga töötab väga hästi. Tugeva tuulega ja suure lainega hakkab vänderdama. eriti ei meeldi talle suur laine tagantpoolt traaversit. piloot on ühendatud raymarini kaardiplotteriga ja jälgib hästi etteantud track'i. enne pööret küsib luba. kui xte on liiga suur, siis sattub mõnikord segadusse ja tahab liiga järsku tagasi kursile jõuda, aga mõne aja pärast saab asjast sotti ja rahuneb maha. voolutarvidus ei ole märkimisväärne ja kuna panin paadile päikese paneeli, siis see probleem langes üldse ära. kasutan teda ka soomes saarestikus sõites. pautida on väga hea: vajuta nupule, unusta rool ära ja tegele purjedega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2007 19:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Kas keegi meist on kokku puutunud B&G vastavate seadmetega?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 06 Okt 2007 15:40 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 18 Mär 2006 12:50
Postitusi: 196
Asukoht: tallinn
minul on TP-10 simrad.....tömbleb ja kargab nagu vasikas kevadisel ajal,laudast välja lastes...miks ,ei tea!
soome saarestikus kyll ei julge tema peale lootma jääda...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 07 Okt 2007 20:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 241
Asukoht: Maailmameri
ST2000+ 21 jalasel purjekal. Üle Soome lahe viis ja tõi tagasi tõi külg ja tihttuules korralikult. Saarestikus hoiab naine hea meelega rooli.
Et miks ST2000+ nii väiksel paadil? Selle pärast, et ST1000+ ei meeldinud -- kehvem mootor, aeglasem ja nõrk. Hea meelega oleks ostnud NKE güroga piloodi, aga pidasin liiga kalliks minu kasutusvajaduste juures. NKE on tipp. Figaro ja Mini 6.50 meeste hulgas väga populaarne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 07 Okt 2007 21:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Okt 2006 18:20
Postitusi: 114
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
hoiab kurssi gürokompassi järgi

Räägi viiking, kuidas oled pinnipiloodile güro taha pannud? Mina Autohelm 800 sisse ehitatud güroga küll ei tea. Ise otsisin kõik sellised võimalused läbi ja ei leidnud. Selle peale minu lugu.

Sõitsin ühe suve Raymarine ST 1000 piloodiga. Tuli toime igasuguse tulega, vaiksest tormini. Tuli vaid tundlikkust reguleerida. Ainus, millega ei tulnud toime olid kõik tagant poolt tulevad lainetused. Ka kõige suurema tundlikkusega jäi uimaseks ning selle tulemusel tekkis lengerdamine, mis lõppes juhitavuse kaotamisega.
Spinniga sõit oli paras piin, sest roolimeest ei saanud kunagi usaldada ning pidev rooli ja purje vahet jooksmine lõppes ikkagi külg maas, spinn vees. Seepeale lendas nurka, sest tahan sõita üksi ja spinniga ning pidin leidma lahenduse. Nüüd on peal NKE hüdrauliline ja güroga piloot, mis tõepoolest tuleb toime kõigega.
Kui aga eesmärgiks on vaid ajuti puhkust saada ja paadis vabu käsi leidub, siis 80% juhtudest on pinnipiloot tubli abimees ning sellest täitsa piisab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 30 Okt 2012 20:07 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 20 Juul 2010 14:22
Postitusi: 64
Asukoht: Pärnu
Kas keegi meie kuduvetes on säärast lahendust proovinud:
http://www.youtube.com/watch?v=FQNBlrg0 ... re=related

kas see võiks olla alternatiiv hirmkallile tuuleroolile?
kas väiksemas laevas peab raskus, peale süsteemi paika seadmist ka ühes kohas olema või võib mööda laeva ringi trampida ning groodi ja rooli koostöö kompenseerib veeliini muutumisest tekkinud kursi muutuse?

kas grootsoot on süsteemiga ühendatud?

Kommentaarid, kogemused, videod teretulnud

_________________
Pärnu merekühveldaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 30 Okt 2012 21:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2540
Asukoht: Tallinn
Siin http://www.jsward.com/steering/index.shtml rohkem juttu. Millaski proovisin veerandisega. Töötab küll, aga paika trimmimine, enne kui tööle saab on pikaldane prootsess... Aga mul vedeleb kapinurgas siiani üks pinnipiloot, ST22 oli vist nimi. Osta ära?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Okt 2012 08:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
arx kirjutas:
Kas keegi meie kuduvetes on säärast lahendust proovinud:
http://www.youtube.com/watch?v=FQNBlrg0 ... re=related

kas see võiks olla alternatiiv hirmkallile tuuleroolile?
kas väiksemas laevas peab raskus, peale süsteemi paika seadmist ka ühes kohas olema või võib mööda laeva ringi trampida ning groodi ja rooli koostöö kompenseerib veeliini muutumisest tekkinud kursi muutuse?

kas grootsoot on süsteemiga ühendatud?

Kommentaarid, kogemused, videod teretulnud


Jah, mul on see valmis ehitatud. Õige oleks kasutada lateksvoolikut, mis ei väsi: tõmbub alati sama pikaks tagasi kui alul oli. UV kaitseks hõõruda voolik tugeva päikesekreemiga üle, ilma naljata! 8)

Muuseas, väiksemat paati saabki 'mööda laeva ringi trampides' kursil hoida - natuke liigutad end ja juba keerab, isegi kui rool on lukus. Foorumlane Tim sõitis oma Albin 57 sedasi.
Kasutanud ma seda sheet-to-tiller süsteemi tegelikkuses ei ole. Pole nagu vaja läinud. Ühendanud olen (ükskord nõrga tuulega), aga pole viitsinud katsetada - distantsid on enamasti olnud nii lühikesed, et pole põhjust olnud. Ja siis kui tegelikult tahaks rooli üle anda - näiteks liiga suure laine või tuulega, siis ei tööta jälle ükski asi peale inimese.

Siin paar linki ameeriklastelt:
http://www.solopublications.com/sailariq.htm#main
http://www.blueanarchy.org/selfsteering/index.html

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group