Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Mär 2009 07:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Dillinger kirjutas:
Aga Peeter, kui sul see üks ainus ekraan ühel hetkel silmad kinni paneb, jookseb sul nii asukohainfo kui sügavus tühja kohta?


Et kuna mult vana paadike ära võeti, siis uue komplekteerisin tiba ringi.
4012 on Keskne kuva seade.

Sellele on külge ühendatud läbi Garmin Network kajalood GSD™ 22
Ülejäänud süsteem ühendub plotteriga läbi NMEA 2000 –nde
NMEA2000 seadmed : GPS 17 NMEA200, GMI™ 10, GMI™ 10, GHC™ 10 Marine Autopiloot, LISANDUB MARETRON YAMAHA COMMAND LINK TO NMEA 2000.
Ehk, kui plotter annab saba, siis mul võimalik edasi sõita tavalise kaardi järgi.
GMI-d näitavad täpselt seda mida ette tellid, ehk siis mitte küll elektronkaarti, kuid: koordinaate, kiirust, sügavust. . Seega ei ole probleem teekonna jätkamisel.
Ja mis siis saab kui kõik tumm?
Vaatan ja veendun, et asi pole ühes katkises kaitsmes mida vahetada annab. Vajadusel vahetan selle välja ja sõidan edasi. Kui häda suurem siis sõidan ikkagi koju.
Mul on tava navigatsiooni seadmetest täiesti sõltumatult, alati kaasas varustus mõõtmiseks.
Seega seda häda, et ma ei teaks kus ma asun.. No hetkel tundub raskendatud variant olema.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Mär 2009 20:13 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 210
Asukoht: harjumaa
Peeter Ude kirjutas:
Mootori korraliku töö tagamiseks ei ühendada mitte kunagi mootorit juhtiva elektrisüsteemi külge lisa seadmeid.
Kui Gps , mis iganes põhjusel (niiskus, vesi, halb toide) katki läheb ja lühisesse läheb. On olemas umbes 50/ 50 , et ka sinu mootori aju saab, juhtimise kanaleid pidi kahjustatud.
Ja lisan siia veel ka ühe olulisema fakti. Mootori käivitamisel, starteri koormuse tõttu mootori kapoti all pinge kukub. Sinu eraldiseisev aparaat võib osutuda üheks lüliks mille kaudu hakkab vool (käivitamisel) läbi liikuma.

Tänud vihje eest! :wink:
Küsisin just ühelt tavaelektrikult süsteemi kohta , et saada hakkama ühe massilülitiga.
Tema soovitas panna lüliti peakaablile enne akut ja tuua kaitsmeboksi minev ots mootori ja massilüliti vahelt välja.
Nüüd siis plaanid muutusid ja tundub et jääb ikka kaks massilülitit.
Akust väljuva tarbijate ahela vahele ja mootori ning aku vahele.
Kas mootori ja aku vahele on vaja lülitit,nagu vist oleks?

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Mär 2009 09:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 669
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Peeter Ude kirjutas:

Sellele on külge ühendatud läbi Garmin Network kajalood GSD™ 22
Ülejäänud süsteem ühendub plotteriga läbi NMEA 2000 –nde
NMEA2000 seadmed : GPS 17 NMEA200, GMI™ 10, GMI™ 10, GHC™ 10
Seega seda häda, et ma ei teaks kus ma asun.. No hetkel tundub raskendatud variant olema.


GMI 10 ongi ju varuekraaniks siis sul..seda ma tahtsingi teada :D Ma olen NMEA networki ka piilunud, aga raha taga asi praegu igatahes on.
kas GHC™ 10 ekraanile saad ka igasugust infi suunata?

Ja selles ei kahtle ka keegi et elektroonika saba tõttu pooleli veel ei jää midagi. Endal sama olukord olnud (aga jube kasuks tuleb selline olukord küll - kui muidu harjutad niisam ja vahepeal kontrollid, siis päris omapäi saad oma eksamid ikka lõpuni kätte :P )

Kuigi ei kahtle et ilma elektroonikata sõidab edasi, paar varuplaani peab ikka olema.


Massilülititest ka - eks niikuinii pead vaatama, et kas sul on vaja mõnda tarbijat ka siis käima jätta kui ise ära oled ( a la automaatne pilsipump, vbla alarm vms) ja kas sul mootor ka ilma akuta käia oskab (mul näiteks ei oska)

Kahe massilüliti asemel saab kasutada ja kahepositsioonilist massilülitit. 0-väljas 1- esimene vooluring(ntx mootor ja näidikud) 2-teine vooluring (ntx pilsipump) ja siis ka asend 1+2 ehk mõlemad vooluringid.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group